Παρασκευή 23 Ιανουαρίου 2015

Αιχμές Γιώργου Ανωμερίτη (ΟΛΠ), τόσο σε ΝΔ, όσο και σε ΣΥΡΙΖΑ

«Ο ΟΛΠ είναι μία μηχανή ανάπτυξης και προοπτικής. Οφείλουμε όλοι μέσα στα πλαίσια μιας μεταρρυθμιστικής αναπτυξιακής ευρωπαϊκής λιμενικής πολιτικής, να επιταχύνουμε τις προσπάθειές μας έξω και πέρα από ακραίες νεοφιλελεύθερες ή ακραίες κρατικιστικές αντιλήψεις», ανέφερε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, Γιώργος Ανωμερίτης, στο 1ο Ναυτιλιακό Forum της «Ναυτεμπορικής».
Του Φώτη Φωτεινού
Σε ποιον έστελνε το μήνυμα; Με τον όρο «ακραίες νεοφιλελεύθερες αντιλήψεις», σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, αναφερόταν στην πώληση του 67% του ΟΛΠ, που προωθεί η ΝΔ.
Είναι γνωστή η αντίθεση του κ. Ανωμερίτη στην πώληση του ΟΛΠ, δεδομένου ότι  το 97% των ευρωπαϊκών λιμένων βρίσκεται μετοχικά, υπό τον έλεγχο του δημοσίου και της αυτοδιοίκησης.
«Κάθε λύση στην αγορά της λιμενικής βιομηχανίας, η οποία θα παραβλέπει το κοινοτικό θεσμικό πλαίσιο και τις έννομες διατάξεις του εσωτερικού δίκαιου, θα οδηγεί σε ευκαιριακές και αντιαναπτυξιακές, άρα σε λανθασμένες αποφάσεις», ανέφερε, με νόημα, ο πρόεδρος του ΟΛΠ.
Αντίστοιχα, τι εννοεί με τον όρο «ακραίες κρατικιστικές αντιλήψεις»; Ίσως, η αναφορά να πήγαινε στον ΣΥΡΙΖΑ και σε ενδεχόμενη «κρατικοποίηση» του ΟΛΠ. Ναι μεν ο ΟΛΠ ανήκει στο δημόσιο, ωστόσο το λιμάνι του Πειραιά, το οποίο είναι ένα διεθνές λιμάνι, καλύπτει επτά κλάδους λιμενικής δραστηριότητας (Ακτοπλοΐα, Κρουαζιέρα, Car-Terminal, Ro-Ro, Εμπορευματοκιβώτια, Ναυπηγοεπισκευή, Περιβαλλοντικές και Εφοδιαστικές Υπηρεσίες), μέσα από 322 μικρές και μεγάλες ιδιωτικές συμβάσεις παραχώρησης.
Η κυριότερη εκ αυτών είναι η σύμβαση παραχώρησης των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ στην Cosco. Σύμφωνα με τον κ. Ανωμερίτη, «χαρακτηριστικό παράδειγμα η πρόσφατη Σύμβαση Παραχώρησης με τη Cosco, επένδυση ύψους 230 εκατ. ευρώ, με ετήσια έσοδα για τον ΟΛΠ Α.Ε., τον χρόνο ολοκλήρωσης της επένδυσης, ύψους 110 εκατ. ευρώ και Καθαρά πλέον Παρούσα Αξία της όλης σύμβασης στο ύψος των 1,1 δισ. ευρώ».
Κρίσιμο έτος, το 2015, για τον Πειραιά
Το 2015 αναμένεται για κρίσιμη χρονιά για τον ΟΛΠ, καθώς: 
α) θα εορτασθεί η “Ευρωπαϊκή Ημέρα Θάλασσας” με συμμετοχή 1.250 συνέδρων και εκθετών από όλες τις ευρωπαϊκές χώρες και την Ε. Επιτροπή.
β) θα διοργανωθεί το Συνέδριο και η Γενική Συνέλευση του “Οργανισμού Λιμένων Ευρώπης” (ESPO) με συμμετοχή 350 εκπροσώπων από όλα τα λιμάνια της Ευρώπης, την Ε. Επιτροπή και τους φορείς ναυτιλίας.
γ) ξεκινάνε οι εργασίες για την επέκταση του λιμένα κρουαζιέρας, δαπάνης 136 εκ. ευρώ, με στόχο την εξυπηρέτηση των νέας γενιάς κρουαζιερόπλοιων.
δ) ξεκινάνε οι εργασίες για την κατασκευή του νέου Προβλήτα Πετρελαιοειδών (δαπάνης 20 εκ. ευρώ).
ε) ξεκινάνε οι εργασίες για το νέο Προβλήτα Εμπορευματοκιβωτίων της ΣΕΠ Α.Ε., δαπάνης 230 εκ. ευρώ.
στ) ξεκινάνε τα έργα της Πολιτιστικής Ακτής Πειραιά, δαπάνης 90 εκ. ευρώ, για τα οποία έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες.
ζ) συνεχίζονται τα λιμενικά και χερσαία έργα του επενδυτικού προγράμματος του ΟΛΠ Α.Ε., ύψους 250 εκ. ευρώ.
«Το λιμάνι του Πειραιά, στο οποίο οι αφιξοαναχωρήσεις πλοίων ξεπερνούν τις 40.000, λειτουργεί 365 ημέρες τον χρόνο σε 24ωρη συνεχή λειτουργία. Είναι η κύρια μηχανή της λιμενικής βιομηχανίας και μία από τις πιο σημαντικές πολλαπλασιαστικές μηχανές ανάπτυξης της χώρας», ανέφερε ο Γ. Ανωμερίτης, στο 1ο Ναυτιλιακό Forum. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας