Σάββατο 28 Μαρτίου 2015

O Γιάννης Δραγασάκης υποσχέθηκε στους Κινέζους την πώληση του ΟΛΠ

Εντός των επόμενων εβδομάδων θα προχωρήσει η ελληνική κυβέρνηση στην πώληση του πλειοψηφικού πακέτου που διαθέτει στον ΟΛΠ, όπως δήλωσε ο αντιπρόεδρος Γιάννης Δραγασάκης, στο πρακτορείο Xinhua και αναμετάδωσε το Reuters, στο πλαίσιο επίσκεψης στην Κίνα.
Η κινεζική Cosco είναι μεταξύ των 5 εταιρειών που έχουν το δικαίωμα κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών για την απόκτηση του 67% του ΟΛΠ. Ως αντίπαλοί της Cosco φαντάζουν περισσότερο η Maersk (APM Terminals), η Ports of America και η International Container Terminal. 
Ο κ. Δραγασάκης πρόσθεσε ότι υπήρξε «μια μικρή καθυστέρηση» στην διαδικασία, ως αποτέλεσμα «αλλαγής της ελληνικής κυβέρνησης».
Η Cosco και οι άλλοι διεκδικητές «μπορούν να κάνουν μία πολύ ανταγωνιστική προσφορά», ανέφερε ο κ. Δραγασάκης, σύμφωνα  με το πρακτορείο Xinhua.
Κατά την διάρκεια της επίσκεψης του στην Κίνα, ο κ. Δραγασάκης αναφέρθηκε σε ένα τριετές πρόγραμμα, που θα περιέχει μια δέσμη συνεργασιών με την Κίνα.
Πάντως, άξιο αναφοράς είναι ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θεόδωρος Δρίτσας, από τη Βουλή, είχε ταχθεί κατά της πώλησης του 67% των ΟΛΠ και ΟΛΘ, τονίζοντας ότι θα διατηρηθεί ο δημόσιος χαρακτήρας των λιμένων. 


5 ευρωπαϊκά λιμάνια περνούν στην ψηφιακή εποχή με τις εφαρμογές του MED.I.T.A

Με μεγάλη επιτυχία και σημαντική συμμετοχή εκπροσώπων τοπικών φορέων, ακαδημαϊκών , αλλά και μεταπτυχιακών φοιτητών, πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα συνεδριάσεων του Πανεπιστημίου Πειραιά, η επίσημη παρουσίαση των πιλοτικών εφαρμογών του έργου MED.I.T.A.
Πέντε (5) μεσογειακά λιμάνια, εταίροι του έργου MED.I.T.A, παρουσίασαν τις πιλοτικές εφαρμογές που έχουν αναπτύξει και υλοποιούν από το 2014 και τις οποίες εξελίσσουν καθημερινά σε συνθήκες πραγματικής εργασίας, διασφαλίζοντας τόσο την ασφάλεια των εμπορευματικών ροών από και προς τα λιμάνια, αλλά και την βελτίωση συνολικά της εμπορευματικής ροής.
Εκπρόσωποι του Interporto A. Vespucci, ενός δυναμικού dry port στο Λιβόρνο της Ιταλίας, το Λιμάνι του Λιβόρνο, το Λιμάνι της Πάτρας, το Λιμάνι της Βαλένθια και το Interporto Marche στην Ανκόνα της Ιταλίας, παρουσίασαν τις δυνατότητες των εφαρμογών του MED.I.T.A για πλήρη ηλεκτρονική διαχείριση της κίνησης οχημάτων εντός του λιμένα.
Όπως προέκυψε από τις παρουσιάσεις, τα εργαλεία του έργου MED.IT.A δίνουν τη δυνατότητα στους διαχειριστές μεγάλων εμπορικών λιμανιών  να αξιοποιήσουν πλήρως τις νέες τεχνολογίες.
Μπάρες ελέγχου εισόδου και RFID tags θα ελέγχουν τα εισερχόμενα-εξερχόμενα φορτηγά, συγκεντρώνοντας σχετικές και απαραίτητες πληροφορίες για το μεταφερόμενο φορτίο, το όχημα κλπ απλοποιώντας γραφειοκρατικές διαδικασίες εντός του λιμένα ή προς τους σταθμούς μεταφόρτωσης, πιστοποιώντας την ασφάλεια του φορτίου και διασφαλίζοντας πως όλοι οι κρίκοι της εφοδιαστικής αλυσίδας εντός του εμπορικού λιμένα (συμπεριλαμβανομένων των κρατικών φορέων όπως τελωνεία, έλεγχος φορτίου, χαρτιά εξόδου κ.λπ.) αυτοματοποιούνται και απλοποιούνται.
Το έργο MED.I.T.A, αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Ιούνιο του 2015, αλλά όπως τόνισε τόσο ο οικοδεσπότης κ. Στράτος Παπαδημητρίου, Καθηγητής του Πανεπιστημίου Πειραιά, όσο και οι εκπρόσωποι των λιμένων που παρουσίασαν τις πιλοτικές εφαρμογές, δημιουργείται μια σημαντική παρακαταθήκη για το εγγύς μέλλον, καθώς δημιουργείται μια πλήρως λειτουργική πλατφόρμα λύσεων που μπορούν άμεσα να αξιοποιηθούν από την αγορά και να διαμορφώσουν έτσι ένα διεθνές ‘δίκτυο’ λιμένων που χρησιμοποιούν αντίστοιχες λύσεις αυτοματισμού.
Κεντρικός στόχος του έργου MED.I.T.A. είναι να βελτιώσει τις μεταφορές καθώς και τις διασυνδέσεις μεταξύ των λιμένων, χερσαίων τερματικών και κέντρων διανομής και αποθήκευσης.
Το έργο δημιουργεί ένα φυσικό και πληροφοριακό δίκτυο ανάμεσα σε λιμάνια και χερσαία τερματικά το οποίο διευκολύνει την διακίνηση των αγαθών στην περιοχή της Μεσογείου χρησιμοποιώντας χαμηλού κόστους τεχνολογίες όπως το παθητικό RFID UHF και ανταλλαγή δεδομένων real time μέσω webservices.

Συνολικές προβολές σελίδας