Δευτέρα 9 Φεβρουαρίου 2015

Υπό πίεση, και το 2015, τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων

Τις εκτιμήσεις του για την πορεία της ναυλαγοράς το 2015 εξέφρασε ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης, στη γενική συνέλευση της ένωσης.
Όπως ανέφερε, η νέα χρονιά βρίσκει την ελληνόκτητη ναυτιλία στις επάλξεις, με σταθερή την πρωτοκαθεδρία στη διεθνή κατάταξη, εκπροσωπώντας το 16% της διεθνούς χωρητικότητας και με υψηλά ποσοστά σημαντικών κατηγοριών πλοίων, όπως στα δεξαμενόπλοια, με ποσοστό 23% και στα πλοία χύδην μεταφορών, με ποσοστό 18,5%, να παραμένουν στα χέρια της ελληνικής πλοιοκτησίας.
Ωστόσο, σύμφωνα με τον κ. Βενιάμη, οι προοπτικές για το 2015 δημιουργούν ανάμεικτα συναισθήματα. «Υπάρχουν ανησυχίες για τους συσχετισμούς προσφοράς και ζήτησης χωρητικότητας, με δεδομένη τη σταδιακή είσοδο στην αγορά πλεονάζουσας νέας χωρητικότητας και την αβεβαιότητα ως προς τα ποσοστά αύξησης της ζήτησης.
Είναι σαφές όμως από τις εκτιμήσεις διεθνών οίκων αξιολόγησης ότι οι αποδόσεις των ναύλων θα διαφέρουν μεταξύ των διαφόρων κατηγοριών πλοίων», επισήμανε ο πρόεδρος της ΕΕΕ, εντοπίζοντας τα ακόλουθα:
Τα πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου LNG διαφαίνεται να διατηρούν υψηλές αποδόσεις, τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων να βρίσκονται υπό πίεση, ενώ τα δεξαμενόπλοια ευνοούνται, μάλλον, λόγω της πτώσης των τιμών του πετρελαίου.
Άξιο αναφοράς είναι ότι, στην αγορά των containers (πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων), o γενικός δείκτης Shanghai Container Freight Index παραμένει πάνω από τις 1.000 μονάδες, από τις 15 Δεκεμβρίου 2014. Πλέον, οι εταιρείες των liners προσανατολίζονται στην προμήθεια ολοένα και μεγαλύτερων containerships. 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας