Παρασκευή 9 Ιουνίου 2017

Για τις 31 Οκτωβρίου ο διαγωνισμός για το Εμπορευματικό Κέντρο Θεσσαλονίκης

Πέντε μήνες πίσω πάει η ημερομηνία για την κατάθεση μη δεσμευτικής εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη δημιουργία εμπορευματικού κέντρου στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου, σύμφωνα με απόφαση της διοίκησης της ΓΑΙΑΟΣΕ.
Σύμφωνα λοιπόν με τη σχετική απόφαση, οι "πιθανοί μνηστήρες" θα πρέπει να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους μέχρι τις 31 Οκτωβρίου 2017 και όχι ως την επόμενη Τετάρτη 31 Μαΐου, όπως προέβλεπε η πρόσκληση εκδήλωσης μη δεσμευτικού ενδιαφέροντος.
"Η παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας πραγματοποιήθηκε προκειμένου να διατεθεί περισσότερος χρόνος για την αρτιότερη προετοιμασία των μη δεσμευτικών προτάσεων από τους ενδιαφερόμενους", εξηγεί η ΓΑΙΑΟΣΕ στη ανακοίνωση που αναρτήθηκε στο site της.
Βεβαίως η παράταση των πέντε μηνών που δόθηκε, είναι εντελώς σύμφωνη με την συνηθισμένη πρακτική που ακολουθείται από πλευράς είτε ΤΑΙΠΕΔ, είτε εταιρειών δημοσίου συμφέροντος στην Ελλάδα.
Η απόφαση αξιοποίησης του πρώην στρατοπέδου Γκόνου για την δημιουργία εμπορευματικού κέντρου, δεν σημαίνει ότι αυτό θα γίνει και άμεσα, άλλωστε το θέμα συζητείται πέραν της δεκαετίας, από τότε που είχε ξεκινήσει η συζήτηση και για την παραχώρηση του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ.
Άλλωστε μη λησμονούμε ότι για το εμπορευματικό στο Θριάσιο, μέχρι που να ανακηρυχτεί, το φθινόπωρο του 2016, προσωρινός πλειοδότης η κοινοπραξία Goldair- ETBA BIΠΕ (σ.σ το μόνο σχήμα που κατέθεσε τελικά προσφορά), έγιναν τρεις διαγωνισμοί στα χρόνια που μεσολάβησαν από το 2003 και ύστερα.
Σημειωτέον ότι για την υπόθεση του Θριασίου, για την οποία καιρό έχει να ανακοινωθεί το παραμικρό, η Voria.gr πληροφορήθηκε ότι ολοκληρώθηκε ο διεθνής διαγωνισμός για την επιλογή του ανεξάρτητου μηχανικού που για λογαριασμό του ελληνικού δημοσίου θα επιβλέπει την κατασκευή του έργου. Μένει να γίνουν οι συμβάσεις με τον ανεξάρτητο μηχανικό- επιβλέποντα, με την κατασκευαστική εταιρεία όπως και να υπογραφεί η δανειακή σύμβαση στην οποία προχωρούν οι επενδυτές, για να υπογραφεί η Σύμβαση Παραχώρησης μεταξύ κοινοπραξίας και ΓΑΙΑΟΣΕ. Οι διαδικασίες αυτές εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν περί το τέλος Αυγούστου.
Σε ό,τι αφορά στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου, το φάκελο για το Εμπορευματικό έχει παραλάβει η κοινοπραξία DIEP- CMA CGM- Belterra, που είναι ο πλειοδότης για το Λιμάνι Θεσσαλονίκης, αλλά και πολλοί ακόμη ενδιαφερόμενοι, όπως οι: ΤΕΡΝΑ, ΕΤΒΑ (θυγατρική της Πειραιώς, η οποία έχει ανακηρυχτεί προσωρινός ανάδοχος για το Θριάσιο, σε κοινοπραξία με την Goldair), ο κολοσσός των logistics Κuehne+Νagel που είχε προ κρίσης εξαγοράσει την "Πρόοδος", η Valeur, η κατασκευαστική Δομοτεχνική, η ΕΚΜΕ και ορισμένες μελετητικές εταιρείες.
Η προκήρυξη αφορά την δημιουργία εμπορευματικού σταθμού σε γεωτεμάχιο 600.000 τ.μ. περίπου που βρίσκεται στην ευρύτερη περιοχή Θεσσαλονίκης και πιο συγκεκριμένα στην περιοχή των Διαβατών του Δήμου Δέλτα του Νομού Θεσσαλονίκης.
Η θέση του μπορεί να χαρακτηρισθεί προνομιακή καθώς η ευρύτερη περιοχή εξυπηρετείται από τις εξής βασικές οδικές αρτηρίες:
- Εθνική Οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης (ΠΑΘΕ), μέσω του κόμβου της Λαχαναγοράς
- Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης –Έδεσσας που συνδέει το ακίνητο με την περιοχή της Σίνδου και το Κιλκίς
- Εξωτερική περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης (τμήμα της Εγνατία Οδού)
- Εσωτερική περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης.
Υπολογίζεται ότι στην έκταση του πρώην στρατοπέδου Γκόνου οι χώροι αποθήκευσης εμπορευμάτων ( π.χ. ξηρά, ψυχόμενα ) μπορούν να έχουν εμβαδό έως και 300.000 τ.μ. Βεβαίως η δημιουργία ενός logistics center προϋποθέτει την αναβάθμιση των οδικών και σιδηροδρομικών συνδέσεων στην περιοχή.

Λιμάνι Πειραιά: Με τα πιο σύγχρονα συστήματα πυρασφάλειας εξοπλίζεται ο νέος Προβλήτας Πετρελαιοειδών

Μέχρι τον Φεβρουάριο του 2018 πρόκειται να ολοκληρωθεί το μεγαλύτερο τμήμα του Δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ στο Λιμάνι του Πειραιά από την COSCO που χρηματοδοτεί στο σύνολο της την επένδυση η οποία ανέρχεται σε 230 εκατ. ευρώ. Εδώ και κάποια χρόνια είναι το μεγαλύτερο λιμενικό έργο της χώρας και ένα από τα 10 μεγαλύτερα έργα σε όλα τα επίπεδα. Μέσα στο φυσικό αντικείμενο του έργου εντάσσεται η κατασκευή ενός νέου Προβλήτα Πετρελαιοειδών ο οποίος θα αντικαταστήσει τον σημερινό τρόπο άντλησης πετρελαίου. Το έργο έχει αναλάβει η ΤΕΚΑΛ, η οποία έχει αναδειχθεί σε μία από τις πιο δυναμικές εταιρείες στο χώρο.
O Νέος Προβλήτας Πετρελαιοειδών ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2015 μαζί με την ολοκλήρωση του Δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ στο Λιμάνι του Ικονίου, στο Πέραμα. Το μήκος του είναι κρηπιδότοιχου 350m, το λειτουργικό μήκος είναι -18,50m ενώ το συνολικό εμβαδόν είναι 12.800m2. Συνολικά πρόκειται να τοποθετηθούν 14 κυψελωτά κιβώτια από οπλισμένο σκυρόδεμα (caissons), 825m καναλιού σωληνώσεων από οπλισμένο σκυρόδεμα. Το κόστος του έργου είναι 23.370.000 ευρώ.
Για την ασφαλή λειτουργία του Προβλήτα Πετρελαιοειδών, η ΤΕΚΑΛ ανέθεσε στην ΥΔΑΤΩΡ το έργο της κατασκευής και προμήθειας ενός εξειδικευμένου Πυροσβεστικού Συγκροτήματος, το οποίο έχει πολύ αυστηρές προδιαγραφές. Οι αντλίες είναι πάντα γεμάτες θαλασσινό νερό και αυτό σημαίνει ότι σε περίπτωση που χρειαστεί, οι αντλίες του πυροσβεστικού συγκροτήματος θα αντλούν θαλασσινό νερό με πίεση 14bar και παροχή 600m3 την ώρα.
H ισχύς του συγκροτήματος είναι 430KW (600 ίπποι) και συμπεριλαμβάνει όλες τις τελευταίες αυτόματες λειτουργίες και σύγχρονα χαρακτηριστικά. Όπως αναφέραμε παραπάνω έχει κατασκευαστεί με τις Αμερικάνικες προδιαγραφές κατά ΝFΡΑ20 ενώ τα υλικά είναι πιστοποιημένα κατά UL/FM. Το συγκεκριμένο είναι το κορυφαίο τυποποιημένο πρότυπο το οποίο επίσης έχει εφαρμοστεί σε άλλες μεγάλες υποδομές της χώρας.
Σύμφωνα με τον Γιώργο Κοζή, μηχανικό της ΥΔΑΤΩΡ, που παρακολουθεί το έργο, όλα τα υλικά κατασκευής είναι από ανοξείδωτο χάλυβα, κατηγορίας duplex που χαρακτηρίζεται ως το πλέον εξειδικευμένο υλικό για εφαρμογές σε θαλασσινό νερό το οποίο εξασφαλίζει αντοχή του εξοπλισμού έναντι των διαβρωτικών ιδιοτήτων του νερού.
Όπως σημείωσε στο ypodomes.com o Διευθύνων Σύμβουλος της ΥΔΑΤΩΡ, Γιώργος Ευστρατιάδης,  «Η ΥΔΑΤΩΡ ασχολείται με την κατασκευή, εμπορία και συντήρηση πυροσβεστικών συγκροτημάτων για περίπου 30 χρόνια και συνεχίζουμε την κατασκευή και προμήθεια ολοένα και πιο απαιτητικών έργων, όπως αυτό στον Προβλήτα Πετρελαιοειδών. Ευχαριστούμε την ΤΕΚΑΛ για την υποδειγματική συνεργασία».
Αυτή τη στιγμή το συγκρότημα βρίσκεται σε διαδικασία πιστοποίησης στον κατασκευαστικό οίκο και σύντομα θα εγκατασταθεί στον Προβλήτα. Από την πλευρά της ΤΕΚΑΛ, ο Αντώνης Πάνας, Δρ. Πολιτικός Μηχανικός & Δ/ντής Τεχνικών Υπηρεσιών, μιλώντας στο ypodomes τόνισε ότι η κατασκευή του έργου αποτελεί άλλη μία πρόκληση για την εταιρεία, καθώς εκτελείται παράλληλα με την λειτουργία του Παλαιού Προβλήτα Πετρελαιοειδών ενώ τα ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα του έργου επιβάλλουν τον άριστο συντονισμό όλων των εμπλεκόμενων μερών – ΣΕΠ, εταιρείες πετρελαιοειδών, εργατοτεχνικό προσωπικό και μηχανικός εξοπλισμός. Υπάρχει όμως μεγάλη προσμονή για την ολοκλήρωση του έργου, καθώς αποτελεί έναν από τους πιο σύγχρονους προβλήτες διακίνησης πετρελαιοειδών στην Ευρώπη.

Πηγή: Νίκος Καραγιάννης - ypodomes.com

Συνολικές προβολές σελίδας