Τρίτη 2 Μαΐου 2017

Ο ΟΛΘ θέλει να πρωταγωνιστήσει στα Βαλκάνια. Μπορεί;

Οι νέοι ιδιοκτήτες του ΟΛΘ, η γερμανική DIEP, η γαλλική Terminal Link και ο Ιβάν Σαββίδης οραματίζονται το λιμάνι ως πρωταγωνιστή του εμπορίου, όχι μόνο στη Βόρεια Ελλάδα, αλλά στην ευρύτερη περιοχή της Βαλκανικής.
Για να γίνει κάτι τέτοιο απαιτούνται τα ακόλουθα: Επενδύσεις και «κουτιά». Οι νέοι ιδιοκτήτες έχουν δεσμευτεί για υποχρεωτικές επενδύσεις, ύψους 180 εκατ., την επόμενη επταετία. Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης χρειάζεται, επειγόντως, εργασίες στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων, προκειμένου να μπορέσει να φιλοξενήσει μεγαλύτερα πλοία.
Ακολούθως, χρειάζεται «κουτιά». Σε αυτό το πεδίο, θα βοηθήσει η μητρική της Terminal Link, η CMA – CGM. Ωστόσο, τα «κουτιά» αυτά θα χρησιμοποιηθούν, κυρίως, για transit φορτίο, καθώς η αγορά της Β. Ελλάδας έχει συγκεκριμένες αγοραστικές δυνατότητες.
Οπότε, τι απομένει στον ΟΛΘ; Να καταστεί ένα από τα σημαντικότερα λιμάνια διαμετακόμισης των Βαλκανίων, τροφοδοτώντας τις γειτονικές χώρες, εκμεταλλευόμενο, μεταξύ άλλων, τις συνέργιες με το σιδηρόδρομο και τους οδικούς μεταφορείς.
Μερίδιο αγοράς 18% με την ολοκλήρωση των έργων
Σύμφωνα με στελέχη της υπάρχουσας διοίκησης, το λιμάνι αναμένεται να ανακτήσει το απολεσθέν μέρος του εγχώριου μεριδίου αγοράς του, καθώς εκσυγχρονίζει τον εξοπλισμό του, μέσω κεφαλαιουχικών επενδύσεων.
Ο τομέας της διαμετακόμισης Ε/Κ παρουσιάζει σημαντικές ευκαιρίες για τον ΟΛΘ και αφορά, όχι μόνο τις άμεσες αγορές που συνορεύουν με την Ελλάδα από το Βορρά, αλλά και τις υπόλοιπες αγορές της νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Με τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση του λιμανιού, ο ρόλος του για την βόρεια αγορά διαμετακόμισης θα αναβαθμιστεί σημαντικά και το μερίδιο αγοράς αναμένεται να φτάσει περίπου το 18%.
Ανά κατηγορία, η ζήτηση στο στερεό χύδην φορτίο προβλέπεται ότι θα αυξηθεί, κυρίως, λόγω της αυξανόμενης διείσδυσης στην αγορά διαμετακόμισης των γειτονικών βόρειων χωρών.
Αντίστοιχα, ο τομέας του γενικού φορτίου θα συνεχίσει να κυριαρχείται από προϊόντα σιδήρου και χάλυβα και επομένως ακολουθεί την τάση του κατασκευαστικού και του βιομηχανικού κλάδου, τόσο της εγχώριας αγοράς, όσο και των βόρειων αγορών διαμετακόμισης.
Σε ότι αφορά το τρέχον έτος, με τα διαθέσιμα στοιχεία, μέχρι και την 31-3-2017, προκύπτει σημαντική αύξηση στη διακίνηση φορτίων, συγκριτικά με το α΄ τρίμηνο του 2016 ( +31% στο συμβατικό φορτίο και +8% στη διακίνηση TEU’S).
Το 2016, τα μεγέθη του ΟΛΘ επηρεάστηκαν δυσμενώς από τις 32 συνεχόμενες ημέρες απεργίας το α’ εξάμηνο του 2016, λόγω των αντιδράσεων για την ιδιωτικοποίηση του λιμένα, ενώ προβλήματα δημιουργήθηκαν και από το κλείσιμο, επί 67 ημέρες, της σιδηροδρομικής σύνδεσης με την ΠΓΔΜ.

Πηγή: https://www.metaforespress.gr/dragster/%ce%bf-%ce%bf%ce%bb%ce%b8-%ce%b8%ce%ad%ce%bb%ce%b5%ce%b9-%ce%bd%ce%b1-%cf%80%cf%81%cf%89%cf%84%ce%b1%ce%b3%cf%89%ce%bd%ce%b9%cf%83%cf%84%ce%ae%cf%83%ce%b5%ce%b9-%cf%83%cf%84%ce%b1-%ce%b2%ce%b1%ce%bb/

Γ. Αλεξόπουλος: «Ναι στο χαμηλό ασφάλιστρο, αλλά ναι στη φερεγγυότητα της ασφαλιστικής»

«Το κόστος της ασφάλισης είναι ελάχιστο, σε σχέση με το ρίσκο που καλύπτει. Ειδικά, εν μέσω κρίσης που τα περιθώρια δεν επιτρέπουν κάλυψη ζημιάς σε κάθε περίπτωση. Σήμερα, η ασφάλιση είναι πιο απαραίτητη από ποτέ!».
Τα ανωτέρω υποστηρίζει, σε συνέντευξη στο metaforespress.gr, ο ασφαλιστής Γιώργος Αλεξόπουλος, ο οποίος παραθέτει τα πλεονεκτήματα της ιδιωτικής ασφάλισης στο τομέα των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, παρουσιάζοντας – παράλληλα – τα «ψιλά γράμματα».
Συνέντευξη στον Φώτη Φωτεινό
-Γιατί κάποιος να κάνει ασφάλεια μεταφορών; Τι του προσφέρει; Είναι υποχρεωτική;  
-Με το νόμο 3887/2010 (άρθρο 13), η ασφάλιση μεταφερόμενων εμπορευμάτων εσωτερικού κρίθηκε υποχρεωτική και, όπως τροποποιήθηκε, σύμφωνα με το άρθρο 116 του νόμου 4070/2012 προσδιορίστηκε κατ’ ελάχιστο στις 60.000 ευρώ το ύψος της ασφαλιστικής κάλυψης, που είναι υποχρεωμένος να διαθέτει ο μεταφορέας για την αποκατάσταση ζημίας που προκάλεσε στον φορτωτή.

Αλεξοπούλου Βασιλική, Αλεξόπουλος Γιώργος, Μωράκη Άρτεμις
Το αντικείμενο της ασφάλισης μεταφορών είναι η κάλυψη των, με κάθε αναγνωρισμένων, μεταφορικών μέσων διακινούμενων εμπορευμάτων για οποιαδήποτε ζημιά ή απώλεια κατά την διάρκεια της μετακίνησής τους, στο εσωτερικό της χώρας, κατά την εισαγωγή τους, ή κατά την εξαγωγή τους.
Γενικότερα, απευθύνεται σε επιχειρήσεις που εισάγουν, εξάγουν ή διακινούν στο εσωτερικό της χώρας εμπορεύματα. Επίσης, ενδιαφέρει, τόσο τους επαγγελματίες μεταφορείς, όσο και τους διαμεταφορείς για την κάλυψη της ευθύνης τους.
-Γιατί να επιλέξει κάποιος ιδιωτική ασφάλιση;
-Η ιδιωτική ασφάλιση αποτελεί τη μόνη λύση για την προστασία ιδιωτών και επιχειρήσεων, ιδιαίτερα σήμερα που οι κίνδυνοι που απειλούν τις επιχειρήσεις, τους ελεύθερους επαγγελματίες, αλλά και κάθε πολίτη έχουν πολλαπλασιαστεί, λόγω της αλλαγής των συνθηκών διαβίωσης.
Η διεθνής εμπειρία στην Ελλάδα δείχνει πως η ιδιωτική ασφάλιση έχει σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης. Ένας από τους κυριότερους λόγους ανάπτυξης της ιδιωτικής ασφάλισης είναι η οικονομική μεγέθυνση, όπως διαπιστώθηκε από μελέτη διεθνών αγορών, η συσχέτιση μεταξύ του επιπέδου οικονομικής ανάπτυξης και της διείσδυσης της ιδιωτικής ασφάλισης είναι θετική και ιδιαιτέρως ισχυρή.

Επομένως, στο βαθμό που η ελληνική οικονομία θα συγκλίνει με τις περισσότερο ανεπτυγμένες οικονομίες, αναμένεται ότι η ιδιωτική ασφάλιση θα αναπτυχθεί ακόμη περισσότερο.
Βέβαια, η ασφάλιση είναι ένα «after sale» προϊόν, δεν φαίνεται αυτομάτως η χρησιμότητά της. Ωστόσο, η αναγκαιότητα και σημασία της αναδεικνύεται στη συνέχεια.
-Τι να προσέξει ένας μεταφορέας σε μια ασφάλιση; Ποια είναι τα «ψιλά» γράμματα;
-Η Τράπεζα της Ελλάδος ανέλαβε την εποπτεία του συστήματος ιδιωτικής ασφάλισης, από την 1.12.2010, μετά την κατάργηση της Επιτροπής Εποπτείας Ιδιωτικής Ασφάλισης (ΕΠΕΙΑ), δυνάμει του ν. 3867/2010.
Με το άρθρο 53 του 4438/16 κατήργησε τη παράγραφο 4 του Π.Δ. 2371/1986 και πλέον από τη στιγμή που δεν υπεισέρχεται αυτοδικαίως το επικουρικό κεφάλαιο, στο σύνολο δικαιωμάτων και υποχρεώσεων μιας επιχείρησης που πτώχευσε ή ανακλήθηκε η άδειά της, τίθεται εν αμφιβόλω η προστασία των ασφαλισμένων αυτών των εταιρειών.
Ο νομοθέτης πρέπει να προβλέψει τι θα γίνεται σε αυτές τις περιπτώσεις και ο ασφαλισμένος να επιλέγει τις πιο φερέγγυες ασφαλιστικές εταιρείες.
Επίσης, με το νόμο 4092/12 θεσπίστηκε ανώτατο πλαφόν 6.000 ευρώ από το οποίο αποζημιώνονται οι συγγενείς θυμάτων, σε περίπτωση τροχαίων ατυχημάτων από το επικουρικό κεφάλαιο.
Να σημειώσουμε ότι, μέσα στο 2016, παρουσιάστηκε μείωση των αναγγελθεισών ζημιών στο Επικουρικό Κεφάλαιο, ύψους 23,72% και από ανασφάλιστα οχήματα κατά 21,22%, κάτι που σημαίνει ότι οι οδηγοί έγιναν προσεκτικότεροι και έχουν επιλέξει για την ασφάλισή τους φερέγγυες ασφαλιστικές εταιρείες.
Επίσης, σύμφωνα με άτομα που γνωρίζουν την ασφαλιστική αγορά, η αγορά ασφάλισης από μία μη πιθανή φερέγγυα εταιρεία, αν και μπορεί να φαίνεται φθηνή, ενέχει κάποιους κινδύνους:
1. Πρώτον, δεν είναι γνωστά όλα τα οικονομικά στοιχεία της εταιρείας, τα οποία «κυκλοφορούν» στη χώρα εγκατάστασης της και όχι στη χώρα μας.
2.Δεύτερον, η επίλυση νομικής διαφοράς σε πολλές περιπτώσεις γίνεται στη χώρα εγκατάστασης, για αυτό καλό θα ήταν να ελέγχεται σε κάθε συμβόλαιο αν τα αρμόδια δικαστήρια είναι τα ελληνικά.
3.Τρίτον, ειδικά για τις ασφαλίσεις αυτοκινήτου, αξίζει να σημειωθεί ότι οι εν λόγω εταιρείες δεν συμμετέχουν στο σύστημα του φιλικού διακανονισμού.
Συνοπτικά, ο ασφαλιζόμενος καλείται να προσέχει τις απαλλαγές στους όρους του συμβολαίου, γιατί πολλές φορές ο πελάτης καλείται να καλύψει από την τσέπη του μικρο – ζημιές, οι οποίες είναι κάτω από τα εν λόγω όρια.
Π.χ. σε συμβόλαια με απαλλαγή 300 ευρώ, όταν ο πελάτης «φέρει» ζημιές 200 + 250 ευρώ, θα αναγκαστεί να πληρώσει, γιατί τα όρια της ασφαλιστικής κάλυψης υπερκαλύφθηκαν.
-Είναι αναγκαίος ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής;
-Ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής είναι πάντα αναγκαίος στην κοινωνία μας, αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να βρούμε εκείνους τους τρόπους που χρειάζεται, αφενός για να ανταπεξέλθουμε στην τεράστια φορολογία και αφετέρου στον σκληρό και πολλές φορές, με «χτυπήματα κάτω από τη μέση» ανταγωνισμό, σε συνδυασμό με την χαμηλή ασφαλιστική συνείδηση του κόσμου.
Δεν είμαστε οι «παντογνώστες» των ασφαλειών, αλλά στεκόμαστε με δύναμη και συνέπεια δίπλα στον μεταφορέα που προσπαθεί να αντεπεξέλθει σε αντίξοες συνθήκες, συμβουλεύοντας τον για πιθανούς κινδύνους και μεθόδους αντιμετώπισης.
-Πόσο κοστίζει μια ασφάλεια;
-Για τον υπολογισμό του ασφαλίστρου λαμβάνετε υπόψη το είδος του εμπορεύματος, το ταξίδι, το είδος και η ηλικία του μεταφορικού μέσου, η αξία, εάν θα γίνει μεταφόρτωση κ.ο.κ
Πρόκειται για μεταφορά εμπορευμάτων – κάτι που εμπεριέχει πιθανότητα κινδύνων -,  περιουσιακά στοιχεία με οικονομική αξία, μια πιθανότητα ζημιάς που κανείς δεν ξέρει πότε και σε ποιους θα συμβεί, ούτε και με ποιες οικονομικές συνέπειες, αλλά γενικότερα, πρόκειται για ασφάλιση με ανταγωνιστικό κόστος, σε σχέση με την οικονομική αξία του μεταφερόμενου είδους.
-Τελικά, πόσο ακριβή είναι η ασφάλιση μεταφορών;
-Μια κακιά στιγμή, αυτό που δεν περίμενες να συμβεί, ούτε μπορούσες να το προβλέψεις, συμβαίνει. Ένα πρόβλημα υγείας που χρήζει νοσηλείας, ένα ατύχημα, μια άκρως απαραίτητη και απρόοπτη χειρουργική επέμβαση, έρχεται να σ’ επιβαρύνει, τόσο ψυχολογικά, όσο και οικονομικά.

Πολλώ δε μάλλον, σήμερα, στο ακανθώδες οικονομικό περιβάλλον που βιώνουμε και λειτουργούμε το κόστος μιας «κακής στιγμής» μπορεί να αποβεί μοιραίο, αφού τα κόστη μιας σύγχρονης επιχείρησης μεταβάλλονται διαρκώς.
Επίσης, τόσο η νομοθεσία, όσο και οι παράμετροι που διέπουν την όποια επαγγελματική δραστηριότητα γίνονται διαρκώς και πιο πολύπλοκες.
Επιπλέον, τυχόν λάθη ή παραλείψεις είναι ανθρώπινες αδυναμίες, ακόμη και για τον πλέον ευσυνείδητο επαγγελματία.
Το κόστος της ασφάλισης είναι ελάχιστο, σε σχέση με το ρίσκο που καλύπτει, ισχύει και για την εθνική μεταφορά και σαφώς για τη διεθνή. Ειδικά, εν μέσω κρίσης που τα περιθώρια δεν επιτρέπουν κάλυψη ζημιάς, σε κάθε περίπτωση, μερικής ή ολικής απώλειας ή καταστροφής των εμπορευμάτων. Σήμερα, η ασφάλιση είναι πιο απαραίτητη από ποτέ!

Πηγή: https://www.metaforespress.gr/logistics/%ce%b3-%ce%b1%ce%bb%ce%b5%ce%be%cf%8c%cf%80%ce%bf%cf%85%ce%bb%ce%bf%cf%82-%ce%bd%ce%b1%ce%b9-%cf%83%cf%84%ce%bf-%cf%87%ce%b1%ce%bc%ce%b7%ce%bb%cf%8c-%ce%b1%cf%83%cf%86%ce%ac%ce%bb%ce%b9%cf%83/

Συνολικές προβολές σελίδας