Παρασκευή 11 Μαρτίου 2016

Γ. Χατζηαντωνίου, ΔΝΕ: Θετική εξέλιξη η πώληση του ΟΛΠ στην Cosco

Ως θετική εξέλιξη χαρακτήρισε την πώληση του ΟΛΠ στην Cosco ο πρόεδρος της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης, Γιάννης Χατζηαντωνίου, σε επετειακή εκδήλωση της Ένωσης.
Ο κ. Χατζηαντωνίου υποστήριξε ότι ο Πειραιάς θα αναπτυχθεί ως κύριο hub port και πύλη εισόδου - εξόδου της Ν.Α. Ευρώπης, αξιοποιώντας την γεωγραφική θέση της χώρας σε αναπτυξιακό, επενδυτικό πλεονέκτημα.
Παράλληλα, o πρόεδρος της ΔΝΕ υπογράμμισε ότι τα σχεδιαζόμενα έργα υποδομής στα terminals (Container – Car – Cruise), καθώς και στην ναυπηγοεπισκευή, θα προσδώσουν νέα δυναμική στον Πειραιά, διασφαλίζοντας την ανταγωνιστικότητά του.
«Όμως η Πολιτεία θα πρέπει να λάβει τα κατάλληλα, επείγοντα και αναγκαία μέτρα για την προώθηση και ανάπτυξη και των άλλων στρατηγικής σημασίας λιμένων της χώρας», συμπλήρωσε.
Ο πρόεδρος της ΔΝΕ έκανε ιδιαίτερη μνεία στην κρουαζιέρα, όπου για την ανάπτυξη και αύξηση των homeporting- turnround αφίξεων στα ελληνικά λιμάνια χρειάζονται οι ακόλουθες δράσεις:
-Ασφάλεια επιβατών, πληρώματος και πλοίων, 
-Ταχεία και ασφαλής πρόσβαση των κρουαζιεροπλοίων στα Cruise Terminals, τα οποία θα διαθέτουν τις αντίστοιχες διευκολύνσεις, σε χώρους εναπόθεσης αποσκευών, χώρους λεωφορείων, υπηρεσίες λιμένος κλπ.,
-Κατάλληλη στελέχωση των υπηρεσιών του λιμένος και προώθηση της αναγκαίας τεχνολογικής υποστήριξης και του εκσυγχρονισμού των προσφερομένων υπηρεσιών.
-Ορθή συνδυαστική τιμολογιακή πολιτική του συνόλου των παρεχομένων υπηρεσιών του λιμένος.
Τα κύρια αποσμάσματα της ομιλίας του προέδρου της ΔΝΕ
Ήδη σε παγκόσμιο επίπεδο, οι μεγάλες ναυτιλιακές γραμμές επαναπροσδιορίζουν τις θέσεις τους και τις στρατηγικές τους, σε μία προσπάθεια να καλύψουν τα απαιτητά από το παγκόσμιο εμπόριο. 
Από στοιχεία που έρχονται στο φως της δημοσιότητας, στα τέλη του 2015 ο παγκόσμιος στόλος των πλοίων μεταφοράς Containers αριθμούσε 5.200 πλοία, με συνολική δυναμικότητα άνω των 19,8 εκατομμυρίων teu’s.
Το στίγμα της πορείας του κλάδου για το τρέχον έτος, προβλέπεται να αποτυπωθεί με δομικές αλλαγές, τόσο στον επιχειρηματικό, όσο και στον επιχειρησιακό τομέα.

Σενάρια που προωθούνται προβλέπουν απόσυρση παλαιοτέρων μονάδων από τους στόλους των εταιρειών, αλλά και συνέχιση των παραγγελιών για νεότευκτα με μέσες προς μεγάλες μεταφορικές ικανότητες, με αυξημένες ταχύτητες ικανές να εξυπηρετήσουν τα πλοία αυτά, στις ίδιες μονάδες χρόνου που εξυπηρετούνταν τα μικρότερα της κατηγορίας.
Τεχνολογικές επίσης προκλήσεις έχει να αντιμετωπίσει ο Κλάδος μας, καθώς συμμαχίες μεταξύ των μεγάλων Ναυτιλιακών Εταιρειών ήδη σχηματίζονται, τα δε λιμάνια σε παγκόσμιο επίπεδο επενδύουν σε νέες τεχνολογίες, αυτοματισμούς και logistics.
Οι συμμαχίες αυτές, οι λιμενικές αναδιαρθρώσεις, οι τιμές καυσίμων, τα ταχύτερα, μεγαλύτερα και οικονομικότερα σε κόστη πλεύσης πλοία, οι τεχνολογικές εφαρμογές, η πληροφορική ακόμη και οι δορυφορικές τεχνολογίες, αποτελούν τις βασικές παραμέτρους στις εν γένει εξελίξεις του Κλάδου μεταφοράς Containers παγκοσμίως.
Μέσα σε αυτούς τους καταιγιστικούς ρυθμούς των εξελίξεων, το λιμάνι του Πειραιά ετοιμάζεται να γυρίσει σελίδα, διεκδικώντας επάξια μία από τις πρώτες θέσεις της κατάταξης των λιμένων στην Ευρώπη, μετά την επικύρωση του διαγωνισμού του ΟΛΠ ΑΕ στην Cosco Group.
Για την εξέλιξη αυτή, η Διοίκηση της Ενώσεώς μας εξέφρασε την ικανοποίησή της, καθ’ όσον οι θέσεις που από μακρού χρόνου είχε δημοσιοποιήσει για διαχείριση του λιμένος από ιδιώτη επενδυτή παγκόσμιας εμβέλειας, γίνονται πραγματικότητα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας