Παρασκευή 27 Νοεμβρίου 2015

Ανάσα για τον ΟΛΘ. Στα τέλη του 2018 η σύνδεσή του με τον ΠΑΘΕ

Η απευθείας σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τον ΠΑΘΕ, παραμένει ένα μεγάλο ζητούμενο που βρίσκεται σε εκκρεμότητα επί 16 χρόνια, μία εκκρεμότητα που δημιουργεί λειτουργικό έμφραγμα για την ΟΛΘ ΑΕ, πρόβλημα που η εταιρεία, εν όψει πώλησής της, πρόκειται να επιλύσει συνεργαζόμενη με την Εγνατία Οδό ΑΕ και έχοντας πάρει το πράσινο φως από το βασικό μέτοχο, δηλαδή το ΤΑΙΠΕΔ, σύμφωνα με την voria.gr.
Η σύνδεση ΟΛΘ με τον ΠΑΘΕ (Αυτοκινητόδρομος Πατρών - Αθηνών - Θεσσαλονίκης - Ευζώνων), που γίνεται με τη μέθοδο της τμηματικής κατασκευής ή της «σαλαμοποίησης» ενός μεγάλου έργου, αποτελεί μία ακόμη ιστορία νεοελληνικής τρέλας, αφού αντί το πρόβλημα της σύνδεσης να συνυπολογιστεί στην κατασκευή ανισόπεδου κόμβου στη Λαχαναγορά (σ.σ από την Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας που το δημοπράτησε το 2011), του ονομαζόμενου Κ16, η ανισοπεδοποίηση του κόμβου καταλήγει να αποκλείει τα φορτηγά από τον βασικό εθνικό οδικό άξονα, τον ΠΑΘΕ, αλλά αναγκαστικά τα κατευθύνει από το λιμάνι, στην εσωτερική περιφερειακή.

Η λύση στο συγκεκριμένο πρόβλημα του ΟΛΘ θα αναζητηθεί στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ, καθώς δόθηκε η διαβεβαίωση ότι η κατασκευή του υπολοίπου τμήματος της συνδετηρίου οδού, ύψους προϋπολογισμού 35 εκατ ευρώ, θα χρηματοδοτηθεί από τον Άξονα Προτεραιότητας 3: «Διευρωπαϊκό οδικό δίκτυο και οδική ασφάλεια», με κονδύλια του Ταμείου Συνοχής και του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.
Σε αυτή τη φάση λοιπόν, η ΟΛΘ AE ενέκρινε τη χρηματοδότηση των μελετών, με ποσό μέχρι 400.000 ευρώ. Την εκτέλεση των μελετών θα προκηρύξει η Εγνατία Οδός ΑΕ, η οποία εκτιμά ότι μέχρι τον Μάιο-Ιούνιο θα έχει έτοιμα τα τεύχη δημοπράτησης, οπότε καλώς εχόντων των πραγμάτων, ο ανάδοχος θα επιλεγεί περί το τέλος του έτους.
Το έργο, όπως είπε ο εντεταλμένος σύμβουλος της Εγνατίας Οδού ΑΕ, Γεώργιος Κολλιόπουλος, θα είναι έτοιμο μετά από δύο - δυόμισι χρόνια, δηλαδή στα τέλη του 2018, αρχές 2019, επιτρέποντας στο Λιμάνι να διαχειριστεί την αυξημένη εμπορευματική κίνηση που θα προκύψει σαν αποτέλεσμα της ιδιωτικοποίησης και της επέκτασης του 6ου προβλήτα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας