Τετάρτη 21 Ιανουαρίου 2015

Αποζημίωση από την Ολυμπία Οδό διεκδικεί το δημόσιο. Οι αιτίες διαφωνίας

Σε διαιτησία παραπέμπει το υπουργείο Υποδομών τρεις οικονομικές διαφωνίες του με την Ολυμπία Οδό, σύμφωνα με την «Καθημερινή». Είναι η πρώτη φορά που το Δημόσιο διεκδικεί αποζημίωση από τον παραχωρησιούχο, επειδή επελέγησαν φθηνότερες της αρχικής χάραξης λύσεις σε πέντε σημεία.
Με άλλες αποφάσεις, το υπουργείο δίνει εντολή για επιπρόσθετες αρχαιολογικές εργασίες, στην Κορίνθου - Πατρών και στην Ιόνια Οδό, προαλείφοντας παράταση των προθεσμιών παράδοσης των έργων.
Η διαφωνία ανάμεσα στο Δημόσιο και την Ολυμπία Οδό προκύπτει μέσα από ορισμένες μεταβολές στον αρχικό σχεδιασμό. Πιο συγκεκριμένα, το 2009 το υπουργείο Υποδομών δέχθηκε μια παραλλαγή στη χάραξη του δρόμου στην περιοχή του Ξυλοκάστρου και κάποιες αλλαγές στον σχεδιασμό των κόμβων Ρίου, Καλαβρύτων, Σελιανίτικων και (το 2011) Αρχαίας Κορίνθου.
Πρόκειται για οικονομικότερες λύσεις από αυτές που είχαν αρχικά σχεδιαστεί, καθώς προβλεπόταν ότι τυχόν ωφέλεια του παραχωρησιούχου από τις αλλαγές «συνιστά όφελος για το Δημόσιο».
Στα τέλη Οκτωβρίου το Δημόσιο ζήτησε από τον παραχωρησιούχο να παράσχει τα απαραίτητα στοιχεία στον ανεξάρτητο μηχανικό, προκειμένου να εκτιμήσει το όφελος του Δημοσίου. Τόσο ο κατασκευαστής, όσο και ο παραχωρησιούχος απέρριψαν το αίτημα του Δημοσίου, που παρέπεμψε το θέμα σε διαιτησία.

Πάντως, το υπουργείο Υποδομών δείχνει να προλειαίνει το έδαφος για την παράταση των προθεσμιών παράδοσης των αυτοκινητοδρόμων. Πρόσφατα ενέκρινε τη διάθεση ακόμα 244.000 ευρώ για την κατάχωση αρχαιοτήτων στην εθνική οδό Κορίνθου - Πατρών και την κατασκευή του δρόμου σε επίχωμα (από το 81ο έως το 84ο χλμ.), σημειώνοντας ότι λόγω των εργασιών «πιθανόν να προκύψει παράταση προθεσμιών».
Αντίστοιχα χθες, το υπουργείο ανέθεσε την εκτέλεση συμπληρωματικών εργασιών στην Ιόνια Οδό για την προστασία αρχαιοτήτων σε 24 θέσεις, έπειτα από γνωμοδοτήσεις του ΚΑΣ. Οπως αναφέρεται στην απόφαση, για ορισμένες από τις συμπληρωματικές εργασίες θα απαιτηθεί επανασχεδιασμός των μελετών των τεχνικών έργων που επηρεάζονται (με ό,τι αυτό συνεπάγεται χρονικά).
Αξίζει όμως να σημειωθεί ότι πολλές από τις αποφάσεις του ΚΑΣ ελήφθησαν το 2008, 2011 και 2012 και επομένως η εκτέλεση των συμπληρωματικών εργασιών θα έπρεπε να είχε συμπεριληφθεί στη συμφωνία επανεκκίνησης του έργου, στο τέλος του 2013 ώστε να μην επηρεάσει το χρονοδιάγραμμα.
Με άλλη απόφαση, τέλος, το υπουργείο προσέλαβε το δικηγορικό γραφείο «Ζέμπερης, Μαρκεζίνης, Λάμπρου και Συνεργάτες» ως νομικό σύμβουλο του Δημοσίου και στην περίπτωση του αυτοκινητοδρόμου Ε65.
Το συγκεκριμένο νομικό γραφείο είναι σύμβουλος του Δημοσίου για τις οδικές παραχωρήσεις ήδη από το 2008-9, έχοντας λάβει συνολικά περισσότερα από 4 εκατ. ευρώ, ποσό υπεραρκετό για τη δημιουργία μιας καλοστελεχωμένης νομικής υπηρεσίας μέσα στο υπουργείο. Η αμοιβή της εταιρείας για την υποστήριξη του Δημοσίου μέχρι την ολοκλήρωση της κατασκευής του Ε65 ορίζεται σε 159.000 ευρώ.

Αυτοκινητόδρομοι: Το αβέβαιο μέλλον των "κομμένων" τμημάτων σε Ολυμπία και Ε65

Σε κατασκευαστική τροχιά είναι εδώ και 1 έτος τα έργα στους αυτοκινητόδρομους αλλά όχι και τα τμήματα που "κόπηκαν" είτε οριστικά είτε χρονικά. Τα «κουρεμένα» τμήματα θα μας απασχολήσουν το επόμενο διάστημα όχι για την κατασκευή τους αλλά για το μέλλον τους.

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΚΟΜΜΕΝΑ ΤΜΗΜΑΤΑ
Πρόκειται για τμήματα των Αυτοκινητόδρομων της Ολυμπίας Οδού και του Ε65. Στην Ολυμπία βγήκε από τη σύμβαση παραχώρησης όλο το δυτικό τμήμα από την Πάτρα μέχρι την Τσακώνα, ένα τμήμα με μήκος 180χλμ. Στον Ε65 "αναβλήθηκαν" τα τμήματα Λαμία-Ξυνιάδα και Τρίκαλα-Καλαμπάκα-Εγνατία.

Ποια θα είναι η τύχη τους; Διφορούμενες είναι ακόμα οι απαντήσεις και οι υποθέσεις εργασίας προς το παρόν συμπυκνώνονται σε εξαγγελίες. Το ερώτημα είναι αν τα τμήματα αυτά αποτελούν μέρος του στρατηγικού πλάνου της χώρας για τις οδικές μεταφορές.

Έτσι σήμερα σας παρουσιάζουμε την σημερινή τους κατάσταση με την ελπίδα πως σύντομα θα πάρουν τον δρόμο της κατασκευής με τον ένα ή τον άλλο τρόπο.


ΠΑΤΡΑ-ΤΣΑΚΩΝΑ
Σε αυτό το κομμάτι υπήρξε τριπλός διαχωρισμός από το Υπουργείο Υποδομών για να μπορέσουν κάποια στιγμή να κατασκευαστούν. Η πρώτη δημοπράτηση που αφορά το τμήμα Πάτρα-Πύργος μήκους 75χλμ ήδη πήρε παράταση για τις 31 Μαρτίου καθώς η αρχική ημερομηνία για τις 27 Ιανουαρίου επεφτε πάνω στις εκλογές. Ωστόσο πέφτει στα χέρια της νέας Κυβέρνησης η τύχη του. Χρηματοδοτείται ως ένα από τα πρώτα έργα του νέου ΕΣΠΑ 2014-2020 σαν δημόσιο έργο με κόστος 443εκ.ευρώ.

ΤΣΑΚΩΝΑ-ΚΑΛΟ ΝΕΡΟ
Το μήκος του τμήματος είναι 50χλμ. Εδώ υπάρχουν πολλά κακά. Κουρεμένο ως τμήμα, ακυρωμένοι περιβαλλοντικοί όροι λόγω περιβαλλοντικών, μικρή ημερήσια κίνηση. Για αυτό το τμήμα όλα είναι πιθανά. Ο Υπουργός Υποδομών προ μηνών είχε πει ουσιαστικά πως δύσκολα θα μπορέσει κάτω από αυτές τις συνθήκες να γίνει κάτι.

