Δευτέρα 20 Ιανουαρίου 2014

Αυλαία για το ΤΕΟ, οι σταθμοί διοδίων της περνούν στην Εγνατία Οδό ΑΕ

Παράλληλα, η Εγνατία λαμβάνει την αρμοδιότητα της βεβαίωσης των παραβάσεων της μη καταβολής διοδίων και της επιβολής προστίμων

Τα διόδια των Μαλγάρων, τα οποία καταγράφουν τις δεύτερες υψηλότερες εισπράξεις στη χώρα μετά τον σταθμό των Αφιδνών, περνούν και επίσημα στην Εγνατία Οδό ΑΕ μετά την κατάργηση του Ταμείου Εθνικής Οδοποιίας (ΤΕΟ) σύμφωνα με το σχέδιο νόμου «Διοικητικές απλουστεύσεις - Καταργήσεις, Συγχωνεύσεις Νομικών Προσώπων και Υπηρεσιών του Δημόσιου Τομέα - Τροποποίηση διατάξεων ΠΔ 318/1992 (Α' 161) και λοιπές ρυθμίσεις» που δόθηκε σε διαβούλευση την Τετάρτη από το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης. Πρόκειται για μια επιβεβαίωση του ρεπορτάζ του «Βήματος» (http://www.tovima.gr/society/article/?aid=531544), που πρώτο ανέδειξε τη σχετική πληροφορία.

Παράλληλα, με διάταξη του υπουργείου Υποδομών που εισήλθε ως άρθρο στο νομοσχέδιο για την Εθνική Αρχή Συντονισμού Πτήσεων και ψηφίζεται από τη Βουλή, ρυθμίζονται τα υπόλοιπα ζητήματα των κάθετων αξόνων της Εγνατίας Οδού, ανοίγοντας τον δρόμο για την πολλάκις εξαγγελθείσα, αλλά ουδέποτε πραγματοποιηθείσα παραχώρηση του ομώνυμου αυτοκινητοδρόμου.

Ειδικότερα, σύμφωνα με το σχέδιο νόμου του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, από την κατάργηση του ΤΕΟ μεταβιβάζεται στην Εγνατία η αρμοδιότητα είσπραξης διοδίων τελών στον σταθμό των Μαλγάρων, «η οποία θα προβαίνει στη σχετική είσπραξη για λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου και ως εντολοδόχος του ΤΑΙΠΕΔ» σημειώνεται. Επίσης, μεταφέρεται η αρμοδιότητα είσπραξης διοδίων τελών στον σταθμό του Ακτίου, ενώ η Εγνατία υποκαθιστά την ΤΕΟ ΑΕ και στην κοινοπραξία «ΤΕΟ - BEE - TECH - Διόδια Ακτίου», η οποία λειτουργεί τον ομώνυμο σταθμό που συνδέει την Αιτωλοακαρνανία και την Ηπειρο.

Παράλληλα, η Εγνατία λαμβάνει την αρμοδιότητα της βεβαίωσης των παραβάσεων της μη καταβολής διοδίων και της επιβολής προστίμων, καθώς και τη λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση τόσο του τμήματος ΠΑΘΕ από Κλειδί ως Ευζώνους όσο της υποθαλάσσιας αρτηρίας Ακτίου - Πρέβεζας, υποκαθιστώντας, μάλιστα, το ΤΕΟ και στην κοινοπραξία «ΤΕΟ - Κοινοπραξία ΤΡΙΚΑΤ ΑΕΚΤΕ - Γεώργιος Μουσταφέρης & Υιοί ΕΕ - Ακτιο / Πρέβεζα», που πραγματοποιεί το εν λόγω έργο.

Παραχώρηση σε ιδιώτες
Οι νέες αυτές αρμοδιότητες, σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, έρχονται να ενδυναμώσουν την παραχώρηση της Εγνατίας σε ιδιώτες με δύο ακόμη κάθετους άξονες.

Παράλληλα, το σύνολο του προσωπικού του ΤΕΟ που υπηρετεί στους σταθμούς διοδίων των Μαλγάρων και του Ακτίου μεταφέρεται και εντάσσεται αυτοδίκαια στην Εγνατία Οδό σε προσωποπαγείς θέσεις αντίστοιχης κατηγορίας, κλάδου και ειδικότητας. Επίσης, η Εγνατία αναλαμβάνει την εκπροσώπηση της χώρας που είχε το ΤΕΟ στα διεθνή φόρα των αυτοκινητοδρόμων, «μέχρι τη σύσταση ένωσης των φορέων εκμετάλλευσης αυτοκινητοδρόμων».

Επίσης διάταξη για την Εγνατία Οδό προβλέπει τη χωροθέτηση και δημιουργία σταθμών διοδίων στους κάθετους άξονες του ομώνυμου αυτοκινητοδρόμου και εισήλθε ως άρθρο στο νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών για την Εθνική Αρχή Συντονισμού Πτήσεων - η κυβέρνηση φιλοδοξεί να «τρέξει» την παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου.

Σύμφωνα με την επίμαχη διάταξη, στην Εγνατία Οδό, αλλά και στους κάθετους άξονες μεταξύ των ανισόπεδων κόμβων Σιάτιστας - Κρυσταλλοπηγής, Σερρών - Προμαχώνα και Χαλάστρας - Ευζώνων, η χωροθέτηση των διοδίων «πραγματοποιείται µε κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Υποδομών», με αντικείμενο όπως «οι θέσεις λειτουργίας των σταθμών διοδίων, το ύψος των επιβαλλομένων διοδίων τελών ανά κατηγορία οχημάτων και ανά σταθμό διοδίων, ο τρόπος είσπραξης κατά ΚΕΔΕ και ο χρόνος έναρξης είσπραξης των τελών» σημειώνεται.

Η Εγνατία Οδός θα παραχωρηθεί σε ιδιώτες ως και για 40 έτη. Αρχικά, οι σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ εισηγούνταν 21+5 σταθμούς διοδίων στον κύριο άξονα και στους κάθετους άξονες αντίστοιχα. Ομως στο υπουργείο Υποδομών επικράτησε η φωνή της λογικής και το πλάνο άλλαξε, με τον αριθμό τους να μειώνεται σε 15 σταθμούς διοδίων στον κύριο άξονα και άλλους έξι στους κάθετους άξονες, συνολικά δηλαδή 21 σταθμούς.

Για τη χρέωση θα εφαρμοστεί η ίδια τιμολογιακή πολιτική που υπάρχει και στους υπόλοιπους αυτοκινητοδρόμους, δηλαδή 4 λεπτά του ευρώ ανά χιλιόμετρο (προ ΦΠΑ και πληθωριστικής προσαρμογής) με ανώτατο «πλαφόν» τα 6 λεπτά ανά χλμ. Πάντως πρόθεση του υπουργού Υποδομών κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη είναι να υπάρξει πλήρως αναλογική χρέωση στον αυτοκινητόδρομο.

Τέσσερις παρατάσεις
Η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού είχε μπει στην «κατάψυξη», καθώς συνδεόταν εμμέσως με την επανεκκίνηση των εργασιών στους υπόλοιπους αυτοκινητοδρόμους και για μια περίοδο μάλιστα θεωρούνταν «μπαλαντέρ», ενώ η προκήρυξη του διαγωνισμού έχει πάρει τουλάχιστον τέσσερις άτυπες παρατάσεις.

Ωστόσο, το φιλόδοξο σχέδιο το οποίο προβλέπει τη μετατροπή της Εγνατίας σε εταιρεία holding και την απόσχιση των λειτουργιών της σε μία θυγατρική, η οποία θα αναλάβει το σύνολο των δραστηριοτήτων της και θα αναζητήσει στρατηγικό εταίρο για την ίδρυση καθετοποιημένων εταιρειών σε πλήθος πεδίων, δεν φαίνεται να λαμβάνεται υπόψη από το ΤΑΙΠΕΔ και το υπουργείο Υποδομών.

Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/egnadia-odos/item/23338-%CE%B1%CF%85%CE%BB%CE%B1%CE%AF%CE%B1-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF-%CF%84%CE%B5%CE%BF-%CE%BF%CE%B9-%CF%83%CF%84%CE%B1%CE%B8%CE%BC%CE%BF%CE%AF-%CE%B4%CE%B9%CE%BF%CE%B4%CE%AF%CF%89%CE%BD-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%BD%CE%BF%CF%8D%CE%BD-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B5%CE%B3%CE%BD%CE%B1%CF%84%CE%AF%CE%B1-%CE%BF%CE%B4%CF%8C-%CE%B1%CE%B5

Το 58% των Greek Logisticians υπαμείβεται. Μειώσεις μισθών 20-30%

Εμφανή είναι τα απόνερα της κρίσης στον κλάδο των συνδυασμένων μεταφορών και  logistics. Σύμφωνα με μια ανεπίσημη έρευνα, που διεξήγαγε σε ένα μικρό δείγμα το Greek Logisticians’ Network, το 57,97% θεωρεί ότι η αμοιβή του δεν ανταποκρίνεται στη θέση που κατέχει, αλλά και τις υπευθυνότητες που αυτή συνεπάγεται.
Συνοπτικά, οι ερωτώμενοι απάντησαν ότι, κατά μέσο όρο, έχουν υποστεί μειώσεις αποδοχών 20%-30%, σε σχέση με το 2010. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις που ο logistician απομακρύνθηκε από τη θέση του, οι εταιρείες, είτε δεν προχώρησαν στην αντικατάσταση του, είτε απορρόφησαν κάποιον εργαζόμενο, με μειωμένα προσόντα.   

Η έρευνα, η οποία διεξήχθη το Δεκέμβριο του 2013, προσπάθησε να αποτυπώσει τις τάσεις - συνέπειες της κρίσης στο κλάδο των συνδυασμένων μεταφορών και της εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics).  
Aπό την έρευνα, συνάγεται ότι το 28% των στελεχών έχει υποστεί μειώσεις μισθών περισσότερο από 30%, ποσοστό 10% έως 30%, ποσοστό 23% έως 20% και ποσοστό 17% έως 10%. Αντίθετα, σε ποσοστό μόλις 22% δεν σημειώθηκε μεταβολή μισθού.
Επίσης, μόλις το 42% θεωρεί ότι ο μισθός του ανταποκρίνεται στα σημερινά δεδομένα, ενώ το 58% ότι υπαμείβεται.

Η ταυτότητα της έρευνας
Το Greek Logisticians’ Network & SCW διεξήγαγε το Δεκέμβριο του 2013 την πρώτη του έρευνα με το ανωτέρω θέμα. Ο στόχος ήταν να γίνει μία πρώτη αποτύπωση της αγοράς, δεδομένου ότι τα τελευταία χρόνια ο κλάδος έχει θιγεί πάρα πολύ από την κρίση, με αποτέλεσμα πολλοί logisticians να είναι άνεργοι, ενώ πολλοί από τους έχοντες απασχόληση να έχουν υποστεί εξαιρετικά μεγάλες μειώσεις στις αποδοχές τους. Ως αποδοχές, θεωρήθηκε το σύνολο των καθαρών, μαζί με τα όποια bonus και λοιπά benefits.
Το ερωτηματολόγιο ήταν απλό και λιτό, με στόχο να είναι εύκολο στη συμπλήρωση και στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων αυτού. Oι ερωτήσεις ήταν στον «αέρα» όλο το Δεκέμβριο και σε αυτές απάντησαν 69 από τα 808 μέλη του group (το ερωτηματολόγιο δημιουργήθηκε με την τεχνολογία google forms). Από τα 69 άτομα που απάντησαν, τα 67 ή το 97% εργάζονται πάνω από 6 έτη.

Ικανοποίηση ΟΦΑΕ για κατάργηση Δικαιωμάτων Εκτέλεσης Τελωνειακών Εργασιών

Η ΟΦΑΕ χαιρετίζει την απόφαση του Γενικού Γραμματέα Εσόδων Χ. Θεοχάρη για την κατάργηση του «ΔΕΤΕ» στα τελωνεία όλης της χώρας, που επιτεύχθηκε χάρις και στις δικές της πολυεπίπεδες πολύχρονες διαμαρτυρίες, σύμφωνα με ανακοίνωση της ομοσπονδίας.  
Η κίνηση αυτή, σύμφωνα με την ΟΦΑΕ, δίνει μία μικρή ανάσα στους μεταφορείς και μειώνει το κοστολόγιό τους. Μπορεί βέβαια η μείωση της επιβάρυνσης να είναι σχετικά μικρή, ωστόσο αποτελεί ένα βήμα προς την σωστή κατεύθυνση και αν μη τι άλλο προκαλεί ικανοποίηση.
Ο ΔΕΤΕ (Δικαιώματα Εκτέλεσης Τελωνειακών Εργασιών), ήταν ένας από τους πολλούς παράλογους φόρους που υπάρχουν στην ελληνική οικονομία, αφού σε καμία περίπτωση δεν πήγαινε στα ταμεία του δημοσίου, αλλά λειτουργούσε ως επιπρόσθετη αμοιβή στους τελωνειακούς, σύμφωνα με τα όσα υποστηρίζει η ΟΦΑΕ.  

Αποτέλεσμα αυτού ήταν να επιβαρύνονται οι τελωνειακές συναλλαγές και απολήγουν στην αύξηση του μεταφορικού κόστους  και εν τέλει του κόστους λειτουργίας των μεταφορικών επιχειρήσεων, οι οποίες μεταφέρουν εμπορεύματα από και προς τη χώρα μας, προς βλάβη της όλης ανταγωνιστικότητας της εθνικής οικονομία..
Για τον λόγο αυτό η ΟΦΑΕ, απηχώντας τη βούληση του συνόλου των αυτοκινητιστών, είχε προβεί σε τεκμηριωμένα διαβήματα σε όλους τους αρμόδιους φορείς ζητώντας την κατάργησή τους.
Η Ομοσπονδία έχει παραδώσει κατάλογο με σειρά παρεμβάσεων που μπορούν να γίνουν από την Πολιτεία με στόχο, αφενός την μείωση του λειτουργικού κόστος των μεταφορών και κατ΄ επέκταση των εξαγωγών και αφετέρου την αύξηση των εσόδων του δημοσίου.

Συνολικές προβολές σελίδας