Τετάρτη 27 Αυγούστου 2014

Υπουργείο Ναυτιλίας: Επί τάπητος το ακτοπλοϊκό πρόβλημα στο Β. Αιγαίο

Παρουσία στελεχών της τοπικής αυτοδιοίκησης των νησιών του Βορείου Αιγαίου, βουλευτών, του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, αλλά και του υπουργού Δικαιοσύνης Χαράλαμπου Αθανασίου, συνεχίζονται οι εργασίες της διημερίδας για την ακτοπλοϊκή σύνδεση στο Βόρειο Αιγαίο, στην αίθουσα της Γενικής Γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής στη Μυτιλήνη.

Από την πλευρά των δημάρχων των νησιών, υπήρξαν έντονα παράπονα για τα οξυμένα προβλήματα στην ακτοπλοΐα, την απουσία σύνδεσής τους με τη βόρεια Ελλάδα, ενώ επισημάνθηκε από όλους η κακή κατάσταση των επιβατικών πλοίων και η μη πρόθεση της κυβέρνησης να τα αλλάξει με καλύτερης κατηγορίας πλοία.

Τη γενική εικόνα των ακτοπλοϊκών συνδέσεων παρουσίασε αρχικά, ο προϊστάμενος της διεύθυνσης Μεταφορών, Στρατής Γεωργής, αναφερόμενος στα 35 πλοία που επιδοτούνται, στο ότι 10 από τις 44 άγονες γραμμές βρίσκονται στο Βόρειο Αιγαίο.

Ο κ. Γεωργής παρουσιάζοντας εν περιλήψει τη μελέτη που ολοκληρώθηκε για το μεταφορικό ισοδύναμο, η οποία χρηματοδοτήθηκε από το ΕΣΠΑ, ύψους €125.000 επεσήμανε ότι αυτή «δεν αναλύθηκε στον βαθμό που θα έπρεπε. Τα αποτελέσματά της δεν είναι ενθαρρυντικά».

Υπενθυμίζεται ότι πάγιο αίτημα των νησιών είναι το μεταφορικό ισοδύναμο που προβλέπει το χιλιομετρικό κόστος των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων να μην υπερβαίνει το αντίστοιχο του τρένου, ακολουθώντας το ευρωπαϊκό κεκτημένο της Γαλλίας από το 1976 και προκύπτει ως υποχρέωση από το εθνικό και κοινοτικό δίκαιο, προκειμένου να παρέχονται δημόσιες υπηρεσίες ισοδύναμα στους πολίτες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε ο κ. Γεωργής, το υπουργείο Οικονομικών έχει καταθέσει για το 2014 €46,4 εκατ. στη Γενική Γραμματεία Αιγαίου και €33,6 εκατ. στη διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών. Από τα €46,4 εκατ. τα 15 εκατ. ή αλλιώς το ¼ του συνολικού ποσού που διατέθηκε, χορηγήθηκε για το Βόρειο Αιγαίο. «Οι υπόλοιπες πιστώσεις δόθηκαν στα Δωδεκάνησα και τις Κυκλάδες που είναι περισσότερα νησιά» δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Γεωργής.

Στην οικονομική κρίση και τη δυσκολία μετακίνησης των πολιτών, αλλά και στα ανεκτέλεστα δρομολόγια λόγω καιρού, απέδωσε ο κ. Γεωργής τη μείωση κατά 10% του επιβατικού κοινού από το 2008 έως το 2013- αφού παρουσίασε αναλυτικά τα δρομολόγια και τις συνδέσεις όλων των νησιών. Σύμφωνα με τον πίνακα που προβλήθηκε από το 2008 έως το 2009 ο αριθμός των επιβατών ήταν 1.009.923 και από το 2012 έως το 2013 μειώθηκε στους 870.132.

Εν τούτοις, και παρά τη δυσφορία του ακροατηρίου, ο κ. Γεωργής αποτίμησε θετικά τις βελτιώσεις που έχουν γίνει τα τελευταία δύο χρόνια σε ό,τι αφορά τις βελτιώσεις στη διαδικασία των διαγωνισμών, τον έλεγχο των υποψηφίων και την αξιολόγηση των διαγωνιζομένων, καθώς και τη μικρότερη γραφειοκρατία, λόγω της ενοποιημένης υπεύθυνης δήλωσης και πρόσθεσε, ότι, «πρόθεσή μας είναι η δημιουργία μητρώου πλοίων». Ολοκληρώνοντας επεσήμανε ότι «χρειάζεται καλύτερη εξυπηρέτηση στα νησιά. Θα μπορούσαν να έχει βελτιωθεί σημαντικά η κατάσταση, αν προχωρούσαν όσα έλεγαν οι συμβάσεις. Ωστόσο, τις παρατάσεις των πλοίων ψήφισε η Βουλή έως και το 2016 και το 2017, και πολλές φορές με ισχυρή πλειοψηφία».

Μιλώντας ο αντιδήμαρχος Λήμνου, Παναγιώτης Τσανταρλιώτης, σημείωσε πως «δυστυχώς λείπει από τη σημερινή ημερίδα η αγανάκτηση και η ταλαιπωρία. Λείπουν οι χίλιοι άνθρωποι που χτες και αύριο θα είναι πάλι στον δήμο αγανακτισμένοι. Η εικόνα που παρουσιάστικε προηγουμένως είναι πλασματική και αν ίσχυε, σήμερα δεν θα ήμασταν εδώ. Έχω ένα μακρύ κατάλογο με τις καταγγελίες πολιτών» τόνισε ο κ. Τσανταρλιώτης. Στη συνέχεια ανέφερε τις «δικαιολογίες» των ακτοπλοϊκών εταιρειών για τα προβλήματα που, όπως είπε, έχουν προκαλέσει: «Τι επίσχεση εργασίας έχουν επικαλεστεί. Τι, ότι αργούν γιατί συναντούν αλιευτικά σκάφη στο δρόμο, τι το ότι έχουν πρόβλημα με τον ανεφοδιασμό καυσίμων ή και το πιο γελοίο, ότι οι καιρικές συνθήκες είναι δυσμενέστερες από αυτές που λέει η ΕΜΥ. Μετά από όλα αυτά και ενώ έχουμε απευθυνθεί στους αρμοδίους και σε εισαγγελέα, το μόνο που έχει επιβληθεί είναι ένα πρόστιμο €300».

Παράλληλα, ο κ. Τσανταρλιώτης επεσήμανε τα προβλήματα των παλαιών πλοίων. «Ευτυχώς που δεν έχουμε θρηνήσει θύματα έως τώρα. Τι να πρωτοθυμηθούμε; Το Aqua Maria που πήγαινε με 6 μίλια, με κόντρα τον άνεμο στα 8 μποφόρ; Καλά τα χαρτιά και οι τύποι, αλλά επιτέλους πρέπει να μιλήσουμε για την ταλαιπωρία χιλιάδων επιβατών. Των χιλίων που ξέμειναν στην Καβάλα με 8 ώρες καθυστέρηση, των χιλίων που ξέμειναν για δεκάδες ώρες στη Θεσσαλονίκη πριν από 25 μέρες»;

Ο κ. Τσανταρλιώτης επεσήμανε ότι ήταν «ο αγώνας των Λημνιών που έδιωξε το Aqua Maria. Αλλά δεν φταίει η εταιρεία. Έχουμε παρακολουθήσει τόσα ΣΑΣ (σ.σ. Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών). Τον Φεβρουάριο είχαν πει ότι θα βρεθεί λύση και δεν έγινε τίποτα. Τον Ιούλιο το "Ταξιάρχης" πήρε παράταση για άλλα τρία χρόνια. Αυτό που γίνεται στη Βουλή, το μεγάλο κόλπο με τις παρατάσεις πρέπει να σταματήσει. Πώς το υπουργείο δίνει τέτοια δικαιώματα; Εκείνο ευθύνεται, αλλά και όλοι οι υπουργοί που πέρασαν. Όλοι μας έδιναν δίκιο, αλλά κανένας δεν έλυσε το πρόβλημα.

Μια από τα ίδια είναι και ο κ. Βαρβιτσιώτης.» Πάντως, στο τέλος της ομιλίας του ο αντιδήμαρχος Λήμνου αναγνώρισε στον υπουργό Ναυτιλίας την τροπολογία που δίνει τη δυνατότητα στον υπουργό να προχωράει με απευθείας αναθέσεις στην εξυπηρέτηση με επιδότηση γραμμών για την κάλυψη έκτακτων αναγκών. «Έπρεπε να ψηφιστεί όλη η τροπολογία και όχι η μισή. Αλλά και αυτό που έγινε, καλώς έγινε. Βέβαια, δεν αποτελεί χάρη. Μακάρι, πάντως, να έρθει και ένα πλοίο στο λιμάνι μας που να είναι της προκοπής».

Την έλλειψη σχεδιασμού που θα φέρει επί της ουσίας λύσεις διαπίστωσαν και επεσήμαναν κατά τις τοποθετήσεις τους ο δήμαρχος Λέσβου, Δημήτρης Βουνάτσος, ο δήμαρχος Χίου, Εμμανουήλ Βουρνούς και ο δήμαρχος Φούρνων. «Για τον τουρισμό και την οικονομία, δεν είναι δυνατό να βασιζόμαστε μόνο στην Αθήνα. Έχουμε ανάγκη τη σύνδεση με τη Β. Ελλάδα και η αλήθεια είναι ότι δεν βλέπουμε σχεδιασμό από πλευράς υπουργείου Ναυτιλίας» είπε ο κ. Βουρνούς.

«Επράξαμε μηδέν όλα αυτά τα χρόνια. 17 υπουργοί πέρασαν από το υπουργείο Ναυτιλίας, συσκέψεις επί συσκέψεων έγιναν, αλλά τίποτα επί της ουσίας. Επαληθεύτηκε το ρητό του γέρου Παπανδρέου ότι οι εφοπλιστές έχουν το κεφάλαιο στην προπέλα τους. Δεν πιστεύω ότι θα βγει κάτι από την ημερίδα και εκτιμώ ότι είναι βάσιμος ο σκεπτικισμός μου» τόνισε, μεταξύ άλλων, ο Δ. Βουνάτσος.

Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/endiaferouses-eidiseis/item/26467-%CF%85%CF%80%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B3%CE%B5%CE%AF%CE%BF-%CE%BD%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%B9%CE%BB%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CE%B5%CF%80%CE%AF-%CF%84%CE%AC%CF%80%CE%B7%CF%84%CE%BF%CF%82-%CF%84%CE%BF-%CE%B1%CE%BA%CF%84%CE%BF%CF%80%CE%BB%CE%BF%CF%8A%CE%BA%CF%8C-%CF%80%CF%81%CF%8C%CE%B2%CE%BB%CE%B7%CE%BC%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CE%B2-%CE%B1%CE%B9%CE%B3%CE%B1%CE%AF%CE%BF

Εγνατία Οδός: Διαγωνισμός για την εκμετάλλευση των διοδίων του άξονα

Στην προκήρυξη διαγωνισμού για την ανάθεση σε ιδιώτη των υπηρεσιών λειτουργίας και υποστήριξης των σταθμών διοδίων στον άξονα της Εγνατίας Οδού, προχώρησε η διοίκηση της εταιρείας. Ο διαγωνισμός, συνολικού προϋπολογισμού 48 εκατ. ευρώ, αναρτήθηκε στη Διαύγεια, ενώ ως καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης των προσφορών έχει οριστεί η 11η Σεπτεμβρίου.

Η Εγνατία προχώρησε στην προκήρυξη του διαγωνισμού, καθώς λήγει στο τέλος του έτους η σύμβαση με την εταιρεία «Αττικές Διαδρομές», η οποία διαχειρίζεται σήμερα τους επτά σταθμούς διοδίων στον οδικό άξονα.

Η διάρκεια του διαγωνισμού έχει οριστεί στα 4 χρόνια, ωστόσο μπορεί να αλλάξει εάν το επιθυμεί ο παραχωρησιούχος που θα προκύψει από τον διαγωνισμό για την αποκρατικοποίηση της ΕΟ, που εξακολουθεί για πολλούς μήνες να παραμένει στα συρτάρια του ΤΑΙΠΕΔ. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται το κείμενο της προκήρυξης, εφόσον ο παραχωρησιούχος δεν επιθυμεί τη συνέχιση της σύμβασης με τον ανάδοχο των διοδίων, η Εγνατία Οδός θα καταγγείλει εγγράφως τόσο συμφωνία-πλαίσιο για τα διόδια όσο και τις εν εξελίξει επιμέρους συμβάσεις αζημίως για την ίδια, για το ελληνικό δημόσιο και για το ΤΑΙΠΕ∆.

Ο ανάδοχος που θα προκύψει από τον διαγωνισμό θα υπογράψει έως και 30 συμβάσεις προμήθειας παροχής υπηρεσιών λειτουργίας και υποστήριξης για τους διοδίων. Στη λειτουργία των σταθμών διοδίων περιλαμβάνονται οι ελάχιστες απαιτούμενες υπηρεσίες για τη λειτουργία τους, όπως η διάθεση του απαραίτητου προσωπικού για την είσπραξη των τελών διοδίων, οι υπηρεσίες μεταφοράς, καταμέτρησης και κατάθεσης των εισπράξεων, οι υπηρεσίες καθαριότητας των σταθμών και η προμήθεια απαιτούμενων αναλωσίμων για τη λειτουργία των σταθμών διοδίων καθώς και η προμήθεια των στολών εργασίας του προσωπικού.

Στην υποστήριξη των διοδίων περιλαμβάνονται οι ελάχιστες απαιτούμενες υπηρεσίες υποστήριξης, όπως η τεχνική υποστήριξη του υφιστάμενου συστήματος συλλογής διοδίων της Εγνατία Οδός ΑΕ, η τεχνική υποστήριξη λειτουργίας των υποδομών (κτηριακές, σήμανσης, Η/Μ εγκαταστάσεων, κλπ) των σταθμών διοδίων και η τυχόν βελτίωση/αναβάθμιση των σταθμών διοδίων της ΕΟ.

Όπως δηλώνει στη Voria.gr ο πρόεδρος της Εγνατίας Οδού, Πάρις Σαββαΐδης, στις συμβάσεις που θα υπογράψει ο ανάδοχος θα περιλαμβάνονται και αυτές που αφορούν την κατασκευή των τριών νέων σταθμών διοδίων στους σημαντικότερους κάθετους άξονες του αυτοκινητοδρόμου.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον σχεδιασμό της διοίκησης της Εγνατίας, μέσα στο 2015 θα κατασκευαστεί σταθμός διοδίων στον άξονα Δερβένι – Σέρρες – Προμαχώνας, σε σημείο κοντά στα σύνορα με τη Βουλγαρία, που δεν έχει οριστεί ακόμη. Ο δεύτερος σταθμός θα κατασκευαστεί στον άξονα Σιάτιστα – Κρυσταλλοπηγή και ο τρίτος στον άξονα Χαλάστρα – Εύζωνοι θα λειτουργήσει σε υφιστάμενο σταθμό, που έχει κατασκευαστεί εδώ και δεκαετίες, ωστόσο σήμερα δεν λειτουργεί.

Εξάλλου, από την 1η Ιανουαρίου 2017 θα λειτουργήσει το νέο σύστημα για την αναλογική τιμολόγηση των διοδίων.

Σημειώνεται πως σήμερα λειτουργούν οκτώ σταθμοί διοδίων στην Εγνατία Οδό και ειδικότερα, στα Μάλγαρα, στην Τύρια (περιοχή Παραμυθιάς Θεσπρωτίας), στο Μαλακάσι (περιοχή Μετσόβου), στον Πολύμυλο Κοζάνης, στην Ανάληψη (περιοχή Λαγκαδά), στη Μουσθένη Καβάλας, στον Ίασμο Κομοτηνής και στο Άκτιο (πρώην ΤΕΟ).

Απαιτούμενα προσόντα του αναδόχου
Όπως αναφέρεται στο κείμενο του διαγωνισμού, ο ανάδοχος, που θα πρέπει να καταβάλλει εγγύηση ύψους 960.000 ευρώ, θα κριθεί από την οικονομική και χρηματοοικονομική επάρκεια αλλά και την τεχνική του ικανότητα.

Ως απαιτούμενα προσόντα του αναδόχου ορίζονται:

- η χρηματοοικονομική επάρκεια, καθώς θα πρέπει να έχει μέσο όρο ετήσιου κύκλου εργασιών τουλάχιστον 15 εκατ. ευρώ για τις χρήσεις 2011-2013
- τραπεζικές βεβαιώσεις συνολικής ευχέρειας τουλάχιστον 3 εκατ. ευρώ και
- προηγούμενη τριετή εμπειρία σε υπηρεσίες που αφορούν στην λειτουργία τουλάχιστον 30 λωρίδων κυκλοφορίας ανά έτος.

Πηγή: voria.gr

Στον προβλήτα Ι του Πειραιά έδεσε το θηριώδες containership MSC London

Τον πλοίαρχο Mastellone Giovanni Battista, τους αξιωματικούς και το πλήρωμα του μεγαλύτερου πλοίου μεταφοράς containers, που έδεσε ποτέ στον Προβλήτα του ΟΛΠ Α.Ε., MSC LONDON, υποδέχθηκε η Διοίκηση του ΟΛΠ Α.Ε. στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) στον Προβλήτα Ι του ΟΛΠ.

Στην υποδοχή που έγινε παρουσία του Υπουργού ΥΝΑ κ. Μ. Βαρβιτσιώτη, του Γ.Γ. κ. Αθ. Χριστόπουλου, του Αρχηγού Λ.Σ. κ. Αθ. Αθανασόπουλου και της Πρόεδρου της MSC Hellas κ. Χριστίνας Θεοδωρίκα συμμετείχαν, εκτός από τον Πρόεδρο και Δ/ντα Σύμβολο του ΟΛΠ Α.Ε., κ. Γιώργο Ανωμερίτη, ο Γεν. Δ/ντής κ. Στ. Χατζάκος, ο Δ/ντης ΣΕΜΠΟ κ. Κ. Ντάγκας και επιτελικά στελέχη των δύο εταιριών.




Το πλοίο MSC LONDON, μήκους 399 μ., 242.331 Μ.Τ., 176.490 g.t., μεταφοράς 16.652 TEU (εμπορευματοκιβωτίων), είναι νεότευκτο (ναυπηγήθηκε το 2014) και αποτελεί τη ναυαρχίδα του στόλου της MSC, που είναι η δεύτερη σε μέγεθος εταιρία μεταφοράς containers του κόσμου.

Η MSC είναι ο κυριότερος πελάτης του ΣΕ.ΜΠΟ. του ΟΛΠ

Η ΜSC είναι ο μεγαλύτερος πελάτης - χρήστης του Πειραιά (σε ΟΛΠ και ΣΕΠ), ο κύριος πελάτης του ΟΛΠ Α.Ε. στον Προβλήτα Ι (containers) και ένας από τους 4 μεγαλύτερους μεταφορείς στην κρουαζιέρα του Πειραιά.

Όπως δήλωσε ο κ. Γ. Ανωμερίτης: “Όπως κάνουμε πάντα, υποδεχόμαστε στο λιμάνι του Πειραιά το νεότευκτο και εντυπωσιακό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της MSC, το “ΜSC London”, τον καπετάνιο του και το πλήρωμά του.

Η πολύχρονη και δημιουργική συνεργασία με την MSC στον Πειραιά είναι βέβαιο ότι θα αναπτυχθεί περεταίρω με νέες συμφωνίες και προσδοκίες. Το λιμάνι του Πειραιά, συνεχώς μεταμορφώνεται με διαχειριστές τον ΟΛΠ και την ΣΕΠ, καθίσταται δε πλέον για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων, αυτοκίνητων και κρουαζιέρας βασικός κόμβος της Μεσογείου.

Ήδη τον μήνα Ιούλιο 2014 ο Προβλήτας Ι ΣΕΜΠΟ ΟΛΠ έκανε ρεκόρ κινήσεων (50.517 κινήσεις), ενώ η παραγωγικότητα ανά βάρδια από 115 κινήσεις το 2009, ανέβηκε στις 161 κινήσεις το 2014 (αύξηση 40%), ξεπερνώντας μάλιστα στις νυχτερινές βάρδιες, ακόμα και τις 200 κινήσεις. Ο ΟΛΠ Α.Ε. για τη λιμενική βιομηχανία της χώρας αποτελεί την κύρια μηχανή ανάπτυξής της”.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/naftilia/item/8622-ston-provlita-i-tou-peiraia-edese-to-thiriodes-containership-msc-london.html

Συνολικές προβολές σελίδας