Δευτέρα 27 Οκτωβρίου 2014

Εξετάζεται η εγκατάσταση συστήματος αντίστροφης μέτρησης στα φανάρια

Την εγκατάσταση αντίστροφης μέτρησης στα φανάρια των πεζών, αλλά και  τη χρήση συστημάτων LED, με στόχο την εξοικονόμηση ενέργειας, εξετάζουν στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, η μονάδα αντίστροφης μέτρησης για πεζούς είναι μια ηλεκτρονική συσκευή οπτικού σήματος, η οποία συνδέεται με τον φωτεινό σηματοδότη πεζών και απεικονίζει με φωτεινά αριθμητικά ψηφία το εκάστοτε υπολειπόμενο χρονικό διάστημα πριν από την εκπνοή της διάρκειας κάθε χρωματικής ένδειξης του σηματοδότη.



«Τα οφέλη αλλά και οι ενδεχόμενες επιπτώσεις θα εκτιμηθούν και θα αξιολογηθούν σε σχέση με το σύνολο των στόχων για τις μεταφορές, δηλαδή το περιβάλλον, την οδική ασφάλεια, την οικονομία, την προσβασιμότητα» αναφέρεται.
«Παράλληλα, θα αξιολογηθούν και άλλα στοιχεία εφαρμογής εξοπλισμού συστημάτων αντίστροφης μέτρησης, όπως χρώμα ενδείξεων (λευκό ή ίδιο χρώμα με την εκάστοτε φωτεινή ένδειξη του σηματοδότη), θέση εγκατάστασής τους στον σηματοδότη (όπως για παράδειγμα πάνω από τα πεδία του σηματοδότη πεζών ή στο πλάι), προσδιορισμός ένδειξης (κόκκινο ή πράσινο μόνο ή και τα δύο). Αντικείμενο της αξιολόγησης θα αποτελεί και η βέλτιστη εμφάνιση του αντίστροφου καταμετρητή, ανάλογα και με τις προτιμήσεις των χρηστών» σημειώνεται στην ίδια απόφαση.
Συγχρόνως, συνεχίζει, θα εξαχθούν συμπεράσματα ως προς τη βέλτιστη θέση τοποθέτησής τους στον ιστό των σηματοδοτών με γνώμονα αφενός την ορατότητά τους από τους πεζούς και αφετέρου να μη δημιουργείται σύγχυση στους οδηγούς, καθώς και σε σχέση με τις τελικές ενδείξεις της μονάδας αντίστροφης μέτρησης.
Εν τω μεταξύ, με άλλη απόφαση ανατέθηκε το έργο «Μελέτη φωτοτεχνικών απαιτήσεων για τους φωτεινούς σηματοδότες ανά την ελληνική επικράτεια» στο Εργαστήριο Φωτοτεχνίας της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, το οποίο θα αναλάβει να διερευνήσει τις απαιτήσεις των φωτεινών σηματοδοτών τύπου LED.

Στο χαμηλότερο σημείο τα ναύλα Ασίας - Ευρώπης στα εμπορευματοκιβώτια

Μειωμένες κατά 10,2% εμφανίστηκαν οι τιμές των ναύλων για τις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων, από λιμάνια της Ασίας, προς τη Βόρεια Ευρώπη, το πρώτο μισό του Οκτωβρίου, φτάνοντας στα 738 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο 6,1 μέτρων (TEU), σύμφωνα με πληροφορίες από τη Shanghai Containerized Freight Index, που δημοσίευσε η εφημερίδα «Εξέλιξη».
Οι ειδικοί σημειώνουν ότι, οι μέσες τιμές για το 2014, στις διαδρομές Ασία-Ευρώπη είναι 1.225 δολάρια ανά TEU, έναντι 1.090 δολαρίων το περασμένο έτος. Ο δείκτης των τεσσάρων κύριων οδών, από την Ασία, μειώθηκε κατά 2,6% στα 911,03 δολάρια ανά TEU. Οι τιμές για τα λιμάνια της Μεσογείου μειώθηκαν 8,2%, ενώ οι τιμές για τις ανατολικές και δυτικές ακτές των ΗΠΑ μειώθηκαν ι% και 2% αντίστοιχα.



Το τρέχον επίπεδο των επιτοκίων spot θεωρείται ευρέως ως ζημιογόνο. Να σημειωθεί ότι η ΑΡ Moller-Maersk, που αποτελείτο «βραχίονα» στον κλάδο των εμπορευματοκιβωτίων της Maersk Line, με σχεδόν 6οο πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ήταν μία από τις λίγες εταιρίες στον κλάδο, που σημείωσε κέρδη πέρυσι, εν αντιθέσει με τις άλλες εταιρίες που «πιέστηκαν».

Η ανεργία έριξε άγκυρα στα λιμάνια. Οι 3 αιτίες που συντηρούν το φαινόμενο

Εκρηκτικές διαστάσεις έχει λάβει, τα τελευταία χρόνια, η ανεργία των ναυτεργατών. Οι απανωτές μειώσεις των οργανικών συνθέσεων στην ποντοπόρο ναυτιλία, ο αφανισμός των κρουαζιερόπλοιων με ελληνική σημαία και η θέσπιση του νέου θεσμικού πλαισίου στην ακτοπλοΐα (νόμος 4150/2013) επέφεραν δραματική εκτόξευση της ανεργίας.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, οι άνεργοι ναυτικοί έχουν ξεπεράσει τους 10.000, παρόλο που τα επίσημα στοιχεία του ΓΕΝΕ αναφέρονται σε 4.069 (στοιχεία μέσου όρου εννιαμήνου 2014). Σαν να μην έφτανε αυτό, ναυτεργατικά σωματεία σημειώνουν ότι μόλις 400 – 450 άτομα έχουν δικαίωμα επιδότησης, από το σύνολο των επίσημα εγγεγραμμένων.
Ωστόσο, εάν υπάρχει κάτι παρήγορο, είναι ότι οι επίσημα εγγεγραμμένοι άνεργοι ναυτικοί εμφανίζονται, τους καλοκαιρινούς μήνες του 2014, μειωμένοι σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2013, φανερώνοντας ανάσχεση της ανεργίας.
Όπως εξηγούν ναυτεργατικά σωματεία, η πραγματική ανεργία ξεπερνάει τους 10.000 ναυτικούς, όταν οι θέσεις εργασίας υπολογίζονται στις 14.500.
Η διαφορά, ανάμεσα στην επίσημη και στην πραγματική ανεργία, οφείλεται:
α) στο γεγονός ότι ένας μεγάλος αριθμός ανέργων δεν καταγράφεται στους καταλόγους του ΓΕΝΕ, επειδή αυτό δεν τους εξασφαλίζει δουλειά και
β) η συντριπτική πλειοψηφία δεν συμπληρώνει τις προϋποθέσεις για την επιδότηση.
«Η κατάσταση παραμένει άσχημη. Στην ποντοπόρο δεν έχει ανανεωθεί η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας από το 2010», σημειώνει ο πρόεδρος της ΠΝΟ, Γιάννης Χαλάς.
Πριν από 16 χρόνια, οι θέσεις εργασίας έφταναν τις 45.000
Τα μεγέθη ενδεικτικά: Πριν από 16 χρόνια οι θέσεις εργασίας των ναυτικών έφταναν τις 45.000. Σήμερα, δεν ξεπερνούν τις 14.500. Αντίστοιχα, σχεδόν την ίδια περίοδο, τα πλοία με ελληνική σημαία ήταν περισσότερα από 3.500. Σήμερα φτάνουν σχεδόν τα 800, αφού οι Έλληνες εφοπλιστές εξακολουθούν να προτιμούν σημαίες, όπως της Μάλτας, της Κύπρου, της Λιβερίας, κ.α. (στα τέλη του 2013, ο ελληνόκτητος στόλος αριθμούσε 3.700 πλοία).

Άβολα ένιωσε η Cosco με την συνάντηση του Mr. APM στο Mέγαρο Μαξίμου

Άβολα ένιωσαν στελέχη της κινεζικής Cosco, όπως σημειώνουν ναυτιλιακοί αναλυτές, από την συνάντηση του αντιπροέδρου της APM Terminals, Φρανσουά - Ξαβιέ Ντελενκλός στο Μέγαρο Μαξίμου.
Λίγο πριν την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών στον ΟΛΠ και ΟΛΘ, ο Πρωθυπουργός Αν. Σαμαράς συναντήθηκε με το υψηλόβαθμο στέλεχος της APM (θυγατρική της Maersk), προφανώς, για να εξασφαλίσει την παρουσία τους στην τελική φάση των διαγωνισμών. 
Άραγε, τι τους είπε; Αφήστε τον Πειραιά και στρέψτε το ενδιαφέρον σας στη Θεσσαλονίκη ή «κονταροχτυπηθείτε» με την Cosco στον Πειραιά, ώστε να ανέβει το τίμημα; Υπενθυμίζεται ότι Maersk και Cosco είναι «αντίπαλοι» στους ναυτιλιακούς liners.
Το ΤΑΙΠΕΔ θέλει να δώσει ΟΛΠ και ΟΛΘ σε διαφορετικούς χρήστες. Ωστόσο, στον Πειραιά δεν έχει ξεκαθαρίσει ακόμα το τοπίο με τον φιλικό διακανονισμό ΟΛΠ – Cosco για την επέκταση των Κινέζων στον προβλήτα ΙΙΙ.
Εάν δοθεί το πράσινο φως και στην περίπτωση που η Maersk πλειοδοτήσει για τον ΟΛΠ, τότε θα περιοριστεί στον προβλήτα Ι (ανήκει στον ΟΛΠ), λαμβάνοντας παράλληλα τα ετήσια μισθώματα των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ (συμπεριλαμβανομένης της επέκτασης και στο δυτικό τομέα) της Cosco.
Δεν είναι κάτι συνηθισμένο, αλλά ούτε και αφύσικο… 

Στ. Αγιάσογλου: Πρωταγωνιστής στις εμπορευματικές μεταφορές ο σιδηρόδρομος

Στο Βουκουρέστι βρέθηκε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΕΣΣΤΥ , Στέφανος Αγιάσογλου , προσκεκλημένος του Εconomist , που εφέτος διοργανώθηκε στη Ρουμανία με θέμα την ανάπτυξη στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Ο κ. Αγιάσογλου, που ήταν ένας από τους κεντρικούς ομιλητές του συνεδρίου αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στην ανάπτυξη του σιδηρόδρομου σε παγκόσμιο επίπεδο και στις νέες τεχνολογικές εξελίξεις, ενώ στη συνέχεια εστίασε την ομιλία του σε δύο πολύ σημαντικά σημεία:
-στην πρόσφατη απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Shift to Rail) να εγκρίνει ένα από τα μεγαλύτερα προγράμματα ανάπτυξης για τον σιδηρόδρομο επί ελληνικής Προεδρίας και
-στην ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά, με ότι αυτό συνεπάγεται για τον τομέα των εμπορικών μεταφορών.
Ο επικεφαλής της ΕΕΣΣΤΥ εξήγησε τη στρατηγικής σημασίας θέση που κατέχει το λιμάνι του Πειραιά, ενώ ανέλυσε διεξοδικά τις προοπτικές ακόμα μεγαλύτερης ανάπτυξης στο άμεσο μέλλον των εμπορευματικών μεταφορών, γεγονός που εδραιώνει το σιδηρόδρομο ως πρωταγωνιστή στις μεταφορές.
Αναφερόμενος στο πρόγραμμα Shift to Rail εξήγησε ότι πρόκειται για μια μεγάλη ευκαιρία ανάπτυξης του σιδηρόδρομου σε ολόκληρη την Ευρώπη. Να σημειωθεί ότι, στο διεθνούς εμβέλειας, συνέδριο συμμετείχαν και φέτος σημαντικές προσωπικότητες από τον πολιτικό και επιχειρηματικό χώρο.

Συνολικές προβολές σελίδας