Παρασκευή 27 Νοεμβρίου 2015

Νέα Οδός: Άσκηση ετοιμότητας στο Κάστρο Βοιωτίας

Με στόχο τη διαρκή βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και ενόψει της χειμερινής περιόδου, η Νέα Οδός στις 29 Νοεμβρίου θα πραγματοποιήσει Άσκηση Ετοιμότητας & Αποχιονισμού, στον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ.

Ειδικότερα, από τις 07:00 έως τις 10:00, στο ρεύμα κυκλοφορίας με κατεύθυνση προς Λαμία, στην περιοχή του Κάστρου Βοιωτίας θα υπάρξει προσωρινή και πλήρης διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων, διάστημα κατά το οποίο οι οδηγοί θα εξέρχονται του αυτοκινητοδρόμου στον Ανισόπεδο Κόμβο (Α/Κ) Κάστρου και μέσω του παράπλευρου δικτύου θα επανεισάγονται σε αυτόν από τον Α/Κ Μαρτίνου, ενώ παράλληλα θα ισχύει απαγόρευση της εισόδου των οχημάτων από το παράπλευρο οδικό δίκτυο στο ως άνω τμήμα του αυτοκινητοδρόμου.

Στις ασκήσεις θα συμμετάσχουν τα Τμήματα Τροχαίας του Αυτοκινητόδρομου ΠΑΘΕ. Καλό θα ήταν οι διερχόμενοι οδηγοί να ακολουθούν πιστά την ειδική σήμανση και τις υποδείξεις της Τροχαίας.

Εγνατία Οδός: Ολοκληρώθηκε η ημερίδα μεταφορικών ημερίδων

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε η ημερίδα με θέμα «ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ –  ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΤΩΝ ΧΩΡΙΚΩΝ ΕΠΙΔΡΑΣΕΩΝ» που διοργανώθηκε από το Παρατηρητήριο της «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.», την Τρίτη 24 Νοεμβρίου 2015 στο Αμφιθέατρο του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος / Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας στη Θεσσαλονίκη, με αφορμή την 15χρονη ανάπτυξη και λειτουργία του.

Στην ημερίδα μίλησαν ο Εντεταλμένος Σύμβουλος της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» κ. Κολλιόπουλος, ο Εκπρόσωπος της Γενικής ∆ιεύθυνσης Κινητικότητας-Μεταφορών της Ε.Ε., κ. Σωτηρίου, η Προϊσταµένη της Ειδικής Υπηρεσίας ∆ιαχείρισης του Επιχειρησιακού Προγράµµατος "Υποδοµές Μεταφορών, Περιβάλλον & Αειφόρος Ανάπτυξη (ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ)", κ. Παπασιώπη, ο Eντεταλµένος Σύµβουλος Συνδέσµου Εξαγωγέων Β. Ελλάδας (ΣΕΒΕ), κ. Φιλιόπουλος, ο Καθ. Πανεπιστηµίου Πάτρας, κ. Μπέλλας, η Τµηµατάρχης Περιβάλλοντος, Τοµέας ΛΕΣ της «Εγνατία Οδός Α.Ε.», κ. Βαλκούμα και ο Τµηµατάρχης Παρατηρητηρίου της «Εγνατία Οδός Α.Ε.», κ. Φούρκας που ήταν και ο συντονιστής του πάνελ.

Ο κ. Κολλιόπουλος κατά τη διάρκεια της ομιλίας μεταξύ άλλων τόνισε τη δυνατότητα συνεργασίας με άλλους παραχωρησιούχους έργων και τη χρησιμοποίηση των εργαλείων της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» ως πλεονέκτημα, χωρίς να προσβλέπει σε «καμία παραχώρηση, ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού, παρά μόνο σε συνεργασία με τη βασική δομή του οργανισμού όπως είναι τώρα».

Ακολούθως, ο κ. Σωτηρίου τόνισε την σημασία της αμφίδρομης πληροφόρησης με τα στελέχη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη λήψη όσο το δυνατόν καλύτερων αποφάσεων και ανέπτυξε την παρουσίασή του με θέμα «Η ευρωπαϊκή πολιτική μεταφορών και το Πλαίσιο Αξιολόγησης της για την περίοδο προγραµµατισµού 2014-2020», κατά την οποία τοποθέτησε τους διαδρόμους του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ) στον ελληνικό χάρτη, και ανέλυσε το χρηματοδοτικό πλαίσιο υλοποίησής του.

Η κ. Παπασιώπη ανέφερε ότι «το Παρατηρητήριο της Εγνατία Οδός Α.Ε. ως εργαλείο είναι πρωτοπόρο και επίκαιρο και η αξιοποίηση της τεχνογνωσίας του θα πρέπει να περάσει και στη δημόσια διοίκηση».

Το Παρατηρητήριο όπως δήλωσε ο κ. Φούρκας «έχει λάβει υπόψη στον προγραμματισμό του τις παρατηρήσεις των φορέων της περιφέρειας και τις οδηγίες των αρμόδιων αρχών για την προγραμματική περίοδο 2014-2020 ώστε να συνεχίσει τις δραστηριότητές του και να συμβάλλει στην αξιολόγηση και την «ανάλυση-στοχοθεσία» των έργων μεταφορικών υποδομών με τη χρήση δεικτών ποσοτικής και ποιοτικής εκτίμησης, παρακολούθησης και αποτίμησης αποτελεσμάτων και χωρικών επιδράσεων».

Ο κ. Φιλιόπουλος ανέπτυξε το ρόλο και τις συνέπειες του αυτοκινητοδρόµου της Εγνατίας Οδού για την εξαγωγική οικονοµία στη Βόρεια Ελλάδα αναφέροντας μεταξύ άλλων ότι για την ανάπτυξη της οικονομίας της Κεντρικής Μακεδονίας «θα πρέπει να υπάρξει ένα δίκτυο υποδομών, το οποίο να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις και να εκμεταλλευτούμε την ευκαιρία αυτή έτσι ώστε να δημιουργηθεί πλούτος και ανάπτυξη στην περιοχή μας».

Στη συνέχεια η κ. Βαλκούμα ανέπτυξε τους δείκτες που άπτονται των περιβαλλοντικών θεμάτων, τα συστήματα και τα αποτελέσματα των ετών 2010-2015. Τόνισε ότι η επιρροή των έργων υποδομής  στο φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον το οποίο διέρχονται  δεν είναι μόνο αρνητική, αλλά και θετική.

Τέλος, ο κ. Μπέλλας μίλησε για τη λειτουργία του Παρατηρητήριο Οδικών Αξόνων Δυτικής Ελλάδας και Πελοποννήσου (ΠΟΑΔΕΠ) και πρότεινε την ευαισθητοποίηση αρμόδιων φορέων (Υπουργεία, ΕΛΣΤΑΤ, ΕΚΚΕ) για συλλογή στατιστικών στοιχείων και διεξαγωγή μελετών καθώς και τη μεγαλύτερη έμφαση των Παρατηρητηρίων σε αυτούς του δείκτες και απηύθυνε πρόταση συνεργασίας μεταξύ των δύο παρατηρητηρίων, η οποία είχε θετική ανταπόκριση.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης των θεμάτων της ημερίδας διατυπώθηκαν αξιόλογες απόψεις, όπως από τον κ. Δ. Σαρδελιάνο, Συγκοινωνιολόγο – Γεωπληροφορικό, ο οποίος αναφέρθηκε στη γεωγραφική βάση της διοικητικής διαίρεσης των οδικών αξόνων και στο γενικευμένο κόστος μετακίνησης ως καίριο σημείο των επιδράσεων «για να μπορέσουμε να παρουσιάσουμε τα αποτελέσματά μας και στον ιδιωτικό τομέα».

Χαιρετισμό απεύθυνε ο κ. Μπίλλιας, Πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ δήλωσε σχετικά με την «Εγνατία Οδός Α.Ε.» ότι: «Η πολιτεία θα πρέπει να ξεκαθαρίσει άμεσα αν θα παραχωρηθεί η λειτουργία και η συντήρησή της, όπως προβλέπεται και από το Τρίτο Μνημόνιο, ή αν θα παραμείνει κάτω από τον έλεγχο του δημοσίου» και επεξήγησε  γιατί είναι σημαντικό να διατηρήσει το δημόσιο χαρακτήρα της συνεχίζοντας να σχεδιάζει νέα σύνθετα έργα αυτοκινητοδρόμων όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στο εξωτερικό».

Ο κ. Λαμπρόπουλος πρώην Γ.Γ.Δ.Ε και Γ.Δ. της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» σε χαιρετισμό που απηύθυνε αναφέρθηκε στην ίδρυση της εταιρείας και στη λογική της ύπαρξης του Παρατηρητηρίου, η έννοια του οποίου «δεν είναι μόνο η συλλογή στοιχείων, αλλά να έχουμε ένα εργαλείο ορθολογικής απόφασης όσον αφορά τις επενδύσεις και τις επιδράσεις των μεταφορικών υποδομών αυτοκινητοδρόμων σε μια ευρύτερη περιοχή, και όχι μόνο στον αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας Οδού».

Συνολικά, και µε αφορµή τη συµπλήρωση 15 χρόνων σταδιακής ανάπτυξης και λειτουργίας του Παρατηρητηρίου «Εγνατία Οδός Α.Ε.» ως οργανωτική µονάδα ενταγµένη στη δοµή της εταιρείας, η ειδική επιστηµονική ηµερίδα που διενεργήθηκε πέτυχε τα παρακάτω:

(α) να αποτελέσει ένα φόρουµ για ενηµέρωση και συζήτηση σχετικά µε τη πολιτική των µεταφορών και το πλαίσιο αξιολόγησης της στην ΕΕ και την Ελλάδα για την περίοδο 2014-2020,

(β) να θέσει και να προβάλλει τα κύρια αποτελέσµατα και τις εκτιµήσεις όσον αφορά τις χωρικές επιδράσεις και τον αναπτυξιακό ρόλο της Εγνατίας Οδού, αλλά και γενικότερα των οδικών µεταφορικών υποδοµών, όπως η Ιόνια Οδός.

Περισσότερες πληροφορίες για τις εισηγήσεις της Ημερίδας, τις δραστηριότητες, τα αποτελέσµατα και τις εκθέσεις των ερευνών-µελετών και μετρήσεων-αναλύσεων του Παρατηρητηρίου της Εγνατίας Οδού διατίθενται στον ιστότοπο http://observatory.egnatia.gr.

Mικρές μειώσεις στις τιμές διοδίων, από 1/1/16, στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου (Μαλιακός – Κλειδί)

Μικρές μειώσεις στα διόδια τίθενται σε ισχύ στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου το νέο έτος. Όπως ανακοίνωσε η κοινοπραξία που διαχειρίζεται το οδικό τμήμα Μαλιακός – Κλειδί, μετά την ετήσια τιμαριθμική προσαρμογή, η τιμή των διοδίων θα μείνει σταθερή για τα IX στους μετωπικούς σταθμούς Μακρυχωρίου (1,40 ευρώ), Πυργετού (2 ευρώ) και Κλειδιού (2,20 ευρώ), ενώ θα μειωθεί ελαφρά στους σταθμούς Πελασγίας (3,40 από 3,50 ευρώ), Μοσχοχωρίου (3,90 από 4 ευρώ) και Λεπτοκαρυάς (1,90 από 2 ευρώ). 
Οι νέες τιμές των διοδίων, στο επισυναπτόμενο αρχείο.  

Ανάσα για τον ΟΛΘ. Στα τέλη του 2018 η σύνδεσή του με τον ΠΑΘΕ

Η απευθείας σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τον ΠΑΘΕ, παραμένει ένα μεγάλο ζητούμενο που βρίσκεται σε εκκρεμότητα επί 16 χρόνια, μία εκκρεμότητα που δημιουργεί λειτουργικό έμφραγμα για την ΟΛΘ ΑΕ, πρόβλημα που η εταιρεία, εν όψει πώλησής της, πρόκειται να επιλύσει συνεργαζόμενη με την Εγνατία Οδό ΑΕ και έχοντας πάρει το πράσινο φως από το βασικό μέτοχο, δηλαδή το ΤΑΙΠΕΔ, σύμφωνα με την voria.gr.
Η σύνδεση ΟΛΘ με τον ΠΑΘΕ (Αυτοκινητόδρομος Πατρών - Αθηνών - Θεσσαλονίκης - Ευζώνων), που γίνεται με τη μέθοδο της τμηματικής κατασκευής ή της «σαλαμοποίησης» ενός μεγάλου έργου, αποτελεί μία ακόμη ιστορία νεοελληνικής τρέλας, αφού αντί το πρόβλημα της σύνδεσης να συνυπολογιστεί στην κατασκευή ανισόπεδου κόμβου στη Λαχαναγορά (σ.σ από την Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας που το δημοπράτησε το 2011), του ονομαζόμενου Κ16, η ανισοπεδοποίηση του κόμβου καταλήγει να αποκλείει τα φορτηγά από τον βασικό εθνικό οδικό άξονα, τον ΠΑΘΕ, αλλά αναγκαστικά τα κατευθύνει από το λιμάνι, στην εσωτερική περιφερειακή.

Η λύση στο συγκεκριμένο πρόβλημα του ΟΛΘ θα αναζητηθεί στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ, καθώς δόθηκε η διαβεβαίωση ότι η κατασκευή του υπολοίπου τμήματος της συνδετηρίου οδού, ύψους προϋπολογισμού 35 εκατ ευρώ, θα χρηματοδοτηθεί από τον Άξονα Προτεραιότητας 3: «Διευρωπαϊκό οδικό δίκτυο και οδική ασφάλεια», με κονδύλια του Ταμείου Συνοχής και του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.
Σε αυτή τη φάση λοιπόν, η ΟΛΘ AE ενέκρινε τη χρηματοδότηση των μελετών, με ποσό μέχρι 400.000 ευρώ. Την εκτέλεση των μελετών θα προκηρύξει η Εγνατία Οδός ΑΕ, η οποία εκτιμά ότι μέχρι τον Μάιο-Ιούνιο θα έχει έτοιμα τα τεύχη δημοπράτησης, οπότε καλώς εχόντων των πραγμάτων, ο ανάδοχος θα επιλεγεί περί το τέλος του έτους.
Το έργο, όπως είπε ο εντεταλμένος σύμβουλος της Εγνατίας Οδού ΑΕ, Γεώργιος Κολλιόπουλος, θα είναι έτοιμο μετά από δύο - δυόμισι χρόνια, δηλαδή στα τέλη του 2018, αρχές 2019, επιτρέποντας στο Λιμάνι να διαχειριστεί την αυξημένη εμπορευματική κίνηση που θα προκύψει σαν αποτέλεσμα της ιδιωτικοποίησης και της επέκτασης του 6ου προβλήτα.

Τη συγκρότηση ναυτιλιακού cluster υποσχέθηκε στο ΕΒΕΠ η Θ. Τζάκρη

Τη συγκρότηση ναυτιλιακού cluster υποσχέθηκε στο ΕΒΕΠ η υφυπουργός Βιομηχανίας Θ. Τζάκρη, στη τακτική συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς.
Ο Πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., κ. Β. Κορκίδης, επεσήμανε την πάγια θέση του επιχειρηματικού κόσμου της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά, η οποία έγκειται στη δημιουργία κατάλληλων προϋποθέσεων, με στόχο την αναδιάρθρωση της Βιομηχανίας, την επανεκκίνηση  της Ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας, το σχεδιασμό συγκεκριμένης βιομηχανικής πολιτικής, καθώς επίσης και τη διεύρυνση της παραγωγικής βάσης, στο πλαίσιο στήριξης του εν λόγω κλάδου, ως βασικού συστατικού μίας εθνικής αναπτυξιακής στρατηγικής.
Η κα Θ. Τζάκρη, τόνισε στο χαιρετισμό της: «…Ο χώρος της μεταποίησης γύρω από τη ναυτιλία, μπορεί να αποτελέσει έναν από τους βασικούς πυλώνες για την παραγωγική και οικονομική ανασυγκρότηση και την επιζητούμενη ανάπτυξη της χώρας. 
Το εγχείρημα αυτό μπορεί να επιτευχθεί με τη δημιουργία ενός Εθνικού Ναυτιλιακού Cluster, με άξονα τη Μεταποιητική και συναφή δραστηριότητα, δηλαδή μιας Συστάδας Επιχειρήσεων θαλάσσιων δραστηριοτήτων, πανελλαδικής εμβέλειας.
Στους επιμέρους στόχους του, μπορούν να περιληφθούν για παράδειγμα, η ανάπτυξη συνεργατικών σχημάτων, η δημιουργία αλυσίδων αξίας, η διασύνδεση της βιομηχανίας των logistics, της ναυπηγοεπισκευής, των μεταφορών,  τoυ διαμετακομιστικού εμπορίου, της μεταποίησης στην αλιεία, των ναυτιλιακών υπηρεσιών, της εκπαίδευσης, της έρευνας και της ανάπτυξης κ.ά.
Τα πλεονεκτήματα από τη συμμετοχή των επιχειρήσεων είναι καθοριστικής σημασίας, γιατί, μεταξύ άλλων, διασφαλίζουν μία σημαντική τοπική αγορά για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες και μία υψηλή συγκέντρωση των επιχειρήσεων, που δημιουργούν μία διευρυμένη αγορά και ως εκ τούτου περισσότερες ευκαιρίες για την προσέγγιση μεγαλύτερου αριθμού πελατών, ευκολότερη πρόσβαση σε πόρους, μειωμένα κόστη μεταφορών και πιο απλές αλυσίδες ανεφοδιασμού, ευκολότερη ενσωμάτωση νέας τεχνολογίας και καινοτομιών, ευνοϊκό περιβάλλον για τη δημιουργία επιχειρήσεων, αύξηση της ανταγωνιστικότητάς τους στο διεθνές περιβάλλον κ.ά….». 
Χαιρετίζοντας την πρωτοβουλία συγκρότησης του πρώτου, ελληνικού, ναυτιλιακού cluster, o κ. Β. Κορκίδης, ανέφερε: «…Λειτουργώντας πάντα συλλογικά, θέλουμε τις συνέργειες, να τις κάνουμε πράξη.
Βέβαια, αναφορικά με θέματα ναυτιλίας, τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο έχουν το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος και η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών. Δυστυχώς, η διαρκής υποχώρηση του μεριδίου της Μεταποίησης στο σχηματισμό του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος (Α.Ε.Π.) στη Χώρα ερμηνεύεται, ως σαφής τάση αποβιομηχάνισης της ελληνικής οικονομίας και μετασχηματισμού της σε μια οικονομία υπηρεσιών.  
Σε μία προσπάθεια αντιστροφής αυτής της δυσμενούς συνθήκης, το Ε.Β.Ε.Π. συμμετέχει με εκπροσώπους του σε επιτροπές, βρίσκεται σε συνεχή διαβούλευση με τα αρμόδια υπουργεία και φορείς, υποβάλλει υπομνήματα, καταθέτει τεκμηριωμένες προτάσεις σε θέματα ύψιστης προτεραιότητας, που αφορούν στη Βιομηχανία και ιδίως στους τομείς της Ναυπηγοεπισκευής, της Επιχειρηματικής Χωροθεσίας και της απλοποίησης των διαδικασιών αδειοδότησης.
Η Βιομηχανία αποτελεί διαχρονικά έναν ισχυρό πυλώνα της ελληνικής οικονομίας, που δημιουργεί διατηρήσιμες και ποιοτικές θέσεις εργασίας, ως εκ τούτου, οφείλουμε όλοι να τη στηρίξουμε…».  

Συνολικές προβολές σελίδας