Κυριακή 2 Φεβρουαρίου 2014

Αυτοκινητόδρομος Μορέας: Σε λίγους μήνες Αθήνα-Σπάρτη σε 2 ώρες και 15 λεπτά

Ο αυτοκινητόδρομος προχωρεί, αν και με μικρή καθυστέρηση, λόγω των αρχαιολογικών εργασιών

Από την ταχύτητα ολοκλήρωσης των αρχαιολογικών εργασιών εξαρτάται η ακριβής ημερομηνία αποπεράτωσης του αυτοκινητόδρομου Κορίνθου - Τρίπολης - Καλαμάτας - Σπάρτης, σε κάθε περίπτωση εντός του 2014. Στον μόνο από τους πέντε παραχωρημένους οδικούς άξονες που δεν έχει «παγώσει», οι εργασίες εξελίσσονται σε δύο μέτωπα, στο τμήμα Λεύκτρου - Σπάρτης και στον περιφερειακό της Καλαμάτας. Ταυτόχρονα αναμένεται η απόφαση του διαιτητικού δικαστηρίου για πρόσφατο αίτημα του «Μορέα» για καταβολή επιπρόσθετων 50,5 εκατ. ευρώ.

Οι αρχαιολογικές εργασίες είναι το κύριο αντικείμενο του έργου αυτή τη στιγμή. Σύμφωνα με πληροφορίες της κοινοπραξίας «Μορέας» (που διαχειρίζεται το έργο), οι εργασίες πλέον εστιάζονται στα εναπομείναντα τμήματα του αυτοκινητοδρόμου, ήτοι στο τμήμα Λεύκτρο - Σπάρτη (μήκους 46 χλμ.) και στον περιφερειακό της Καλαμάτας (μήκους 11 χλμ.).

Πάντως, την προηγούμενη εβδομάδα, το υπουργείο Υποδομών διέθεσε νέα πίστωση (περίπου 163.000 ευρώ) για την κάλυψη των αναγκών των αρχαιολογικών εργασιών, για τους μήνες Απρίλιο - Ιούνιο. Συνολικά έχουν εγκριθεί 6,7 εκατ. ευρώ για τις ανάγκες των αρχαιολογικών εργασιών το 2010-2013.

Ας δούμε σε ποια φάση βρίσκονται οι εργασίες:
Λεύκτρο - Σπάρτη. Οι εργασίες στο τμήμα Λεύκτρο - Σπάρτη συνεχίζονται κανονικά, στα σημεία όπου υπάρχουν διαθέσιμοι χώροι. Κι αυτό καθώς, παρότι και δεν υπάρχουν πλέον εκκρεμότητες παράδοσης των απαλλοτριωμένων χώρων, εν τούτοις, ειδικά στο τμήμα Πελλάνα - Σπάρτη, παραμένουν δεσμευμένοι έως σήμερα αρκετοί και εκτεταμένοι χώροι, λόγω αρχαιολογικών ερευνώνκαι ανασκαφών με ασαφές χρονοδιάγραμμα παράδοσης. Το συνολικό ποσοστό ολοκλήρωσης των εργασιών του εν λόγω τμήματος ανέρχεται στo 75%.

Με τα σημερινά δεδομένα, και υπό την προϋπόθεση της έγκαιρης παράδοσης των χώρων που έως και σήμερα παραμένουν δεσμευμένοι για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα (πλέον του έτους) για αρχαιολογικές έρευνες, η αποπεράτωση του τμήματος εκτιμάται ότι θα είναι εφικτή εντός του 2014.

Περιφερειακός Καλαμάτας. Κανονικά συνεχίζονται και οι εργασίες στον Περιφερειακό της Καλαμάτας, στα σημεία όπου έχουν παραδοθεί χώροι, με έμφαση στην κατασκευή της γέφυρας του Νέδοντα (μήκους 360 μέτρων και ύψους 40 μέτρων), ο δεξιός κλάδος της οποίας έχει ολοκληρωθεί από τον περασμένο Ιούνιο. Το ποσοστό ολοκλήρωσης των εργασιών του εν λόγω τμήματος ανέρχεται στο 40%.

Πάντως, την περίοδο αυτή αναμένεται και η απόφαση του διαιτητικού δικαστηρίου για τις τελευταίες οικονομικές απαιτήσεις του «Μορέα». Τον Απρίλιο του 2012 ο «Μορέας» κατέθεσε αίτημα για την καταβολή 50,5 εκατ. ευρώ, λόγω επιτάχυνσης εργασιών, αίτημα που δεν έγινε δεκτό από το Δημόσιο και παραπέμφθηκε σε διαιτησία.

Εκτός από τα έργα που κατασκευάζει ο «Μορέας», απομένει και η κατασκευή γέφυρας 390 μέτρων στην Τσακώνα, σε τμήμα που κατασκευάζεται με έξοδα του Δημοσίου. Η παράδοση της γέφυρας αναμένεται και αυτή μέσα στο 2014.

Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/autokinitodromos-moreas/item/23455-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%B7%CF%84%CF%8C%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%BF%CF%82-%CE%BC%CE%BF%CF%81%CE%AD%CE%B1%CF%82-%CE%B1%CE%B8%CE%AE%CE%BD%CE%B1-%CF%83%CF%80%CE%AC%CF%81%CF%84%CE%B7-%CF%83%CE%B5-2-%CF%8E%CF%81%CE%B5%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-15-%CE%BB%CE%B5%CF%80%CF%84%CE%AC-%CF%84%CE%BF-2014

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας