Παρασκευή 28 Οκτωβρίου 2016

Κλειστά τα Τέμπη στις 2 και 3/11 από τις 7 το πρωί έως τις 8 το βράδυ

Η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ανακοίνωσε τη διακοπή της κυκλοφορίας στην Κοιλάδα των Τεμπών την Τετάρτη 02.11.2016 από τις 7 (επτά) το πρωί έως και τις 8 (οκτώ) το βράδυ και την Πέμπτη 03.11.2016 από τις 7 (επτά) το πρωί έως και τις 8 (οκτώ) το βράδυ, για την ασφαλή εκτέλεση των εργασιών επιθεώρησης και συντήρησης, όπως προβλέπεται από το εγκεκριμένο πρόγραμμα Τακτικής Συντήρησης Μέτρων Βραχοπροστασίας της Κοιλάδας των Τεμπών.
Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, που θα ισχύσουν κατά τη διάρκεια της διακοπής της κυκλοφορίας στην Κοιλάδα των Τεμπών, καθώς και οι παρακαμπτήριες διαδρομές, θα ανακοινωθούν από την Ελληνική Αστυνομία.
Για περισσότερες πληροφορίες οι οδηγοί μπορούν να απευθύνονται στο τηλεφωνικό κέντρο της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου στο τηλέφωνο 2410 741440 καθώς και στην ιστοσελίδα www.aegeanmotorway.gr
Κατά τη διάρκεια της διακοπής της κυκλοφορίας στην Κοιλάδα των Τεμπών θα γίνει αναστολή είσπραξης διοδίων στους Σταθμούς Διοδίων Πυργετού, Μακρυχωρίου, Πλευρικό Μακρυχωρίου και Πλευρικούς  Γυρτώνης, ενώ οι τιμές διοδίων του Σταθμού Διοδίων Μοσχοχωρίου θα διαμορφωθούν ως εξής:
Κατηγορία
Οχήματος
Σ.Δ. Μοσχοχωρίου
(πληρωμή με μετρητά)
Σ.Δ. Μοσχοχωρίου
(πληρωμή με πομποδέκτη)
1 2,30 € (από 2,70 €) 2,10 €
2 3,40 € (από 3,90 €) 3,10 €
3 8,50 € (από 9,80 €) 7,60 €
4 11,90 € (από 13,70 €) 10,70 €
Οι τιμές διοδίων σε όλους τους υπόλοιπους Σταθμούς που διαχειρίζεται η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου θα παραμείνουν ίδιες.

ΟΦΑΕ: Η αύξηση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο κίνησης «τελειωτικό χτύπημα» στα φορτηγά

Την αντίδρασή της στην αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ), στο πετρέλαιο κίνησης, από 330 σε 410 ευρώ ανά 1000 λίτρα, εξέφρασε, με επιστολή προς το υπουργείο Οικονομικών και Εσωτερικών, η ΟΦΑΕ.
Σύμφωνα με την ομοσπονδία, η αύξηση του ΕΦΚ, σε συνδυασμό με την άνοδο του ΦΠΑ και τα «τσουχτερά» διόδια, επιφέρουν «ασφυκτικές πιέσεις» στον κλάδο, με αποτέλεσμα να… αλωνίζουν τα αλλοδαπά φορτηγά.
Η επιστολή της ΟΦΑΕ   
Σε συνέχεια της προηγούμενης αλληλογραφίας μας, επανερχόμαστε και πάλι μετά τη ψήφιση του φορολογικού πολυνομοσχεδίου που, μεταξύ άλλων, προβλέπει μια σημαντική αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) στο πετρέλαιο κίνησης από 330 σε 410 ευρώ ανά 1000 λίτρα (άρθ.60 παρ.3α), με ισχύ από 1.1.2017 ταυτόχρονα με την αύξηση ΦΠΑ από 23% στο 24% που ήδη ισχύει από 1.6.2016, για να εκφράσουμε την έντονη ανησυχία μας για τις σοβαρές επιπτώσεις που θα έχει το εισπρακτικό αυτό μέτρο στους Έλληνες μεταφορείς Δ.Χ. εμπορευματικών και επιβατικών μεταφορών.

Θα θέλαμε να τονίσουμε την έντονη αντίθεσή μας στις νέες αυτές αυξήσεις, οι οποίες κατ’ επέκταση θα αυξήσουν σημαντικά το κόστος μετακίνησης των οχημάτων εμπορευματικών και επιβατικών μεταφορών, εάν λάβουμε υπόψη και το τεράστιο κόστος χρήσης του οδικού δικτύου στο νέο αυτοκινητόδρομο, με την παράλληλη και αδικαιολόγητη απαγόρευση της διέλευσης βαρέων οχημάτων από το παράπλευρο οδικό δίκτυο της χώρας μας (άρθρο 2 του ν.4388/16).
Σε συνδυασμό και με την κρίση που διανύει ο κλάδος μας τα τελευταία έξι χρόνια μετά από τον αποτυχημένο τρόπο απελευθέρωσης του επαγγέλματος, καθίσταται σχεδόν αδύνατο να ανταποκριθούμε πλέον στα τεράστια αυτά κόστη.
Οι συνέπειες στον ελληνικό μεταφορικό κλάδο θα είναι καταστροφικές, ενώ θα δοθεί ένα επιπλέον κίνητρο για μετεγκατάσταση και των υπόλοιπων μεταφορικών εταιριών σε γειτονικές χώρες με πολύ ευνοϊκότερες συνθήκες για την αύξηση της επαγγελματικής τους δραστηριότητας.
Μία τέτοια κίνηση βέβαια θα επιφέρει άμεση μείωση στην κατανάλωση πετρελαίου κίνησης κι επομένως μια σημαντική μείωση των εσόδων στα ταμεία της χώρας και ένα τεράστιο πλήγμα στην ελληνική οικονομία συνολικά.
Με την υιοθέτηση αυτού του μέτρου δεν μπορούμε να μιλάμε για υγιή ανταγωνισμό στον τομέα των μεταφορών δεδομένου ότι οι νέες αυξημένες τιμές του πετρελαίου κίνησης δεν θα κυμαίνονται σε ανταγωνιστικά επίπεδα με τις τιμές που ισχύουν σε άλλες ευρωπαϊκές ή μη χώρες με όλες τις καταστροφικές συνέπειες στον ελληνικό μεταφορικό κλάδο.
Θα ήταν προτιμότερο να στρέφετε την προσοχή σας και να επικεντρώνετε τις προσπάθειές σας στην υιοθέτηση μέτρων τα οποία, όχι μόνο θα επιφέρουν επιπλέον έσοδα στα ταμεία της χώρας, αλλά παράλληλα θα ενισχύσουν τις ελληνικές επιχειρήσεις που καταβάλλουν υπεράνθρωπες προσπάθειες για να παραμείνουν ενεργές.

Κάτι τέτοιο θα ήταν και η αποτελεσματικότερη οργάνωση των ελεγκτικών μηχανισμών της χώρας μας για την πάταξη της παράνομης μεταφοράς που μαστίζει εδώ και χρόνια τον κλάδο μας.
Με επαρκείς και οργανωμένους ελέγχους και την αποτελεσματική επιβολή και είσπραξη προστίμων επιτόπου, όπως εξάλλου συμβαίνει σε όλες τις άλλες χώρες, από αλλοδαπά φορτηγά που μέχρι σήμερα παρανομούν ανενόχλητα στη χώρα μας, θα είχαμε και την άμεση εισροή εσόδων στη χώρα μας αλλά και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών φορτηγών έναντι των αλλοδαπών.
Ταυτόχρονα με την αύξηση του Ε.Φ.Κ. εξουσιοδοτείτε τα Κέντρα Αφορολόγητων Ειδών, Κ.Α.Ε. στα σύνορα της χώρας μας να προμηθεύουν αφορολόγητο πετρέλαιο στα αλλοδαπά φορτηγά οχήματα, συμβάλλοντας έτσι κι εσείς στον αθέμιτο ανταγωνισμό.
Ενώ η χώρα μας συνεχίζει να αγνοεί επιδεικτικά τον φάκελο παράβασης (Α.Π.2013/2038) που έχει ανοίξει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, για την μη συμμόρφωση με την ενωσιακή νομοθεσία άρθρο 7 της Οδηγίας 2008/118/ΕΚ για τους ΕΦΚ, συνεχίζοντας αδιάκοπα την διάθεση αφορολόγητων πετρελαιοειδών από την ιδιωτική εταιρεία «Κ.Α.Ε.» στα σύνορα της χώρας μας με Τρίτες χώρες.

Η Ελλάδα στις τελευταίες θέσεις στις Μεταφορές στην ΕΕ

Η Ελλάδα βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις του «Πίνακα αποτελεσμάτων της ΕΕ για τις μεταφορές», του έτους 2016.
Η Ελλάδα, μαζί με την Ουγγαρία, καταλαμβάνει την προτελευταία θέση (26η), με τελευταία τη Ρουμανία. Στην 1η θέση η Ολλανδία και ακολουθούν Σουηδία και Γερμανία.  
Ειδικότερα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε την έκδοση του «Πίνακα αποτελεσμάτων της ΕΕ για τις μεταφορές» του 2016, στην οποία συγκρίνονται οι επιδόσεις των κρατών μελών σε 30 κατηγορίες που καλύπτουν όλες τις πτυχές των μεταφορών.
Ο στόχος του Πίνακα αποτελεσμάτων είναι να βοηθήσει τα κράτη μέλη στον προσδιορισμό πεδίων, όπου απαιτούνται κατά προτεραιότητα επενδύσεις και δράση.
Δείχνει τον τρόπο με τον οποίο η ΕΕ εμβαθύνει περαιτέρω την εσωτερική αγορά μεταφορών και προωθεί τη μετάβαση προς κινητικότητα με χαμηλές εκπομπές, δύο προτεραιότητες της Επιτροπής Γιούνκερ.
Η Επίτροπος μεταφορών της ΕΕ Violeta Bulc δήλωσε ότι «στόχος μου είναι να διαθέτουμε ένα υψηλής ποιότητας, πλήρως ενοποιημένο και αποδοτικό σύστημα μεταφορών, χωρίς εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Ο πίνακας αποτελεσμάτων χρησιμεύει ως οδικό σήμα προς την κατεύθυνση αυτή, δείχνοντας τον δρόμο και την απόσταση που πρέπει να καλυφθεί.
Είναι ένα χρήσιμο εργαλείο για εμάς, τα κράτη μέλη και τους ενδιαφερόμενους φορείς, για να προσδιορίσουμε πού κάνουμε το σωστό και πού χρειάζονται περαιτέρω επενδύσεις και δράσεις.
Είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικό να βλέπουμε ότι οι προσπάθειες αυτής ης Επιτροπής για το γεφύρωμα του επενδυτικού κενού στον τομέα των μεταφορών έχει αρχίσει να αποδίδει καρπούς».
Οι Κάτω Χώρες βρίσκονται στην κορυφή του Πίνακα αποτελεσμάτων για τρίτη χρονιά, με υψηλή βαθμολογία σε 15 κατηγορίες και ακολουθούν η Σουηδία, η Γερμανία και η Αυστρία.
Οι χώρες αυτές έχουν διαφορετικά πλεονεκτήματα, όλες όμως διαθέτουν σταθερό πλαίσιο για τις επενδύσεις, καλή βαθμολογία στην ασφάλεια των μεταφορών και έχουν ικανοποιητικά αποτελέσματα στην εφαρμογή του δικαίου της ΕΕ.
Οι κύριες διαπιστώσεις
1. Κινητικότητα με χαμηλές εκπομπές
Έχει σημειωθεί πρόοδος σε όλη την ΕΕ προς μια πιο βιώσιμη και φιλική προς το περιβάλλον κινητικότητα (παραδείγματος χάρη όσον αφορά το μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας για τις μεταφορές και τον αριθμό των νέων οχημάτων που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα).
Ωστόσο, τα επίπεδα εξακολουθούν να είναι χαμηλά και το γεγονός ότι ορισμένα κράτη μέλη προπορεύονται δείχνει με σαφήνεια ότι υπάρχει δυνατότητα να επιταχυνθεί η μετάβαση σε κινητικότητα με χαμηλές εκπομπές.
Προς τον σκοπό αυτό, η Επιτροπή ενέκρινε ευρωπαϊκή στρατηγική για κινητικότητα με χαμηλές εκπομπές τον Ιούλιο του 2016.
2. Υποδομές
Στις υποδομές μεταφορών χρειάζεται χρόνος μέχρι να φανούν τα αποτελέσματα των επενδύσεων.
Ωστόσο, ορισμένα θετικά αποτελέσματα των επενδύσεων είναι ήδη αντιληπτά στην ποιότητα των υποδομών μεταφορών.
Αυτό θα καταστεί πιο εμφανές τα επόμενα χρόνια με πρόσθετες επενδύσεις, ιδίως μέσω της διευκόλυνσης Συνδέοντας την Ευρώπη και το επενδυτικό σχέδιο για την Ευρώπη της Επιτροπής.
3. Κοινό
Η ικανοποίηση των καταναλωτών με όλους τους τρόπους μεταφοράς (αστικών, σιδηροδρομικών, αεροπορικών) έχει αυξηθεί σε ολόκληρη την Ευρώπη. Αυτό σημαίνει ότι οι ανάγκες του κοινού είναι κατανοητές και ότι λαμβάνονται σωστές αποφάσεις επενδύσεων.
Ο αριθμός των θανάτων από τροχαία ατυχήματα παραμένει στάσιμος. Μολονότι οι δρόμοι της Ευρώπης είναι μακράν οι ασφαλέστερες στον κόσμο, τα κράτη μέλη πρέπει να εντείνουν τις προσπάθειές τους για την επίτευξη του στόχου να μειωθεί κατά το ήμισυ ο αριθμός των θανάτων από τροχαία ατυχήματα έως το 2020.
Ο αριθμός των γυναικών που απασχολούνται στον τομέα των μεταφορών αυξάνεται, αλλά το συνολικό ποσοστό γυναικών παραμένει χαμηλό. Χρειάζεται δράση για να αυξηθεί η παρουσία των γυναικών στις μεταφορές σε όλα τα επίπεδα και η Επιτροπή εξετάζει την ανάληψη κατάλληλων πρωτοβουλιών.
Ο πίνακας αποτελεσμάτων
Ο πίνακας αποτελεσμάτων συγκεντρώνει δεδομένα από διάφορες δημόσιες πηγές (όπως η Eurostat, η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Περιβάλλοντος και το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ). Μπορεί κανείς να τον συμβουλευθεί, είτε ανά χώρα, είτε ανά θέμα (εσωτερική αγορά, επενδύσεις και τις υποδομές, ενεργειακή ένωση και καινοτομία, ανθρώπινο δυναμικό).
Στους πίνακες αποτελεσμάτων που προέκυψαν, επισημαίνονται με πράσινο χρώμα οι 5 χώρες που βρίσκονται στην κορυφή και με κόκκινο οι 5 χώρες με τη χαμηλότερη κατάταξη.
Ο παρακάτω πίνακας δείχνει πόσο συχνά εμφανίζεται κάθε χώρα στην κορυφή και πόσο συχνά στο τέλος της κατάταξης. Η συνολική βαθμολογία υπολογίζεται με αφαίρεση των αρνητικών βαθμών από τους θετικούς:
Οι χαμηλές επιδόσεις της Ελλάδας
Τα υψηλά ποσοστά θανατηφόρων τροχαίων, σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, αλλά και οι ώρες που "τρώνε" οι Έλληνες οδηγοί σε μποτιλιάρισμα στους δρόμους, είναι μερικοί από τους λόγους για τους οποίους η Ελλάδα κατατάσσεται στο τέλος του πίνακα αποτελεσμάτων της ΕΕ για τις μεταφορές το 2016.
Ειδικότερα για την Ελλάδα, η έκθεση της Επιτροπής αναφέρει, σχετικά με την ασφάλεια στους δρόμους, τα εξής: "Η Ελλάδα έχει βελτιώσει σημαντικά την οδική ασφάλεια από το 2010 και μετά. Ωστόσο, ο αριθμός των θανατηφόρων τροχαίων παραμένει σημαντικά υψηλότερος από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο: 74 ανά ένα εκατομμύριο κατοίκων, έναντι 52 στην ΕΕ".
Εξάλλου, σύμφωνα με τα στοιχεία της Επιτροπής, οι Έλληνες είναι οι οδηγοί που ξοδεύουν τον περισσότερο χρόνο σε κίνηση στους δρόμους, μετά τους Βρετανούς. Συγκεκριμένα, οι Έλληνες οδηγοί ξοδεύουν περίπου 39 ώρες ετησίως στους δρόμους, έναντι 29,5 ωρών που είναι ο ευρωπαϊκός μέσος όρος.
​Στην Ελλάδα καταγράφονται χαμηλά ποσοστά ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στις μεταφορές (1,4%, έναντι 6% στην ΕΕ), αλλά και στα νέα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα (0,66%, έναντι 3% στην ΕΕ).
Τέλος, αναφορικά με την ποιότητα των υποδομών μεταφορών, οι αξιολογήσεις για την Ελλάδα βρίσκονται κοντά στον ευρωπαϊκό μέσο για τα αεροδρόμια και τους δρόμους. Ωστόσο, οι υποδομές στα ελληνικά λιμάνια και κυρίως η υποδομή των σιδηροδρόμων αξιολογούνται σχετικά χαμηλά, σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.

Συνολικές προβολές σελίδας