Δευτέρα 9 Φεβρουαρίου 2015

Θ. Δρίτσας: Τέλος στην πώληση ΟΛΠ-ΟΛΘ και στην απλήρωτη εργασία ναυτών

Τέλος στην πώληση των ΟΛΠ και ΟΛΘ έβαλε, ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θεόδωρος Δρίτσας, κατά τη διάρκεια ανάγνωσης των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης στη Βουλή.
Όπως ανέφερε ο κ. Δρίτσας, θα διατηρηθεί ο δημόσιος χαρακτήρας των λιμένων, σημειώνοντας ότι θα επιδιωχθεί παραγωγική ανασυγκρότησή τους.
Στις περιπτώσεις, όπου ήδη υπάρχουν εγκαθιδρυμένες συμβάσεις εκμετάλλευσης λιμενικών υποδομών από ιδιώτες (π.χ. Cosco στον Πειραιά), ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας ανέφερε ότι τα τέσσερα αναγκαία προαπαιτούμενα είναι:
-Η κατοχύρωση των εργασιακών δικαιωμάτων,
-Προστασία περιβάλλοντος,
-Διαφάνεια,
-Διασφάλιση εμπλοκής μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων στην παραγωγική δραστηριότητα.
Επίσης, ο κ. Δρίτσας αναφέρθηκε στην ανάγκη επίλυσης των προβλημάτων προσωπικού που αντιμετωπίζουν αρκετά λιμάνια, όπως του Βόλου, της Θεσσαλονίκης και του Ηρακλείου.
Στον τομέα της ακτοπλοΐας και της ναυτιλίας γενικότερα, οι προτεραιότητες του υπουργείου είναι οι ακόλουθες:
-Μείωση της ανεργίας των ναυτικών, με σταθερή προϋπόθεση μια ισχυρή Συλλογική Σύμβαση Εργασίας.     
-Αντιμετώπιση του φαινομένου της απλήρωτης εργασίας. Μάλιστα, έως το Πάσχα επιδίωξη του υπουργείου Ναυτιλίας, κατόπιν διαβεβαιώσεων του ΣΕΕΝ, είναι η πληρωμή του συνόλου των δεδουλευμένων.
Πάντως, το φαινόμενο είναι υπαρκτό, αφού λόγω καθυστέρησης πληρωμών, σημειώθηκε πρόβλημα στο δρομολόγιο Πειραιάς – Κύθηρα. «Πρέπει όλοι να πάρουν τις ευθύνες τους, εμείς θα τις πάρουμε», ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός.
-Ομαλή διεξαγωγή των δρομολογίων. Στο σημείο αυτό, αποφασίστηκε η διενέργεια τεχνικών ελέγχων για την έγκαιρη πρόληψη βλαβών. Επίσης, θα διεξαχθούν προσπάθειες για την, εκ νέου, δρομολόγηση γραμμών, όπως Πειραιάς με Ιθάκη και Κεφαλονιά.
Για τους εφοπλιστές, ο κ. Δρίτσας επισήμανε ότι «θέλουμε ισχυρή την ελληνική σημαία», χαρακτηρίζοντας αναγκαία την ενίσχυση της απασχόλησης Ελλήνων ναυτικών στην ποντοπόρο.
Μεταξύ άλλων, το υπουργείο Ναυτιλίας σχεδιάζει την επανεξέταση των συμβάσεων διαχείρισης αποβλήτων των λιμένων, τη σύσταση «Δημόσιου Φορέα Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών» (θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση), την ανάπτυξη της ναυπηγοεπισκευής και την εγκατάσταση συστήματος ηλεκτροδότησης των πλοίων στον Πειραιά.  

Η ομιλία στο επισυναπτόμενο αρχείο. 
Φ. Φωτεινός 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας