Τετάρτη 20 Σεπτεμβρίου 2017

Ελληνική Εταιρεία Logistics: Ζητάμε την σύσταση Ειδικής Γραμματείας

Αίτημα για την δημιουργία Ειδικής Γραμματείας Εφοδιαστικής Αλυσίδας, έθεσε η Ελληνική Εταιρεία Logistics, δια του προέδρου της Νίκου Ροδόπουλου, την Δευτέρα 18 Σεπτεμβρίου, κατά τη διάρκεια συνεδρίασης του Διοικητικού Συμβουλίου του Εμπορικού & Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ), στην οποία συμμετείχαν και τα μέλη του ΔΣ της EEL, όπου υπογράφηκε μνημόνιο συνεργασίας (MOU) μεταξύ των δύο οργανισμών με στόχο την υλοποίηση κοινών δράσεων που θα οδηγήσουν στην ανάδειξη του Πειραιά ως επιχειρηματικού, ναυτιλιακού και εμπορικού προορισμού διεθνούς αναγνωρισιμότητας και εμβέλειας.
Μιλώντας στο ypodomes.com o κ.Ροδόπουλος ανέφερε "θέλουμε να δημιουργηθεί μία Ειδική Γραμματεία Εφοδιαστικής Αλυσίδας, η οποία θα αναλάβει τον συντονισμό εφαρμογής του Στρατηγικού Σχεδίου για τα Logistics ενώ μπορεί εκεί να μεταφερθεί το Εθνικό Συμβούλιο Εφοδιαστικής Αλυσίδας για να παίρνει γρήγορα αποφάσεις, να δημιουργεί και να εποπτεύει το έργο που θα παράγεται".
Αναφερόμενος στο μέλλον των Logisticw είπε πως "επιθυμητό είναι να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε ένα συγκριτικό μοντέλο καθώς έχουμε το πλεονέκτημα, ότι οι γειτονικές χώρες μπορούν να κατεβάζουν ροες στην Εγνατία και από εκεί μέσω Ηγουμενίτσας να φεύγουν προς τη Δυτική και Κεντρική Ευρώπη. Επίσης θα μπορούσαμε με πλοία Ro-Ro από τη Σμύρνη στη Θεσσαλονίκη θα ελαχιστοποιήσουμε τον απαιτούμενο χρόνο των φορτηγών από την Νότια Τουρκία ακόμα και από χώρες της Μέσης Ανατολής, προς την Ευρώπη".
Όπως σημείωσε στο ypodomes.com "πρέπει ταυτόχρονα να αναπτυχθεί η ενδοχώρα, κυρίως μέσω του σιδηρόδρομου από το λιμάνι του Πειραιά προς την Ευρώπη, από την άλλη θα πρέπει να αναπτυχθεί η μεταποίηση και κέντρα συναρμολόγησης που θα δώσει προστιθέμενη αξία στη χώρα".
Αναφερόμενος στα Logistics Parks είπε ότι αναμένει στο πρώτο τρίμηνο του 2018 την εκκίνηση της παραχώρησης του Θριάσιου Εμπορευματικού Κέντρου ενώ για εκείνα που σχεδιάζονται να δημιουργηθούν σε διάφορα σημεία της χώρας, τόνισε ότι πρέπει να έχουν το κάθε ένα, business plan, για να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα των πάρκων.
"Μπορούμε ως επιστημονική εταιρεία να επεξεργαζόμαστε στοιχεία και να δίνουμε τις απόψεις του σήμερα, να παίρνουμε καλές πρακτικές από άλλες χώρες και να τις εφαρμόζουμε, για να γίνουμε ως Έλληνες οι "λοτζιστικάδες" της Ευρώπης".
EEL και ΕΒΕΠ ενώνουν τις δυνάμεις τους
Στο πλαίσιο του μνημονίου συνεργασίας, έχουν προσδιοριστεί συγκεκριμένοι κεντρικοί άξονες για την ανάδειξη του Πειραιά ως παγκόσμιου διαμετακομιστικού κόμβου με επίκεντρο τη ΝΑ Ευρώπη. Σύμφωνα με το MOU οι δύο οργανισμοί θα υποστηρίξουν τη διεξαγωγή ερευνών και μελετών για τη δημιουργία αλυσίδων προστιθέμενης αξίας στην εθνική εφοδιαστική αλυσίδας, οικοδομώντας παράλληλα συνέργειες με διεθνείς οργανισμούς, εκπρόσωπους δημόσιας διοίκησης, επιχειρηματικούς φορείς και πανεπιστημιακά ιδρύματα.
Ένας επίσης σημαντικός άξονας που έχει καταγραφεί στο μνημόνιο είναι η ένταξη επιχειρήσεων μεταφορών, αποθήκευσης και διαχείρισης φορτίων σε χρηματοδοτικά εργαλεία τρίτων, μέσα από οριζόντια προγράμματα αλλά και εξειδικευμένα, κάθετα σχέδια ενίσχυσης και εκσυγχρονισμού της αγοράς των Logistics.
Παράλληλα, θα επιδιωχθεί η αναβάθμιση των επιχειρήσεων Logistics και των εργαζόμενων σ’ αυτές με την υλοποίηση προγραμμάτων κατάρτισης και πιστοποίησης γνώσεων και δεξιοτήτων, ενώ ταυτόχρονα θα αναπτυχθούν δράσεις καινοτόμου έρευνας γύρω από τα logistics, μέσα από εφαρμοσμένα προγράμματα προπτυχιακών ή μεταπτυχιακών τμημάτων πανεπιστημιακού επιπέδου. Επίσης, θα υπάρξει σύνδεση της ακαδημαϊκής με την επιχειρηματική κοινότητα με αμφίδρομα οφέλη για τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Τέλος, θα υλοποιηθούν ενέργειες πληροφόρησης για τη σπουδαιότητα της εθνικής Εφοδιαστικής Αλυσίδας, αλλά και στοχευμένες παρεμβάσεις για την ανάπτυξη σύγχρονων Logistics, σε συνδυασμό με το περιβαλλοντικό και κοινωνικό τους αποτύπωμα.
Ο κ. Νικόλαος Ροδόπουλος, Πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Logistics τόνισε, «Σήμερα θεωρώ ότι είναι μια σημαντική ημέρα που το επιχειρείν ενοποιεί τις δυνάμεις του με σκοπό τη δημιουργία ενός ευρύτερου στρατηγικού σχεδιασμού για την ανάδειξη του Πειραιά ως επιχειρηματικού κέντρου διεθνούς βεληνεκούς, με ενεργειακή, περιβαλλοντική και κοινωνική προστιθέμενη αξία για όλη την επικράτεια. Σήμερα, η EEL και το ΕΒΕΠ τοποθετούν τον πήχη ψηλά και θέτουν τον θεμέλιο λίθο για την διασύνδεση των εργασιών τους προκειμένου να υλοποιήσουν συγκεκριμένες δράσεις που θα πάνε την επιχειρηματικότητα στη ένα βήμα παραπέρα».
Όπως δήλωσε ο Πρόεδρος του ΕΒΕΠ κ. Βασίλης Κορκίδης, «Θεωρώ ότι τα Logistics και η εφοδιαστική αλυσίδα είναι η αιχμή του δόρατος αυτή τη στιγμή για την ελληνική οικονομία και πόσο μάλλον για το λιμάνι του Πειραιά. Αυτή η συνεργασία δεν θα μείνει στα λόγια. Έχουμε ήδη δρομολογήσει ενέργειες οι οποίες θα βοηθήσουν στο να αντλήσουμε όλη την υπεραξία που μπορούν να πάρουν οι ελληνικές επιχειρήσεις».
Το μνημόνιο συνεργασίας υπογράφηκε από τους κκ. Νικόλαο Ροδόπουλο, Πρόεδρο ΔΣ της EEL, Βασίλη Κορκίδη, Πρόεδρο ΔΣ του ΕΒΕΠ, Κωνσταντίνο Αχλαδίτη, Mέλος ΔΣ του ΕΒΕΠ και εκπρόσωπο του επιμελητηρίου για την υλοποίηση του MoU και Αλέξη Αλεξίου, Αντιπρόεδρο Οικονομικών της EEL.
Όπως ανακοινώθηκε κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, μέσα στον Οκτώβριο θα ανακοινωθούν όλες οι λεπτομέρειες για τον τρόπο λειτουργίας του πρώτου Supply Chain & Logistics Cluster που φέρει τις υπογραφές της EEL και του ΕΒΕΠ και θα τεθεί υπό το Maritime Hellas, το πρώτο ναυτιλιακό cluster που τελεί υπό την αιγίδα της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδας.

Νίκος Καραγιάννης - ypodomes.com

Αλλάζουν όλα στην αξιοποίηση της Εγνατίας Οδού. ΣΔΙΤ – παραμένει μέτοχος το δημόσιο

Αλλάζουν όλα στην αξιοποίηση της Εγνατίας Οδού. Τo metaforespress.gr παρουσιάζει, αποκλειστικά, τα εναλλακτικά σενάρια που εξετάζονται για τον αυτοκινητόδρομο των 670 χλμ.
Του Φώτη Φωτεινού
«H παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, έτσι όπως την έχουν σχεδιάσει κάποιοι, για 200 – 300 εκατ. δεν θα προχωρήσει», σχολιάζει κυβερνητικό στέλεχος που βρίσκεται κοντά στη διαδικασία.
«Επομένως, μελετούμε μοντέλα σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ), όπως ισχύει – με κάποιο τρόπο – στο σημερινό μοντέλο της Εγνατίας, ώστε να μεγιστοποιηθεί το όφελος για το δημόσιο.
Εξετάζεται το δημόσιο, δηλαδή η κρατική Εγνατία Οδός, να διαθέτει πλειοψηφικό μετοχικό ποσοστό (σαν σενάριο βάσης έχει τοποθετηθεί το 55%) και το management o ιδιώτης», συμπληρώνει.
«Η σύμβαση για την αξιοποίηση της Εγνατίας μπορεί να διαρκέσει για 10 χρόνια και στη συνέχεια να ανανεώνεται, αφού είναι παρακινδυνευμένο να προϋπολογίζεις έσοδα και κυκλοφοριακό φόρτο για περίοδο 35 ετών», επεξηγεί το ίδιο στέλεχος, υπογραμμίζοντας ότι «η αξιοποίηση της Εγνατίας μπορεί να σπάσει σε επιμέρους ΣΔΙΤ, δηλαδή σε συντήρηση, διόδια, ενέργεια και logistics».
Υπενθυμίζεται ότι, επί του παρόντος, το ΤΑΙΠΕΔ και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δεν έχουν καταλήξει στο μοντέλο για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού.
Αυτό που έχει καλλιεργηθεί ως εντύπωση είναι ότι η αξιοποίηση του αυτοκινητοδρόμου θα διαρκέσει για 35 χρόνια, κάτι το οποίο είναι υπό εξέταση.
Υπό εξέταση και οι νέοι σταθμοί διοδίων
Επίσης, υπό εξέταση είναι οι νέοι σταθμοί διοδίων. Το προσεχές διάστημα θα λειτουργήσουν άλλοι 4 μετωπικοί σταθμοί διοδίων, ήτοι οι σταθμοί Παμβώτιδας (77ο χλμ.), Μέστης (580ο χλμ.), Ιεροπηγής (62ο χλμ. κάθετου άξονα Ιεροπηγής – Κρυσταλλοπηγής) και Ευζώνων (70ό χλμ. κάθετου άξονα Χαλάστρας – Ευζώνων).
Σήμερα λειτουργούν οκτώ σταθμοί διοδίων, στην Τύρια (περιοχή Παραμυθιάς Θεσπρωτίας), στο Μαλακάσι (περιοχή Μετσόβου), στον Πολύμυλο Κοζάνης, στα Μάλγαρα Θεσσαλονίκης, στην Ανάληψη (περιοχή Λαγκαδά), στη Μουσθένη Καβάλας, στον Ίασμο Κομοτηνής και στον Προμαχώνα Σερρών.
Κεντρική επιδίωξη αποτελεί η λειτουργία του ηλεκτρονικού αναλογικού διοδίου, το οποίο τοποθετείται στο δεύτερο εξάμηνο του 2018.
Έως τον Ιούνιο αποπληρώνεται το δάνειο στην Τράπεζα Πειραιώς
Όπως αναφέρεται στην οικονομική έκθεση του 2016 της Εγνατίας Οδού, το ομολογιακό δάνειο, ύψους 250 εκατ., προς την τράπεζα Πειραιώς μειώθηκε κατά 32,06%, σε 82,7 εκατ. ευρώ στις 31 Δεκεμβρίου 2016.
Έκτοτε και μέχρι τις 31 Ιουλίου 2017, το δάνειο μειώθηκε περαιτέρω κατά 21,7 εκατ., στα 60,9 εκατ. και σήμερα βρίσκεται στην περιοχή των 58 εκατ. Μάλιστα, έως τον Ιούνιο του 2018 αναμένεται η πλήρης εξόφληση του.

Πηγή: https://www.metaforespress.gr/autokinitodromoi/%ce%b1%cf%80%ce%bf%ce%ba%ce%bb%ce%b5%ce%b9%cf%83%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%bf-%ce%b1%ce%bb%ce%bb%ce%ac%ce%b6%ce%bf%cf%85%ce%bd-%cf%8c%ce%bb%ce%b1-%cf%83%cf%84%ce%b7%ce%bd-%ce%b1%ce%be%ce%b9%ce%bf%cf%80/

Συνολικές προβολές σελίδας