Δευτέρα 9 Φεβρουαρίου 2015

Θ. Δρίτσας: Τέλος στην πώληση ΟΛΠ-ΟΛΘ και στην απλήρωτη εργασία ναυτών

Τέλος στην πώληση των ΟΛΠ και ΟΛΘ έβαλε, ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θεόδωρος Δρίτσας, κατά τη διάρκεια ανάγνωσης των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης στη Βουλή.
Όπως ανέφερε ο κ. Δρίτσας, θα διατηρηθεί ο δημόσιος χαρακτήρας των λιμένων, σημειώνοντας ότι θα επιδιωχθεί παραγωγική ανασυγκρότησή τους.
Στις περιπτώσεις, όπου ήδη υπάρχουν εγκαθιδρυμένες συμβάσεις εκμετάλλευσης λιμενικών υποδομών από ιδιώτες (π.χ. Cosco στον Πειραιά), ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας ανέφερε ότι τα τέσσερα αναγκαία προαπαιτούμενα είναι:
-Η κατοχύρωση των εργασιακών δικαιωμάτων,
-Προστασία περιβάλλοντος,
-Διαφάνεια,
-Διασφάλιση εμπλοκής μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων στην παραγωγική δραστηριότητα.
Επίσης, ο κ. Δρίτσας αναφέρθηκε στην ανάγκη επίλυσης των προβλημάτων προσωπικού που αντιμετωπίζουν αρκετά λιμάνια, όπως του Βόλου, της Θεσσαλονίκης και του Ηρακλείου.
Στον τομέα της ακτοπλοΐας και της ναυτιλίας γενικότερα, οι προτεραιότητες του υπουργείου είναι οι ακόλουθες:
-Μείωση της ανεργίας των ναυτικών, με σταθερή προϋπόθεση μια ισχυρή Συλλογική Σύμβαση Εργασίας.     
-Αντιμετώπιση του φαινομένου της απλήρωτης εργασίας. Μάλιστα, έως το Πάσχα επιδίωξη του υπουργείου Ναυτιλίας, κατόπιν διαβεβαιώσεων του ΣΕΕΝ, είναι η πληρωμή του συνόλου των δεδουλευμένων.
Πάντως, το φαινόμενο είναι υπαρκτό, αφού λόγω καθυστέρησης πληρωμών, σημειώθηκε πρόβλημα στο δρομολόγιο Πειραιάς – Κύθηρα. «Πρέπει όλοι να πάρουν τις ευθύνες τους, εμείς θα τις πάρουμε», ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός.
-Ομαλή διεξαγωγή των δρομολογίων. Στο σημείο αυτό, αποφασίστηκε η διενέργεια τεχνικών ελέγχων για την έγκαιρη πρόληψη βλαβών. Επίσης, θα διεξαχθούν προσπάθειες για την, εκ νέου, δρομολόγηση γραμμών, όπως Πειραιάς με Ιθάκη και Κεφαλονιά.
Για τους εφοπλιστές, ο κ. Δρίτσας επισήμανε ότι «θέλουμε ισχυρή την ελληνική σημαία», χαρακτηρίζοντας αναγκαία την ενίσχυση της απασχόλησης Ελλήνων ναυτικών στην ποντοπόρο.
Μεταξύ άλλων, το υπουργείο Ναυτιλίας σχεδιάζει την επανεξέταση των συμβάσεων διαχείρισης αποβλήτων των λιμένων, τη σύσταση «Δημόσιου Φορέα Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών» (θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση), την ανάπτυξη της ναυπηγοεπισκευής και την εγκατάσταση συστήματος ηλεκτροδότησης των πλοίων στον Πειραιά.  

Η ομιλία στο επισυναπτόμενο αρχείο. 
Φ. Φωτεινός 

Υπό πίεση, και το 2015, τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων

Τις εκτιμήσεις του για την πορεία της ναυλαγοράς το 2015 εξέφρασε ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης, στη γενική συνέλευση της ένωσης.
Όπως ανέφερε, η νέα χρονιά βρίσκει την ελληνόκτητη ναυτιλία στις επάλξεις, με σταθερή την πρωτοκαθεδρία στη διεθνή κατάταξη, εκπροσωπώντας το 16% της διεθνούς χωρητικότητας και με υψηλά ποσοστά σημαντικών κατηγοριών πλοίων, όπως στα δεξαμενόπλοια, με ποσοστό 23% και στα πλοία χύδην μεταφορών, με ποσοστό 18,5%, να παραμένουν στα χέρια της ελληνικής πλοιοκτησίας.
Ωστόσο, σύμφωνα με τον κ. Βενιάμη, οι προοπτικές για το 2015 δημιουργούν ανάμεικτα συναισθήματα. «Υπάρχουν ανησυχίες για τους συσχετισμούς προσφοράς και ζήτησης χωρητικότητας, με δεδομένη τη σταδιακή είσοδο στην αγορά πλεονάζουσας νέας χωρητικότητας και την αβεβαιότητα ως προς τα ποσοστά αύξησης της ζήτησης.
Είναι σαφές όμως από τις εκτιμήσεις διεθνών οίκων αξιολόγησης ότι οι αποδόσεις των ναύλων θα διαφέρουν μεταξύ των διαφόρων κατηγοριών πλοίων», επισήμανε ο πρόεδρος της ΕΕΕ, εντοπίζοντας τα ακόλουθα:
Τα πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου LNG διαφαίνεται να διατηρούν υψηλές αποδόσεις, τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων να βρίσκονται υπό πίεση, ενώ τα δεξαμενόπλοια ευνοούνται, μάλλον, λόγω της πτώσης των τιμών του πετρελαίου.
Άξιο αναφοράς είναι ότι, στην αγορά των containers (πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων), o γενικός δείκτης Shanghai Container Freight Index παραμένει πάνω από τις 1.000 μονάδες, από τις 15 Δεκεμβρίου 2014. Πλέον, οι εταιρείες των liners προσανατολίζονται στην προμήθεια ολοένα και μεγαλύτερων containerships. 


Αυτοκινητόδρομοι: Τα μεγάλα οδικά έργα της χώρας παλεύουν με το χρόνο

Χωρίς …ανάσα, προχωρούν τα μεγάλα έργα στους υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομους της χώρας. Με κορυφή τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου και τα έργα στα Τέμπη, τα έργα στην Ολυμπία Οδό, και την προώθηση της κατασκευής της Ιόνιας Οδού και Ε65 υπάρχει μία κινητοποίηση μεγάλου μέρους του κατασκευαστικού δυναμικού της χώρας.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ
Τα μεγάλα έργα στα Τέμπη (στο τμήμα Ευαγγελισμός-Σκοτίνα) προχωρούν με μεγάλη ταχύτητα, το πρόβλημα με την εμπλοκή του ΟΣΕ σε δύο σημεία επίσης έχει διευθετηθεί και πλέον όλα οδεύουν προς την μεγάλη ολοκλήρωση των έργων περιλαμβάνουν τις 3 μεγάλες σήραγγες σε Τέμπη και Πλαταμώνα με μήκος 2,6 και 3 χιλιομέτρων.

Η δεύτερη σήραγγα με μήκος 6χλμ θα είναι η μεγαλύτερη όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στα Βαλκάνια. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες από την κοινοπραξία κατασκευής γίνεται προσπάθεια για να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα για ολοκλήρωση μέχρι το τέλος του έτους.

ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ
Τα έργα προχωρούν με σημαντικά αυξημένους ρυθμούς τους τελευταίους μήνες και ο στόχος είναι να δοθεί τον Οκτώβριο το πρώτο τμήμα από την Αρχαία Κόρινθο μέχρι το Κιάτο. Δεύτερος στόχος η ολοκλήρωση του τμήματος Κιάτο-Ρίο μέχρι τις αρχές του έτους και λίγους μήνες αργότερα ο κόμβος του Ρίου.

Τα προβλήματα περισσότερο συμπυκνώνονται στη συνάντηση με τα έργα του σιδηρόδρομου σε αρκετά σημεία με 8 από αυτά να θεωρούνται τα πιο «καυτά».

ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ
Σε δύο διακριτά τμήματα τα έργα από το Αντίρριο μέχρι τα Ιωάννινα χωρίζονται σε νότια και βόρεια. Το νότιο τμήμα από το Αντίρριο μέχρι την Αμφιλοχία προχωρά με σαφώς μεγαλύτερη πρόοδο αλλά και πιο εύκολο έργο, καθώς δεν υπάρχουν μεγάλα τεχνικά έργα (εκτός από 2-3 σημεία). Στο βόρειο τμήμα υπάρχει πρόοδος αλλά τα μεγάλα τεχνικά έργα στο τμήμα Άρτα-Ιωάννινα έχουν και την μικρότερη πρόοδο σε όλο το έργο. Η ολοκλήρωση για το τέλος του 2015 παραμένει ο μεγάλος στόχος.

Αναφορικά με τη σήραγγα Κλόκοβας το χρονοδιάγραμμα για τον Αύγουστο του 2016 θεωρείται ως άπιαστος στόχος και η ολοκλήρωση του θα γίνει γνωστή όταν θα έχει ολοκληρωθεί η διάνοιξη της σήραγγας των 2,9χλμ.

Ε65
Ένα έργο που σε σχέση με τα υπόλοιπα έχει τα λιγότερο απαιτητικά έργα και προχωρά καλά σε ποσοστό άνω του 50% στο τμήμα Ξυνιάδα-Τρίκαλα. Προς το παρόν δεν έχουν αναφερθεί μεγάλα προβλήματα. Αγκάθι παραμένει η μη προώθηση του νότιου τμήματος από τη Λαμία μέχρι την Ξυνιάδα αλλά και του βόρειου τμήματος Τρίκαλα-Εγνατία.

ΜΟΡΕΑΣ
Παραμένει παγωμένο το έργο αναμένοντας την υπογραφή της νέας σύμβασης με το Ελληνικό Δημόσιο. Η πρόοδος του έργου φτάνει στο 95% ενώ προς αποπεράτωση είναι ο κλάδος Λεύκτρο-Σπάρτη και ο Περιμετρικός Καλαμάτας.

Νίκος Καραγιάννης - ypodomes.com

Συνολικές προβολές σελίδας