Τετάρτη 31 Δεκεμβρίου 2014

Το 77% των Ελλήνων δεν γνωρίζει τα δικαιώματά του στις μεταφορές

Το 77% των Ελλήνων πολιτών δεν γνωρίζει ότι υπάρχουν κατοχυρωμένα, από την Ευρωπαϊκή Ένωση, δικαιώματα επιβατών σε όλους τους τύπους μεταφορών: αεροπορικές, θαλάσσιες, σιδηροδρομικές και αστικές (λεωφορείο), όπως μετέδωσε το euractiv.gr.
Σύμφωνα με στοιχεία της Κομισιόν, ο μέσος όρος των ετήσιων δαπανών ενός ευρωπαϊκού νοικοκυριού είναι 4.530 ευρώ, γεγονός που καθιστά τις μεταφορές σημαντικό παράγοντα στην καθημερινότητα του Ευρωπαίου πολίτη.
Τα στοιχεία, ωστόσο, αναφορικά με την ενημέρωσή του, πάνω στα δικαιώματα στις μεταφορές δείχνουν σοβαρά επίπεδα ελλιπούς ενημέρωσης.
Αρχικά το 68% των Ευρωπαίων και το 71% των Ελλήνων πολιτών δεν γνωρίζουν ότι η ΕΕ έχει ενισχύσει, με συγκεκριμένη νομοθεσία, τα δικαιώματα των επιβατών, ενώ 74% και 77% αντίστοιχα δεν έχουν ακούσει ή έχουν διαβάσει κάπου την ύπαρξη αυτών των δικαιωμάτων.
Ακόμη 64% των Ευρωπαίων και 59% των Ελλήνων δεν γνωρίζουν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που απορρέουν από την αγορά ενός εισιτηρίου από μια εταιρεία.
Αναφορικά με τις μεταφορές με πλοίο ή με φέρι μποτ, το 26% των Ευρωπαίων θεωρεί ότι οι επιβάτες είναι καλά ενημερωμένοι από την εταιρεία μεταφοράς, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τους Έλληνες είναι 45%. Το ίδιο ποσοστό Ελλήνων πιστεύει ότι οι επιβάτες των πλοίων δεν είναι καλά ενημερωμένοι για τα δικαιώματά τους, όπως και οι επιβάτες αεροπλάνου.
Διαβάστε τα δικαιώματα των επιβατών ΕΔΩ.

ΣΥΡΙΖΑ: Ολέθριο λάθος η συρρίκνωση των πληρωμάτων στην ακτοπλοΐα

Από την πρώτη στιγμή, ο ΣΥΡΙΖΑ, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, παρακολουθεί όλες τις πτυχές της συγκλονιστικής ναυτικής τραγωδίας , που γράφτηκε στο οχηματαγωγό «Norman Atlantic», συμμεριζόμενοι την αγωνία εκατοντάδων επιβατών, ναυτεργατών, των συγγενών τους, αλλά και των ηρωικών διασωστών.
«Με αίσθημα ευθύνης επιθυμούμε να εκφράσουμε την οδύνη μας για τον χαμό 11 συνανθρώπων μας αλλά και να συγχαρούμε τους διασώστες και όλους όσοι συνετέλεσαν στην διάσωση εκατοντάδων επιβατών, κάτω από εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες.
Ωστόσο, τα ερωτήματα είναι πολλά και ο υπουργός Ναυτιλίας, αντί να διαφωτίσει τον ελληνικό λαό συσκότισε ακόμα περισσότερο τα πράγματα, σε μια εμφανή προσπάθεια να αποσείσει τις τεράστιες ευθύνες της συγκυβέρνησης Σαμαρά- Βενιζέλου, που προκύπτουν από την εφαρμογή των μνημονιακών πολιτικών.
Συγκεκριμένα, η κυβέρνηση:
-Θα πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες της για την δραματική μείωση των οργανικών συνθέσεων των επιβατηγών/ οχηματαγωγών πλοίων κατά τους χειμερινούς μήνες με μνημονιακούς νόμους. Όπως αποδείχτηκε από τις μαρτυρίες των διασωθέντων, η έλλειψη επαρκούς ναυτεργατικού προσωπικού, συμπεριλαμβανομένου και του ξενοδοχειακού, μπορεί να αποβεί μοιραία σε περίπτωση κινδύνου, όπως αυτό του “Norman Atlantic”.
-Πρέπει να απαντήσει στο ερώτημα για ποιο λόγο συνεχίζει να εφαρμόζει το «ελαστικό απαγορευτικό» στην ακτοπλοΐα και δεν αξιοποιεί τις δυνατότητες εφαρμογής της ευρωπαϊκής Οδηγίας (η 2002/59/ΕΚ ,άρθρο 18), η οποία δίνει την δυνατότητα στις αρχές των χωρών-μελών να απαγορεύουν τον απόπλου, σε ΟΛΑ τα πλοία, ανεξαρτήτως σημαίας και κατηγορίας, εάν λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών υπάρχει κίνδυνος για την ανθρώπινη ζωή.
-Καλείται να εξηγήσει γιατί έχουν εγκαταλειφθεί τα μέσα διάσωσης, με αποτέλεσμα να μην είναι επιχειρησιακά έτοιμα ελικόπτερα παντός καιρού και άλλα διασωστικά μέσα, όπως αποδείχθηκε από την συμμετοχή μόλις τριών SUPER PUMA», επισημαίνεται. 

Ρυθμίσεις για αντικατάσταση–διαγραφή φορτηγών που επέβαιναν στο Norman Atlantic

Υπεγράφη απόφαση του υφυπουργού Μεταφορών Μ. Παπαδόπουλου - σύμφωνα με την οποία - ρυθμίζονται θέματα αντικατάστασης και οριστικής διαγραφής των αυτοκινήτων, τα οποία ευρίσκοντο εντός του πλοίου Norman Atlantic.
Συγκεκριμένα :
-Για τα φορτηγά δημόσιας χρήσης, επιτρέπεται η αντικατάσταση, χωρίς την υποχρέωση υποβολής αποτυπωμάτων των αριθμών πλαισίων και χωρίς την υποχρέωση καταβολής των παραβόλων που απαιτούνται για την αντικατάσταση των πινακίδων.
-Για τα φορτηγά ιδιωτικής χρήσης, επιτρέπεται η αντικατάσταση τους, χωρίς την υποχρέωση υποβολής ανάλογου με το μικτό βάρος ύψος ακαθαρίστων εσόδων.
-Για τα επιβατικά και φορτηγά μικτού βάρους μέχρι 4000 χιλιόγραμμα αυτοκίνητα επιτρέπεται η οριστική διαγραφή αυτών, με μόνο δικαιολογητικό την υποβολή του αποδεικτικού επιβίβασης του αυτοκινήτου επί του οχήματος.
Επίσης, ο υφυπουργός κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος απέστειλε επιστολή προς τον Υφυπουργό Οικονομικών κ. Γ. Μαυραγάνη, με την οποία ζητά την απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων αυτών ή σε περίπτωση καταβολής την επιστροφή τους.
«Είναι το ελάχιστο που μπορούμε να κάνουμε για τους συμπολίτες μας, οι οποίοι πέρασαν μια οδυνηρή περιπέτεια και εκτός από τον κίνδυνο που αντιμετώπισαν για την ζωή τους έχασαν και τα οχήματα τους, πολλά από τα οποία (φορτηγά) ήταν και η εργασία τους», δήλωσε ο Υφυπουργός.


Η ΟΦΑΕ συμπαραστέκεται στους διασωθέντες και στα ΦΔΧ του Norman Atlantic

Η Ο.Φ.Α.Ε. εκφράζει τα συλλυπητήριά της στις οικογένειες των νεκρών από την πυρκαγιά στο πλοίο Norman Atlantic και παρακολουθεί με αγωνία και σοβαρό προβληματισμό τις εξελίξεις για τη διάσωση των αγνοουμένων. Καλεί την ελληνική κυβέρνηση να εξαντλήσει κάθε προσπάθεια για τον σκοπό αυτό, που αυτή τη στιγμή προέχει από οτιδήποτε άλλο.
«Αισθανόμαστε την ανάγκη αυτή την ώρα να εκφράσουμε την αλληλεγγύη μας στους αυτοκινητιστές και τους οδηγούς Φ.Δ.Χ. διεθνών μεταφορών που με κίνδυνο της ζωής τους, σε γιορτινές μέρες και σε αντίξοες καιρικές και όχι μόνο συνθήκες, αγωνίζονται για τη βιοπάλη.
Θα είμαστε συμπαραστάτες τους και θα τους συνδράμουμε με κάθε νόμιμο τρόπο μέσα και έξω από την Ελλάδα, απαιτώντας και από την πολιτεία να κάνει το ίδιο, στη δίκαιη απαίτησή τους για άμεση και πλήρη αποζημίωση, από κάθε υπεύθυνο για το δυστύχημα αυτό.
Τέλος, ζητάμε, όπως  - είμαστε βέβαιοι - και όλος ο ελληνικός λαός άμεσο, εξονυχιστικό και σε βάθος έλεγχο των αιτιών που προκάλεσαν το δυστύχημα για να εντοπισθούν και να τιμωρηθούν οι υπαίτιοι και για να μην θρηνήσουμε στο μέλλον άλλα θύματα», αναφέρει η ΟΦΑΕ.


Συνολικές προβολές σελίδας