Κυριακή 2 Φεβρουαρίου 2014

Biodiesel και Euro 6, από την Scania

Η Scania λάνσαρε δύο νέους πιστοποιημένους κινητήρες 13 λίτρων, συμβατών με τα πρότυπα Euro 6. Η ιδιαιτερότητα αυτών των δύο κινητήρων είναι πως μπορούν να λειτουργήσουν με οποιοδήποτε μίγμα πετρελαίου αλλά και με 100% βιοντίζελ.
Οι δύο αυτές εκδόσεις πιστοποιήθηκαν ότι δύνανται να λειτουργήσουν εξολοκλήρου με βιοντίζελ. Πρόκειται για εξακύλινδρους, 13 λίτρων κινητήρες με ισχύ 450 και τα 490 αλόγων.
Να θυμίσουμε πως αυτοί οι δύο τύποι κινητήρων δεν είναι οι πρώτοι που συστήνονται με αυτήν την ιδιότητα. Τον Οκτώβριο του 2013 ο Σουηδός κατασκευαστής λάνσαρε άλλους δύο κινητήρες με την αντίστοιχη πιστοποίηση. Τους 9λιτρους των 320 και 360 ίππων.
Ο νέος κινητήρας των 450 ίππων προσφέρει ροπή 2,350 Nm από τις 1000 σ.α.λ. ενώ αυτός των 490 ίππως παράγει ροπή 2.550 Nm από τις 1000 σ.α.λ. μέχρι και τις 1300 σ.α.λ..

Αυτοκινητόδρομος Μορέας: Σε λίγους μήνες Αθήνα-Σπάρτη σε 2 ώρες και 15 λεπτά

Ο αυτοκινητόδρομος προχωρεί, αν και με μικρή καθυστέρηση, λόγω των αρχαιολογικών εργασιών

Από την ταχύτητα ολοκλήρωσης των αρχαιολογικών εργασιών εξαρτάται η ακριβής ημερομηνία αποπεράτωσης του αυτοκινητόδρομου Κορίνθου - Τρίπολης - Καλαμάτας - Σπάρτης, σε κάθε περίπτωση εντός του 2014. Στον μόνο από τους πέντε παραχωρημένους οδικούς άξονες που δεν έχει «παγώσει», οι εργασίες εξελίσσονται σε δύο μέτωπα, στο τμήμα Λεύκτρου - Σπάρτης και στον περιφερειακό της Καλαμάτας. Ταυτόχρονα αναμένεται η απόφαση του διαιτητικού δικαστηρίου για πρόσφατο αίτημα του «Μορέα» για καταβολή επιπρόσθετων 50,5 εκατ. ευρώ.

Οι αρχαιολογικές εργασίες είναι το κύριο αντικείμενο του έργου αυτή τη στιγμή. Σύμφωνα με πληροφορίες της κοινοπραξίας «Μορέας» (που διαχειρίζεται το έργο), οι εργασίες πλέον εστιάζονται στα εναπομείναντα τμήματα του αυτοκινητοδρόμου, ήτοι στο τμήμα Λεύκτρο - Σπάρτη (μήκους 46 χλμ.) και στον περιφερειακό της Καλαμάτας (μήκους 11 χλμ.).

Πάντως, την προηγούμενη εβδομάδα, το υπουργείο Υποδομών διέθεσε νέα πίστωση (περίπου 163.000 ευρώ) για την κάλυψη των αναγκών των αρχαιολογικών εργασιών, για τους μήνες Απρίλιο - Ιούνιο. Συνολικά έχουν εγκριθεί 6,7 εκατ. ευρώ για τις ανάγκες των αρχαιολογικών εργασιών το 2010-2013.

Ας δούμε σε ποια φάση βρίσκονται οι εργασίες:
Λεύκτρο - Σπάρτη. Οι εργασίες στο τμήμα Λεύκτρο - Σπάρτη συνεχίζονται κανονικά, στα σημεία όπου υπάρχουν διαθέσιμοι χώροι. Κι αυτό καθώς, παρότι και δεν υπάρχουν πλέον εκκρεμότητες παράδοσης των απαλλοτριωμένων χώρων, εν τούτοις, ειδικά στο τμήμα Πελλάνα - Σπάρτη, παραμένουν δεσμευμένοι έως σήμερα αρκετοί και εκτεταμένοι χώροι, λόγω αρχαιολογικών ερευνώνκαι ανασκαφών με ασαφές χρονοδιάγραμμα παράδοσης. Το συνολικό ποσοστό ολοκλήρωσης των εργασιών του εν λόγω τμήματος ανέρχεται στo 75%.

Με τα σημερινά δεδομένα, και υπό την προϋπόθεση της έγκαιρης παράδοσης των χώρων που έως και σήμερα παραμένουν δεσμευμένοι για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα (πλέον του έτους) για αρχαιολογικές έρευνες, η αποπεράτωση του τμήματος εκτιμάται ότι θα είναι εφικτή εντός του 2014.

Περιφερειακός Καλαμάτας. Κανονικά συνεχίζονται και οι εργασίες στον Περιφερειακό της Καλαμάτας, στα σημεία όπου έχουν παραδοθεί χώροι, με έμφαση στην κατασκευή της γέφυρας του Νέδοντα (μήκους 360 μέτρων και ύψους 40 μέτρων), ο δεξιός κλάδος της οποίας έχει ολοκληρωθεί από τον περασμένο Ιούνιο. Το ποσοστό ολοκλήρωσης των εργασιών του εν λόγω τμήματος ανέρχεται στο 40%.

Πάντως, την περίοδο αυτή αναμένεται και η απόφαση του διαιτητικού δικαστηρίου για τις τελευταίες οικονομικές απαιτήσεις του «Μορέα». Τον Απρίλιο του 2012 ο «Μορέας» κατέθεσε αίτημα για την καταβολή 50,5 εκατ. ευρώ, λόγω επιτάχυνσης εργασιών, αίτημα που δεν έγινε δεκτό από το Δημόσιο και παραπέμφθηκε σε διαιτησία.

Εκτός από τα έργα που κατασκευάζει ο «Μορέας», απομένει και η κατασκευή γέφυρας 390 μέτρων στην Τσακώνα, σε τμήμα που κατασκευάζεται με έξοδα του Δημοσίου. Η παράδοση της γέφυρας αναμένεται και αυτή μέσα στο 2014.

Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/autokinitodromos-moreas/item/23455-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%B7%CF%84%CF%8C%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%BF%CF%82-%CE%BC%CE%BF%CF%81%CE%AD%CE%B1%CF%82-%CE%B1%CE%B8%CE%AE%CE%BD%CE%B1-%CF%83%CF%80%CE%AC%CF%81%CF%84%CE%B7-%CF%83%CE%B5-2-%CF%8E%CF%81%CE%B5%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-15-%CE%BB%CE%B5%CF%80%CF%84%CE%AC-%CF%84%CE%BF-2014

Kεντρική Οδός Ε-65: σύνδεση με την Εγνατία Οδό ζητά η Περιφέρεια Ηπείρου

Ο Περιφερειάρχης, απαντώντας σε σχετική ερώτηση με αφορμή τις πρόσφατες δηλώσεις του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Μ. Χρυσοχοΐδη για  τον οδικό άξονα,  επανέλαβε το αίτημα για την σύνδεση του αυτοκινητόδρομου Ε-65 με την Εγνατία Οδό, 
 
"Καταλαβαίνω - τόνισε- τις δυσκολίες στην επανεκκίνηση των νέων αυτοκινητόδρομων. Παρατηρείτε ότι εδώ στην περιοχή μας δεν έχουν ξεκινήσει ακόμη εργασίες. Νομίζω πως η υλοποίηση της σύνδεσης του Ε-65 με την Εγνατία Οδό είναι περισσότερο οικονομικό πρόβλημα. Εμείς ως Ηπειρώτες, καθώς επίσης η Θεσσαλία, η Στερεά Ελλάδα και η Δυτική Μακεδονία θεωρούμε πρώτιστης προτεραιότητας τη σύνδεση του αυτοκινητόδρομου με την Εγνατία Οδό. Η νέα μελέτη, αν θα υλοποιηθεί, δεν θα γίνει γιατί υπάρχουν προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας, όπως είχε ειπωθεί, αλλά   λόγω κόστους. Ως Περιφερειάρχης Ηπείρου απαιτώ άμεσα να  προωθηθούν  οι διαδικασίες σύνδεσης Καλαμπάκα - Εγνατία Οδός". 

Ολυμπία Οδός: αλλαγές στις τιμές των διοδίων από την Τετάρτη

Από τα μεσάνυχτα της Τρίτης 4 προς Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου 2014, τίθεται σε εφαρμογή νέο σύστημα διοδίων στο τμήμα «Ελευσίνα Κόρινθος» της Ολυμπίας Οδού, που περιλαμβάνει τα ακόλουθα:
 
NEO ΣΥΣΤΗΜΑ-ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ
 
Η χρέωση στα μετωπικά διόδια Ελευσίνας και Ισθμού θα γίνεται πλέον και στις δύο κατευθύνσεις, με νέες τιμές όπως φαίνεται στον παρακάτω Πίνακα. 
 
Για την ασφάλειά τους οι οδηγοί παρακαλούνται να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά την προσέγγιση στους εν λόγω σταθμούς και στις δύο κατευθύνσεις.
 
Λειτουργία πλευρικών σταθμών στους ανισόπεδους κόμβους Νέας Περάμου και Πάχης  Μεγάρων (στους κλάδους εξόδου από Κόρινθο και εισόδου προς Κόρινθο) και στον κόμβο Αγίων Θεοδώρων (στον κλάδο εξόδου από Αθήνα και στον κλάδο εισόδου προς Αθήνα).
 
Οι τιμές διοδίων ανάλογα με την κατηγορία του οχήματος  (και με ΦΠΑ 23%) διαμορφώνονται ως ακολούθως
 
 
ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ 
 
Παράλληλα παρέχονται σε οχήματα κατηγορίας 1 και 2 (με χρήση  πομποδέκτη OΛΥΜΠΙΑ PASS  ή Μοτοκάρτας Ολυμπίας Οδού):
 
- κλιμακωτές εκπτώσεις από 15% έως και 60%, ανάλογα με τη συχνότητα διέλευσης από τους μετωπικούς σταθμούς Ελευσίνας ή Ισθμού (εκπτωτικά προγράμματα ΕΛΕΥΣΙΝΑ Value και ΙΣΘΜΟΣ Value), με βάση τον ακόλουθο Πίνακα, 
 
Αριθμός Μηνιαίων 
Διελεύσεων % έκπτωσης 
ΕΛΕΥΣΙΝΑ Value /  ΙΣΘΜΟΣ Value
1-5 0%
6-10 15%
11-20 30%
21-30 40%
31-40 50%
41-60 60%
61+ 0%
- πρόσθετες εκπτώσεις σε πλευρικούς σταθμούς μόνο για ενδοδημοτικές μετακινήσεις κατοίκων
 
 
ΜΕΙΩΜΕΝΕΣ ΤΙΜΕΣ 
 
Στην Κορίνθου – Πατρών, στους σταθμούς διοδίων Ζευγολατιού και Ρίου η κατάσταση παραμένει   ως έχει, με χρέωση μόνο προς την μία κατεύθυνση και τιμές διοδίων τις νέες μειωμένες - κατά 20% - τιμές που εφαρμόστηκαν στις 24 Δεκεμβρίου 2013, με πρόσθετη έκπτωση 10% για φορτηγά και ΙΧ με ΟΛΥΜΠΙΑ PASS (ή μοτο-κάρτα Ολυμπίας Οδού για δίκυκλα)
 
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ 
 
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα εκπτωτικά προγράμματα ΟΛΥΜΠΙΑ PASS, μπορείτε να απευθύνεστε στο Τμήμα Εξυπηρέτησης Πελατών στο τηλέφωνο 22960-95555, καθώς και στα Σημεία Εξυπηρέτησης Συνδρομητών στους Σταθμούς Διοδίων Ελευσίνας, Ισθμού και Ρίου.
 

Συνολικές προβολές σελίδας