Πέμπτη 15 Σεπτεμβρίου 2016

Ιάπωνες, Φιλιππινέζοι, Δανοί, Άραβες και Γερμανοί δείχνουν «ζεστοί» για τον ΟΛΘ

Το μεγάλο στοίχημα του ΤΑΙΠΕΔ, στη λιμενική βιομηχανία, αποτελεί η αποκρατικοποίηση του ΟΛΘ.
Μετά την πώληση του 51% + 16% του ΟΛΠ στην κινεζική Cosco, ακολουθεί η αντίστοιχη διαδικασία για τον ΟΛΘ, με τις δεσμευτικές προσφορές να έχουν μετατεθεί στα τέλη του έτους.
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ αποτελεί η υλοποίηση «εσωτερικού ανταγωνισμού» μεταξύ ΟΛΠ και ΟΛΘ, δηλαδή η διαχείρισή τους από διαφορετικό πάροχο. Αυτό θα συμβεί, εφόσον κατατεθεί δεσμευτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.   
Σύμφωνα με τις υπάρχουσες ενδείξεις, 5 σχήματα δείχνουν «ζεστά» για τον ΟΛΘ. Αυτά είναι:
η ιαπωνική Mitsui, η ΑΡΜ Terminals (θυγατρική της δανέζικης Maersk), η Ρ&Ο (θυγατρική της Dubai Port World), η ICTS από τις Φιλιππίνες και το γερμανικό επενδυτικού fund της Deutsche Invest, στο οποίο ακούγεται ότι ποσοστό έχει ο Ιβάν Σαββίδης του ΠΑΟΚ.
Όπως μετέδωσαν τοπικά μέσα ενημέρωσης, την περασμένη Παρασκευή, τον ΟΛΘ, επισκέφθηκε ο Ιάπωνας πρεσβευτής στην Ελλάδα, υπογραμμίζοντας το ενδιαφέρον της ιαπωνικής εταιρείας Mitsui, που μετέχει στο διαγωνισμό.
Αντιθέτως, η τουρκική Yilport Holdings, η ελβετική Duferco και οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι με τη ΓΕΚ Τέρνα, που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον στην α’ φάση του διαγωνισμού, φαίνεται ότι τα… παράτησαν.
Οι ιδιώτες καλούνται να πραγματοποιήσουν επενδύσεις, τουλάχιστον 180 εκατ., το διάστημα  2017-2021, όπως ανέφερε στη ΔΕΘ ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, σημειώνοντας ότι «η επένδυση στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι η μεγαλύτερη αναπτυξιακή επένδυση στη Βόρεια Ελλάδα με στόχο τη μετατροπή του από μικρό περιφερειακό λιμένα, σε σημαντικό Λιμένα – Πύλη για τα Βαλκάνια και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη».
Το ενδιαφέρον εντοπίζεται, εφόσον κατατεθούν προσφορές, στο τελικό τίμημα. Ο ΟΛΘ, εάν και με έσοδα μόλις 50,1 εκατ., είχε πέρσι καθαρά κέρδη 18 εκατ., αρκετά περισσότερα από τον ΟΛΠ (8,3 εκατ.), ενώ η σημερινή του κεφαλαιοποίηση ανέρχεται στα 186 εκατ., έναντι 300 εκατ. του ΟΛΠ.
Φ. Φωτ.  

Απεργούν οι ναυτεργάτες (ΠΝΟ) στις 22 - 23 Σεπτεμβρίου, «όχι» σε μειώσεις μισθών

Την πραγματοποίηση 48ωρης πανελλαδικής απεργίας, σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, από τις 6.00 π.μ. της Πέμπτης 22 Σεπτεμβρίου έως τις 6.00 π.μ. του Σαββάτου 24 Σεπτεμβρίου, αποφάσισε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία.
Όπως τονίζει η Ομοσπονδία, σε ανακοίνωσή της, «τα υφιστάμενα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα ο κλάδος των ναυτεργατών θεριεύουν και οξύνονται ακόμη  περισσότερο με τις νέες ρυθμίσεις και απαιτήσεις του  τρίτου μνημονίου και του Νόμου 4387/2016 για το ασφαλιστικό».
Σε ό,τι αφορά την καταπολέμηση της ανεργίας, η ΠΝΟ επισημαίνει ότι «έχει καταθέσει πολλές φορές στους αρμοδίους συγκεκριμένες προτάσεις και για  την  καταπολέμηση της μαύρης ανασφάλιστης εργασίας και για τις  νέες θέσεις εργασίας».
Όπως σημειώνει, η λύση είναι η ναυτολόγηση, σε όλα τα πλοία, να γίνεται μέσω του ΓΕΝΕ, με συγκροτημένα δικαιώματα αμοιβής και ασφάλισης, σύμφωνα με όσα ορίζουν οι ΣΣΕ  και οι ασφαλιστικοί νόμοι της χώρας.
Η Ομοσπονδία ξεκαθαρίζει ότι για την ΠΝΟ «δεν τέθηκε ποτέ και δεν τίθεται, και ούτε βέβαια θα τεθεί, κανένα απολύτως θέμα διαπραγμάτευσης για μείωση των όσων ορίζουν οι ΣΣΕ του κλάδου.
Αντίθετα, όπως υπογραμμίζει, «πάγια επιδίωξη είναι η αύξηση των αμοιβών και η αναπλήρωση των μέχρι σήμερα απωλειών από τους εργασιακοκτόνους νόμους των μνημονίων».
Υπενθυμίζεται ότι την περίοδο αυτή εντείνονται οι διαπραγματεύσεις μεταξύ ΕΕΕ, ΠΝΟ και υπ. Ναυτιλίας για την υπογραφή νέας ΣΣΕ στην ποντοπόρο ναυτιλία.
Σημείο διαφωνίας το ύψος του κατώτατου μισθού και διάφορα επιδόματα, την περίοδο που οι ναυλαγορές βρίσκονται σε πτωτική πορεία. 

Συνολικές προβολές σελίδας