Παρασκευή 23 Ιανουαρίου 2015

Αύξηση του μικτού βάρους των φορτηγών εθνικών μεταφορών σε 42 τόνους

Υπεγράφη απόφαση του υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Μιχάλη Παπαδόπουλου, με την οποία επεκτείνεται το μέτρο της αύξησης του μικτού βάρους των φορτηγών αυτοκινήτων εθνικών μεταφορών σε 42 τόνους, εκτός από τα βυτιοφόρα μεταφοράς υγρών καυσίμων και θερμής ασφάλτου και μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (containers) και στις λοιπές κατηγορίες φορτηγών αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, προϋπόθεση για την υπαγωγή των φορτηγών αυτοκινήτων στην παραπάνω ρύθμιση, είναι τα αυτοκίνητα αυτά να έχουν πέντε τουλάχιστον άξονες και να επιτρέπεται κατασκευαστικά η αύξηση του μικτού τους βάρους μέχρι τους 42 τόνους.
«Η ρύθμιση αυτή κρίθηκε αναγκαία αφενός για να μην υπάρχει άνιση μεταχείριση των μεταφορέων, σε σχέση με το είδος της μεταφοράς την οποία εκτελούν, αφετέρου για να υπάρχει καλύτερη εκμετάλλευση των φορτηγών αυτοκινήτων.
Άλλωστε τα φορτηγά αυτοκίνητα της κατηγορίας αυτής τα οποία κατασκευαστικά έχουν την δυνατότητα αύξησης του μικτού τους βάρους, κυκλοφορούν σε χώρες της Ε.Ε. με πολύ μεγαλύτερο μικτό βάρος (πάνω από 45 τόνους )», δήλωσε ο υφυπουργός Μεταφορών.
Αναλυτικές πληροφορίες στο σχετικό ΦΕΚ (σελίδες 2-3). 


Η ναυτιλία είναι η «ανάσα» της ελληνικής οικονομίας. Απόψεις φορέων

Η ελληνική ναυτιλία βρίσκεται στην κορυφή της παγκόσμιας κατάταξης  προσφέρει πολλά στην χώρα και πρέπει να φροντίσουμε όχι μόνο να παραμείνει στην Ελλάδα,  αλλά διευρύνει το ειδικό της βάρος στην εθνική μας οικονομία. Το συμπέρασμα αυτό προέκυψε από την έναρξη των εργασιών του 1ου Ναυτιλιακού φόρουμ της εφημερίδας «ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ» ,που πραγματοποιήθηκε εχθές, 22/01/2015, στο ξενοδοχείο Divani Apollon Palace & Thalasso, στη Βουλιαγμένη.
Το σημερινό φόρουμ  ήταν  μία πρώτη τάξεως ευκαιρία να γίνει ένας εμπεριστατωμένος διάλογος για τα φλέγοντα θέματα της ελληνικής ναυτιλίας, τον πρωταγωνιστικό της ρόλο  στο παγκόσμιο εμπόριο και την προσφορά της στην Εθνική Οικονομία. Κατά τη διάρκειά των εργασιών ανιχνεύτηκαν  οι μελλοντικές τάσεις ενός κλάδου ο οποίος αντιμετωπίζει εδώ και έξι τουλάχιστον χρόνια μια πρωτοφανή κρίση.
Τις εργασίες του συνεδρίου άνοιξε η κα Ειρήνη Αθανασιάδου, πρόεδρος και διευθύνουσα συμβουλος της εφημερίδας Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ , η οποία σημείωσε πως η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ είναι  άρρηκτα δεμένη όλα αυτά τα χρόνια με την ελληνική ναυτιλία από την ίδρυσή της και συμπλήρωσε πως το 1ο ναυτιλιακό φόρουμ είναι  το πρώτο μιας σειράς που διοργανώνει η «Ν» και θα ακολουθήσουν και άλλα για άλλους κλάδους της οικονομίας.
Την ανάγκη ολοκλήρωσης της τελευταίας αξιολόγησης του προγράμματος έως τις 28 Φεβρουαρίου και της συνέχισης των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων υπογράμμισε ο υπουργός Οικονομικών, Γκίκας Χαρδούβελης, μιλώντας στο «1ο Ναυτιλιακό Forum της Ναυτεμπορικής», ενώ αναφέρθηκε αναλυτικά στα όσα έχουν διαδραματιστεί τα τελευταία 2 περίπου χρόνια στην χώρα μας και έχουν σχέση με την ναυτιλία.

Όσον αφορά την προσφορά της ναυτιλίας στην Ελλάδα, υπογράμμισε ότι έχει ήδη περάσει ειδική νομοθετική ρύθμιση τον Σεπτέμβριο του 2014, που κύρωσε το συνυποσχετικό για την οικειοθελή παροχή του ισόποσου ποσού με αυτό που αντιστοιχεί στον φόρο χωρητικότητας (τονάζ) των πλοίων με ελληνική και ξένη σημαία, για τα επόμενα τέσσερα χρόνια. Ο υπουργός Οικονομικών, αναφέρθηκε και στις δράσεις που περιέχονται στο εθνικό σχέδιο ανάπτυξης, ήτοι:
-Η δημιουργία μιας εθνικής στρατηγικής για την προσέλκυση των ναυτιλιακών επιχειρήσεων, καθώς και των συμπληρωματικών ως προς αυτές δραστηριοτήτων (χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, ναυλομεσίτες, ασφαλιστικές υπηρεσίες κλπ).
- Η ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού όχι μόνο στους κλάδους των υπηρεσιών που προαναφέρθηκαν αλλά και στα καθαρά ναυτικά επαγγέλματα, όπως πχ στους αξιωματικούς γέφυρας και μηχανής, με σκοπό την περαιτέρω ενίσχυση της ναυτικής εκπαίδευσης.
Στην συνέχεια το συνέδριο χαιρέτισε  και ο πρόεδρος της Ενώσεως  Ελλήνων Εφοπλιστών,  κος Θεόδωρος Ε. Βενιάμης, ο οποίος τόνισε η ελληνική ναυτιλία είναι  ζωτικής σημασίας για την Ελλάδα , την Ευρώπη και  την παγκόσμια οικονομία.  Η διεθνής ναυτιλία, συμπλήρωσε ο κος Βενιάμης, θα εξακολουθήσει να υπάρχει και στο μέλλον, όσες κρίσεις και αν αντιμετωπίσει. Το κρίσιμο ερώτημα όμως είναι  ποιος θα την διαχειρίζεται και από πού, υπογραμμίζοντας την ανάγκη η ελληνική και η ευρωπαϊκή ναυτιλία να παραμείνουν ανταγωνιστικές.  
Ο πρόεδρος της ΕΕΕ, επισήμανε ότι η ελληνόκτητος ναυτιλία είναι στην Ελλάδα και θέλει να παραμείνει  στην Ελλάδα, είναι υπεράνω κομμάτων. Προσφέρει στην ελληνική οικονομία, και είναι  διατεθειμένη περισσότερο  υπό μια αδιαπραγμάτευτη προϋπόθεση, το σεβασμό από  όλους του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου λειτουργίας , το οποίο της επιτρέπει να παραμένει  ανταγωνιστική σε παγκόσμιο επίπεδο.
Ο πρόεδρος της European Community Shipowners' Associations (ECSA)Thomas Rehder,  περιέγραψε την εικόνα που έχει σήμερα η  ελληνική ναυτιλία , επισημαίνοντας ότι ο ευρωπαϊκός στόλος, αποτελείται από 23.000 πλοία, 660 εκατ. dwt και αποτελεί το 40% του παγκοσμίου εμπορικού στόλου. Συνεισφέρει στην απασχόληση άμεσα ή έμμεσα με περισσότερους από 2,3 εκατ. εργαζόμενους  χιλιάδες και στο ευρωπαϊκό ΑΕΠ με περισσότερο από 145 δις ευρώ.  Ο κος ThomasRehder,  τόνισε για την ευρωπαϊκή ναυτιλία ότι η Ευρώπη είναι το σπίτι της αλλά το 95% της δραστηριοποίησης της γίνεται εκτός Ευρώπης και είναι  επιτακτική ανάγκη να παραμείνει ανταγωνιστική.
Από την πλευρά του ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης , αναφέρθηκε στο έργο που επιτέλεσε στο υπουργείο, υπογραμμίζοντας  πως προσπάθησε όλο αυτό το διάστημα να οικοδομήσει μια σχέση εμπιστοσύνης με την εφοπλιστική οικογένεια. « Δημιουργήσαμε νέες δυνατότητες, αύξηση της απασχόλησης των νέων στα ελληνόκτητα πλοία», πρόσθεσε ο υπουργός. Στην συνέχεια τόνισε ότι η κυβέρνηση προσδοκά πάνω από 2 δις ευρώ επενδύσεις στον τομέα των λιμανιών, υπό την προϋπόθεση ότι θα συνεχιστεί το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεών τους.
O υπουργός Ναυτιλίας, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, αναφέρθηκε ακόμα στα έργα επέκτασης του προβλήτα ΙΙΙ στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά. Συγκεκριμένα, είπε ότι «πρόκειται για μια επένδυση που φιλοδοξεί να κάνει το λιμάνι του Πειραιά το πρώτο σε δυναμικότητα στη Μεσόγειο, αυξάνοντας τη διακίνηση των κοντέινερ, από τα 3,5 εκατ. teu στα 6,2 εκατ. teu».  Όπως ανάφερε τη χρονιά που πέρασε, το λιμάνι του Πειραιά άγγιξε τα όρια της δυναμικότητάς του και διακίνησε περίπου 3,5 εκατ. κοντέινερς, κατατάσσοντάς το στην τρίτη θέση στα μεσογειακά λιμάνια και στην 6η στα ευρωπαϊκά.
Συμμετέχοντας στο πάνελ με θέμα «Η διαχρονική συμβολή του ελληνικού εφοπλισμού στην οικονομία και κοινωνία - Αποτιμώντας το παρελθόν, σκιαγραφώντας το μέλλον» ο κ. Λεωνίδας Δημητριάδης-Ευγενίδης, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος, Όμιλος Επιχειρήσεων Ευγενίδη, Πρόεδρος, Ίδρυμα Ευγενίδου,  υπογράμμισε μεταξύ άλλων ότι η ελληνική ναυτιλία διαχρονικά στήριξε την οικονομία σε όλους τους παραγωγικούς τομείς, ξεπερνώντας όλα τα εμπόδια που συναντά ο κάθε επιχειρηματίας, που θέλει να επενδύσει στην Ελλάδα. Η Ελλάδα είναι η πατρίδα και όταν ακόμα πέφτουμε οφείλουμε να σηκωνόμαστε όσο μπορούμε, είπε χαρακτηριστικά ο κος Ευγενίδης, πρόεδρος Ιδρύματος Ευγενίδου.
Στο ίδιο πάνελ ο κος Πάνος Λασκαρίδης , διευθύνων σύμβουλος Laskaridis Shipping Co. Ltd αναφέρθηκε στις προσπάθειες της  ελληνικής ναυτιλίας να ενισχύσει την οικονομική δραστηριότητα μέσα από διάφορους τομείς, όπως είναι η συμβολή της στο ΑΕΠ (8% περίπου το 2014), η βελτίωση του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών, η  απασχόληση, το κοινωνικό έργο και οι επενδύσεις στην στεριά. Διευκρίνισε ιδιαίτερα, ότι το ναυτιλιακό συνάλλαγμα που εισάγεται στην χώρα είναι  υψηλής ποιότητας και ξεκαθάρισε ότι το μέρος αυτού που επανεξάγεται σ το εξωτερικό δεν κατευθύνεται σε καταθέσεις στην Ελβετία όπως πιστεύουν μερικοί, αλλά σε επενδύσεις σε πλοία, προκειμένου η ελληνόκτητος ποντοπόρος ναυτιλία να παραμείνει 1η διεθνώς.
Από την πλευρά του ο ιδρυτής του Tsakos Group, Καπετάν Παναγιώτης Τσάκος, επεσήμανε ότι οι Έλληνες εφοπλιστές θέλουν να αυξήσουν τον αριθμό των ελλήνων που απασχολούν στα πλοία τους, αλλά χρειάζεται να υπάρξουν αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο. Γιατί να δίνουμε χιλιάδες δολάρια το μήνα σε ξένους ναυτικούς και να μην τα δίνουμε στους Έλληνες, αναρωτήθηκε.  Παράλληλα, κάλεσε την πολιτεία να στρέψει το ενδιαφέρον της στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας πριν χαθεί η υψηλή της τεχνογνωσία.
Ο κ. Χαράλαμπος Σημαντώνης, Πρόεδρος της  Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων (ΕΕΝΜΑ), ο οποίος επισήμανε πως ο κλάδος  μας είχε και έχει καθοριστική σημασία τόσο για την Ευρώπη, όσο και για την Ελλάδα , δεδομένου ότι είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με την εθνική μας οικονομία υπό την έννοια, ότι μεταφέρει κατ’ αποκλειστικότητα τα εθνικά μας φορτία, εσωτερικά και εξαγωγικά, ενώ ταυτόχρονα αποτελεί τον συνδετικό κρίκο του Ελληνισμού στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου και της Νότιας Ευρώπης.

Συμμετέχοντας στο πάνελ με θέμα «Χρηματοδότηση: Από τους εμποροτραπεζίτες αδελφούς Ράλλη στην τραπεζική δανειοδότηση και από τη Wall Street στα private equity funds», ο Επικεφαλής Οικονομολόγος, του Ομίλου Eurobank, Πλάτων Μονοκρούσος, τόνισε ότι το 2015 θα εμφανίσει θετικό ρυθμό ανάπτυξης γύρω στο 2,5% δεδομένου ότι η πολιτική αβεβαιότητα έχει  κάποια επίπτωση επίσης τόνισε ότι πρέπει να υπάρξει συμφωνία με την τρόικα έτσι ώστε να επιτευχθεί ο θετικός ρυθμός ανάπτυξης. Αναφερόμενος στην ναυτιλία  τόνισε ότι είναι ένας τομέας υψηλής τεχνολογίας με ετήσια συνεισφορά περίπου στα 7% του ΑΕΠ. Υπογράμμισε επίσης ότι οι προοπτικές του κλάδου προδιαγράφονται θετικές εφόσον συνεχιστεί η τάση παγκοσμιοποίησης της οικονομίας.
Στο δεύτερο μέρος του συνεδρίου, μιλώντας στο πάνελ με θέμα «Χρηματοδότηση: Από τους εμποροτραπεζίτες αδελφούς Ράλλη στην τραπεζική δανειοδότηση και από τη Wall Street στα private equity funds, ο αντιπρόεδρος του Nasdaq, Meyer "Sandy" Frucher  τόνισε ότι δεν αποτελούν απλά μια χρηματιστηριακή αγορά αλλά μια εταιρεία υψηλής τεχνολογίας. Προσέθεσε ότι ο Nasdaq πιστεύει στην Ελλάδα και τη ναυτιλία. «Πιστεύουμε στη διασύνδεση του κόσμου, που εσείς στην Ελλάδα προσφέρετε», υπογράμμισε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Ted Πετρόπουλος επικεφαλής της Petrofin Research , όσον αφορά στην χρηματοδότηση της ναυτιλίας, σημείωσε ότι τα τελευταία χρόνια έχουν συμβεί ανακατατάξεις στη τραπεζική χρηματοδότηση της ναυτιλίας. Όπως είπε έχει μειωθεί η δυναμική των 40 πρώτων εταιρειών του κλάδου, αφού από τα 436 δις. που έφτανε το χαρτοφυλάκιό τους το 2009 έπεσε στα 391 δις δολάρια το 2014. Τόνισε ακόμα, ότι το μερίδιο των ευρωπαϊκών τραπεζών, που κατέχουν τη μερίδα του λέοντος σήμερα, συρρικνώνεται διαρκώς ενώ παράλληλα ανεβαίνουν οι τράπεζες από την Άπω Ανατολή.
Ο γενικός διευθυντής τραπεζικής επιχειρήσεων και επενδυτικής τραπεζικής του ομίλου Eurobank, Κωνσταντίνος Βασιλείου, υπογράμμισε ότι κατά την εκτίμησή του οι ελληνικές τράπεζες θα στηρίξουν την ελληνική ναυτιλία. 
O πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Danaos , δρ Ιωάννης Κούστας,  είπε πως κατά την άποψή του οι ελληνικές τράπεζες για να συνεχίσουν να χρηματοδοτούν την ελληνική ναυτιλία θα χρειαστεί να ξεπεράσουν κάποια δικά τους προβλήματα όπως είναι το κόστος χρηματοδότησης.
Ο Χάρης Βαφειάς πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Stealth Gas, υπογράμμισε ότι το αυξημένο κόστος δανεισμού για τις εισηγμένες εταιρείες είναι απαγορευτικό, αλλά προσέθεσε ότι με τις μικρές και μεσαίες ελληνικές ναυτιλιακές που δεν είναι εισηγμένες έχουν ξεκινήσει οι τράπεζες να κλείνουν δουλειές.
Όσον αφορά τη σχέση των private equity με τις ναυτιλιακές εταιρείες ο πρόεδρος της Star Bulk, Σπύρος Καπράλος, υπογράμμισε ότι η εμπειρία της εταιρείας είναι πολύ θετική, και σημείωσε ότι πρόσφατα ανταποκρίθηκαν θερμά στην αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 250 εκατ. Δολαρίων που έκανε η Star Bulk.
Τέλος ο Senior Vice President Global Corporate Client Group Listings and Capital market NASDAQ OMX, Adam Kostyal, επεσήμανε ότι οι χρηματιστηριακές αγορές των ΗΠΑ παρουσιάζουν ιδιαίτερη δυναμική παρά τη κρίση της παγκόσμιας οικονομίας, και προσέθεσε ότι το 2014 έγιναν  300 νέα IPO εκ των οποίων το 25% ήταν από το εξωτερικό.
Στην τρίτη ενότητα του συνεδρίου όπου με τίτλο H Ελλάδα διεθνές ναυτιλιακό κέντρο και ο ρόλος των υποστηρικτικών προς τη ναυτιλία υπηρεσιών ,  ο Γιώργος Ανωμερίτης, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος, ΟΛΠ Α.Ε., αναφέρθηκε στις  στρατηγικές που πρέπει να υιοθετηθούν στο πλαίσιο μιας νέας αναπτυξιακής λιμενικής πολιτικής.
Είπε συγκεκριμένα ότι το κρατικό μονοπώλιο δεν μπορεί να αντικατασταθεί με ένα ιδιωτικό, και πρόσθεσε ότι ο μετασχηματισμός  του ελληνικού λιμενικού συστήματος θα πρέπει  να βασίζεται στο ευρωπαϊκό παράδειγμα όπου το 97% των λιμένων ανήκουν στο δημόσιο, στους δήμους , τα επιμελητήρια και τους χρήστες, ενώ η λειτουργία τους , εξυπηρετείται μέσα από συβάσεις παραχώρησης σε ιδιώτες.
Ο Δρ. Ιωάννης Μερτζάνης, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος Δ.Σ., Space Hellas , μίλησε για τις καινοτόμες τεχνολογικές λύσεις που εξυπηρετούν σήμερα  τη ναυτιλία , ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε συνεργασία  σε αυτόν τον τομέα με την Microsoft και υπογράμμισε ότι η Space Ηellas μπορεί να δώσει συνολικές λύσεις με ελεγχόμενο κόστος ανάλογα τη χρήση.
Η Δωροθέα Ιωάννου, Διευθύνουσα Σύμβουλος, SCB Hellas και εκπρόσωπος του Τhe American Club, μίλησε για τα P&I και τους άρρηκτους  δεσμούς του με την Ελλάδα και υπογράμμισε ότι από τα 14 P&I clubs μέλη του ΙG τα 10 έχουν γραφεία στην Ελλάδα και από το 75% του προσωπικού τους είναι Έλληνες. Τα P&I clubs είναι διατεθειμένα να επενδύουν στην Ελλάδα και στο μέλλον του κλάδου, δείγμα της πολυεπίπεδης εμπιστοσύνης που έχουν στην ελληνική ναυτιλία.  
Ο Ηλίας Τσακίρης, CEO, Hellenic Hull Management (HMA) Limited, αναφέρθηκε στο μέλλον της ναυτιλίας και της ναυταλιστικής αγοράς. Αποκάλυψε ότι σήμερα οι Έλληνες εφοπλιστές καταβάλουν περισσότερα από  δις δολάρια/ έτος για την ασφαλιστική κάλυψη των πλοίων τους  και μόλις το 0,2% αυτών κατευθύνονται στην ελληνική ασφαλιστική αγορά.   Υπογράμμισε την ανάγκη να αλλάξει αυτή η εικόνα και συμπλήρωσε  χαρακτηριστικά  ο ελληνικός εφοπλισμός μπορεί να αλλάξει το μέλλον της ναυτιλίας διεθνώς.
Η Ελένη Πολυχρονοπούλου, Πρόεδρος, HEMEXPO, μίλησε  για την ελληνική βιομηχανία ναυτιλιακού εξοπλισμού, την υφιστάμενη κατάσταση και  τοις μελλοντικές προοπτικές. Χαρακτηριστικά ανέφερε ότι στόχος μας είναι να διεκδικήσουμε ένα αξιόλογο μερίδιο από την παγκόσμια αγορά ναυτιλιακού εξοπλισμού.
Η Αθηνά Βεζύρη, Πρόεδρος & Διευθύνουσα Σύμβουλος της SRH Marine Greece, Director, Comité International Radio-Maritime (CIRM) μίλησε για τις δορυφορικές και τις άλλες τεχνολογίες επικοινωνιών στις επόμενες δεκαετίες και την επίδρασή τους στην Ναυτιλία.

Ο  Γιώργος Σταθάκης, Καθηγητής Οικονομικών και υποψήφιος βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ στην ερώτηση που του έγινε αν θα αλλάξει κάτι στο θεσμικό πλαίσιο της ναυτιλίας, απάντησε ότι δεν θα υπάρξουν αιφνιδιασμοί. Όπως υπογράμμισε αν γίνουν αλλαγές, αυτές θα προέλθουν ύστερα από διαβούλευση, και χωρίς αιφνιδιασμούς. Ο κ. Σταθάκης χαρακτήρισε επίσης πολύ σημαντική την απόφαση που ελήφθη χθες σε επίπεδο ευρωζώνης και αφορά το πρόγραμμα αγοράς κρατικών ομολόγων της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας,  όπως το ανακοίνωσε ο πρόεδρος της ΕΚΤ, Μάριο Ντράγκι, (πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης).
Μάλιστα όπως υπογράμμισε ο κ. Σταθάκης η ΕΚΤ συμπεριέλαβε και τα ελληνικά ομόλογα μέσω κριτηρίων επιλεξιμότητας, έκφραση η οποία είναι ο πλέον επιεική ορολογία σύμφωνα με τον κ. Σταθάκη.  Το πρόγραμμα αγοράς τίτλων ιδιωτικού και δημόσιου τομέα θα κρατήσει έως τον Σεπτέμβριο του 2016, ενώ οι αγορές θα είναι της τάξεως των 60 δισ. ευρώ μηνιαίως.
Ο Martin Stopford, President, Clarkson Research μίλησε για το Διεθνές εμπόριο και μελλοντικές τάσεις στη ναυτιλία, υπογραμμίζοντας ότι ιη παγκόσμια ναυτιλία από το 1941 μέχρι σήμερα πέρασε 23 κύκλους. Σημείωσε ότι η τάση όλα αυτά χρόνια είναι  οι ναύλοι να κινούνται πτωτικά (σε αποπληθωρισμένες τιμές) και σήμερα βρίσκονται λίγο πάνω από τα ιστορικά χαμηλά. Τόνισε ότι το μέλλον ανήκει στο  smart shipping  και στην τεχνολογία.
Ο Αντώνης Αργυρόπουλος, διευθύνων σύμβουλος, Seaborne Capital Adviors Ltd., είπε ότι οι κεφαλαιαγορές, προσφέρουν χρηματοδοτικές λύσεις  για τις ναυτιλιακές εταιρίες παρά τις πρόσκαιρες δυσκολίες.
Ο Ίων Γ. Βαρουξάκης, Πρόεδρος Δ.Σ. και Διευθύνων Σύμβουλος, FreeSeas Inc., ανέφερε ότι η πορεία της παγκόσμιας οικονομίας επηρεάζει αναμφισβήτητα την πορεία των ναυλαγορών και επεσήμανε χαρακτηριστικά ότι η  Κίνα εφέτος θα έχει τον χαμηλότερο ρυθμό ανάπτυξης  εδώ και 24 χρόνια , γεγονός που μένει να δούμε πως θα επηρεάσει την ναυτιλία.
Ο Γιάννης Δράγνης, Chief Executive Officer, Goldenport Group, εστίασε την παρέμβαση στην σχέση προσφοράς και ζήτησης χωρητικότητας και είπε ότι ενώ σε ορισμένα τμήματα της αγοράς, είχαμε αύξηση της ζήτησης σε διψήφια ποσοστά , εν τούτοις αυτά δεν αποτυπώθηκαν στους δείκτες της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου, αφήνοντας να εννοηθεί ότι και η προσφορά χωρητικότητας παίζει το ρόλο της.
Ο Γιάννης Κοτζιάς, Διευθυντής Πωλήσεων, Intermodal Shipbrokers,  Πρόεδρος, Ένωση Ναυλομεσιτών αναφέρθηκε στο ρόλο των νέων οικονομικών δυνάμεων που εισέρχονται στην ναυτιλία, όπως πχ οι BRICS  και χώρες της Αφρικής, υπογραμμίζοντας ότι επιδρούν τόσο στην προσφορά όσο και στην ζήτηση προϊόντων με ανάλογα οφέλη για τους μεταφορείς, δηλαδή την ναυτιλία.
Ο Μιχάλης Μποδούρογλου, Πρόεδρος & CEO, Paragon Shipping Inc. & Box Ships Inc., επικεντρώθηκε στο πως επιδρά η πτώση της τιμής των τιμών του πετρελαίου στην ναυτιλία, σημειώνοντας ότι η εξέλιξη αυτή σημαίνει μείωση του κόστους παραγωγής άρα αύξηση της ζήτησης και του εμπορίου επομένως, όπως επίσης και  μείωση του κόστους λειτουργίας του πλοίου.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/naftilia/item/10286-i-naftilia-einai-i-anasa-tis-ellinikis-oikonomias-apopseis-foreon.html

Σύσκεψη, υπό την ΟΦΑΕ, για τα φορτηγά του ναυαγίου του Norman Atlantic

Η Ο.Φ.Α.Ε., όπως αναφέρουν στελέχη της, παρακολουθεί με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, από την αρχή, τις εξελίξεις στην τραγωδία του ναυαγίου του πλοίου Norman Atlantic και βρίσκεται σε συνεχή επαφή με τις αρμόδιες Αρχές και Υπηρεσίες, με την πρόθεση, όπως ενεργώντας στα πλαίσια της καταστατικής της αποστολής, ως δευτεροβάθμιας πανελλαδικής συνδικαλιστικής οργάνωσης των αυτοκινητιστών διεθνών μεταφορών, να συμπαρασταθεί με κάθε δυνατό και νόμιμο τρόπο για τους επιβαίνοντες  αυτοκινητιστές και οδηγούς και τις οικογένειές τους.
Για τον σκοπό αυτό, αναζητεί τη δυνατότητα άμεσης επικοινωνίας με τους επιβαίνοντες στο Norman Atlantic αυτοκινητιστές και οδηγούς ή τις οικογένειές τους, προκειμένου να οργανωθεί σύσκεψη, υπό την αιγίδα της ΟΦΑΕ, για την ενημέρωση, την εκτίμηση της κατάστασης και τη διερεύνηση των απαιτουμένων τρόπων συμπαράστασης.
Η ΟΦΑΕ παρακαλεί όλους τους αυτοκινητιστές και τα σωματεία που γνωρίζουν στοιχεία (ονοματεπώνυμα, διευθύνσεις, εταιρίες, τηλέφωνα και λοιπά στοιχεία επικοινωνίας των παραπάνω), να τα θέσουν άμεσα υπόψη της ΟΦΑΕ ή να τους γνωστοποιήσουν την ανακοίνωση αυτή, ώστε να έρθουν οι ίδιοι σε επαφή με την Ομοσπονδία.

Γ. Σταθάκης προς εφοπλιστές: Θα πρυτανεύσει η λογική, δεν θα σας αιφνιδιάσουμε

Όλοι κρεμόντουσαν από τα χείλη του. Ενδεικτικό είναι ότι, στην πρώτη σειρά, καθόταν (και) ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρος Βενιάμης, ο οποίος - λίγο νωρίτερα - επισήμανε, στο 1ο Ναυτιλιακό Συνέδριο της «Ναυτεμπορικής», ότι «ο κλάδος είναι υπεράνω κομμάτων», καθώς και ότι «απαιτείται απόλυτος σεβασμός στο ισχύον θεσμικό πλαίσιο που διέπει τη ναυτιλία στην Ελλάδα, προκειμένου να μην διαταραχθεί η ανταγωνιστικότητα της».
Του Φώτη Φωτεινού
Οι σύνεδροι, κυρίως εκπρόσωποι ναυτιλιακών εταιρειών, περίμεναν (με αγωνία) την ομιλία του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργου Σταθάκη και κυρίως, πιθανές αναφορές στην μετατροπή της εθελούσιας συνεισφοράς των εφοπλιστών σε υποχρεωτική, κ.α.

Τελικά, ο κ. Σταθάκης, ο οποίος πιθανότητα θα αναλάβει το υπερ-υπουργείο Ανάπτυξης, εμφανίστηκε "διπλωμάτης" στις δηλώσεις του, σημειώνοντας ότι «δεν θα υπάρξει αιφνιδιασμός. Όποιες αλλαγές γίνουν, θα γίνουν στο πλαίσιο διαλόγου και συζήτησης. Θα πρυτανεύσει η λογική». Τα ανωτέρω δήλωσε ο κ. Σταθάκης, ο οποίος – σημειωτέον – προέρχεται από ναυτιλιακή οικογένεια.
Υπενθυμίζεται ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έχει κατακρίνει την «φορολογική εύνοια» των εφοπλιστών, αλλά και το γεγονός ότι, αρκετοί από αυτούς, προτιμούν αλλοδαπές σημαίες και εργαζόμενους. 
Στάση αναμονής από τους εφοπλιστές
Πάντως, και οι εφοπλιστές διατηρούν χαμηλούς τόνους. Σε σχετική ερώτηση, ο Χάρης Βαφειάς (Πρόεδρος και CEO, Stealthgas Inc) τόνισε ότι δεν φοβάται την αλλαγή, φτάνει να πρυτανεύσει η λογική.
Αντίστοιχα, ο Δρ. Ιωάννης Κούστας (Πρόεδρος & CEO, Danaos Corp) υπογράμμισε ότι «το δημόσιο δεν θα πυροβολήσει το πόδι του», αποσαφηνίζοντας ότι «άλλο το θεσμικό πλαίσιο κι άλλο κάποιες αλλαγές στις δευτερογενείς νομοθεσίες». Δηλαδή, εκτίμησε ότι η διαπραγμάτευση ΣΥΡΙΖΑ – εφοπλιστών θα επικεντρωθεί σε δευτερεύοντα ζητήματα.
Από την πλευρά τους, ο Σπύρος Καπράλος (Πρόεδρος, Star Bulk Carriers Corp.) επισήμανε ότι, εάν αλλάξει το φορολογικό πλαίσιο, οι ιδιώτες - μέτοχοι της εταιρείας θα «πρέπει να σκεφτούν τι θα κάνουν», ενώ ο Ted Petropoulos (Head of Petrofin Research PSMI) σημείωσε ότι «εάν αλλάξει η φορολόγηση, πολλά ελληνικά πλοία θα αλλάξουν σημαία».
ΣΥΡΙΖΑ – εφοπλιστές θα συγκρουστούν για τους ναυτεργάτες;
ΣΥΡΙΖΑ και Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών εκτιμάται ότι θα αναζητήσουν τρόπους, ώστε να καταπολεμηθεί η ανεργία των Ελλήνων ναυτών, καθώς σε αυτή την κατεύθυνση θα πιέσει ο ΣΥΡΙΖΑ.
Ωστόσο, σημείο σύγκρουσης αποτελεί το γεγονός ότι οι Έλληνες θεωρούνται «ακριβοί». Γι΄αυτό, στην ποντοπόρο δεν έχει ανανεωθεί, εδώ και χρόνια, η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας.
Μάλιστα, στην τελευταία έκθεση των «Ποσειδωνίων», ο πρόεδρος της ΕΕΕ, Θεόδωρος Βενιάμης «επιτέθηκε» στα ναυτεργατικά σωματεία, σημειώνοντας ότι το ελληνικό κοινοβούλιο επικύρωσε τη Διεθνή Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας MLC του ΙΜΟ, που υποχρεώνει, όταν δεν υπάρχει συλλογική σύμβαση εργασίας, να εφαρμόζεται η ατομική. 
«Η πρόταση των εφοπλιστών οδηγεί σε συνθήκες γαλέρας. Ασφαλώς και δεν μπορούν να υπάρξουν και δεν θα δεχτούμε ατομικές συμβάσεις στην ποντοπόρο», υπογραμμίζει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ), Αντώνης Νταλακογεώργος.
«Είναι οξύμωρο να μειώνονται οι θέσεις εργασίας των Ελλήνων ναυτών και από την άλλη, να γιγαντώνεται ο ελληνικός και ελληνόκτητος στόλος. Αυτή τη ναυτιλία θέλουμε;», διερωτάται ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/naftilia/item/10274-g-stathakis-pros-efoplistes-tha-prytaneysei-i-logiki-den-tha-sas-aifnidiasoume.html

Αιχμές Γιώργου Ανωμερίτη (ΟΛΠ), τόσο σε ΝΔ, όσο και σε ΣΥΡΙΖΑ

«Ο ΟΛΠ είναι μία μηχανή ανάπτυξης και προοπτικής. Οφείλουμε όλοι μέσα στα πλαίσια μιας μεταρρυθμιστικής αναπτυξιακής ευρωπαϊκής λιμενικής πολιτικής, να επιταχύνουμε τις προσπάθειές μας έξω και πέρα από ακραίες νεοφιλελεύθερες ή ακραίες κρατικιστικές αντιλήψεις», ανέφερε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, Γιώργος Ανωμερίτης, στο 1ο Ναυτιλιακό Forum της «Ναυτεμπορικής».
Του Φώτη Φωτεινού
Σε ποιον έστελνε το μήνυμα; Με τον όρο «ακραίες νεοφιλελεύθερες αντιλήψεις», σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, αναφερόταν στην πώληση του 67% του ΟΛΠ, που προωθεί η ΝΔ.
Είναι γνωστή η αντίθεση του κ. Ανωμερίτη στην πώληση του ΟΛΠ, δεδομένου ότι  το 97% των ευρωπαϊκών λιμένων βρίσκεται μετοχικά, υπό τον έλεγχο του δημοσίου και της αυτοδιοίκησης.
«Κάθε λύση στην αγορά της λιμενικής βιομηχανίας, η οποία θα παραβλέπει το κοινοτικό θεσμικό πλαίσιο και τις έννομες διατάξεις του εσωτερικού δίκαιου, θα οδηγεί σε ευκαιριακές και αντιαναπτυξιακές, άρα σε λανθασμένες αποφάσεις», ανέφερε, με νόημα, ο πρόεδρος του ΟΛΠ.
Αντίστοιχα, τι εννοεί με τον όρο «ακραίες κρατικιστικές αντιλήψεις»; Ίσως, η αναφορά να πήγαινε στον ΣΥΡΙΖΑ και σε ενδεχόμενη «κρατικοποίηση» του ΟΛΠ. Ναι μεν ο ΟΛΠ ανήκει στο δημόσιο, ωστόσο το λιμάνι του Πειραιά, το οποίο είναι ένα διεθνές λιμάνι, καλύπτει επτά κλάδους λιμενικής δραστηριότητας (Ακτοπλοΐα, Κρουαζιέρα, Car-Terminal, Ro-Ro, Εμπορευματοκιβώτια, Ναυπηγοεπισκευή, Περιβαλλοντικές και Εφοδιαστικές Υπηρεσίες), μέσα από 322 μικρές και μεγάλες ιδιωτικές συμβάσεις παραχώρησης.
Η κυριότερη εκ αυτών είναι η σύμβαση παραχώρησης των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ στην Cosco. Σύμφωνα με τον κ. Ανωμερίτη, «χαρακτηριστικό παράδειγμα η πρόσφατη Σύμβαση Παραχώρησης με τη Cosco, επένδυση ύψους 230 εκατ. ευρώ, με ετήσια έσοδα για τον ΟΛΠ Α.Ε., τον χρόνο ολοκλήρωσης της επένδυσης, ύψους 110 εκατ. ευρώ και Καθαρά πλέον Παρούσα Αξία της όλης σύμβασης στο ύψος των 1,1 δισ. ευρώ».
Κρίσιμο έτος, το 2015, για τον Πειραιά
Το 2015 αναμένεται για κρίσιμη χρονιά για τον ΟΛΠ, καθώς: 
α) θα εορτασθεί η “Ευρωπαϊκή Ημέρα Θάλασσας” με συμμετοχή 1.250 συνέδρων και εκθετών από όλες τις ευρωπαϊκές χώρες και την Ε. Επιτροπή.
β) θα διοργανωθεί το Συνέδριο και η Γενική Συνέλευση του “Οργανισμού Λιμένων Ευρώπης” (ESPO) με συμμετοχή 350 εκπροσώπων από όλα τα λιμάνια της Ευρώπης, την Ε. Επιτροπή και τους φορείς ναυτιλίας.
γ) ξεκινάνε οι εργασίες για την επέκταση του λιμένα κρουαζιέρας, δαπάνης 136 εκ. ευρώ, με στόχο την εξυπηρέτηση των νέας γενιάς κρουαζιερόπλοιων.
δ) ξεκινάνε οι εργασίες για την κατασκευή του νέου Προβλήτα Πετρελαιοειδών (δαπάνης 20 εκ. ευρώ).
ε) ξεκινάνε οι εργασίες για το νέο Προβλήτα Εμπορευματοκιβωτίων της ΣΕΠ Α.Ε., δαπάνης 230 εκ. ευρώ.
στ) ξεκινάνε τα έργα της Πολιτιστικής Ακτής Πειραιά, δαπάνης 90 εκ. ευρώ, για τα οποία έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες.
ζ) συνεχίζονται τα λιμενικά και χερσαία έργα του επενδυτικού προγράμματος του ΟΛΠ Α.Ε., ύψους 250 εκ. ευρώ.
«Το λιμάνι του Πειραιά, στο οποίο οι αφιξοαναχωρήσεις πλοίων ξεπερνούν τις 40.000, λειτουργεί 365 ημέρες τον χρόνο σε 24ωρη συνεχή λειτουργία. Είναι η κύρια μηχανή της λιμενικής βιομηχανίας και μία από τις πιο σημαντικές πολλαπλασιαστικές μηχανές ανάπτυξης της χώρας», ανέφερε ο Γ. Ανωμερίτης, στο 1ο Ναυτιλιακό Forum. 

Δυσφορία της ΠΟΕΙΑΤΑ για την συνάντηση Περιφέρειας Αττικής και ΣΟΤΑ

Με το Σωματείο Οδηγών Ταξί Αττικής (ΣΟΤΑ) συναντήθηκε η Περιφερειάρχης Αττικής, Ρένα Δούρου, προκαλώντας τη δυσφορία των ιδιοκτητών ταξί, της ΠΟΕΙΑΤΑ.  
Στο επίκεντρο της συνάντησης, με τον πρόεδρο του Σωματείου, κ. Μπάτσο, την γ.γ. κ. Μπερέρη και τον αντιπρόεδρο κ. Βλαχαντώνη, ήταν η ενημέρωση για τα προβλήματα που απασχολούν τον κλάδο.
Η ΠΟΕΙΑΤΑ εξέφρασε τη δυσαρέσκειά της για τη συνάντηση. Μάλιστα, σε διαδικτυακή ανάρτηση αναφέρεται ότι «Με αφορμή την συνάντηση της κας Δούρου με το σωματείο των οδηγών ταξί, ξύπνησαν μνήμες από το 2011.
Κάπως έτσι ξεκίνησε την δράση του και ο Γιάννης Ραγκούσης. Να υπενθυμίσουμε ότι, ο ΣΥΡΙΖΑ δεν επεδίωξε καμία συνάντηση με την Ομοσπονδία μας, ούτε ανακοίνωσε το πρόγραμμά του για τον κλάδο μας.
Ελπίζουμε, ότι αυτό θα γίνει έστω και με χρονοκαθυστέρηση. Προς το παρόν ηχούν ακόμη στ αυτιά μας οι δηλώσεις Παπαδημούλη «όταν ο ιδιοκτήτης βγαίνει στη σύνταξη, η άδεια του ταξί να επιστρέφει στο κράτος και από κει στον οδηγό». Παραμένουμε ψύχραιμοι, αλλά πάντα έτοιμοι να αγωνιστούμε - αν και εφόσον χρειαστεί- για το δίκιο μας, την περιουσία μας και την δουλειά μας.
Δεν χαρίζουμε τίποτα και σε κανέναν. Είμαστε ανοικτοί σε διάλογο και συνεργασία με οποιαδήποτε κυβέρνηση προκύψει από τις εκλογές της 25ηςΙανουαρίου».

Συνολικές προβολές σελίδας