Πέμπτη 28 Απριλίου 2016

Καθορισμός προδιαγραφών για πλωτά μέσα μεταφοράς ναυτιλιακών καυσίμων

Στο καθορισμό των  προδιαγραφών και απαιτήσεων για την έγκριση πλωτών μέσων μεταφοράς καυσίμων ναυτιλίας, ως πλωτών εφοδιαστικών  μέσων, προχώρησαν τα υπουργεία Ναυτιλίας, Μεταφορών και Ανάπτυξης.
Στην εν λόγω απόφαση περιγράφονται, μεταξύ άλλων, οι απαιτήσεις που θα πρέπει να ικανοποιεί το ηλεκτρονικό σύστημα εντοπισμού, συλλογής και αποστολής δεδομένων.
Η απόφαση αυτή, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Τρύφωνα Αλεξιάδη, εντάσσεται στην εφαρμογή της σχετικής νομοθεσίας και συμβάλλει στην πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων και ειδικά των ναυτιλιακών καυσίμων.
Με την απόφαση καλύπτεται η ανάγκη για την εγκατάσταση συστημάτων παρακολούθησης εισροών-εκροών στα πλωτά εφοδιαστικά μέσα και καθορίζονται οι απαιτήσεις για συμμόρφωση, καταγραφή, λειτουργία και διασφάλιση των μετρήσεων.
Επίσης, καθορίζονται οι διαδικασίες και οι προδιαγραφές, με την εγκατάσταση Ηλεκτρονικού συστήματος εντοπισμού θέσης (σύστημα GPS), συλλογής και αποστολής δεδομένων, στα πλωτά εφοδιαστικά μέσα και η ηλεκτρονική αποστολή τους στο Κέντρο.
«Ο αγώνας κατά του λαθρεμπορίου, της διαφθοράς και της φοροδιαφυγής είναι δύσκολος και καθημερινός, αλλά η κυβέρνηση προχωρώντας και εφαρμόζοντας αποφάσεις, όπως η συγκεκριμένη, δημιουργεί το κατάλληλο νομοθετικό πλαίσιο και τις απαραίτητες τεχνικές προδιαγραφές για την καταπολέμησή τους» σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών.

Αναλυτικά στοιχεία στο επισυναπτόμενο αρχείο. 


Βούλγαροι μεταφορείς ζητούν εγγυήσεις, ώστε να μην ξανακλείσουν τα σύνορα

Παρουσία των υπουργών Εξωτερικών και Μεταφορών της Βουλγαρίας, ο πρόεδρος του συνδέσμου οδικών μεταφορών της χώρας επέδωσε, στον Πρέσβη της Ελλάδας, στη Σόφια, δήλωση, με την οποία καλείται «η ελληνική κυβέρνηση να λάβει μέτρα κατά των παράνομων διαδηλώσεων».
Οι υπουργοί, όπως μετέδωσε το Radio Bulgaria, ζήτησαν την αποτροπή της κλιμάκωσης των «παράνομων διαδηλώσεων», οι οποίες κλείνουν τα σύνορα και δημιουργούν «απαράδεκτες καταστάσεις μεταξύ καλών γειτόνων και συμμάχων», όπως η Βουλγαρία και η Ελλάδα.
Ο πρέσβης δήλωσε ότι η ελληνική κυβέρνηση αντιλαμβάνεται τη σοβαρότητα του προβλήματος και τόνισε ότι οι δύο χώρες έχουν συμφωνήσει να συνεχίσουν την μεταξύ τους συνεργασία.


Φτάνουν στον Πειραιά οι πρώτες νέες γερανογέφυρες της Cosco

Καταπλέει στο λιμάνι του Πειραιά το φορτηγό πλοίο, που μεταφέρει τις εννέα πρώτες καινούργιες γερανογέφυρες για τον προβλήτα ΙΙΙ του ΟΛΠ. Αλλες εννέα θα έλθουν τις αμέσως επόμενες ημέρες, ενώ στις αρχές Ιουνίου αναμένονται, σε δύο δρομολόγια, οι πέντε μεγαλύτερες γερανογέφυρες διεθνώς, σύμφωνα με την «Καθημερινή». 
Στον προβλήτα ΙΙΙ

Ολες θα εξοπλίσουν το δυτικό τμήμα του προβλήτα ΙΙΙ. Και τα τέσσερα αυτά δρομολόγια, από τα μηχανουργεία της κατασκευάστριας Kalmar στην Ασία, μεταφέρουν στον Πειραιά τον μηχανολογικό εξοπλισμό που απαιτείται για τη λειτουργία του νέου προβλήτα του λιμανιού που διαχειρίζεται η ελληνική θυγατρική της Cosco, Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ Α.Ε.).

Οι 18 πρώτες γερανογέφυρες τύπου RPG έχουν συνολική αξία 32,4 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ οι άλλες πέντε, που θα έλθουν με δύο πλοία εξαιτίας του τεράστιου μεγέθους τους, είναι τύπου Super Super Post Panamax και αποτιμώνται στα 50 εκατομμύρια συνολικά.
Η δυνατότητα του Πειραιά να φιλοξενεί τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο τόσο λόγω βάθους όσο και λόγω εξοπλισμού αποτελεί βασικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημά του όπως βέβαια και η στρατηγική του θέση απέναντι από το Σουέζ από όπου και εισέρχεται στη Μεσόγειο το εκ της Ασίας προερχόμενο εμπόριο.
Αξίζει να σημειωθεί πως σύμφωνα με στοιχεία της έκθεσης της UNCTAD «Review of Maritime Transport» και της «Containerisation International», ο ρυθμός αύξησης των διακινούμενων εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά για την περίοδο 2010-2015 είναι της τάξης του 698%.
Είναι ήδη το 3ο μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο χωρίς μάλιστα μεγάλη διαφορά όγκου από τα προπορευόμενα ισπανικά λιμάνια της Βαλένθια και της Αλχεθίρα στη δυτική πλευρά του κόλπου του Γιβραλτάρ.
Οι δε εν εξελίξει επενδύσεις της Cosco στοχεύουν να ανεβάσουν τη δυναμικότητα του εμπορικού τμήματος του λιμανιού του Πειραιά άνω των 7 εκατομμυρίων teu ετησίως. Επίπεδα που πλησιάζουν αυτά των μεγαλύτερων λιμανιών της Βορείου Ευρώπης.

Επενδύσεις

Οι νέες γερανογέφυρες, που ξεκινούν να έρχονται από σήμερα στον Πειραιά, θα αναπτυχθούν στον προβλήτα ΙΙΙ, ο οποίος, όπως και ο προβλήτας ΙΙ, τελεί υπό τη διαχείριση της κινεζικής θυγατρικής ΣΕΠ Α.Ε.
Η τελευταία επενδύει συνολικά 230 εκατομμύρια ευρώ για την ανάπτυξη του δυτικού τμήματος του προβλήτα ΙΙΙ στο πλαίσιο της σχετικής συμφωνίας που επικυρώθηκε από την ελληνική Βουλή το 2014, γνωστή και ως «φιλικός διακανονισμός».
Το έργο, που εκτελεί για λογαριασμό της Cosco η ΤΕΚΑΛ, περιλαμβάνει την κατασκευή του Δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ, ο οποίος παρά το συμβατικό χρονοδιάγραμμα των 36 μηνών έχει ήδη ολοκληρωθεί σε μεγάλο του μέρος, δηλαδή σε χρονικό διάστημα μικρότερο των 18 μηνών από την έναρξή του. Σύμφωνα με κύκλους της ΣΕΠ Α.Ε. το πρώτο τμήμα του θα ξεκινήσει τη λειτουργία του εντός του καλοκαιριού.

Εγκρίθηκε το master plan του ΟΛΘ. Προβλέπει επενδύσεις σε υποδομές – εξοπλισμό

Το προγραμματικό σχέδιο ανάπτυξης (master plan) του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, ενέκρινε, κατά τη χθεσινή του συνεδρίαση, το διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ).
Σύμφωνα με το σχέδιο, στόχος του ΟΛΘ αποτελεί η αύξηση της δυναμικότητας εξυπηρέτησης των μεγαλύτερων πλοίων, η υποστήριξη της επιχειρηματικότητας και η διασύνδεση με την πόλη της Θεσσαλονίκης. Παράλληλα, προβλέπεται σημαντικό ύψος επενδύσεων σε υποδομές, εξοπλισμό και συστήματα διαχείρισης.
«Η ΟΛΘ Α.Ε., με την υποβολή του φακέλου του master plan, θα αποκτήσει το πρώτο εγκεκριμένο προγραμματικό σχέδιο μεγάλου λιμένα στην Ελλάδα, σύμφωνα με τις πιο υψηλές προδιαγραφές», υπογραμμίζεται, σε ανακοίνωση της εταιρείας.
Ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, Δημήτρης Μακρής, επισήμανε ότι ο «αναπτυξιακός προσανατολισμός του σχεδίου δίνει τη δυνατότητα, μεσοπρόθεσμα, για αύξηση των θέσεων εργασίας με παράλληλη αύξηση του κύκλου εργασιών και λειτουργικής κερδοφορίας της εταιρείας».
Στόχος του ΟΛΘ - πρόσθεσε - είναι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης «να ανέβει κατηγορία», φτάνοντας στη μεσαία κατηγορία των ευρωπαϊκών λιμανιών. Σημειώνεται ότι, εντός του Ιουλίου, αναμένεται να κατατεθούν και οι δεσμευτικές προσφορές, στο πλαίσιο του διαγωνισμού για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου του ΟΛΘ.


Συνολικές προβολές σελίδας