Κυριακή 16 Φεβρουαρίου 2014

Προσωρινά κλειστή η Αθηνών-Λαμίας, στο ύψος της γέφυρας Καλυφτάκη, 17-18/2

Σε προσωρινή και πλήρη διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων θα προχωρήσει η Τροχαία από τις 8.00 της Δευτέρας (17/2) μέχρι τις 18.00 της Τρίτης (18/2) στην Εθνική Οδό Αθηνών - Λαμίας (ρεύμα προς Λαμία) στο ύψος του δήμου Κηφισιάς και στην οδό Καλυφτάκη.
Αναλυτικά, θα διακοπεί η κυκλοφορία:
Α) Στον κλάδο εξόδου της Ν.Ε.Ο. Αθηνών - Λαμίας με κατεύθυνση προς Γέφυρα Καλυφτάκη.
Κατά τη διακοπή η διεξαγωγή της κυκλοφορίας θα πραγματοποιείται από τον κόμβο Κηφισιάς, 600 μ. μετά τον Α/Κ Καλυφτάκη μέσω της οδού Ιλισίων.
Β) Στην οδό Καλυφτάκη, στο τμήμα της μεταξύ του Α/Κ Καλυφτάκη έως και την οδό Ανδρέα Μεταξά.
Κατά τη διακοπή η διεξαγωγή της κυκλοφορίας με κατεύθυνση προς Ν.Ε.Ο. Αθηνών-Λαμίας, θα πραγματοποιείται αριστερά στην οδό Ανδρέα Μεταξά και στη συνέχεια στον παράδρομο της Ν.Ε.Ο. Αθηνών-Λαμίας.
Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα εφαρμοστούν λόγω εκτέλεσης εργασιών κατασκευής δικτύο ομβρίων και συλλεκτήρα ακαθάρτων.

Μ. Χρυσοχοΐδης: Έχει δίκιο ο κόσμος να δυσανασχετεί για τα διόδια

Ο κόσμος έχει δίκιο να δυσανασχετεί για τα διόδια, δήλωσε ο υπουργός Υποδομών Μ. Χρυσοχοΐδης, σε συνέντευξή του στην «Καθημερινή της Κυριακής», υπογραμμίζοντας ωστόσο πως εκείνο που έχει σημασία είναι η επανεκκίνηση των μεγάλων έργων.
«Το κόστος μετακίνησης, όχι τα διόδια, είναι στην Ελλάδα ακριβό. Πρόκειται για σκληρή συνέπεια του παρελθόντος. Το κόστος των αυτοκινητοδρόμων έχει συμφωνηθεί από το 2007.
Όταν τα έργα κατέρρευσαν το 2011, έγιναν νέες, σκληρές διαπραγματεύσεις. Επιτύχαμε να ξαναρχίσουν τα έργα, δηλαδή 34 τράπεζες να τα ξαναχρηματοδοτήσουν. Το κόστος κατασκευής είτε θα το πλήρωναν οι χρήστες των δρόμων είτε οριζόντια και άδικα όλοι οι φορολογούμενοι, ακόμη και όσοι δεν χρησιμοποιούν τους δρόμους. Όσοι λοιπόν λένε «να πληρώσει το κράτος», δεν καταλαβαίνουν ή κοροϊδεύουν», δήλωσε και τόνισε ότι τα διόδια πάνε στη συντήρηση και κατασκευή των δρόμων, στην ολοκλήρωση των αυτοκινητοδρόμων.
«Αυτά τα έργα έπρεπε με κάθε κόστος να επαναρχίσουν. Διότι θα συμβάλουν στην επιθυμητή εκκίνηση για ανάπτυξη» πρόσθεσε ο κ. Χρυσοχοΐδης, σημειώνοντας ότι 100 επιχειρήσεις δουλεύουν στη Θεσσαλία με τα έργα στα Τέμπη και στον Πλαταμώνα, ενώ 1.200 θέσεις εργασίας δημιουργήθηκαν ήδη εκεί.
«Για όσους περνούν κάθε μέρα, οι εκπτώσεις είναι έως και 50%. Για τους κατοίκους του Δήμου Ωρωπού δεν υπάρχει αύξηση. Είναι η πρώτη φορά που το μέτρο για τα διόδια δεν είναι οριζόντιο και κοινωνικά άδικο. Δεν παίρνουμε από συνταξιούχους και άνεργους. Είναι επένδυση ανάπτυξης», τόνισε.

Κινητοποίηση στις 20/2 από τους αυτοαπασχολούμενους στις μεταφορές

Σε κοινή σύσκεψη , που πραγματοποίησαν από κοινού το Σωματείο Αυτοαπασχολούμενων Ιδιοκτητών Φορτηγών Οδικών Μεταφορών , ο Σύλλογος Ιδιοκτητών Συνεργείων Επισκευής Μηχανών Αυτοκινήτων, οι Επιτροπές ΤΑΞΙ της ΠΑΣΕΒΕ και η Ενότητα Φανοποιών - Βαφέων Αθήνας, στα γραφεία του Ομοσπονδίας Ελαφρών Φορτηγών Αθήνας (ΠΟΣΕΙΕΦΑ), αναδείχθηκαν τα κοινά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι αυτοαπασχολούμενοι των κλάδων της Οδικής Μεταφοράς και των Επισκευαστών Αυτοκινήτων.
Αναδείχθηκε επίσης η ανάγκη κοινού αγώνα και με άλλους κλάδους, απευθύνοντας κάλεσμα συστράτευση όλων σε κοινό αγώνα με τις δυνάμεις της ΠΑΣΕΒΕ.
 Αποφασίστηκε η πραγματοποίηση κινητοποίησης την Πέμπτη 20 Φλεβάρη στις 10 το πρωΐ έξω από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Σταδίου 29, ενάντια «στην τρομοκρατία του ΟΑΕΕ και της κυβέρνησης, διεκδικώντας άμεσο σφράγισμα των βιβλιαρίων υγείας και πάγωμα των χρεών προς το ταμείο.
Στην κοινή ανακοίνωση που έβγαλαν απευθύνουν κάλεσμα προς τα μέλη τους για συμπόρευση με τους υπόλοιπους αυτοαπασχολούμενους και συμμετοχή στη συγκέντρωση στις 26 Φλεβάρη στις 7 το απόγευμα, στην πλατεία Κάνιγγος, ενάντια στη φορολογική θηλιά και στα χρέη».

Οκτώ Μικρά Μυστικά για Ασφαλή Οδήγηση κάτω από Δύσκολες Συνθήκες

1. Ασφαλής Οδήγηση τη Νύχτα

Προσαρμόστε την όρασή σας στο φως και στο σκοτάδι
Όταν οδηγείτε τη νύχτα, τα μάτια σας χρειάζονται κάποιον χρόνο για να προσαρμοστούν στο φως και στο σκοτάδι. Τα φώτα στο δρόμο επίσης επηρεάζουν την όρασή σας.
  • Αλλάξτε τη γωνία του πίσω καθρέφτη σας ώστε να μη σας τυφλώνουν τα αυτοκίνητα που έρχονται πίσω σας.
  • Προσπαθήστε να αποφύγετε t άμεση έκθεση στα φώτα των αυτοκινήτων που κινούνται στην αντίθετη κατεύθυνση.

Μην οδηγείτε πολύ γρήγορα τη νύχτα

  • Η ορατότητα είναι μειωμένη τη νύχτα, και είναι δύσκολο να βλέπετε το δρόμο μπροστά σας.

2. Ασφαλής Οδήγηση στη Βροχή

Η ορατότητα είναι ελλιπής όταν ο καιρός είναι θυελλώδης
Οι δρόμοι γίνονται ολισθηροί και η ορατότητα είναι μειωμένη όταν βρέχει πολύ.
  • Επιβραδύνετε.
  • Κρατήστε ασφαλή απόσταση φρεναρίσματος από τα αυτοκίνητα που προπορεύονται.
  • Χρησιμοποιήστε χαμηλωμένα τα μεγάλα φώτα και τον περιφερειακό φωτισμό.

3. Ασφαλής Οδήγηση στην Ομίχλη

Η ορατότητα ελαττώνεται στην ομίχλη
  • Ανάψτε τα χαμηλά μεγάλα φώτα και τα φώτα ομίχλης.
  • Υπακούστε στα όρια ταχύτητας και απέχετε από προσπεράσματα.
  • Οδηγείτε ακόμη πιο αργά σε πυκνή ομίχλη.
  • Αφήστε αρκετό χρόνο αντίδρασης σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, τηρώντας απόσταση ασφαλείας για φρενάρισμα, από το προπορευόμενο όχημα.

4. Ασφαλής Οδήγηση στον Πάγο και στο Χιόνι

  • Ξεκινήστε το αυτοκίνητό σας σταθερά. Μην πατάτε πολύ δυνατά το πεντάλι σας.
  • Οδηγείτε αργά.
  • Τηρείτε ασφαλή απόσταση φρεναρίσματος από το προπορευόμενο όχημα.
  • Διατηρείστε μέτρια ταχύτητα και χρησιμοποιήστε μικρές ταχύτητες για να ελέγχετε το όχημα σε κεκλιμμένο έδαφος.
  • Χρησιμοποιήστε τα φρένα σας και την επιτάχυνση μαλακά, ώστε ν' αποφύγετε ντελαπάρισμα ή γλίστρημα.

Είναι σημαντικό να είστε κατάλληλα προετοιμαστμένος για οδήγηση σε συνθήκες παγετού.

  • Να έχετε μαζί σας φτυάρι και τρίγωνο ασφαλείας. Να έχετε επίσης αλυσίδες χιονιού, για την περίπτωση που χρειαστούν.

5. Ασφαλής Οδήγηση στη Λάσπη

Απλοί τρόποι για ν' αποφασίσετε αν μπορείτε να περάσετε μέσα από τη λάσπη:
Όταν υπάρχει παχιά λάσπη στο δρόμο ή οδηγείτε εκτός δρόμου, σταματήστε το όχημά σας και ελέγξτε πόσο σκληρή και πόσο βαθιά είναι η λάσπη πριν προχωρήσετε.

  • Παρατηρήστε τα ίχνη από τα ελαστικά άλλων οχημάτων ώστε να υπολογίσετε το βάθος και τη σύσταση της λάσπης.
  • Αναγνωρίστε το είδος των οχημάτων που άφησαν αυτά τα ίχνη από το μέγεθος και το φάρδος των ιχνών.  Χρησιμοποιήστε την πληροφορία αυτή ως σημείο αναφοράς για να αποφασίσετε αν μπορείτε να περάσετε ή όχι.

6. Ασφαλής Οδήγηση με δυνατό Άνεμο

  • Μειώστε την ταχύτητά σας. Να είστε έτοιμος να σταματήσετε ανά πάσα στιγμή.
  • Έχετε το νου σας για ανθρώπους που μπορεί να έχουν πέσει, από τον αέρα, στο δρόμο.
  • Προσέχετε, επειδή μπορεί οι άνθρωποι να μην ακούνε την κόρνα σας εάν φυσάει δυνατά.
  • Αν μεταφέρετε φορτίο στο όχημά σας, βεβαιωθείτε ότι είναι στερεωμένο με ασφάλεια.
  • Κλείστε όλα τα παράθυρα. Ένα ανοιχτό παράθυρο μπορεί να τραβήξει διάφορα σκουπιδάκια που να επηρεάσουν την ορατότητα.

7. Ασφαλής Οδήγηση σε Ορεινές Περιοχές

Πριν οδηγήσετε σε ορεινές περιοχές, πρέπει:
  • Ελέγξτε τα φρένα σας πριν ξεκινήσετε.
  • Φροντίστε να έχετε όλα τα αναγκαία εργαλεία για την περίπτωση που αντιμετωπίσετε βλάβη.
  • Ελέγξτε την κατάσταση της ρεζέρβας σας.
  • Φροντίστε για επί πλέον τρόφιμα, κατάλληλα ρούχα και πρώτες βοήθειες.
  • Ελέγξτε τον καιρό και την κατάσταση των δρόμων στην ορεινή περιοχή και επιλέξτε αναλόγως τη διαδρομή σας.
  • Να έχετε πει σε κάποιο άλλο πρόσωπο πού και πότε ταξιδεύετε και πότε υπολογίζετε να επιστρέψετε. Αν δεν επιστρέψετε εγκαίρως, θα μπορεί να κινητοποιήσει τις αρμόδιες υπηρεσίες διάσωσης για τα αναγκαία.

Όταν οδηγείτε σε ορεινές περιοχές πρέπει:

  • Να οδηγείτε προσεκτικά και να επιβραδύνετε στις στροφές, ειδικά όταν η ορατότητά σας εμποδίζεται.
  • Κορνάρετε προληπτικά, εάν δεν έχετε ορατότητα στις στροφές.
  • Ποτέ να μην οδηγείτε με ταχύτητα ούτε να προσπερνάτε σε τυφλές στροφές.

8. Ασφαλής Οδήγηση στον Αυτοκινητόδρομο

  • Να τηρείτε πάντοτε τα όρια ταχύτητας που ισχύουν στον αυτοκινητόδρομο.
  • Βγάλτε φλας αρκετά πριν προσπεράσετε ή πριν αλλάξετε λωρίδα κυκλοφορίας.
  • Μη στρίβετε απότομα το τιμόνι, γιατί υπάρχει κίνδυνος να χάσετε τον έλεγχο του αυτοκινήτου σας και να ανατραπείτε.
Πηγή: http://www.michelin.gr/tyres/learn-share/driving-guide/eight-tips-for-safe-driving

Καθαρότερα φορτηγά μέχρι το 2020

Το όριο εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα για τα καινούρια ελαφρά επαγγελματικά οχήματα που πωλούνται στην ΕΕ θα μειωθεί από τα 203 γρ. CO2 / χλμ που είναι σήμερα στα 147 γρ. CO2/ χλμ μέχρι το 2020, σύμφωνα με νομοσχέδιο που ενέκριναν οι ευρωβουλευτές την Τρίτη. Με το εν λόγω νομοσχέδιο, προϊόν ήδη επιτευχθείσας συμφωνίας μεταξύ ΕΚ και Συμβουλίου, ζητείται η εισαγωγή νέων, πιο αξιόπιστων διαδικασιών δοκιμών.
«Είχαμε αποτελέσματα μετά από κάποιες δύσκολες διαπραγματεύσεις. Είμαι ευτυχής που δεν ενδώσαμε σε καμιά είδους πίεση να αλλάξουμε τον εν λόγω στόχο. Δεδομένου ότι η διάρκεια ζωής των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων είναι μεγαλύτερη από αυτή των επιβατικών αυτοκινήτων, ήταν σημαντικό για μας να τηρήσουμε τον στόχο που θέσαμε», δήλωσε ο Holger Krahmer (Φιλελεύθεροι, Γερμανία), η έκθεση του οποίου εγκρίθηκε με 552 ψήφους υπέρ, 110 κατά και 12 αποχές .
Ο στόχος των 147 γρ. CO2 / χλμ μέχρι το 2020 αποτελεί το μέγιστο μέσο όρο της επιτρεπόμενης εκπομπής για τα φορτηγά βάρους μέχρι 2,61 τόνων χωρίς φορτίο και 3,5 τόνων με φορτίο. Όπως προβλέπεται από το κείμενο της ήδη επιτευχθείσας συμφωνίας μεταξύ ευρωβουλευτών και υπουργών του Συμβουλίου, ο στόχος αυτός θα ισχύει για τους εγγεγραμμένους στην ΕΕ κατασκευαστές που παράγουν πάνω από 1.000 οχήματα ετησίως.
Οι κατασκευαστές θα πρέπει συνεπώς να παράγουν αρκετά « καθαρά » μοντέλα για να αντισταθμίσουν την εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα βαρύτερων ή πιο ρυπογόνων οχημάτων, προκειμένου να επιτευχθεί μια συνολική « ισορροπία » και να τηρηθεί ο στόχος των 147 γρ. CO2/ χλμ μέχρι το 2020. Σε διαφορετική περίπτωση, θα βρεθούν αντιμέτωποι με κυρώσεις.
Αλλαγή του συστήματος μετά από το 2018Προκειμένου να επιτύχουν τους στόχους τους, οι κατασκευαστές στηρίζονται επί του παρόντος σε ένα σύστημα πιστώσεων που δίνει μεγαλύτερη βαρύτητα σε οχήματα που εκπέμπουν λιγότερα από 50 γρ. CO2 / χλμ. Το υφιστάμενο σύστημα, που λήγει το 2018, δεν θα ανανεωθεί.
Προς πιο αξιόπιστες μεθόδους δοκιμώνΣτο κείμενο που ενέκριναν σήμερα οι ευρωβουλευτές επισημαίνονται τα κενά που παρουσιάζουν οι τρέχουσες δοκιμές για τις περιβαλλοντικές επιδόσεις των οχημάτων, τις οποίες έχουν χρησιμοποιήσει κατά καιρούς οι κατασκευαστές για να παραγάγουν στοιχεία σχετικά με την κατανάλωση καυσίμων και την εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα - στοιχεία, όμως, που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, αν ληφθούν υπόψη οι φυσιολογικές, καθημερινές συνθήκες οδήγησης.
Οι βουλευτές επιδιώκουν, επομένως, να τροποποιηθεί όσο το δυνατόν γρηγορότερα ο «Νέος Ευρωπαϊκός Κύκλος Οδήγησης» (NEDC) που χρησιμοποιείται σήμερα και συνιστούν τη διαμόρφωση παγκόσμιας διαδικασίας δοκιμών ελαφρών οχημάτων (WLTP), όπως αυτή ορίζεται από τον ΟΗΕ. Στις διαπραγματεύσεις, τα μέλη του ΕΚ διασφάλισαν ότι η «Επιτροπή θα πρέπει να εκπονήσει μια εμπεριστατωμένη μελέτη συσχέτισης του κύκλου δοκιμών NEDC με το νέο WLTP, ώστε να εξασφαλιστεί η αντιπροσωπευτικότητά του στις πραγματικές συνθήκες οδήγησης».


Πηγή: http://supply-chain.gr/articles.php?artic=4272#.Uv_wMoXugmI

Νέος δρόμος που θα συνδέει τον Κίσσαβο με την παραλιακή Αγιά

Νέο δρόμο που συνδέει τον ορεινό όγκο του Κισσάβου με την παραλιακή ζώνη της Αγιάς πρόκειται να κατασκευάσει η Περιφέρεια Θεσσαλίας συμβάλλοντας περαιτέρω στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής. Το έργο συνολικού προϋπολογισμού 4 εκατ. ευρώ ενέταξε στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός με σημερινή του απόφαση. Ο νέος δρόμος μήκους 16,6 χιλιομέτρων ξεκινά από την Ανατολή Αγιάς με κατεύθυνση προς τη Μελιβοία, περνώντας περιμετρικά από το Μεγαλόβρυσο και ακολουθώντας υφιστάμενο δασικό οδικό δίκτυο, ώστε να μην επιβαρυνθεί το περιβάλλον. 
Σε δηλώσεις του ο κ. Κ. Αγοραστός ανέφερε τα εξής: «Εντάξαμε στο πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Θεσσαλίας ένα σημαντικό δρόμο, ο οποίος δημιουργεί προϋποθέσεις ανάπτυξης, αλλά και ασφαλούς μετακίνησης των ανθρωπίνων κοινοτήτων, Ανατολής-Μεγαλόβρυσου-Μελιβοίας. Είναι προϋπολογισμού 4 εκατομμυρίων ευρώ και είναι μήκους περίπου 16 χιλιομέτρων. Είναι ένα έργο τουριστικό, κτηνοτροφικό, αγροτικό, αλλά προπάντων έργο ασφάλειας, που ολοκληρώνει σε μεγάλο ποσοστό το οδικό κύκλωμα του Κισσάβου και τη σύνδεσή του με παράλια. Έτσι δημιουργούμε προϋποθέσεις ανάπτυξης της περιοχής, νέες θέσεις εργασίας, αλλά και πέφτει χρήμα στην τοπική οικονομία. Σε μια δύσκολη περίοδο υλοποιούμε χρήσιμα έργα για τον τόπο μας, έργα απαραίτητα και έργα ουσίας».
Από την πλευρά της η αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Λάρισας κ. Ρένα Καραλαριώτου δήλωσε: «Η στόχευση που υπήρχε από τη Νομαρχία Λάρισας και συνεχίζεται και σήμερα από την Περιφέρεια Θεσσαλίας και την Π.Ε. Λάρισας, που ήταν η ανάπτυξη του οδικού κυκλώματος Κισσάβου και η σύνδεσή του με την παραλιακή ζώνη, βήμα βήμα βλέπουμε ότι πραγματοποιείται. Έτσι σήμερα εντάσσεται στο πρόγραμμα ΚΑΠ της Περιφέρειας Θεσσαλίας - Π.Ε. Λάρισας ο δρόμος Ανατολή – Μεγαλόβρυσο- Μελιβοία, ένα έργο που θα δώσει άλλη μια διέξοδο προς την παραλιακή ζώνη, καθώς ως Π.Ε. Λάρισας, υλοποιούμε και το κομμάτι από Μελιβοία προς Σωτηρίτσα. Έτσι θα μπορεί κανείς πλέον να φεύγει από τον Κίσσαβο, από την Ανατολή και να φτάνει στα παράλια του Δήμου Αγιάς. Είναι ένα έργο σημαντικό, το οποίο σε συνδυασμό με τον δρόμο Σπηλιά – Καρύτσα ολοκληρώνουν σιγά σιγά το οδικό κύκλωμα Κισσάβου. Θέλω να πω, ότι συνεχίζει να αποτελεί προτεραιότητά μας η ανάπτυξη υποδομών, οι οποίες προσφέρουν στην ανάπτυξη του τουρισμού της περιοχής μας».
 Ο δήμαρχος Αγιάς κ. Αντώνης Γκουντάρας σημείωσε: «Το σημερινό έργο εντάσσεται σε ένα συνολικότερο σχεδιασμό, που αφορά το οδικό κύκλωμα Κισσάβου. Είναι ένας δρόμος, οποίος ξεκινάει από την Ανατολή, περνά από το Μεγαλόβρυσο και καταλήγει στη Μελιβοία. Από εκεί με δύο επιλογές, είτε από τη Μελιβοία, είτε από την Άνω Σωτηρίτσα, μπορεί κάποιος γρήγορα και με ασφάλεια να φτάσει στην παραλία. Είναι ένα έργο ανάδειξης και αξιοποίησης του Κισσάβου, ενός χώρου που πιστεύουμε, ότι είναι από τους ομορφότερους στην Ευρώπη. Πρέπει εδώ να τονίσουμε, ότι στο βουνό του Κισσάβου βρίσκουμε περίπου το 90% των φυτών που απαντώνται σε όλα τα βουνά της Ευρώπης. Μιλάμε για ένα βουνό, το οποίο αποτελεί ένα φυσικό κάλλος και που δυσκολεύεται σήμερα κάποιος να το επισκεφτεί, γιατί δεν υπάρχουν οι κατάλληλοι δρόμοι. Θα πρέπει μελλοντικά να δούμε και την ολοκλήρωση των άλλων τμημάτων, δηλαδή Μελιβοίας – Καρύτσας και Σπηλιάς – Ανατολής. Με αυτόν τον τρόπο θα έχουμε το οδικό κύκλωμα Κισσάβου ολοκληρωμένο και θα μπορεί ο καθένας να επισκεφτεί την περιοχή. Εκεί, όπως καταλαβαίνει κανείς, μπορούν να αναπτυχθούν διάφορες δραστηριότητες, όπως ο τουρισμός, η γεωργία και η κτηνοτροφία. Είναι ένα βουνό, το οποίο πρέπει να το βάλουμε στην καθημερινότητά μας, καθώς είναι ένας χώρος πολύ όμορφος και για τα επόμενα χρόνια σίγουρα θα αποτελέσει έναν πόλο έλξης».
Ο κ. Γκουντάρας ευχαρίστησε τον περιφερειάρχη για την προώθηση του έργου και τις Τεχνικές Υπηρεσίες της Περιφέρειας Θεσσαλίας, το δημοτικό συμβούλιο των πρώην Δήμων Λακέρειας και Μελιβοίας και τα Δ.Σ. των Κοινοτήτων Ανατολής, Μεγαλόβρυσου και Μελιβοίας τον πρόεδρο της ΠΕΔ κ. Ρίζο Κομήτσα και τους μελετητές του έργου.
Παρόντες κατά την ένταξη του έργου ήταν ακόμη ο πρόεδρος της ΠΕΔ και δήμαρχος Κιλελέρ κ. Ρϊζος Κομήτσας, ο πρόεδρος τους δημοτικού συμβουλίου Αγιάς κ. Γιάννης Αργυρούλης, ο πρώην δήμαρχος Λακέρειας και δημοτικός σύμβουλος Αγιάς κ. Κυριάκος Πατσάς και ο διευθυντής Τεχνικών Υπηρεσιών Π.Ε. Λάρισας κ. Χρήστος Λυτροκάπης. 
ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ 
Το αντικείμενο του έργου οδοποιίας είναι η ταχύτερη σύνδεση των οικισμών Ανατολής και Μεγαλόβρυσου (ορεινών παραθεριστικών θέρετρων) του Κισσάβου  μέσω Μελιβοίας ή μέσω Άνω Σωτηρίτσας με τα παράλια της Περ/κής Ενότητας Λάρισας (και το αντίστροφο) ,συνολικού μήκους 16.600 μ. Για την κατασκευή του δρόμου αυτού σε όλο το μήκος θα εφαρμοσθεί η διατομή 5,5-6μ/6,5-7μ και επενδεδυμένη τάφρος, όπου αυτή απαιτείται. Ποιο αναλυτικά θα γίνουν εργασίες διαπλάτυνσης των υφιστάμενων στενών συνδέσεων με την εκτέλεση των εργασιών των χωματουργικών, τεχνικών(σωληνωτών οχετών-κιβοτοειδών οχετών-τοίχων αντιστήριξης), οδοστρωσίας και το μεγαλύτερο μέρος(σε πρώτη φάση) των ασφαλτικών και της σήμανσης. 
Στόχος είναι η βελτίωση της κυκλοφοριακής ικανότητας στον δρόμο από Ανατολή προς Μεγαλόβρυσο έως Μελιβοία και μέσω Μελιβοίας ή μέσω Άνω Σωτηρίτσας με τα παράλια της Περ/κής Ενότητας Λάρισας(και το αντίστροφο).  Ακόμη η μείωση της επικινδυνότητας & η ενίσχυση των δυνατοτήτων ανάπτυξης των δραστηριοτήτων των κατοίκων της περιοχής, τουριστικές – αγροτικές – κτηνοτροφικές –αναψυχής-εναλλακτικός τουρισμός-σπορ του βουνού και της θάλασσας  καθώς και η διέξοδος προς τα παράλια. Επιπλέον γίνεται ακόμη πιο εύκολη η σύνδεση Κισσάβου με περιοχές ιδιαίτερου φυσικού κάλλους. 
Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/loipa-odika-erga/item/23761-%CE%BD%CE%AD%CE%BF%CF%82-%CE%B4%CF%81%CF%8C%CE%BC%CE%BF%CF%82-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CE%B8%CE%B1-%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%B4%CE%AD%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%BA%CE%AF%CF%83%CF%83%CE%B1%CE%B2%CE%BF-%CE%BC%CE%B5-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%AE-%CE%B1%CE%B3%CE%B9%CE%AC


ΑΘΗΝΑ- ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: Δείτε πώς θα πάτε με αυτοκίνητο χωρίς να πληρώσετε καθόλου ΔΙΟΔΙΑ

Σημείωση: Η διαδρομή έλέγχθηκε με επιβατικό ΙΧ
Οι εναλλακτικές διαδρομές
Θεσσαλονίκη-Αθήνα
Διόδια Μαλγάρων (μετωπικά)
Βγείτε από την εθνική στον κόμβο για Χαλάστρα. Συνεχίζετε προς το χωριό και κάντε αριστερά μετά το γεφυράκι για να πάτε από τον περιφερειακό. Μετά από τη Χαλάστρα περνάτε πάνω από το δρόμο τον Ευζώνων, πάνω από τον Αξιό και μπαίνετε στα Μάλγαρα. Ακολουθείτε τις ταμπέλες προς «εθνική οδό».
Διόδια Κλειδίου/Αιγινίου
Βγαίνετε από τη Θεσσαλονίκης - Αθηνών στην Εγνατία προς Βέροια. Ο πρώτος κόμβος που θα συναντήσετε είναι για Νησέλι και Αλεξάνδρεια. Βγαίνετε από την Εγνατία και ακολουθείτε τον παλιό δρόμο για Αιγίνιο. Ο Κόμβος Αιγινίου είναι ανοικτός για να μπείτε στην κάθοδο.
Διόδια Λεπτοκαρυάς
Βγαίνετε από την εθνική στον κόμβο Λεπτοκαρυάς. Δεν λειτουργούν τα πλευρικά στην έξοδο προς Ν­ότο. Περνάτε πάνω από την εθνική και στρίβετε δεξιά, παράλληλα με τις γραμμές του τρένου προς Αθήνα. Θα πρέπει σε κάποιο σημείο να κάνετε αριστερά και δεξιά για να ξαναβρεθείτε δίπλα στο τρένο. Θα συνεχίσετε μέχρι το κάστρο του Παντελεήμονα / Πλαταμώνα και θα βγείτε με ιδιαίτερη προσοχή στην εθνική.
Διόδια Πυργετού
Με το που τελειώνουν οι στροφές του Πλαταμώνα / Νέων πόρων, ακριβώς την ώρα που αρχίζει πάλι νέος δρόμος, κάνετε δεξιά και βγαίνετε από την εθνική. Ακολουθείτε ευθύ παράδρομο, αλλά με λακκούβες και νταλίκες. Μετά από μερικά χιλιόμετρα στο παράδρομο θα συναντήσετε μια ταμπέλα «διόδια 2000μ». Εσείς μετά από την ταμπέλα θα κάνετε δεξιά στη διασταύρωση προς το χωριό Πυργετός. Στην επόμενη διασταύρωση υπάρχει ταμπέλα προς Λάρισα αριστερά. Και σε 1-2 χλμ βγήκατε στην Εθνική.
Διόδια Μακρυχωρίου (μετωπικά) και Λάρισας 1 & 2 πλευρικά
Μόλις τελειώσουν τα Τέμπη, βγαίνετε από την εθνική (προς Γόνους) ακριβώς εκεί που ο δρόμος ξαναγίνεται με 2 λωρίδες+ΛΕΑ. Ακολουθείτε τον παράδρομο για περίπου 20 χλμ ως τη Λάρισα.
Διόδια Μοσχοχωρίου και Πελασγίας
Συνεχίζουμε εκεί που είχαμε μείνει πρίν. Όταν τελειώνει ο παράδρομος συνεχίζετε ευθεία από την παλιά εθνική προς Λάρισα. Ακολουθείτε τις ταμπέλες προς Φάρσαλα. Συνεχίζετε προς Δομοκό και φτάνετε στη Λαμία. Στη Λαμία μπαίνετε προς Αθήνα.
Διόδια Αγίας Τριάδας
Βγαίνετε από την εθνική στον κόμβο του Μπράλου / Θερμοπυλών. Τα πλευρικά δεν δουλεύουν. Ακολουθείτε τις ταμπέλες για Θερμοπύλες και δρόμος θα γίνει χωματόδρομος για 2 χλμ. Τον ακολουθείτε, θα περάσετε κάτω από την εθνική (τώρα πια είναι δεξιά σας). Συνεχίζετε και μπαίνετε από τον κόμβο του Μώλου.
Διόδια Τραγάνας (μετωπικά και πλευρικά)
Βγαίνετε από την εθνική είτε από τον κόμβο Αταλάντης. Ακολουθείτε τον παράδρομο μέσα στην Τραγάνα και συνεχίζετε. Στο τέλος του δρόμου δεξιά προς Προσκυνά. Περνάτε μέσα από το χωριό και συνεχίζετε. Στο τέλος του δρόμου δεξιά. Φτάνετε στον κόμβο Μαλεσίνας και μπαίνετε στην εθνική.
Διόδια Θήβας (μετωπικά και πλευρικά)
Βγαίνετε στο καφέ «90» και ακολουθείτε τον παράδρομο. Στον κόμβο της Θήβας (όπου και τα πλευρικά) αλλάζετε πλευρά , τώρα είναι η εθνική είναι στα δεξιά. Συνεχίζετε όλο ευθεία, σε κάλο παράδρομο με μόνο 3-4 απότομες στροφές. Περνάτε το χωριό Ύπατο και φτάνετε στον κόμβο Ριτσώνας, από όπου και ξαναμπαίνετε στην Εθνική
Διόδια Αφιδνών και πλευρικά
Βγαίνετε από τον κόμβο Οινόης και ακολουθείτε τον παράδρομο μέχρι Μαλακάσα, Κόμβο Καπανδριτίου και τέλος Αγ. Στέφανο.

Αθήνα-Θεσσαλονίκη
Διόδια Αφιδνών και πλευρικά μέχρι Οινόφυτα
Αυτά είναι τα πρώτα διόδια, που την μέρα της δοκιμής είχαν 2,1 ευρώ και σύντομα θα πάνε 3,35 ευρώ. Με πορεία προς Θεσσαλονίκη, βγαίνετε από την Εθνική στον κόμβο του Αγίου Στεφάνου. Στο φανάρι κάνετε αριστερά ακολουθείτε τον παράδρομο με μπλε πινακίδες προς Λαμία. Μετά τα φανάρια του κόμβου Καπανδριτίου, ο δρόμος «ανοίγει» και η κίνηση μειώνεται. Σε ώρες αιχμής το πρώτο κομμάτι θέλει υπομονή. Συνεχίζετε προς Μαλακάσα και στον κόμβο της Οινόης έχετε 100% νόμιμη είσοδο στην Εθνική. Στον εθνικό δρόμο, μπορείτε να «πατήσετε» λίγο περισσότερο για να κερδίσετε χρόνο.
Διόδια Θήβας (μετωπικά και πλευρικά)
Βγαίνετε από την εθνική στον 1ο κόμβο για τη Θήβα / Ριτσώνα (το οδόμετρο δείχνει τώρα 49 χλμ.). Μεταφέρεστε στον παράδρομο (ταμπέλα προς Ιερά μονή Σαγματά), ο οποίος είναι ευθύς και καλά στρωμένος με εξαίρεση 2-3 στροφές που είναι απότομες. Ανετα «πάει» με 100 χλμ/ώρα και λίγη προσοχή. Στη διασταύρωση, που θα βρείτε στα 58,8 χλμ. συνεχίζετε ευθεία (όχι προς Μονή Σαγματά και Ύπατο). Φτάνετε στον δεύτερο κόμβο της Θήβας που έχει πλευρικά διόδια. Εσείς συνεχίζετε τον παράδρομο ευθεία απέναντι στη διασταύρωση και μπαίνετε ξανά στην Εθνική από την καφετέρια «90». Παίρνετε και ωραίο καφεδάκι ή προμήθειες αν χρειάζονται.
Διόδια Τραγάνας (μετωπικά και πλευρικά)
Τα διόδια αυτά θα έχουν τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση, αφού από 2,45 ευρώ θα πάνε 3,95 ευρώ (+61,2%). Βγαίνετε από την Εθνική στον κόμβο για τη Μαλεσίνα και περνάτε απέναντι (δυτικά της εθνικής). Θα μπείτε στον δρόμο που έχει ένα μπλε βενζινάδικο Εlin. Ακολουθείτε το δρόμο. Στην κατηφόρα θα πρέπει να είστε προσεκτική και να βρείτε το σημείο που στρίβει αριστερά προς Προσκυνά (υπάρχει μια μικρή ταμπέλα). Συνεχίζετε μέσα από τον Προσκυνά και με το που συναντάτε την Εθνική στρίβετε αριστερά και έχετε την εθνική στα δεξιά σας. Περνάτε τον κόμβο της Τραγάνας (έχει πλευρικά) που είναι ακριβώς στο χωριό Τραγάνα και μπαίνετε στην Εθνική από τον κόμβο της Αταλάντης. Απολαμβάνετε για αρκετά χλμ. και δωρεάν την Εθνική Οδό.
Διόδια Αγίας Τριάδας
Αφού περάσετε όλα τα τούνελ πάνω από Αγ. Κωνσταντίνο βγαίνετε από την εθνική στον κόμβο του Μώλου. Παίρνετε τον παράδρομο που είναι η παλιά εθνική και έχετε τη νέα στα αριστερά σας. Δεν στρίβετε πουθενά. Ακριβώς πριν από τα διόδια της Αγίας Τριάδας ξεκινά (δυστυχώς) χαλικοστρωμένος δρόμος. Συνεχίζετε στο χωματόδρομο όλο ευθεία και στα 300 μέτρα κάνετε αριστερά κάτω από την εθνική. Υπάρχει και πινακίδα. Κάνετε άλλα 1.700 μ. περίπου και βγαίνετε στις Θερμοπύλες στο άγαλμα του Λεωνίδα. Μετά από 8 χλμ. κάνετε αριστερά και ξαναμπαίνετε στην Εθνική.
Διόδια Πελασγίας & Μοσχοχωρίου
Η καλύτερη λύση είναι Λαμία - Λάρισα με τον παλιό δρόμο. Είναι περίπου 35 χλμ. λιγότερα. Γλιτώνετε βενζίνη και δύο από τα πιο ακριβά διόδια. Είστε στην εθνική, όπου λόγω έργων είναι μια λωρίδα. Βγαίνετε στην έξοδο προς Λαμία/Καρδίτσα. Περνάτε το Δομοκό, τα Φάρσαλα και μετά τη Νίκαια συνεχίζετε για Λάρισα. Μπαίνοντας στη Λάρισα (βρίσκεστε στην οδό Φαρσάλων) θα πρέπει στο ύψος του Praktiker να στρίψετε δεξιά ώστε να βγείτε στην παλιά εθνική Αθηνών - Θεσσαλονίκης που περνούσε μέσα από τη Λάρισα.
Διόδια Μακρυχωρίου (μετωπικά) και 3ής - 4ής εξόδου Λάρισας πλευρικά
Τώρα, βρίσκεστε στην ΠΕΟ Αθηνών - Θεσσαλονίκης. Ο δρόμος είναι 1 λωρίδα+ΛΕΑ από κάθε πλευρά. Λίγο πριν το τέλος του, ο δρόμος αποκτά διάζωμα και στα 500 μέτρα ανεβαίνετε τη γέφυρα (πινακίδα Λαμία/ΒΙΠΕ Λάρισας), Κάνετε αριστερά και αμέσως δεξιά για να μπείτε στον παράδρομο. Τώρα έχετε τη νέα εθνική δεξιά σας. Μετά από 6,5 περίπου χλμ (είναι ευθεία με ορατότητα και μπορείς να κινηθείς άνετα με 100 χλμ./ώρα) θα συναντήσετε φανάρια. Ακριβώς πριν τα φανάρια θα πρέπει να κάνετε δεξιά, να περάσετε κάτω από την εθνική, να κάνετε αμέσως αριστερά και να βγείτε από την άλλη. Τώρα η εθνική είναι αριστερά σας. Συνεχίζετε ευθεία έως τη BP μετά τα GoodyΆs, που έχει ελεύθερη είσοδο / έξοδο στην εθνική και μπαίνετε μέσα στην εθνική. Περνάτε από τα Τέμπη, όπως σαν να είχατε πληρώσει.
Διόδια Πυργετού
Με το που τελειώσουν τα Τέμπη, στον κόμβο για Πυργετό βγαίνετε από την εθνική. Έπειτα στρίβετε αριστερά, προς Πυργετό. Μόλις δείτε αριστερά σας μια μεγάλη αλάνα με καντίνα και (πιθανότατα) σταθμευμένα φορτηγά, να είστε έτοιμοι, στρίβετε δεξιά. Συνεχίζετε και μόλις συναντήσετε τον παράδρομο κάνετε αριστερά. Έχετε την εθνική δεξιά σας. Συνεχίζετε τον παράδρομο μέχρι να βρείτε διάβαση για αυτοκίνητα, ώστε να πάτε από την άλλη πλευρά και να μπείτε στην εθνική. Αυτή είναι ίσως η παράκαμψη με την περισσότερη κίνηση, μετά την πρώτη στον Αγιο Στέφανο. Το καλό είναι ότι ακολουθείτε τον μπροστινό σας. Αν είναι νταλίκα, σίγουρα κάνει ότι και εσείς.
Διόδια Λεπτοκαρυάς (μετωπικά και πλευρικά)
Θα πρέπει να βγείτε από την έξοδο ακριβώς κάτω από το κάστρο του Πλαταμώνα/Παντελεήμονα και να συνεχίσετε παράλληλα με την εθνική (δηλαδή με το που βγείτε δεξιά να κάνετε κατευθείαν αριστερά). Μόλις βγείτε για τη Σκοτίνα συνεχίζετε και πάτε πάνω από τη γέφυρα και με το που φτάσετε στις γραμμές του τρένου κάνετε αριστερά και συνεχίζετε μέχρι τον κόμβο της Λεπτοκαρυάς. Για να αποφύγουμε τα πλευρικά αλλάζουμε παράδρομο και τώρα έχετε την εθνική δεξιά σας. Συνεχίζετε όλο ευθεία (θα κάνετε και 500 μέτρα χωματόδρομο αν βρέχει ίσως να υπάρχει πρόβλημα) για να μπείτε από τη δεύτερη έξοδο για το Λιτόχωρο. Η άλλη λύση για να αποφύγετε το χώμα είναι στον κόμβο της Λεπτοκαρυάς να μπείτε μέσα στον οικισμό, να συνεχίσετε από τον δρόμο μέσα από τους οικισμούς και να μπείτε πάλι από τη δεύτερη έξοδο για το Λιτόχωρο.
Διόδια Αιγινίου / Κλειδιού
Το κακό εδώ είναι πως είναι αρκετά μεγάλος κύκλος και δε συμφέρει. Είναι προτιμότερο να τα πληρώσετε. Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να βγείτε από την έξοδο της Μεθώνης μιας και αυτή του Αιγινίου είναι κλειστή. Περνάτε από την άλλη πλευρά, τώρα η εθνική είναι δεξιά σας. Συνεχίζετε προς Αλεξάνδρεια και Νησέλι. Θα βρείτε τον κόμβο Νησελίου / Αλεξάνδρειας πάνω από την Εγνατία και παίρνετε το ρεύμα για Θεσσαλονίκη.
Διόδια Μαλγάρων
Μόλις μπείτε από την Εγνατία στην Αθηνών - Θεσσαλονίκης η επόμενη έξοδος είναι για το χωριό Μάλγαρα. Βγαίνετε λοιπόν στην έξοδο για Μάλγαρα. Περνάτε μέσα από το χωριό ακολουθώντας τη ροή του δρόμου και πινακίδες προς Θεσσαλονίκη. Περνάτε τη γέφυρα του Αξιού ποταμού (προσοχή γιατί ο δρόμος γλιστράει πολύ εκεί) και περνάτε πάνω από το δρόμο προς Εύζωνες. Έπειτα μπαίνετε στη Χαλάστρα όπου υπάρχει περιφερειακός του χωριού. Ακολουθείστε τις ταμπέλες για Θεσ/νίκη ή απλά τον μπροστινό σας που επίσης δεν πληρώνει διόδια!
Συμπέρασματα
Μέχρι τη Λεπτοκαρυά η διαδρομή είναι εύκολη και αρκετά οικονομική. Μάλιστα από την επιλογή να πάμε Λαμία - Λάρισα από τον παλιό γλιτώσαμε 35 χλμ και οδηγήσαμε ευχάριστα στις στροφές του Δομοκού. Η μικρή αύξηση στην κατανάλωση ισοσκελίζεται ουσιαστικά από τη μικρότερη απόσταση. Τα 2 χλμ. χωματόδρομου στην Αγ. Τριάδα δεν είναι πρόβλημα, αφού είναι πατημένος. Το πρόβλημα το εντοπίζουμε στην παράκαμψη της Λεπτοκαρυάς (ειδικά αν είναι βράδυ) και στον κύκλο για την αποφυγή των διοδίων Κλειδιού/Αιγινίου. Η ταχύτητα κίνησης στον επαρχιακό δρόμο ήταν στο όριο των 90 χλμ./ώρα και στον Εθνικό στα 120 χλμ./ώρα.


Ολυμπία Οδός: κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην περιοχή της Πάτρας λόγω έργων


Ολιγόωρες νυχτερινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα ισχύσουν στην Ευρεία Παράκαμψη Πάτρας την Κυριακή 16.02.2014, την Δευτέρα 17.02.2014, την Τρίτη 18.02.2014 και την Τετάρτη 19.02.2014, από τις 22:00 το βράδυ μέχρι τις 06:30 το πρωί της επόμενης μέρας, κατά τη διάρκεια των οποίων το ρεύμα κυκλοφορίας με κατεύθυνση από Πύργο προς Αθήνα θα εκτρέπεται στο ύψος του Κόμβου Εγλυκάδας (Χ.Θ. 215+220) προς το τοπικό δίκτυο της πόλης της Πάτρας.
 
Ειδικότερα, η κυκλοφορία προς Αθήνα θα εξυπηρετείται, μέσω των οδών Ελευθερίου Βενιζέλου, Ακτής Δυμαίων, Αγίου Ανδρέα, Ηρώων Πολυτεχνείου, Κανελλοπούλου και Κορίνθου-Πατρών, σύμφωνα με την κατάλληλη πληροφοριακή σήμανση. 
 
Κλειστός επίσης θα παραμείνει και ο κλάδος εισόδου του Κόμβου Εγλυκάδας με κατεύθυνση προς Αθήνα. Το ρεύμα κυκλοφορίας και η ράμπα εισόδου με κατεύθυνση προς Πύργο δεν επηρεάζονται και θα λειτουργούν κανονικά.
 
Οι ρυθμίσεις είναι απαραίτητες προκειμένου να εκτελεστούν από την Κ/Ξ ΑΠΙΟΝ ΚΛΕΟΣ εργασίες αναβάθμισης Ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού σηράγγων. Η Ολυμπία Οδός ευχαριστεί για την κατανόηση και παρακαλεί τους οδηγούς να συμμορφώνονται προς τη σχετική εργοταξιακή σήμανση και τις υποδείξεις της Τροχαίας, καθώς και να επιδείξουν αυξημένη προσοχή κατά τη διέλευσή τους από την εν λόγω περιοχή.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Συνολικές προβολές σελίδας