Τρίτη 22 Απριλίου 2014

Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου: Διανοίχθηκε η σήραγγα Πλαταμώνα στο ρεύμα προς Θεσσαλονίκη

Με πολύ ικανοποιητικούς ρυθμούς προχωρούν τα έργα του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου για την παράκαμψη Τεμπών και Πλαταμώνα. Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com  πριν από μερικές ημέρες διανοίχθηκε πλήρως η σήραγγα Πλαταμώνα στο ρεύμα προς Θεσσαλονίκη.

Η διπλή σήραγγα με μήκος 3χλμ είναι σε φάση ολοκλήρωσης διάνοιξης και στο ρεύμα προς Αθήνα μέχρι τον Ιούνιο.  Στη σήραγγα αυτή αντιμετωπίστηκαν πολύ δύσκολες υπόγειες συνθήκες με την συνεχή παρουσία νερού και σαθρού εδάφους που ανάγκασε την κοινοπραξία κατασκευής σε διάνοιξη με πολύ χαμηλούς ρυθμούς για την αποφυγή ατυχημάτων.

Το έργο στις παρακάμψεις Τεμπών και Πλαταμώνα είναι τα πλέον προχωρημένα από όλα τα έργα στους 4 αυτοκινητόδρομους που ξεκίνησαν και πάλι τα έργα εδώ και μερικούς μήνες. Οι πρώτες δύο σήραγγες (Τ1 και Τ2) με μήκος 2 και 6χλμ αντίστοιχα έχουν διανοιχθεί πλήρως και απομένει η οδοστρωσία και τα Η/Μ.

Σε σχέση με τα ανοιχτά τμήματα και εδώ τα έργα προχωρούν με πολύ μεγάλους ρυθμούς και η εικόνα των εργοταξίων είναι πως πάμε για την οριστική ολοκλήρωση των έργων που ξεκίνησαν το 2008 και αναμένεται να ολοκληρωθούν τον Αύγουστο του 2015, δηλαδή σε περίπου 16 μήνες.

ypodomes.com

Το 16,5% των παραγγελιών της παγκόσμιας ναυτιλίας, το α΄ τρίμηνο, από Έλληνες

Eντυπωσιακή είναι η παρουσία του ελληνικού εφοπλισμού το πρώτο τρίμηνο του 2014, τόσο στις νέες ναυπηγήσεις, όσο και στις αγορές second hand πλοίων, σύμφωνα με την «Ναυτεμπορική».
Οι Ελληνες πλοιοκτήτες τοποθέτησαν, στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του τρέχοντος έτους, το 16,5% του συνόλου των παραγγελιών που τοποθέτησε η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία υπολογιζόμενες με dwt, ενώ παράλληλα το ίδιο διάστημα αγόρασε το 28,9% των μεταχειρισμένων πλοίων που άλλαξαν χέρια.
Οι συνολικές επενδύσεις των Ελλήνων εφοπλιστών σε νεότευκτα και μεταχειρισμένα πλοία στο πρώτο τρίμηνο του 2014 υπολογίζεται ότι ξεπερνούν τα 9 δισ. δολ. έναντι σχεδόν 5 δισ. δολ. πέρυσι το ίδιο διάστημα. Ο διπλασιασμός των επενδύσεων οφείλεται αφενός στην άνοδο των τιμών των πλοίων, αφετέρου στην αυξημένη δραστηριότητα των πλοιοκτητών σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.
Τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny για την επενδυτική δραστηριότητα των Ελλήνων εφοπλιστών το διάστημα Ιανουαρίου - Μαρτίου 2014, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, είναι αποκαλυπτικά.
Σε ό,τι αφορά το σύνολο της παγκόσμιας ναυτιλίας, σύμφωνα με τα στοιχεία της Golden Destiny, στο εξεταζόμενο διάστημα τοποθετήθηκαν νέες παραγγελίες για 792 πλοία όλων των τύπων και κατηγοριών, 50,38 εκατ. dwt. Για τα 357 εξ αυτών η συνολική αξία υπολογίζεται στα 26,19 δισ. δολ., ενώ για 435 πλοία δεν έγιναν γνωστοί οι όροι κατασκευής τους. Εκτιμάται πάντως ότι η συνολική αξία των νέων παραγγελιών ξεπερνά τα 50 δισ. δολ. Το πρώτο τρίμηνο του 2013 είχαν καταγραφεί παραγγελίες για 485 πλοία, 28,32 εκατ. dwt. και αξίας άνω των 26 δισ. δολ.
Τα ελληνικά ναυτιλιακά συμφέροντα, όπως προαναφέρθηκε, τοποθέτησαν το 16,5% του συνόλου των παραγγελιών, με βάση τους dwt και το 11,99% με βάση τον αριθμό των πλοίων. Αξίζει να σημειωθεί ότι το πρώτο τρίμηνο του 2013 οι τοποθετήσεις σε νεότευκτα των Ελλήνων εφοπλιστών αντιστοιχούσαν 13,7% του συνόλου των παραγγελιών με βάση τους dwt, ενώ με βάση τον αριθμό των πλοίων στο 8,6%.  

Στις 25/4 η παρουσίαση του συστήματος eCall στο υπουργείο Μεταφορών

Tο eCall , το πιλοτικό σύστημα αυτόματης αποστολής πληροφοριακού μηνύματος προς τις «Υπηρεσίες Εκτάκτου Ανάγκης» σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος, το οποίο περιλαμβάνει και την ακριβή θέση του συμβάντος, θα παρουσιαστεί κατά τη διάρκεια διεθνούς συνεδρίου που θα πραγματοποιηθεί στις 25 Απριλίου 2014, στο κτήριο του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων (Αναστάσεως 2 & Τσιγάντε, Παπάγου).
-H παρουσίαση του eCall  θα γίνει από 13.30 -14.00.
-Η εφαρμογή των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), απτό παράδειγμα των οποίων είναι και το eCall, ήταν καταλυτική κατά την τελευταία δεκαετία για τη βελτίωση των μεταφορών ως προς τα θέματα ασφάλειας και αποδοτικότητας.
-Το Διεθνές Συνέδριο έχει θέμα «Ευφυή Συστήματα Μεταφορών, eCall και Οδική Ασφάλεια» και διοργανώνεται σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τον οργανισμό ERTICO-ITS Europe, ο οποίος είναι ο συντονιστής του Ευρωπαϊκού έργου HeERO. Η διοργάνωση γίνεται στα πλαίσια της Ελληνικής Προεδρίας του Συμβούλιου της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της συμμετοχής του Υπουργείου στο έργο HeERO, που αφορά την πιλοτική εφαρμογή του eCall στην Ευρώπη.
-Οι εργασίες του Συνεδρίου θα επικεντρωθούν στην ανάπτυξη των Ευφυών Συστημάτων Μεταφορών, στην εφαρμογή τους στην Οδική Ασφάλεια και ειδικότερα στο eCall. Μια σειρά υψηλού επιπέδου ομιλητών, συμπεριλαμβανομένων και φορέων λήψης αποφάσεων αρμόδιων για χάραξη δημόσιων πολιτικών, αλλά και ερευνητών, θα συζητήσουν –εκτός από θέματα υλοποίησης του eCall– στρατηγικές και πολιτικές σχετιζόμενες με τη χρήση των Ευφυών Συστημάτων Μεταφορών, καθώς και την εφαρμογή τους στην Οδική Ασφάλεια.
-Ενημερωτικό video http://www.sendspace.com/file/oig1r6.

Πηγή: metaforepress.gr

Τρία εναλλακτικά σενάρια για το «στοιχειωμένο» εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο

Έχουν βρει τον «μπελά» τους το υπουργείο Μεταφορών και η ΓΑΙΑΟΣΕ με το «στοιχειωμένο» έργο του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο. Η ΓΑΙΑΟΣΕ και το υπουργείο Μεταφορών διαπίστωσαν ότι «το να ζητήσεις από ιδιώτες 150 εκατ. για επενδύσεις, σε ένα ακίνητο περίπου 600 στρεμμάτων, είναι ανεδαφικό», οπότε αποφάσισαν να «χαμηλώσουν» τις προσδοκίες τους. 
Η ΓΑΙΑΟΣΕ πρόκειται να δημοσιοποιήσει τρεις εναλλακτικές προτάσεις για την υποβολή μη δεσμευτικής προσφοράς για την ανάπτυξη του εμπορευματικού κέντρου ιδιωτών στο Θριάσιο.
Στόχος της εταιρείας, όπως αναφέρουν στελέχη της, είναι να ξεκινήσει άμεσα το πρώτο στάδιο διαβούλευσης, προκειμένου τον Σεπτέμβριο να κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές.
Ο διαγωνισμός θα αφορά την παραχώρηση έκτασης έως και 588 στρεμμάτων, ιδιοκτησίας ΓΑΙΑΟΣΕ, με κατάλληλους όρους δόμησης για την κατασκευή αποθηκών και λοιπών εγκαταστάσεων (μεταποίησης, γραφείων κ.ά.), 235 στρεμμάτων (εμπορευματικό κέντρο) και 450 στρεμμάτων, η οποία περιλαμβάνει συγκρότημα σιδηροδρομικής εξυπηρέτησης (εγκαταστάσεις σταθμού διαλογής και μεταφόρτωσης φορτίων).
Ειδικότερα, τα τρία μοντέλα που προκρίνονται είναι τα εξής:
1.Παραχώρηση για 30 χρόνια της διαχείρισης και εκμετάλλευσης του συνόλου των εκτάσεων και εγκαταστάσεων, μέσω μίας σύμβασης που θα περιλαμβάνει την έκταση ιδιοκτησίας ΓΑΙΑΟΣΕ 588 στρεμμάτων (εμπορευματικό κέντρο) και το σταθμό διαλογής και μεταφόρτωσης εμπορευμάτων του ΟΣΕ, έναντι τιμήματος.
2. Παραχώρηση της διαχείρισης και εκμετάλλευσης, αφενός του εμπορευματικού κέντρου και αφετέρου του σταθμού διαλογής και μεταφόρτωσης εμπορευμάτων, μέσω δύο διακριτών συμβάσεων.
- Εμπορευματικό Κέντρο: Μακροχρόνια παραχώρηση (άνω των 30 ετών) της διαχείρισης και εκμετάλλευσης του εμπορευματικού κέντρου, που περιλαμβάνει τη χρηματοδότηση, μελέτη, κατασκευή και εκμετάλλευση, σε έναν ιδιώτη επενδυτή, έναντι ανταλλάγματος. Το κέντρο θα είναι δυνατόν να αναπτυχθεί σε φάσεις, ανάλογα με τη ζήτηση της αγοράς.
- Σταθμός Διαλογής και Μεταφόρτωσης Εμπορευμάτων: Ανάθεση μέσω σύμβασης παραχώρησης έργου/υπηρεσιών της χρηματοδότησης και ολοκλήρωσης της κατασκευής των υπολειπόμενων απαιτούμενων υποδομών, προμήθειας εξοπλισμού (γερανογέφυρες, οχήματα κ.λπ.), καθώς και της διαχείρισης του σταθμού διαλογής και μεταφόρτωσης μέσω σύμβασης παραχώρησης, με ταυτόχρονη εκχώρηση των εσόδων από τη λειτουργία των εγκαταστάσεων. Το χρονικό διάστημα θα προσδιοριστεί αναλόγως, προκειμένου να διασφαλίζεται η βιωσιμότητα των απαιτούμενων επενδύσεων.
3.Παραχώρηση της διαχείρισης και εκμετάλλευσης των δύο τμημάτων, μέσω πολλών διακριτών συμβάσεων.
- Εμπορευματικό Κέντρο: Κατάτμηση της έκτασης ιδιοκτησίας της ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. (εμπορευματικό κέντρο) σε 3-5 διακριτά τμήματα και, έναντι ανταλλάγματος, μακροχρόνια παραχώρηση (άνω των 30 ετών) της διαχείρισης και εκμετάλλευσης (που περιλαμβάνει τη χρηματοδότηση, μελέτη, κατασκευή, συντήρηση, διαχείριση και εκμετάλλευση) εκάστου τμήματος σε διαφορετικό ιδιώτη επενδυτή.
Η διάθεση κάθε διακριτού τμήματος στην αγορά θα γίνεται προοδευτικά, ανάλογα με τη ζήτηση. Ο γενικός σχεδιασμός των επιμέρους τμημάτων θα πραγματοποιηθεί από τη ΓΑΙΑΟΣΕ, με τρόπο που θα επιτρέπει τη βιώσιμη αυτόνομη λειτουργία και διαχείρισή τους. Κάθε επιμέρους παραχωρησιούχος θα χρηματοδοτήσει και θα κατασκευάσει τις κοινόχρηστες προσβάσεις και υποδομές που του αναλογούν, με βάση το γενικό σχεδιασμό της ΓΑΙΑΟΣΕ.
- Σταθμός Διαλογής και Μεταφόρτωσης Εμπορευμάτων: Ανάθεση μέσω σύμβασης παραχώρησης έργου/υπηρεσιών της χρηματοδότησης και ολοκλήρωσης της κατασκευής των υπολειπόμενων απαιτούμενων υποδομών, προμήθειας εξοπλισμού (γερανογέφυρες, οχήματα κ.λπ.), καθώς και της διαχείρισης του σταθμού διαλογής και μεταφόρτωσης, μέσω σύμβασης παραχώρησης, με ταυτόχρονη εκχώρηση των εσόδων από τη λειτουργία των εγκαταστάσεων. Το διάστημα θα προσδιοριστεί αναλόγως, προκειμένου να διασφαλίζεται η βιωσιμότητα των απαιτούμενων επενδύσεων.
Υπενθυμίζεται ότι για το Θριάσιο οι πρώτες απαλλοτριώσεις έγιναν τη μακρινή δεκαετία του 1970. Τη δεκαετία του 1980 συντάχθηκε η πρώτη μελέτη γενικής διάταξης. Το 1994 το έργο εντάχθηκε στα συγχρηματοδοτούμενα της ΕΕ, ενώ το 1999 επικαιροποιήθηκε και ολοκληρώθηκε η μελέτη γενικής διάταξης. 

Διευκρινίσεις για μεταβίβαση ΦΔΧ. Εισφορά για αρχική χορήγηση άδειας

Νέες διευκρινίσεις για τη μεταβίβαση ΦΔΧ και συγκεκριμένα την εισφορά για αρχική χορήγηση άδειας εξέδωσε το υπουργείο Μεταφορών.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη  
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το άρθρο 2 παράγραφος 10 στοιχ. (β) του ν. 3887/2010, όπως ισχύει, "παλαιός μεταφορέας" θεωρείται η μεταφορική επιχείρηση που αποκτά για πρώτη φορά άδεια ΦΔΧ, μετά τις 27-1-2012 και προέρχεται από εξαγορά αποκλειστικά παλαιών μεταφορέων.
Σε συνέχεια της σχετικής (1) εγκυκλίου (παράγραφοι 6, 7), διευκρινίζεται ότι εξαγορά επιχείρησης παλαιού μεταφορέα κατά την έννοια της ανωτέρω διάταξης υπάρχει ακόμα και όταν η επιχείρηση του παλαιού μεταφορέα αποτελείται μόνο από ένα φορτηγό με την άδεια ΦΔΧ του.
Επίσης, η εξαγορά επιχείρησης αποδεικνύεται με τα δικαιολογητικά που προβλέπονται από την ισχύουσα νομοθεσία κατά περίπτωση (π.χ. συμβολαιογραφικό έγγραφο σε περίπτωση εξαγοράς εταιρειών).
Ειδικά στις περιπτώσεις που η επιχείρηση αποτελείται μόνον από ένα ΦΔΧ, για την απόδειξη της εξαγοράς αρκεί η καταχώριση της μεταβίβασης στο βιβλιάριο μεταβολών και η βεβαίωση του ΟΑΕΕ από την οποία προκύπτει ότι το μεταβιβαζόμενο είναι το μόνο ΦΔΧ του παλαιού μεταφορέα.
Τέλος, οι υπηρεσίες μεταφορών, κατά την έκδοση και ανανέωση άδειας άσκησης επαγγέλματος σε "νέο μεταφορέα", καταχωρούν χειρόγραφα, υπογράφουν και σφραγίζουν κατάλληλα στο έντυπο της άδειας την σημείωση: "Η κατάλληλη οικονομική επιφάνεια αποδείχθηκε με εγγυητική επιστολή/γραμμάτιο παρακαταθήκης".
Όταν στις υπηρεσίες που είναι αρμόδιες για την μεταβίβαση ΦΔΧ, αλλά και για την έκδοση άδειας κυκλοφορίας προσκομίζεται άδεια άσκησης επαγγέλματος που δεν φέρει την ανωτέρω σημείωση, ο αγοραστής θα πρέπει να αποδείξει ότι είναι "παλαιός μεταφορέας" κατά την έννοια του άρθρου 2 παράγραφος 10 ν.3887/2010, υποβάλλοντας τα αντίστοιχα δικαιολογητικά (π.χ. βεβαίωση ΟΑΕΕ σε περίπτωση εξαγοράς).  

Συνολικές προβολές σελίδας