Δευτέρα 27 Οκτωβρίου 2014

Η ανεργία έριξε άγκυρα στα λιμάνια. Οι 3 αιτίες που συντηρούν το φαινόμενο

Εκρηκτικές διαστάσεις έχει λάβει, τα τελευταία χρόνια, η ανεργία των ναυτεργατών. Οι απανωτές μειώσεις των οργανικών συνθέσεων στην ποντοπόρο ναυτιλία, ο αφανισμός των κρουαζιερόπλοιων με ελληνική σημαία και η θέσπιση του νέου θεσμικού πλαισίου στην ακτοπλοΐα (νόμος 4150/2013) επέφεραν δραματική εκτόξευση της ανεργίας.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, οι άνεργοι ναυτικοί έχουν ξεπεράσει τους 10.000, παρόλο που τα επίσημα στοιχεία του ΓΕΝΕ αναφέρονται σε 4.069 (στοιχεία μέσου όρου εννιαμήνου 2014). Σαν να μην έφτανε αυτό, ναυτεργατικά σωματεία σημειώνουν ότι μόλις 400 – 450 άτομα έχουν δικαίωμα επιδότησης, από το σύνολο των επίσημα εγγεγραμμένων.
Ωστόσο, εάν υπάρχει κάτι παρήγορο, είναι ότι οι επίσημα εγγεγραμμένοι άνεργοι ναυτικοί εμφανίζονται, τους καλοκαιρινούς μήνες του 2014, μειωμένοι σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2013, φανερώνοντας ανάσχεση της ανεργίας.
Όπως εξηγούν ναυτεργατικά σωματεία, η πραγματική ανεργία ξεπερνάει τους 10.000 ναυτικούς, όταν οι θέσεις εργασίας υπολογίζονται στις 14.500.
Η διαφορά, ανάμεσα στην επίσημη και στην πραγματική ανεργία, οφείλεται:
α) στο γεγονός ότι ένας μεγάλος αριθμός ανέργων δεν καταγράφεται στους καταλόγους του ΓΕΝΕ, επειδή αυτό δεν τους εξασφαλίζει δουλειά και
β) η συντριπτική πλειοψηφία δεν συμπληρώνει τις προϋποθέσεις για την επιδότηση.
«Η κατάσταση παραμένει άσχημη. Στην ποντοπόρο δεν έχει ανανεωθεί η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας από το 2010», σημειώνει ο πρόεδρος της ΠΝΟ, Γιάννης Χαλάς.
Πριν από 16 χρόνια, οι θέσεις εργασίας έφταναν τις 45.000
Τα μεγέθη ενδεικτικά: Πριν από 16 χρόνια οι θέσεις εργασίας των ναυτικών έφταναν τις 45.000. Σήμερα, δεν ξεπερνούν τις 14.500. Αντίστοιχα, σχεδόν την ίδια περίοδο, τα πλοία με ελληνική σημαία ήταν περισσότερα από 3.500. Σήμερα φτάνουν σχεδόν τα 800, αφού οι Έλληνες εφοπλιστές εξακολουθούν να προτιμούν σημαίες, όπως της Μάλτας, της Κύπρου, της Λιβερίας, κ.α. (στα τέλη του 2013, ο ελληνόκτητος στόλος αριθμούσε 3.700 πλοία).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας