Δευτέρα 21 Νοεμβρίου 2016

Μινωικές Γραμμές: Τροποποιήσεις Δρομολογίων Στις Γραμμές Της Κρήτης Και Της Αδριατικής, Λόγω της 24ωρής Απεργίας Της Π.Ν.Ο

Οι ΜΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ γνωστοποιούν στο επιβατικό κοινό ότι, λόγω της εξαγγελθείσας 24ωρης απεργίας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, την Πέμπτη 24 Νοεμβρίου 2016, τα προγραμματισμένα δρομολόγια της εταιρείας στις γραμμές Ηράκλειο – Πειραιάς – Ηράκλειο και Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Αγκώνα, τροποποιούνται ως ακολούθως. Πιο συγκεκριμένα:

ΓΡΑΜΜΗ ΚΡΗΤΗΣ

Πέμπτη 24 Νοεμβρίου 2016, τα προγραμματισμένα δρομολόγια της εταιρείας στη γραμμή Πειραιάς - Ηράκλειο - Πειραιάς δεν θα πραγματοποιηθούν.

Παρασκευή 25 Νοεμβρίου 2016, τα δρομολόγια της εταιρείας θα πραγματοποιηθούν ως ακολούθως:

ΠΕΙΡΑΙΑΣΗΡΑΚΛΕΙΟ  (H/S/F KNOSSOS PALACE)
Αναχώρηση από το λιμάνι του Πειραιά στις 14:00, με προορισμό το λιμάνι του Ηρακλείου.

ΗΡΑΚΛΕΙΟΠΕΙΡΑΙΑΣ (H/S/F KNOSSOS PALACE) 
Αναχώρηση από το λιμάνι του Ηρακλείου στις 23:00, με προορισμό το λιμάνι του Πειραιά.


ΓΡΑΜΜΗ ΑΔΡΙΑΤΙΚΗΣ

Στη γραμμή της Αδριατικής, τα δρομολόγια της εταιρείας τροποποιούνται ως ακολούθως:

Α. ΑΝΑΧΩΡΗΣΗ ΑΠΟ ΕΛΛΑΔΑ ΠΡΟΣ ΙΤΑΛΙΑ

ΠΑΤΡΑ – ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ – ΑΓΚΩΝΑ (CRUISE EUROPA)
Αναχώρηση από το λιμάνι της Πάτρας, την Πέμπτη 24 Νοεμβρίου 2016, αμέσως μόλις επιτραπεί ο απόπλους (αντί της προγραμματισμένης αναχώρησης).


Β. ΑΝΑΧΩΡΗΣΗ ΑΠΟ ΙΤΑΛΙΑ ΠΡΟΣ ΕΛΛΑΔΑ

ΤΕΡΓΕΣΤΗ – ΑΓΚΩΝΑ – ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ – ΠΑΤΡΑ (CRUISE OLYMPIA)
Αναχώρηση από το λιμάνι της Τεργέστης, την Πέμπτη 24 Νοεμβρίου 2016, στις 04:30 (σύμφωνα με την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης).


Για περισσότερες πληροφορίες, παρακαλούνται οι κύριοι επιβάτες να απευθύνονται πριν την αναχώρησή τους στον ταξιδιωτικό τους πράκτορα, στα Κεντρικά Γραφεία των ΜΙΝΩΙΚΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ, μέσω των Πανελλαδικών αριθμών 801-11-75000 (από σταθερό τηλέφωνο) & 18175 (από σταθερό ή κινητό τηλέφωνο), στα λιμενικά γραφεία της εταιρείας (Ηράκλειο: 2810 229602, Πειραιάς: 210 4145744, Αθήνα: 210 3376910, Πάτρα: 2610 426000, Ηγουμενίτσα:26650 24404, Αγκώνα: +39 071 201708, Τεργέστη: +39 040 9896556 & +39 040 360333) και στα κατά τόπους λιμεναρχεία.

Από το Γραφείο Τύπου
των ΜΙΝΩΙΚΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ
Ηράκλειο, 21 Νοεμβρίου 2016

Πηγή: http://www.minoan.gr/article/4715/minoikes-grammes-tropopoiiseis-dromologion-stis-grammes-tis-kritis-kai-tis-adriatikis

Θ. Βενιάμης Vs Αν. Νταλακογεώργος για τους μισθούς των Ελλήνων ναυτικών

Είναι «ακριβοί» οι Έλληνες ναυτικοί; Πρέπει να συμπιέσουν τους μισθούς τους, ώστε να τονωθεί η απασχόληση; Πόσο επηρεάζει η κρίση που διέπει τις ναυλαγορές;
Οξύνθηκε, την περασμένη εβδομάδα, η αντιπαράθεση μεταξύ του προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θ. Βενιάμη και του προέδρου της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού Αντώνη Νταλακογεώργου.
Αφορμή στάθηκε ραδιοφωνική συνέντευξη του προέδρου της ΕΕΕ, στην οποία κατηγόρησε την ΠΕΝΕΝ ότι αποτελεί το «μοναδικό εμπόδιο για την προσέλκυση 200.000 ανέργων και νέων ανθρώπων να εργαστούν στην ποντοπόρο ναυτιλία», σημειώνοντας ότι, με την ΠΝΟ και τα σωματεία των Αξιωματικών, οι σχετικές διαπραγματεύσεις κινούνται σε καλύτερο επίπεδο.
Οι αιτιάσεις του κ. Βενιάμη προκάλεσαν την αντίδραση του προέδρου της ΠΕΝΕΝ, ο οποίος, αφού πρώτα υποστήριξε ότι ένας μέσος μισθός Ελληνα ναύτη στην ποντοπόρο ναυτιλία, με 120 ώρες υπερωριακή εργασία και υπολογίζοντας όλες τις πάγιες και σταθερές αποδοχές, σύμφωνα με την ΣΣΕ, ανέρχεται στα 2.300 - 2.500 ευρώ τον μήνα, υπογράμμισε ότι η ΕΕΕ  «βάζει όρους κατάργησης των ΣΣΕ και αμοιβής των Ελλήνων, με όρους, μισθών και εργασιακών σχέσεων αντίστοιχων του Πακιστάν, της Ουκρανίας, των Φιλιππίνων».
Η αντιπαράθεση ΕΕΕ – ΠΕΝΕΝ χαρακτηρίστηκε, από ναυτιλιακούς αναλυτές, οξεία, καθώς επί υπουργίας Θ. Δρίτσα, στο υπ. Ναυτιλίας, είχε διαφανεί προοπτική επίτευξης μιας μέσης λύσης.
Υπενθυμίζεται ότι η ΕΕΕ ζητά την εφαρμογή της Διεθνούς Σύμβασης Εργασίας (ΙΤF) και στους Έλληνες ναυτικούς. 

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/naftilia/item/15929-th-veniamis-vs-an-dalakogeorgos-gia-tous-misthoys-ton-ellinon-naftikon.html

Όλα ή τίποτα για το Θριάσιο εμπορευματικό. Ανοίγει η οικονομική προσφορά των ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ – Goldair

Όλα ή τίποτα για το Θριάσιο εμπορευματικό κέντρο. Εκτός απροόπτου ανοίγει σήμερα η οικονομική προσφορά της κοινοπραξίας ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ – Goldair και αύριο, το διοικητικό συμβούλιο της ΓΑΙΑΟΣΕ, ανάλογα με τη σχετική εισήγηση, αποφασίζει την κατάληξη του διαγωνισμού (οριστικός ανάδοχος ή ακόμα ένα «ναυάγιο»).
Του Φώτη Φωτεινού
Υπενθυμίζεται ότι η κοινοπραξία της Goldair με την ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, θυγατρική της Τράπεζας Πειραιώς, κατέθεσε τη μοναδική δεσμευτική προσφορά για την κατασκευή και εκμετάλλευση του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο. 
Η έκταση που παραχωρείται, ιδιοκτησίας της ΓΑΙΑΟΣΕ, είναι 588 στρεμμάτων. Ο ανάδοχος θα συστήσει ανώνυμη εταιρεία ειδικού σκοπού, που θα αναλάβει τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση, για 60 έτη ,του εμπορευματικού κέντρου συνδυασμένων μεταφορών που θα κατασκευαστεί, με ταυτόχρονη καταβολή οικονομικού ανταλλάγματος προς τη ΓΑΙΑΟΣΕ. 
Στρατηγικός στόχος της ΓΑΙΑΟΣΕ αποτελεί η δημιουργία ενός «Εμπορευματικού Κέντρου Διεθνούς Εμβέλειας», που θα συμβάλει στην αύξηση των σιδηροδρομικώς μεταφερόμενων εμπορευματικών φορτίων και στην ανάδειξη της χώρας ως βασικής πύλης διακίνησης εμπορευμάτων στα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών.
Άξιο αναφοράς είναι ότι, εάν επικρατήσει τελικά το σχήμα ΕΤΒΑ - Goldair, η Goldair ενισχύει ακόμα περισσότερο τη θέση της στις συνδυασμένες μεταφορές, δεδομένου ότι, το 2017, αναμένεται να τροχοδρομήσει και η σιδηροδρομική εμπορευματική εταιρεία Rail Cargo Logistics Goldair. 
Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, η νέα επένδυση στο Θριάσιο Πεδίο θα ξεπεράσει τα 250 εκατομμύρια ευρώ και θα δημιουργήσει, σε βάθος δεκαετίας, περίπου 3.000 νέες θέσεις εργασίας.

Στα μέσα Δεκεμβρίου η ολοκλήρωση του «Μορέα» (Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα)

Σε πλήρη ανάπτυξη και λειτουργία, στα μέσα Δεκεμβρίου, θα τεθεί ο αυτοκινητόδρομος «Μορέας» (Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα), όπως έγινε γνωστό, κατά την επίσκεψη του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη στην Καλαμάτα, όπου μαζί με τον υπουργό επικρατείας Χριστόφορο Βερναρδάκη και τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης Αλέξη Χαρίτση επισκέφθηκαν έργα που υλοποιεί η κυβέρνηση στην πόλη της Καλαμάτας και την ευρύτερη περιοχή, σύμφωνα με το ΑΜΠΕ.
Για τον αυτοκινητόδρομο «Μορέα», ενόψει της οριστικής παράδοσης του στους πολίτες της Πελοποννήσου στα μέσα Δεκεμβρίου, όπου απομένει η πλήρης ολοκλήρωση της περιμετρικής Καλαμάτας, ο κ. Χρήστος Σπίρτζης δήλωσε χαρακτηριστικά: «Έγιναν σκληρές διαπραγματεύσεις για την αναθεώρηση της σύμβασης και η ολοκλήρωσή του αποτελεί μια δικαίωση για όλους μας».
«Δεν σταματάμε εδώ. Θα συνεχίσουμε για να προχωρήσουμε τα αναλογικά διόδια σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους όπως έχουμε συμφωνήσει για την επόμενη χρονιά, αλλά και για να ολοκληρώσουμε τις υποδομές στη χώρα», τόνισε ο κ. Σπιρτζης.
«Το γεγονός ότι βρισκόμαστε σήμερα στην τελική φάση ολοκλήρωσης αυτού του πολύ σημαντικού έργου, δεν έγινε με το πάτημα ενός κουμπιού», δήλωσε από την πλευρά του ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης κ. Αλέξης Χαρίτσης. Και πρόσθεσε: «Έγινε μετά από μια πολύ συντονισμένη δουλειά όλων των συναρμόδιων Υπουργείων, με βεβαίως πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτό να έχει το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών έτσι ώστε να αντιμετωπιστούν προβλήματα τα οποία δεν είχαν αντιμετωπιστεί όλα τα προηγούμενα χρόνια».
Εκ μέρους της κοινοπραξίας ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΛΛΑΚΤΩΡ Α.Ε. Λεωνίδας Μπόμπολας δήλωσε: «Είναι το πρώτο έργο από τα σημαντικά έργα παραχώρησης που ολοκληρώνεται.
Το μόνο έργο που έχει γίνει μόνο από ελληνικές εταιρείες. Έχουμε επενδύσει 110 εκατομμύρια και έχουμε άλλα δέκα εκατομμύρια να επενδυθούν, αν χρειαστούν. Ποσά, τα οποία δεν έχουν υψηλή απόδοση. Παρόλα αυτά, επιμείναμε να στηρίξουμε το έργο. Είμαστε υπερήφανοι και ελπίζουμε η Καλαμάτα να χαρεί αυτό το έργο».

Έλληνες εφοπλιστές πρωταγωνιστούν στη μεταφορά LNG. Δεύτεροι μετά τους Ιάπωνες

Το καλύτερο μέλλον από όλα τα ορυκτά καύσιμα έχει το φυσικό αέριο, καθώς η ζήτησή του θα αυξάνεται με ετήσιο ρυθμό 1,5% μέχρι το 2040, σύμφωνα με την έκδοση «World Energy Outlook 2016» της «International Energy Agency (IEA)».
Παράλληλα, η συνολική κατανάλωση υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) θα αυξηθεί σημαντικά, με αποτέλεσμα το μερίδιό του στη συνολική κατανάλωση αερίου να φτάσει μέχρι το 2040 στο 53%, από 42% που είναι σήμερα, σύμφωνα με την «Ναυτεμπορική».
Σε αυτή την αναπτυξιακή ρότα, η διά θαλάσσης μεταφορά LNG αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά και πρωταγωνιστικό ρόλο στο εμπόριο αυτό, θα έχουν οι Έλληνες εφοπλιστές, οι οποίοι ελέγχουν ήδη τον δεύτερο μεγαλύτερο στόλο σε αριθμό πλοίων LNG carriers στον κόσμο πίσω από τους Ιάπωνες.
Όπως αναφέρει η ΙΕΑ, η κατανάλωση φυσικού αερίου αυξάνεται σχεδόν παντού με εξαίρεση της Ιαπωνίαόπου παρατηρείται μία μείωση, καθώς αξιοποιείται εκ νέου η πυρηνική ενέργεια.
Η Κίνα,όπου η κατανάλωση αερίου αναμένεται να αυξηθεί περισσότερο από 400 δισ. κυβικά μέτρα, και η Μέση Ανατολή είναι οι μεγαλύτερες πηγές ανάπτυξης της αγοράς του αερίου.
Ωστόσο, προβληματισμό προκαλεί το πώς θα επηρεάσουν την ισορροπία της αγοράς οι νέες μονάδες υγροποίησης αερίου συνολικής δυναμικότητας 130 δισ. κυβικών μέτρων που είναι υπό κατασκευή στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Αυστραλία.
Η ΙΕΑ εκτιμά επίσης ότι θα υπάρξουν σημαντικές αλλαγές στο υφιστάμενο σύστημα των ισχυρών και συγκεκριμένης χρονικής διάρκειας σχέσεων μεταξύ των προμηθευτών και μιας περιορισμένης ομάδας πελατών, υπέρ των πιο ανταγωνιστικών και ευέλικτων ρυθμίσεων συμπεριλαμβανομένης της μεγαλύτερης εξάρτησης από τη μέθοδο υπολογισμού των τιμών gas-to-gas competition.
Ταυτόχρονα, καταλυτικά θα επιδράσει η αύξηση της διαθεσιμότητας των ελεύθερων φορτίων LNG από τις ΗΠΑκαι δημιουργία μέχρι το 2020 και άλλων νέων εξαγωγέων, ιδίως στην Ανατολική Αφρική.
Επιπλέον, η IEA βλέπει τη δημιουργία και νέων μικρότερων αγορών οι οποίες θα αναπτυχθούν με την αξιοποίηση των πλωτών μονάδων αποθήκευσης και επαναεριοποίησης.
Όμως, δεν λείπουν και οι προκλήσεις για την αγορά του LNG, καθώς εξακολουθεί να υπάρχει η αβεβαιότητα για τη δημιουργία των νέων σταθμών υγροποίησης, ενώ υπαρκτός είναι και ο ανταγωνισμός κόστους από τα άλλα συμβατικά καύσιμα κυρίως αναφορικά με την αξιοποίησή τους για την παραγωγή ενέργειας.
Πρόκληση για το LNG αποτελεί και η συνεχής πτώση του κόστους σε επενδύσεις ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, το εμπόριο LNG κινείται ανοδικά. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 1995 υπήρχαν μόνο εννέα θαλάσσιες εμπορικές διαδρομές μεταφοράς LNG, ενώ σήμερα έχουν αυξηθεί σε 232.
Επίσης, σύμφωνα με τον οίκο αναλύσεων Drewry, από το 2011 μέχρι τον Ιανουάριο του 2016 ο παγκόσμιος στόλος από 358 πλοία αυξήθηκε στα 422 πλοία.
Σύμφωνα με την Vesselsvalue.com, σήμερα ο παγκόσμιος εν ενεργεία στόλος LNG Carriers ανέρχεται σε 447 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 67.360.218 κυβικών μέτρων και ο υπο παραγγελία είναι άλλα 126 πλοία μεταφορικής ικανότητας 20.264.750 Κ.
Η αξία του παγκοσμίου στόλου υπολογίζεται στα 54,21 δισ. δολ., ενώ του υπό παραγγελία στα 24,17 δισ. δολ.
Ο υπό ελληνική πλοιοκτησία στόλος υπολογίζεται σε 67 πλοία και βρίσκεται στη δεύτερη θέση πίσω από τον γιαπωνέζικο  ο οποίος αριθμεί, σύμφωνα με τη Vesselsvalue.com, 76 πλοία.
Το μεγαλύτερο στόλο από ελληνικής πλευράς διαθέτει η Maran Gas του ομίλου Αγγελικούση με 32 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 5.272.580 εκατ. κυβικών μέτρων.
Εξ αυτών των πλοίων τα 10 είναι υπό ναυπήγηση. Επίσης σημειώνεται ότι 13 εν ενεργεία πλοία ανήκουν στο joint venture που έχει συστήσει η Maran Gas με τη Nakilat του Κατάρ.
Μετά τον όμιλο Αγγελικούση ακολουθεί ο όμιλος της Gaslog του Πήτερ Λιβανού, με 28 πλοία, εκ των οποίων 14 LNG Carriers μεταφορικής ικανότητας 2.249 εκατ. κ.μ. ανήκουν στην GasLog και επιπλέον οκτώ πλοία 1,19 εκατ. κ.μ. ανήκουν στη θυγατρική GasLog Partners. Επίσης, η GasLog έχει έξι πλοία υπό ναυπήγηση.
Η Dynagas του Γιώργου Προκοπίου, με 15 LNG Carriers, εκ των οποίων πέντε υπό ναυπήγηση, βρίσκεται στην τρίτη θέση.
Στα LNG δραστηριοποιούνται ακόμη ο Γιώργος Οικονόμου μέσω της TMS Cardiff με πέντε LNG Carriers, η Thenamaris με τρία πλοία, η ΤΕΝ του ομίλου Τσάκου με δύο πλοία και η Alpha Gas με ένα πλοίο, ενώ υπό ναυπήγηση έχει δύο πλοία και η Chandris.

Συνολικές προβολές σελίδας