Τρίτη 1 Απριλίου 2014

Η «γιορτή των Logistics» κορυφώνεται στις 10 Απριλίου.

Ένας δημόσιος οργανισμός , με υποδειγματική οργάνωση της εφοδιαστικής του αλυσίδας και δύο ιδιωτικές επιχειρήσεις, από τις κορυφαίες στον κλάδο που η κάθε μία υπηρετούν, θα είναι οι τρεις ελληνικές επιχειρήσεις, που θα λάβουν το εισιτήριο για τον ευρωπαϊκό διαγωνισμό “European Gold Medal in Logistics & Supply Chain 2014 “Project of the Year”.
Οι τρεις ελληνικές επιχειρήσεις που έφτασαν στον τελικό του διαγωνισμού, πληρώντας τα αυστηρά κριτήρια που θέτει ο European Logistics Association, θα λάβουν το βραβείο τους σε ειδική τελετή απονομής στις 19.00 μμ., το βράδυ της Πέμπτης 10 Απριλίου, στο αμφιθέατρο του Αθήνα 9,84 στην Τεχνόπολη, υπό τη διοργάνωση του ILME, και με την συμμετοχή δεκάδων εκπροσώπων της ελληνικής αγοράς Logistics και κορυφαίους managers του εγχώριου επιχειρείν.
Σε μια τελετή απονομής που θα κρύβει αρκετές εκπλήξεις και ένα πλούσιο πρόγραμμα μετάδοσης τεχνογνωσίας, εμπειρίας και μηνυμάτων από τη νέα γενιά Logisticians, τόσο το κοινό, όσο και οι ίδιοι οι υποψήφιοι προς βράβευση, αλλά και οι Key-note speakers, θα περιμένουν έως την τελευταία στιγμή, όταν ανοίξουν οι φάκελοι της Οργανωτικής Επιτροπής, να μάθουν ποιος θα λάβει το πρώτο βραβείο και ποιοι τα επόμενα.
Ο εορτασμός της European Supply Chain Day, όπως έχει οριστεί από τον ELA η 10η Απριλίου, θα ξεκινήσει υπό την διοργάνωση του ILME και την αιγίδα του ELA, στον ίδιο χώρο (Αμφιθέατρο Αθήνα 9,84, Τεχνόπολις Γκάζι) από τις 15.00 μμ την ίδια ημέρα, με την διοργάνωση ενός ενδιαφέροντος σεμιναρίου από την Project You για το «Πώς να κερδίσετε Ευκαιρίες Εργασίας και Επιχειρηματικότητας» και θα κορυφωθεί, μετά το πέρας της τελετής βράβευσης με ένα networking cocktail για όλους τους παρευρισκόμενους.

Νέα 24ωρη απεργία αποφάσισε η ΠΝΟ. Διαπραγματεύσεις με το ΣΕΕΝ για ΣΣΕ

Την κήρυξη 24ωρης πανελλαδικής απεργίας, σε όλες τις κατηγορίες πλοίων,  από αύριο στις 6 το πρωί της Τετάρτης 03/04, αποφάσισε το μεσημέρι η Εκτελεστική Επιτροπή της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο.
Η απόφαση της ΠΝΟ, ελήφθη μετά τη πολύωρη συνάντηση που είχε η διοίκηση της ναυτικής ομοσπονδίας με αντιπροσωπεία των ακτοοπλόων,  δηλαδή του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας(ΣΕΕΝ) για την υπογραφή νέων συλλογικών συμβάσεων εργασίας στην ακτοπλοΐα, οι οποίες έληξαν στο τέλος του 2013.
Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε σε πολύ καλό κλίμα και οι ακτοπλόοι, σύμφωνα με πληροφορίες φέρεται να ζήτησαν μια μικρή μείωση στις ειδικές κατηγορίες πληρωμάτων, χωρίς ωστόσο να έχει ληφθεί κάποια συγκεκριμένη απόφαση για το θέμα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι εκπρόσωποι από το ΣΕΕΝ φέρεται να εξέφρασαν την αντίθεσή τους για το θέμα των επιχειρησιακών συμβάσεων στην ακτοπλοΐα που έθεσε ως προαπαιτούμενο η τρόικα και πέρασε στο πολυνομοσχέδιο της κυβέρνησης, ενώ διατύπωσαν αντιρρήσεις και για τη ρύθμιση στο νομοσχέδιο «τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις, που αφορά  το λεγόμενο «πλοίο ασφαλείας» στη διάρκεια απεργιακών κινητοποιήσεων των ναυτικών.
Πηγές από την ΠΝΟ, ανέφεραν στο ΑΜΠΕ, ότι οι συνομιλίες με το ΣΕΕΝ κινούνται στη σωστή κατεύθυνση και ότι αύριο, για το θέμα αυτό, θα έχουν νέα συνάντηση στις 3 το μεσημέρι στα γραφεία της συνομοσπονδίας των ναυτικών. Σημειώνεται ότι σήμερα κατατίθεται στην Ολομέλεια της Βουλής προς συζήτηση και ψήφιση το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας για τα σκάφη αναψυχής. 
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης κάλεσε, εκ νέου χθες, την ΠΝΟ να καταθέσει βελτιωτικές προτάσεις έως την Τετάρτη το μεσημέρι για το θέμα της δρομολόγησης του πλοίου ασφαλείας, λέγοντας παράλληλα πως η συγκεκριμένη διάταξη δεν πρόκειται να αποσυρθεί καθώς είναι ένα πάγιο αίτημα των νησιωτών για τη διασφάλιση της κοινωνικής συνοχής. 
Επιστολή προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου απέστειλε ο δήμαρχος Ιεράπετρας κ. Σήφης Αναστασάκης, με αφορμή την κινητοποίηση της ΠΝΟ, λέγοντας πως «μια παρατεταμένη απεργία θα δημιουργήσει τεράστια κρίση και θα ισοδυναμεί με όλεθρο για τον αγροτικό κόσμο». 

Πηγή: http://metaforespress.gr/naftilia/item/7165-nea-24ori-apergia-apofasise-i-pno-diapragmateyseis-me-to-seen-gia-sse.html

Αίρονται τα εμπόδια στην συγχώνευση και τον διαχωρισμό βιομηχανικών κτιρίων

Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη  
Σημαντικές αλλαγές στα βιομηχανικά κτίρια , αλλά και γενικότερα στα εμπορευματικά κέντρα επιφέρει το πολυνομοσχέδιο “Μέτρα στήριξης της ελληνικής οικονομίας”.
Συγκεκριμένα, στις “Ρυθμίσεις Οριζόντιου Χαρακτήρα – Αδειοδοτήσεις” (σελ. 85-86) περιλαμβάνονται διατάξεις που αίρουν τα εμπόδια στην συγχώνευση και τον διαχωρισμό εγκαταστάσεων, αλλά και ως προς τον διαχωρισμό (spin off) των μονάδων, καθώς έπρεπε οι μονάδες που προέκυπταν από το διαχωρισμό, να ανήκουν σε διαφορετικά φυσικά ή νομικά πρόσωπα και να λειτουργούν σε διακεκριμένους χώρους.
Επίσης, αίρονται περιορισμοί ως προς την ίδρυση εμπορευματικών κέντρων και συγκεκριμένα, ο περιορισμός ύπαρξης υποδομών μεταφορών εντός του κέντρου.
Οι αλλαγές που επιφέρει το πολυνομοσχέδιο
Μετά την 1η Ιανουαρίου 2015, οπότε και καθίσταται προαιρετική η εγγραφή της επιχείρησης σε επιμελητήριο σύμφωνα με το άρθρο 48 του ν. 4111/2013 (Α΄ 18), η αρμοδιότητα χορήγησης άδειας των επιμελητηρίων κατά τα οριζόμενα στην παράγραφο 2 του άρθρου 2 του ν. 2081/1992 (Α΄ 154) επεκτείνεται και σε επιχειρήσεις που δεν έχουν εγγραφεί στο επιμελητήριο.
Η παράγραφος 1 του άρθρου 20 του ν. 3325/2005 (Α΄ 68) αντικαθίσταται ως εξής:
«1. Η συγχώνευση δύο ή περισσότερων βιομηχανιών, βιοτεχνιών, επαγγελματικών εργαστηρίων που ιδρύθηκαν και λειτουργούν νόμιμα εντός των ορίων της Περιφέρειας Αττικής είναι δυνατή με τη μεταφορά της μίας από αυτές στη θέση της άλλης.»
Το άρθρο 21 του ν. 3325/2005 αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 21: Διαχωρισμός εγκαταστάσεων και δραστηριοτήτων
Η λειτουργία, ο εκσυγχρονισμός και η τυχόν μετεγκατάσταση βιομηχανικών, βιοτεχνικών μονάδων, επαγγελματικών εργαστηρίων, μηχανολογικών εγκαταστάσεων και αποθηκών διέπονται από τις διατάξεις του παρόντος νόμου. Κατά τον εκσυγχρονισμό η αύξηση της ενεργειακής κατανάλωσης γίνεται ανάλογα με την ισχύ του μηχανολογικού εξοπλισμού, την οποία αποκτά καθεμία από τις μονάδες που διαχωρίζονται.»
α. Η παράγραφος 1 του άρθρου 1 του ν. 3333/2005 (Α΄ 91) αντικαθίσταται ως εξής:
«1. «Εμπορευματικό Κέντρο» είναι ένα οργανικά ολοκληρωμένο σύνολο δομών, διαρθρωμένων υπηρεσιών και υποδομών διαφορετικών μέσων μεταφοράς, που ιδρύεται και λειτουργεί σε περιοχή, όπου επιτρέπονται δραστηριότητες για εξυπηρέτηση συνδυασμένων μεταφορών».»
β. Οι παράγραφοι 1 και 2 του άρθρου 2 και η παράγραφος 2 του άρθρου 3 του ν. 3333/2005 καταργούνται.
Η παράγραφος 7 του άρθρου 4 του π.δ. 24/31.5.1985 (Δ΄ 270) αντικαθίσταται ως εξής:
«7. Επίσης επιτρέπεται κατά παρέκκλιση των διατάξεων της παρ. 5 του άρθρου αυτού η επέκταση υφισταμένων βιομηχανικών εγκαταστάσεων εφόσον αποδεδειγμένα βρίσκονται σε λειτουργία η οποία βεβαιώνεται από το Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.».
α. Η παράγραφος 1 του άρθρου 16 της ΥΑ Τ6525/421/2000 καταργείται.
β. Η παράγραφος 4 του άρθρου 14 της ΥΑ Τ6525/421/2000 αντικαθίσταται ως εξής:
«.4- Όταν δεν είναι δυνατόν να προσδιορισθεί το ύψος της εγγύησης κατά τη στιγμή έκδοσης της άδειας λειτουργίας της αποθήκης προσωρινής εναπόθεσης με βάση τα αναφερόμενα στην προηγούμενη παράγραφο, δεδομένου ότι δεν είναι γνωστό ούτε το είδος ούτε η ποσότητα των εμπορευμάτων που θα εναποτεθούν στην υπό έγκριση αποθήκη προσωρινής εναπόθεσης, το ύψος της εγγύησης καθορίζεται από την Τελωνειακή Περιφέρεια, λαμβανομένων υπόψη ως παραμέτρων εκτίμησης του ύψους αυτής.
α) το ύψος των δασμοφορολογικών επιβαρύνσεων των εισερχομένων εμπορευμάτων μέσω του αρμόδιου Τελωνείου του προηγούμενου έτους.
β) το ποσοστό των εισερχόμενων εμπορευμάτων που κατά την εκτίμηση του διαχειριστή θα εναποτεθούν στην υπό έγκριση αποθήκη.
Μετά την πάροδο του τριμήνου από τον καθορισμό της κατά τα ανωτέρω εγγύησης, η Τελωνειακή Περιφέρεια αναπροσαρμόζει το ποσό της εγγύησης με βάση τα στοιχεία των δασμοφορολογικών επιβαρύνσεων που αναλογούν σε εμπορεύματα που έχουν εισέλθει στις αποθήκες προσωρινής εναπόθεσης κατά τη διάρκεια αυτού.
Για την εφαρμογή του τρίτου εδαφίου της παραγράφου 3, θα πρέπει ο διαχειριστής να προσκομίσει αποδεικτικά στοιχεία προερχόμενα από αρμόδια Τελωνειακή Αρχή για την προηγούμενη ικανή εμπειρία και αξιόπιστη συνεργασία σε άλλα τελωνειακά ή φορολογικά καθεστώτα.». 

«Σήμα» για Χανιά, από το υπουργείο Ναυτιλίας, αναμένουν οι Μινωικές Γραμμές

Σήμα από το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου αναμένουν οι Μινωικές Γραμμές, προκειμένου να δρομολογήσουν πλοίο στη γραμμή Πειραιάς – Χανιά, όπως μετέδωσε η «Ναυτεμπορική».  
Η εταιρεία δεν αποκαλύπτει τα πλάνα της, αλλά όπως σημειώνουν στελέχη εξακολουθούν να ισχύουν τα σχέδιά της για έκτακτη δρομολόγηση πλοίου με την έναρξη της θερινής περιόδου και τακτική δρομολόγηση από τον προσεχή Νοέμβριο.
Σημειώνεται ότι οι Μινωικές Γραμμές είχαν αιτηθεί από τα μέσα του προηγούμενου Δεκεμβρίου έκτακτη δρομολόγηση πλοίου τους στη γραμμή Πειραιάς - Χανιά (την οποία εξυπηρετεί μόνο η ΑΝΕΚ), από τον Ιούνιο του 2014, μέχρι και τα τέλη Οκτωβρίου.
Ωστόσο, στο αίτημα αυτό το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) εξέδωσε αρνητική γνώμη, καθώς θεωρεί ότι δεν υπάρχουν αυξημένες συγκοινωνιακές ανάγκες. Παράλληλα, η Minoan Lines έχει καταθέσει ετήσια δρομολόγηση πλοίου στην ίδια γραμμή από τον προσεχή Νοέμβριο (τακτική δρομολόγηση). Για την τακτική δρομολόγηση δεν χρειάζεται έγκριση του υπουργού.
Στελέχη της εταιρείας ανέφεραν χθες στη «Ν» ότι εξακολουθούν να αναμένουν την απόφαση του υπουργού στο αίτημά τους για έκτακτη δρομολόγηση.
Στο μεταξύ η εταιρεία αναμένει καλύτερα αποτελέσματα για το 2014, σύμφωνα με όσα  αναφέρει στην οικονομική έκθεση του διοικητικού συμβουλίου για τη χρήση 2013.

ΟΦΑΕ: Όλη η αλήθεια για την αναστολή της απεργίας των αυτοκινητιστών

Λεπτομερείς εξηγήσεις για την αναστολή της απεργίας των αυτοκινητιστών δίνει η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας (ΟΦΑΕ), η οποία σε ανακοίνωσή της καλεί σε αγωνιστική εγρήγορση και απομόνωση του κυβερνητικού συνδικαλισμού για τη δυναμική διεκδίκηση των δίκαιων αιτημάτων του κλάδου.
Όπως επισημαίνει, «η Γενική Συνέλευση της ΟΦΑΕ, στις 29 Μαρτίου, ενεργώντας σύμφωνα και με τα δεδομένα που λήφθηκαν υπόψη σε σειρά συσκέψεων αντιπροσώπων επαγγελματικών ενώσεων αυτοκινητιστών το τελευταίο χρονικό διάστημα αποφάσισε, εφόσον και οι άλλες ενώσεις το αποφασίσουν, την κάθοδο του κλάδου σε απεργία διαρκείας με αιτήματα:
- Την καθημερινή λειτουργία των Μικτών Κλιμακίων Ελέγχου στους δρόμους για τον έλεγχο και την καταστολή του αθέμιτου ανταγωνισμού της παράνομης μεταφοράς, που αποτελεί το μεγαλύτερο πρόβλημα των Ελλήνων αυτοκινητιστών.
- Την άμεση προώθηση για διαβούλευση και επίλυση τα αιτήματα των αυτοκινητιστών (ασφαλιστικό, φορολογικό, υπερχρέωση, τιμές διοδίων, λοιπά οικονομικά και θεσμικά αιτήματα).
- Την απόσυρση των εισπρακτικών και ενισχυτικών του αθέμιτου ανταγωνισμού και της παράνομης μεταφοράς τροποποιήσεων του ν. 3446/2006.
Η απόφαση αυτή ελήφθη, αφού η δέσμευση του υπουργού Μεταφορών κ. Χρυσοχοϊδη για την επίλυση των παραπάνω, που απετέλεσε αιτία αναστολής των κινητοποιήσεών μας όλο τον Μάρτιο, δεν πραγματοποιήθηκε.
Εντελώς απρόσμενα, την επόμενη ημέρα 30/3/2014, σε σύσκεψη εκπροσώπων άλλων φορέων αυτοκινητιστών, κυρίως εθνικών μεταφορών (ΠΣΧΕΜ) λήφθηκε η απόφαση για αναστολή των κινητοποιήσεων μέχρι τις ευρωεκλογές (!!!) χωρίς κανένα άλλο σκεπτικό.
Η απόφαση αυτή ακυρώνει τη δυνατότητα για άμεση, ενωτική και δυναμική απεργία των αυτοκινητιστών, υπηρετεί κυβερνητικές σκοπιμότητες, υποτάσσει το συνδικαλιστικό κίνημα σε κομματικές και προεκλογικές προτεραιότητες, αναπαράγει και διαιωνίζει τα προβλήματα του κλάδου και τέλος γεννά σοβαρά ερωτήματα για την αυτονομία και τη συνέπεια ορισμένων συνδικαλιστών του χώρου που προκαλούν αυτές τις παλινωδίες.
Η ΟΦΑΕ αποδεικνύεται μόνη υπεύθυνη δύναμη απέναντι στην εμφανή πλέον κρίση εκπροσώπησης και αξιοπιστίας που προβάλλει στον χώρο των αυτοκινητιστών, τους οποίους καλεί σε αγωνιστική εγρήγορση και απομόνωση του κυβερνητικού συνδικαλισμού για τη δυναμική διεκδίκηση των δίκαιων αιτημάτων μας».

Ολυμπία Οδός: Νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο Αίγιο

Εκτροπή Κυκλοφορίας στη ΝΕΟ Κορίνθου-Πατρών μεταξύ των κόμβων Αιγίου και Σελιανιτίκων από το απόγευμα της Τετάρτης 02/04 έως το πρωί της Πέμπτης 03/04 λόγω κατεδάφισης Γέφυρας Άνω Διάβασης στη Χ.Θ. 175+350

Την Τετάρτη 2 Απριλίου θα κλείσει η Νέα Εθνική Οδός Κορίνθου-Πατρών στο τμήμα μεταξύ των κόμβων Αιγίου (Χ.Θ. 172+450) και Σελιανιτίκων (Χ.Θ. 182+700), από τις 16:00 έως το αργότερο τις 07:00 το πρωί της επόμενης μέρας, δηλαδή της Πέμπτης 3 Απριλίου και η κυκλοφορία και στις δύο κατευθύνσεις θα εκτρέπεται στην Παλαιά Εθνική Οδό.

Οι εν λόγω κυκλοφοριακές ρυθμίσεις είναι απαραίτητες για την εκτέλεση εργασιών κατεδάφισης της Γέφυρας της Άνω Διάβασης στη ΧΘ 175+350 από τον αρμόδιο Κατασκευαστή (ΑΚΤΩΡ, μέλος της  Κ/Ξ ΑΠΙΟΝ ΚΛΕΟΣ).

Συνιστάται στους οδηγούς να αποφύγουν, ει δυνατόν, τις μετακινήσεις τους, στο ανωτέρω χρονικό διάστημα και τμήμα του οδικού δικτύου. Όσοι αναγκαστικά διέλθουν από την περιοχή, τους ευχαριστούμε για την κατανόηση και τους παρακαλούμε να συμμορφώνονται προς τη σχετική προσωρινή σήμανση και τις υποδείξεις της Τροχαίας, να επιδείξουν αυξημένη προσοχή, καθώς και να δείξουν υπομονή σε τυχόν καθυστερήσεις.

Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/olumpia-odos/item/24426-%CE%BF%CE%BB%CF%85%CE%BC%CF%80%CE%AF%CE%B1-%CE%BF%CE%B4%CF%8C%CF%82-%CE%BD%CE%AD%CE%B5%CF%82-%CE%BA%CF%85%CE%BA%CE%BB%CE%BF%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CF%81%CF%85%CE%B8%CE%BC%CE%AF%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CE%B1%CE%AF%CE%B3%CE%B9%CE%BF

Ο υπουργός Ναυτιλίας παραδέχτηκε την... κατάργηση των ΣΣΕ στην ακτοπλοΐα

Συνάντηση με τα μέλη της διοίκησης της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας είχε , σήμερα στο Υπουργείο Ναυτιλίας, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, με κύριο θέμα συζήτησης τις απεργιακές ακινητοποιήσεις της Ομοσπονδίας. Στη συνάντηση, επίσης, συμμετείχε και αντιπροσωπεία εργαζομένων της ακτοπλοϊκής εταιρείας ΝΕΛ.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης τα μέλη της ΠΝΟ ζήτησαν την καταβολή των δεδουλευμένων στους ναυτικούς της ΝΕΛ, την απόσυρση του άρθρου 25 από το νομοσχέδιο «Τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις», που προβλέπει τη λειτουργία πλοίου ασφαλείας, ενώ διαφώνησαν με τη διάταξη του Πολυνομοσχεδίου του Υπουργείου Οικονομικών, σχετικά με τη σύναψη επιχειρησιακών συμβάσεων.
Ο Υπουργός Ναυτιλίας, από την πλευρά του, τόνισε ότι δεν είναι διατεθειμένος να αποσύρει τη διάταξη για το πλοίο ασφαλείας, καθώς όπως είπε, «δεν καταλύει σε καμία περίπτωση το δικαίωμα της απεργίας των ναυτικών, αλλά εξασφαλίζει ένα minimum ακτοπλοϊκής σύνδεσης για τα νησιά και ουσιαστικά διασφαλίζει τη κοινωνική τους συνοχή». Μάλιστα, ο κ. Βαρβιτσιώτης εξήγησε ότι το πλοίο ασφαλείας είναι ένα χρόνιο αίτημα των νησιωτών, που αντιμετώπιζαν τεράστια προβλήματα, μετά από μακροχρόνιες απεργίες, στην καθημερινότητα τους, στην εμπορική δραστηριότητα και στην κάλυψη βασικών τους βιοτικών αναγκών.
«Ήμουν εγώ, που αποφάσισα την απόσυρση της πολιτικής επιστράτευσης των ναυτικών, χωρίς μάλιστα προηγούμενη ενημέρωση σας, γιατί πιστεύω στον ειλικρινή διάλογο μεταξύ μας», τόνισε ο Υπουργός απευθυνόμενος στο Προεδρείο της ΠΝΟ και προσέθεσε «σε αυτό το τραπέζι δεν υπάρχουν εκβιαζόμενοι, αλλά κυρίως δεν μπορεί να εκβιάζεται η ίδια η κοινωνία». Συγχρόνως, επεσήμανε ότι δεν είναι αντίθετος στο δικαίωμα της απεργίας, αλλά στην κατάχρηση του, που καταστρατηγεί τα δικαιώματα της υπόλοιπης κοινωνίας.
Παράλληλα, ο κ. Βαρβιτσιώτης ανέλαβε την πρωτοβουλία στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του να παρέμβει και να συνεννοηθεί με όλους τους εμπλεκόμενους, ώστε να καταβληθούν τα δεδουλευμένα στους εργαζόμενους της ΝΕΛ. «Δεν ήμουν ποτέ απέναντι σας σε αυτή σας τη διεκδίκηση και το έχω αναφέρει σε όλους τους τόνους. Το τονίζω, διότι οι εργαζόμενοι πρέπει να πληρώνονται στην ώρα τους.
Παρότι θα ήταν πολύ εύκολο για μένα να βγάλω από την “πρίζα” μία χρεωκοπημένη εταιρεία, που δεν είναι συνεπής στα δρομολόγια της και δέχομαι εγώ την κριτική γι αυτό από όλες τις πλευρές, δεν το έχω κάνει, για να μην υπάρξει κανένας εργαζόμενος στο δρόμο», σημείωσε. Επιπλέον, ξεκαθάρισε ότι το Υπουργείο έχει κάνει τεράστια προσπάθεια, ώστε όλες οι πληρωμές στις ακτοπλοϊκές εταιρείες να γίνονται εγκαίρως.
Τέλος, αναφορικά με τις επιχειρησιακές συμβάσεις ο κ. Βαρβιτσιώτης υπογράμμισε ότι, αφενός ήταν μνημονιακή υποχρέωση και αφετέρου, δεν αλλάζουν τις εργασιακές σχέσεις προς το χειρότερο. Αντίθετα, όπως ανέφερε, δημιουργούν προϋποθέσεις ευελιξίας και ανταγωνιστικότητας στους ναυτικούς και τις εταιρείες, ώστε να τονωθεί η απασχόληση στον κλάδο της ακτοπλοΐας.
Τι λέει το επίμαχο άρθρο στο πολυνομοσχέδιο
Στο άρθρο 1 του Α.Ν. 3276/1944 (Α΄ 24), όπως ισχύει, προστίθεται παράγραφος 4 ως εξής:
«4.α) Προκειμένου περί Επιβατηγών και Επιβατηγών-Οχηματαγωγών πλοίων που εκτελούν δρομολογιακούς πλόες μεταξύ λιμένων στην ημεδαπή, κάθε θέμα από τα οριζόμενα στην παρ.1 του παρόντος άρθρου, που δύναται να καθορίζεται με συλλογική σύμβαση, επιτρέπεται να ρυθμίζεται και με επιχειρησιακές συλλογικές συμβάσεις.
Όσο διαρκεί η εφαρμογή του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Πολιτικής, τα οριζόμενα στην παρ.1 του άρθρου 5 δεν ισχύουν στην περίπτωση που έχουν συναφθεί επιχειρησιακές συλλογικές συμβάσεις.». 

Συνολικές προβολές σελίδας