Τρίτη 21 Ιανουαρίου 2014

Οριστικοποιείται η συμφωνία ΟΣΕ,ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΟΛΘ για φορτία σε Βαλκάνια,Τουρκία

Την Πέμπτη 23 Ιανουαρίου 2014 ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Παναγιώτης Θεοφανόπουλος μεταβαίνει στην Θεσσαλονίκη, όπου σε κοινή σύσκεψη στον ΟΛΘ με τον πρόεδρο του ΟΛΘ κ. Σ. Αγγελούδη και τον Πρόεδρο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ. Α. Ζηλιασκόπουλο θα οριστικοποιήσουν την συμφωνία τους, για κοινή συνεργασία, με στόχο την αξιοποίηση των δυνατοτήτων του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και του σιδηροδρόμου ως προς την μεταφορά φορτίων στην Βόρειο Ελλάδα, τα Βαλκάνια και την Τουρκία.
Η αναβάθμιση των υποδομών του ΟΣΕ στην Θεσσαλονίκη είναι κρίσιμος παράγοντας για την επιτυχία του εγχειρήματος, καθόσον πέραν της αξιοπιστίας και της ποιότητας του μεταφορικού έργου συμβάλει και στην αύξηση της χωρητικότητας του δικτύου και επομένως της μεταφορικής διαδικασίας.
Εντός του επόμενου τριμήνου, από την πλευρά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα αξιοποιηθούν οι δυνατότητες για την σιδηροδρομική μεταφορά φορτίων στην Βόρεια Ελλάδα, τα Βαλκάνια και την Τουρκία από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ενώ σε συνδυασμό με την εξέλιξη των έργων υποδομής του ΟΣΕ θα ενισχυθεί η προοπτική μελλοντικής διείσδυσης στις αγορές της Κεντρικής Ευρώπης μέχρι τις χώρες της Βαλτικής και της Ρωσίας.
Σε πρώτη φάση και για να εκκινήσει η συνεργασία αυτή με τις υπάρχουσες υποδομές, θα προωθηθούν από δυο έως τρία εβδομαδιαία δρομολόγια προς τα Σκόπια και την Σόφια, μεταφέροντας containers αλλά και χύδην φορτία.
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Παναγιώτης Θεοφανόπουλος επισήμανε, πως «η αναβάθμιση της σύνδεσης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με το σιδηροδρομικό δίκτυο, προσδίδει αμοιβαία ωφελήματα και στις δυο υποδομές και δημιουργεί μεγάλη δυναμική για τις συνδυασμένες μεταφορές στην περιοχή με επίκεντρο το λιμάνι της Θεσσαλονίκης».  

Καταργούνται οι ΑΟΜ-Οι τελευταίες εξελίξεις σχετικά με την χορήγηση αδειών κυκλοφορίας ΦΔΧ

Με σχέδιο νόμου που φέρει τον τίτλο «Εθνική Αρχή Συντονισμού Πτήσεων και Άλλες Διατάξεις», το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, αποφάσισε να καταργήσει τις Άδειες Οδικών Μεταφορών (ΑΟΜ) που εκδόθηκαν από τη Διεύθυνση Εμπορευματικών Μεταφορών του Υπουργείου και είχαν ως στόχο την «επιτυχή απελευθέρωση των φορτηγών».


Εκτός των άλλων στο προσχέδιο του νόμου προβλέπεται η κατάργηση των εκτιμητικών επιτροπών, η παράταση της λειτουργίας των ΙΜΕ ΕΠΕ και η απλούστευση των διαδικασιών πρόσβασης στο επάγγελμα.
Ειδικότερα, σύμφωνα με το Ψηφισθέν Νομοσχέδιο (15/01/2014) και το άρθρο του 18 (Τροποποίηση διατάξεων του ν. 3887/2010) και ειδικότερα στο άρθρο 5 παρ.7 προβλέπεται:
7. Άδειες Οδικών Μεταφορών (ΑΟΜ) που εκδόθηκαν από τη Διεύθυνση Εμπορευματικών Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κατ’ εφαρμογή του άρθρου 5 του ν. 3887/2010 παύουν αυτοδικαίως να ισχύουν από τη δημοσίευση αυτού του νόμου, χωρίς να απαιτείται η έκδοση διαπιστωτικής πράξης ανάκλησής τους. Η εισφορά που καταβλήθηκε για την έκδοση της ΑΟΜ δεν επιστρέφεται. Εκκρεμείς αιτήσεις για ΑΟΜ δεν διεκπεραιώνονται και η εισφορά που καταβλήθηκε επιστρέφεται στον αιτούντα, με αίτησή του, από την αρμόδια Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία. Μέχρι την έκδοση της υπουργικής απόφασης του άρθρου 5 παρ. 3 του ν. 3887/2010, όπως αντικαθίσταται με τον παρόντα νόμο, για την έκδοση άδειας άσκησης επαγγέλματος οδικού μεταφορέα σε νέους μεταφορείς εξακολουθεί να εφαρμόζεται η Β1/13082/1410/2012 απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων (Β ́888). Εγγυητικές επιστολές που έχουν κατατεθεί από νέους μεταφορείς στις Υπηρεσίες Μεταφορών της Περιφέρειας σύμφωνα με τη Β1/13082/1410/2012 ως άνω υπουργική απόφαση, εξακολουθούν να ισχύουν, σύμφωνα με τους όρους έκδοσής τους για την απόδειξη της οικονομικής επιφάνειας του οδικού μεταφορέα.

«Άρθρο 5»
Χορήγηση αδειών κυκλοφορίας ΦΔΧ
1. Από την επομένη της λήξης της μεταβατικής περιόδου δεν χορηγούνται άδειες ΦΔΧ του άρθρου 4 αλλά νέες άδειες κυκλοφορίας ΦΔΧ («αρχική χορήγηση ΦΔΧ») στις μεταφορικές επιχειρήσεις του άρθρου 2 παράγραφος 7. Οι νέες άδειες κυκλοφορίας ΦΔΧ αυτού του άρθρου εκδίδονται από την αρμόδια Υπηρεσία Μεταφορών της Περιφέρειας όπου βρίσκεται η έδρα της επιχείρησης, με την υποβολή των εξής δικαιολογητικών:
α) Για νομικά πρόσωπα, αντίγραφο του καταστατικού της εταιρείας και των τροποποιήσεών του, πιστοποιητικό μεταβολών από την αρμόδια υπηρεσία, καθώς και τα Φύλλα Εφημερίδας της Κυβερνήσεως όπου έγιναν οι προβλεπόμενες από το νόμο δημοσιεύσεις ανάλογα με τον τύπο της εταιρείας.
β) Άδεια άσκησης επαγγέλματος οδικού μεταφορέα σύμφωνα με τον κανονισμό 1071/2009/ΕΚ και το π.δ. 346/ 2001.
γ) Αντίγραφα συμβολαίων ιδιοκτησίας ή μίσθωσης χώρων για εγκαταστάσεις για τη στάθμευση, φύλαξη και συντήρηση των οχημάτων τους, σύμφωνα με τον Κανονισμό 1071/2009/ΕΚ και το άρθρο 4 παράγραφος 1.
δ) Αποδεικτικό ΔΟΥ περί καταβολής της εισφοράς της παραγράφου 2.
2. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών καιΥποδομών, Μεταφορών και Δικτύων καθορίζεται το ύψος της εισφοράς υπέρ του Δημοσίου για τη χορήγηση
των νέων αδειών κυκλοφορίας ΦΔΧ αυτού του άρθρου, επιβάλλεται δε με αντικειμενικά και διαφανή κριτήρια και δεν υπερβαίνει το διοικητικό κόστος της διαδικασίας για την αρχική χορήγηση άδειας ΦΔΧ.
3. Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων καθορίζεται ο τρόπος απόδειξης και το ύψος της οικονομικής επιφάνειας του οδικού μεταφορέα για την έκδοση της άδειας άσκησης επαγγέλματος οδικού μεταφορέα εμπορευμάτων για τους παλαιούς και τους νέους μεταφορείς, καθώς και για κάθε κατηγορία μεταφορικής επιχείρησης.»
6. Το άρθρο 3 παρ. 3, το άρθρο 6, το στοιχείο β΄ της παρ. 10 του άρθρου 14 και η παρ. 11 του άρθρου 14 του ν. 3887/2010 καταργούνται.
8. Οι εκτιμητικές επιτροπές του άρθρου 7 του ν. 3887/ 2010 παύουν να λειτουργούν από τη δημοσίευση του παρόντος. Η εκτίμηση της αξίας των εισφορών σε είδος κατά τη σύσταση μεταφορικής εταιρείας και σε κάθε αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της πραγματοποιείται σύμφωνα με τις διατάξεις του δικαίου των εταιρειών που έχουν εφαρμογή για κάθε εταιρικό τύπο. Εκκρεμείς αιτήσεις για έκδοση έκθεσης εκτίμησης, για τις οποίες έχει κατατεθεί πλήρης φάκελος δικαιολογητικών κατά τη δημοσίευση αυτού του νόμου, διεκπεραιώνονται εντός τριών (3) μηνών από τη δημοσίευση του παρόντος από την εκτιμητική επιτροπή στην οποία υποβλήθηκε η αίτηση.
9. Μετά την πάροδο δέκα (10) ετών από τη λήξη της μεταβατικής περιόδου του άρθρου 14 παρ. 1 του ν. 3887/2010, οι εγκρίσεις λειτουργίας των Ιδιότυπων Μεταφορικών Εταιρειών (ΙΜΕ) του άρθρου 3 του ν. 383/1976 (Α΄ 182) που λειτουργούσαν κατά την έναρξη ισχύος του ν. 3887/2010 ανακαλούνται υποχρεωτικά από την υπηρεσία που τις εξέδωσε. Στο διάστημα αυτό, οι ΙΜΕ μπορούν να συνεχίσουν να λειτουργούν με την ίδια νομική μορφή και με τους όρους της σύστασης και της έγκρισης λειτουργίας τους. Για κάθε θέμα που σχετίζεται με τη λειτουργία τους εξακολουθούν να εφαρμόζονται για το διάστημα του πρώτου εδαφίου οι διατάξεις του ν. 383/1976 και των κανονιστικών αποφάσεων που είχαν εκδοθεί πριν την ισχύ του ν. 3887/2010. Στο διάστημα του πρώτου εδαφίου επιτρέπεται η είσοδος και έξοδος εταίρων και οχημάτων στις ΙΜΕ, που λειτουργούσαν κατά την έναρξη ισχύος του ν. 3887/2010, αλλά δεν επιτρέπεται η σύσταση και λειτουργία νέων ΙΜΕ.
10. Η παρ. 5 του άρθρου 31 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. (κ.ν. 3528/2007, Α΄ 26), όπως ισχύει, και η παρ. 5 του άρθρου 38 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων (κ.ν. 3584/ 2007, Α΄143), όπως ισχύει, αντικαθίστανται ως εξής: «5. Ο υπάλληλος επιτρέπεται να αποκτά αυτοκίνητο δημοσίας χρήσεως ή να εκμεταλλεύεται αυτό με εκμίσθωση, εφόσον απέκτησε τούτο είτε με γονική παροχή είτε λόγω κληρονομικής διαδοχής είτε λόγω δωρεάς εν ζωή από συγγενή εξ αίματος ή εξ αγχιστείας έως β΄βαθμού ή από σύζυγο. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων μπορούν να ρυθμίζονται ειδικότερα θέματα τεχνικής φύσης που αφορούν τη χορήγηση αδειών κυκλοφορίας και την εκμετάλλευση δημοσίας χρήσης αυτοκινήτου στις περιπτώσεις αυτού του άρθρου.»

Για περισσότερες πληροφορίες δείτε εδώ

Πηγή:  http://youtruck.gr/index.php/market-news/item/999-katargountai-oi-aom-oi-teleutaies-ekselikseis-sxetika-me-tin-xorigisi-adeion-kikloforias-fdx

Έσπασε το φράγμα των 2,5 εκατ. TEU η Cosco στον Πειραιά (+19,5%)

Το φράγμα των 2,5 εκατ. ΤΕU έσπασε, το 2013, η κινεζική Cosco στον Πειραιά. Έτσι, σύμφωνα με στοιχεία της Cosco Pacific, στο 12μηνο του 2013, η ΣΕΠ διακίνησε 2,52 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, έναντι 2,1 εκατ., ήτοι αύξηση 19,5%.
Στα άλλα container terminal που διαθέτει συμμετοχή εκτός Κίνας η Cosco, στο Σουέζ η αύξηση ήταν 9,1% και στην Αμβέρσα 24,5%, ενώ αντίθετα πτώση σημείωσε η Σιγκαπούρη με 14,9%.
Υπενθυμίζεται ότι η Cosco, εφόσον πάρει το «πράσινο φως» για την επέκταση της προβλήτας ΙΙΙ του Πειραιά στο δυτικό τομέα και με την εγκατάσταση γερανογεφυρών Super- super Post Panamax, θα αυξήσει τη δυναμικότητα των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ από 3.700.00 TEU σε 6.200.00 TEU.
Έως σήμερα, η εταιρεία έχει δαπανήσει περισσότερα από 240 εκατ. ευρώ, ενώ μέχρι την ολοκλήρωση της ανατολικής πλευράς του προβλήτα ΙΙΙ θα έχουν εκταμιευτεί ακόμα 160 εκατ. ευρώ.
Σε συνδυασμό με τα 230 εκατ. ευρώ, τα οποία θα επενδύσει για να κατασκευάσει και να εξοπλίσει το δυτικό προβλήτα ΙΙΙ, εφόσον λάβει τη σχετική έγκριση από την ΕΕ, ο συνολικός προϋπολογισμός θα φτάσει τα 630 εκατ. ευρώ.

Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2013 και 2012 (σε εκατ. TEU)
1
Piraeus Container Terminal S.A.
2,519.7
2,108.1
+19.5%
2
Suez Canal Container Terminal S.A.E.
3,124.8
2,863.2
+9.1%
3
COSCO-PSA Terminal Private Ltd.
1,048.8
1,233.0
-14.9%
4
Antwerp Gateway NV
1,370.6
1,101.2
+24.5%

Συνολικές προβολές σελίδας