Πέμπτη 16 Ιουλίου 2015

Ακόμα περιμένει… επενδυτές η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος

Xωρίς σχέδιο και σαφές χρονοδιάγραμμα υλοποίησης μέτρων είναι η κυβέρνηση στο θέμα της αντιμετώπισης της υψηλής ανεργίας στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος, όπως διαπιστώθηκε, τη Δευτέρα το απόγευμα στη Βουλή, κατά τη διάρκεια συζήτησης σχετικής επίκαιρης ερώτησης που κατέθεσε ο βουλευτής του Ποταμιού Νίκου Ορφανού προς τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομίας, Υποδομών  Ναυτιλίας  και Τουρισμού Θεόδωρο Δρίτσα, σύμφωνα με το tovima.gr.  
Στην εισαγωγική του ομιλία ο κ. Ορφανός σημείωσε ότι «χρειάστηκαν 7  χρόνια  σχεδόν καθολικής ανεργίας στην ΝΕΖ για να καταλήξουν όλες οι κυβερνήσεις που πέρασαν ότι δεν μπορούν να βρουν ούτε μία μια προσωρινή λύση, αφήνοντας την πληγή της ανέχειας και της ανασφάλειας χιλιάδων ανθρώπων να κακοφορμίζει», ρωτώντας τον αρμόδιο υπουργό για τη σύσταση του Δημόσιο Φορέα Διαχείρισης της ναυπηγικής βιομηχανίας (μια από τις εξαγγελίες του κ.Δρίτσα) και τι σκοπεύει να κάνει η κυβέρνηση για την αντιμετώπιση της ανεργίας που αγγίζει το 90%. Παράλληλα, ζήτησε να μάθει τι θα γίνει στην ΝΕΖ Περάματος στο πλαίσιο της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ.  
Ο κ. Δρίτσας επεσήμανε ότι έχει δρομολογηθεί η σύσταση του φορέα, ωστόσο θα πρέπει να ξεπεραστούν εμπόδια, όπως ο συντονισμός τουλάχιστον πέντε συναρμόδιων υπουργείων.  
Πρόσθεσε πως θα υπάρξει ριζική αναδιάρθρωση του master plan του ΟΛΠ, επισημαίνοντας ότι με τη νέα συμφωνία δεν ισχύει τίποτα, οπότε οι συμβάσεις παραχώρησης του δημοσίου προς τον ΟΛΠ, θα πρέπει να ξαναγίνουν από την αρχή και στόχος είναι η αγορά μιας μεγάλης δεξαμενής «Panamax», που θα επιτρέπει τον δεξαμενισμό σε πλοία μήκους άνω των 300 μέτρων.  
Ειδικότερα, ο αναπληρωτής υπουργός είπε πως έχει προκηρυχθεί διεθνής ανοιχτός διαγωνισμός για την επισκευή και συντήρηση της μεγάλης πλωτής δεξαμενής, ύψους περίπου δυο εκατομμυρίων ευρώ, το κόστος για την προμήθεια δεξαμενής τύπου «Panamax» είναι ενδεικτικά 15 εκατομμύρια ευρώ, ενώ υπάρχουν προγραμματισμένα έργα.  
Στο σημείο αυτό, άφησε αιχμές για τον ΟΛΠ, λέγοντας πως το κόστος για όλα αυτά θα μπορούσε να το έχει καλύψει όλα αυτά τα χρόνια, γιατί είχε και έχει τη δυνατότητα και αυτή είναι η αιτία, γιατί με τις προηγούμενες κυβερνήσεις δεν δρομολογήθηκαν οι δυνατότητες επενδύσεων και ανάπτυξης, ώστε σήμερα η Ζώνη Περάματος να έχει άλλες δυνατότητες και άλλες προοπτικές.

Οριστικά στα μέσα του 2016 σε λειτουργια οι Σήραγγες Τεμπών και Πλαταμώνα

Συνεχίζονται με σημαντικούς ρυθμούς στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου και στα έργα στο τμήμα Ευαγγελισμός-Σκοτίνα που περιλαμβάνουν τις μεγάλες σήραγγες Τεμπών και Πλαταμώνα. Το έργο που έχει ωριμότητα που ξεπερνά το 85% αντιμετωπίζει ακόμα προβλήματα με απαλλοτριώσεις, 8 χρόνια μετά την εκκίνηση των εργασιών.

Συγκεκριμένα πρόκειται για ένα ακίνητο πριν από τη Σήραγγα Πλαταμώνα (με κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη) το οποίο παραμένει σε εκκρεμότητα εδώ και χρόνια. Είναι η τελευταία περίπτωση για να κλείσει οριστικά το θέμα των απαλλοτριώσεων, που σύμφωνα με την αρχική σύμβαση του 2007 θα είχε λυθεί εντός 12 μηνών...

Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές του ypodomes.com τα έργα προχωρούν όχι όμως και οι δόσεις αποζημίωσεις που αναμένονται εδώ και καιρό, σε αντίθεση με την Ιόνια και Ε65 που έχουν ήδη πάρει και νέα ποσά αρκετών δεκάδων εκατομμυρίων.

Το χρονοδιάγραμμα επίσης, αποτελεί το νέο άσχημο νέο καθώς φαίνεται πως κλειδώνει οριστικά η λειτουργία στα μέσα του 2016 με αρκετούς μήνες καθυστέρηση σε σχέση με το προβλεπόμενο για το τέλος του 2015.

Ο λόγος εκτός από τις απαλλοτριώσεις και κάποια αρχαιολογικά είναι και η εμπλοκή στα 2 σημεία με τον ΟΣΕ που ενώ λύθηκε ως θέμα, ωστόσο η καθυστέρηση που δημιουργήθηκε ήταν αρκετή για να στείλει το σύνολο του έργου πίσω.

Προς το παρόν έχει αποκλειστεί η πιθανότητα τμηματικής λειτουργίας του έργου, υπό το φόβο δημιουργίας του φαινόμενου του "μπουκαλιού" δηλαδή ο οδηγός να περνά από ένα άνετο δρόμο 2+1 λωρίδας σε ένα στενό τμήμα με 1 λωρίδα χωρίς διαχωριστικό.

ΚΛΕΙΣΤΑ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΒΡΑΔΥ ΤΑ ΤΕΜΠΗ
Κλειστή θα παραμείνει και σήμερα, από τις 07:00 το πρωί μέχρι τις 20:00 το βράδυ, η κοιλάδα των Τεμπών, λόγω εργασιών συντήρησης των έργων βραχοπροστασίας.

Η απαγόρευση διέλευσης των οχημάτων ισχύει στο τμήμα της Εθνικής Οδού Αθηνών - Θεσσαλονίκης (ΠΑΘΕ), από τον κόμβο Γυρτώνης μέχρι τη διασταύρωση Στομίου.

Η κίνηση των οχημάτων από τη συγκεκριμένη περιοχή από και προς τη Θεσσαλονίκη, θα γίνεται μέσω εναλλακτικών διαδρομών, που έχουν προσιδοριστεί από την τροχαία. Η κυκλοφορία των οχημάτων θα ομαλοποιηθεί, στη διάρκεια της νύχτας.

Νίκος Καραγιάννης - ypodomes.com

COSCO: Κάμψη 2,9% της διακίνησης κοντέινερ τον Ιούνιο

Πτώση της τάξεως του 2,9% σημείωσε κατά τη διάρκεια του Ιουνίου η δραστηριότητα της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, που διαχειρίζεται η ΣΕΠ Α.Ε. (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά), θυγατρική της κινεζικής Cosco στο λιμάνι του Πειραιά. Με βάση τα σχετικά στοιχεία που ανακοινώθηκαν χθες από τον κινεζικό όμιλο, τον φετινό Ιούνιο διακινήθηκαν συνολικά 252,7 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, έναντι 260,3 χιλιάδων εμπορευματοκιβωτίων κατά τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους.

Πάντως, σε επίπεδο εξαμήνου διατηρήθηκε, έστω και οριακά, η ανοδική τροχιά της σχετικής δραστηριότητας. Ειδικότερα, κατά το πρώτο εξάμηνο διακινήθηκαν συνολικά 1,487 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, έναντι 1,47 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων κατά το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Πάντως, η πτώση του Ιουνίου δεν ήταν η πρώτη του 2015, καθώς ακόμη μεγαλύτερη ήταν η υποχώρηση της σχετικής δραστηριότητας τον Απρίλιο, με 13,2% σε 225,2 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια. Σε κάθε περίπτωση, στελέχη της ΣΕΠ δεν εκφράζουν ιδιαίτερη ανησυχία σχετικά με τη φετινή πορεία της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων. Αντίστοιχα, αναφορικά με την πορεία του Ιουλίου, η μέχρι στιγμής εικόνα δεν εμπνέει μεγάλη ανησυχία, παρά την επιβολή των κεφαλαιακών ελέγχων, καθώς το εσωτερικό εμπόριο αποτελεί μικρό μέρος της σχετικής δραστηριότητας.

Επιπλέον, η πρόσφατη επίτευξη συμφωνίας μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και των δανειστών, εφόσον επικυρωθεί και τυπικά, προβλέπεται να δώσει σημαντική ώθηση και στη δραστηριότητα της ΣΕΠ, καθώς θα αρθεί ώς ένα βαθμό και η αβεβαιότητα για την πορεία της ελληνικής οικονομίας.

Μάλιστα, εκτιμάται ότι θα «τρέξει» πολύ πιο καλά και η συμφωνία της ΣΕΠ, με την ταϊβανέζικη ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Yang Ming Lines, βάσει της οποίας θα μεταφερθεί ένα σημαντικό μέρος του διαμετακομιστικού της εμπορίου στο λιμάνι του Πειραιά. Η συμφωνία ξεκίνησε να εφαρμόζεται σε πιλοτική βάση τις τελευταίες εβδομάδες και σύντομα αναμένεται να αποδώσει καρπούς.

Παράλληλα, η ΣΕΠ συνεχίζει να επενδύει στην αύξηση της παραγωγικότητας τόσο στην Προβλήτα ΙΙ, όσο και στην Προβλήτα ΙΙΙ. Πριν από λίγες εβδομάδες, οριστικοποιήθηκε η υποβολή μιας ακόμη παραγγελίας εννιά νέων ηλεκτρικών γερανοφόρων οχημάτων (E-RTG), με ορίζοντα παράδοσης εντός του 2016. Αποδέκτης της παραγγελίας ήταν η σουηδική εταιρεία Kalmar.

Οι νέες γερανογέφυρες προορίζονται για την αύξηση της παραγωγικότητας στην Προβλήτα ΙΙΙ. Επιπλέον, η εταιρεία έχει ήδη αρχίσει να παραλαμβάνει τις εννιά συνολικά γερανογέφυρες που παρήγγειλε το 2014, επίσης από την Kalmar.

Πρόκειται για μια επένδυση της τάξεως των 14 εκατ. ευρώ, η οποία αναμένεται να αυξήσει ακόμη περισσότερο την ετήσια δυναμικότητα της ΣΕΠ, ενώ παράλληλα προβλέπεται να συμβάλει και στη μείωση των λειτουργικών δαπανών, λόγω του χαμηλότερου κόστους λειτουργίας. Με την προσθήκη και των νέων γερανογεφυρών έως το τέλος του 2016, εκτιμάται ότι η ΣΕΠ θα αγγίξει πλέον το ανώτατο δυνατό όριο στην ετήσια δυναμικότητα των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ, ήτοι τα 3,7 εκατ. εμπορευματοκιβώτια.

Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/limania-aerodromia/limania/item/31050-cosco-%CE%BA%CE%AC%CE%BC%CF%88%CE%B7-29-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%AF%CE%BD%CE%B7%CF%83%CE%B7%CF%82-%CE%BA%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%AD%CE%B9%CE%BD%CE%B5%CF%81-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%B9%CE%BF%CF%8D%CE%BD%CE%B9%CE%BF

Θεσσαλική Εγνατία Οδός: Μία νέα εμπορική δίοδος που έρχεται να πάρει τα σκήπτρα στις μεταφορές

Την Εγνατία Οδό την γνωρίζουμε,  είναι ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος της χώρας ξεκινώντας από το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και φτάνοντας στους Κήπους Έβρου. Αυτή η μεγάλη κατασκευαστική κατάκτηση της χώρας δημιουργεί νέες συνθήκες. Σε επίπεδο αναγκών για νέους άξονες σήμερα είμαστε έτοιμοι για μία κατάκτηση που εν πολλοίς ήδη υπάρχει.

Η «Θεσσαλική» Εγνατία Οδός είναι ένας άξονας ο οποίος μπορεί να δώσει μία νέα μεγάλη εμπορική οδό που να συνδέσει το Λιμάνι της  Ηγουμενίτσας με το Λιμάνι του Βόλου και με μία ακτοπλοϊκή σύνδεση με το Λιμάνι της Σμύρνης.Περνά από σημαντικές πόλεις με σημαντικότερες τα Ιωάννινα, τα Τρίκαλα και τη Λάρισα.

Ο αυτοκινητόδρομος έχει μήκος 310χλμ και είναι κατασκευασμένος κατά 80%, ενώ περιλαμβάνει διαφορετικά τμήματα αυτοκινητόδρομων. Συγκεκριμένα υπάγονται τα τμήματα:
1.Από την Εγνατία Οδό το τμήμα Ηγουμενίτσα-Παναγιά Γρεβενών που είναι ήδη κατασκευασμένο με μήκος 130χλμ.
2.Από τον Ε65 το τμήμα Εγνατία (Παναγιά;)-Τρίκαλα που είναι σε μελέτες μήκους 60χλμ.
3.Τρίκαλα-Λάρισα (ΠΑΘΕ) που είναι ήδη κατασκευασμένο (εκτός μικρών τμημάτων) μήκους 70χλμ.
4.Λάρισα-Βόλος που είναι ήδη κατασκευασμένο μήκους 50χλμ.

Η ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΑΞΟΝΑ
Σήμερα η Εγνατία συγκεντρώνει συνολικά την εμπορική κίνηση των οχημάτων από την Τουρκία και περισσότερο από το βόρειο τμήμα της. Η «Θεσσαλική Εγνατία» θα αποτελέσει μία νέα εμπορική δίοδο που ανοίγει διάπλατα το δρόμο σε μια νέα αγορά που σήμερα είναι πρακτικά απαγορευτικός καθώς σκοπός της είναι να ανοίξει διάπλατα την πόρτα στην μεταφορά αγαθών στην Κεντρική και Δυτική Ευρώπη από την Νότια και Ανατολική Τουρκία και κατ` επέκταση από τη Μέση Ανατολή.

Επί της ουσίας η «Θεσσαλική Εγνατία» θα αποτελούσε ένα νέο παράλληλο οδικό άξονα με την Εγνατία που θα απορροφούσε όλη την εμπορική κίνηση από μία αγορά που είναι συνεχώς αυξανόμενη. Σήμερα η συγκεκριμένη αγορά δεν έχει μία κεντρική οδό διέλευσης και είναι κατακερματισμένη.

Με την ολοκλήρωση και λειτουργία του νέου άξονα η νέα αυτή εμπορική οδός θα προσέλκυε μεγάλο μέρος των εμπορικών μεταφορών από την Τουρκία στην Ευρώπη καθώς:
-Η χρονοαπόσταση Σμύρνη-Βόλου απαιτεί περίπου 12 ώρες χωρίς κόπο (οδήγηση)
-Τα 310χλμ απαιτούν περίπου 4 ώρες εύκολης οδήγησης σε κλειστό αυτοκινητόδρομο

Να θυμίσουμε πως με μία μέση ταχύτητα τα 700χλμ της Εγνατίας απαιτούν περίπου 9 ώρες συνεχούς οδήγησης (το μέγιστο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας για φορτηγά είναι 80χλμ) ενώ θα πρέπει να προστεθεί και η οδήγηση στο Τουρκικό οδικό δίκτυο που ανεβάζει την απόσταση κατά πολύ κάνοντας τη Θεσσαλική Εγνατία πολύ ελκυστική σε μία αγορά (νότια και ανατολική Τουρκία) που ούτως ή άλλως θα απέφευγαν να χρησιμοποιήσουν.

Αξίζει να σημειώσουμε πως πριν από ένα χρόνο είχε υπάρξει Ιταλικό ενδιαφέρον για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Βόλου-Σμύρνης και πως σύμφωνα με μελέτη του ΟΛΒ αυτή η σύνδεση αποτελεί τη συντομότερη διαδρομή διασύνδεσης Ευρώπης και Ασίας.

ΤΙ ΛΕΙΠΕΙ
Στην ουσία, αυτός ο «άξονας» που κάνει χρήση πολλών διαφορετικών αυτοκινητόδρομων, δεν έχει εξασφαλίσει προς το παρόν το βόρειο τμήμα του Ε65, δηλαδή του Τρίκαλα-Εγνατία με μήκος 60χλμ. Αυτό το τμήμα βρίσκεται στο μέσον του άξονα και αποτελεί ένα μεγάλο στόχο για να ολοκληρωθεί συνολικά αυτός ο νέος εμπορικός δρόμος.

Το τμήμα αυτό εμπεριέχεται στα υπό χρηματοδότηση έργα του νέου ΕΣΠΑ 2014-2020 και με πολύ μεγάλη πιθανότητα να κατασκευαστεί καθώς αποτελεί τμήμα του Ε65, αυτοκινητόδρομου που βρίσκεται σε υλοποίηση αναφορικά με το μεσαίο του τμήμα από τα Τρίκαλα μέχρι την Ξυνιάδα.

Το βέβαιο είναι πως η «Θεσσαλική Εγνατία» θα μας απασχολήσει το επόμενο διάστημα μιας και η αξία της χώρας ως κόμβο μεταξύ Ασίας και Ευρώπης δημιουργεί συνεχώς νέες ανάγκες και νέες ευκαιρίες. Όσο όμως καθυστερεί η κατασκευή του πιο σημαντικού της τμήματος, αυτό του βόρειου άκρου του Ε65 τόσο το όνειρο του νέου άξονα θα παραπέμπεται στο μέλλον.

Νίκος Καραγιάννης - ypodomes.com

Συνολικές προβολές σελίδας