ΚΑΛΟ ΝΕΡΟ-ΤΣΑΚΩΝΑ
Σε αυτό το τμήμα έχουμε δύο πράγματα να σημειώσουμε. Η Τσακώνα θα αποτελέσει σημαντικό συγκοινωνιακό κόμβο καθώς ενώνεται με τον Αυτοκινητόδρομο Μορέα και πιθανολογείται πως θα έχει αξιόλογη κίνηση. Η δέσμευση του Υπουργείου Υποδομών για ολοκλήρωση των μελετών και δημοπράτηση δεν επετεύχθη τελικά και πλέον το έργο αρχίζει να "απομακρύνεται" επικίνδυνα χρονικά. Το μήκος του συγκεκριμένου τμήματος είναι 30χλμ.

ΛΑΜΙΑ-ΞΥΝΙΑΔΑ
Έκπληξη προκάλεσε εξαρχής το κόψιμο αυτού του τμήματος που θα λειτουργούσε ως φυσικός τροφοδότης για τον Ε65. Με την σύνδεση με τον ΠΑΘΕ θα μπορούσε να έχει πολύ μεγαλύτερη ημερήσια κίνηση.

Ανεξήγητο; Όχι  αν σκεφτεί κανείς ότι είναι ένα ορεινό τμήμα που θα χρειάζονταν σημαντικά τεχνικά έργα. Ούτε χρήματα υπάρχουν, ούτε χρόνος. Το μέλλον αυτού του τμήματος που έχει μήκος 30χλμ έχει "δεθεί"με χρηματοδότηση από το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020 και απομένει η ενεργοποίηση του. Το γεγονός της σύνδεσης με τον ΠΑΘΕ θα οδηγήσει δυνητικά κάποια στιγμή μελλοντικά στην κατασκευή του.

ΤΡΙΚΑΛΑ-ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ-ΕΓΝΑΤΙΑ
Εδώ τα πράγματα είναι επίσης δύσκολα. Με προβλήματα λόγω κακής χάραξης και αναγκαστικής επιλογής νέας το τμήμα αυτό πιθανότατα θα το δούμε στο ..απώτερο μέλλον. Έχει μήκος 60 χλμ αλλά περνά από μεγάλους ορεινούς όγκους και οι απαιτήσεις σε μεγάλα τεχνικά είναι πολλές εξασφαλίζοντας του μία θέση για το  ..μέλλον. Λίγες οι ελπίδες να το δούμε να κατασκευάζεται την επόμενη πενταετία. Στα θετικά φυσικά το γεγονός πως υπάρχει σαν τμήμα μέσα στην αναθεωρημένη σύμβαση. Πρόσφατα έγινε γνωστό πως θα τερματίζει στην περιοχή Κηπουργιό Γρεβενών.
 
Νίκος Καραγιάννης - ypodomes.com

Συνεργασία του κινεζικού λιμανιού Τιαντζίν (4ο στον κόσμο) με τον ΟΛΠ

Τα κεντρικά γραφεία του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς επισκέφθηκε σήμερα η Διοίκηση του λιμανιού Τιαντζίν της Κίνας, εξαμελής αντιπροσωπεία της οποίας συναντήθηκε με τον αναπληρωτή διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού, Παναγιώτη Πετρουλή και επιτελικά στελέχη του ΟΛΠ.
Το λιμάνι του Τιαντζίν είναι η θαλάσσια πύλη του Πεκίνου, το τέταρτο μεγαλύτερο του κόσμου και αποτελεί σημαντικό κόμβο στην οικονομική ζώνη του Θαλάσσιου Δρόμου του Μεταξιού του 21ου αιώνα.
Σκοπός της επίσκεψης των Κινέζων αξιωματούχων ήταν η διεύρυνση του πεδίου συνεργασίας μεταξύ των δύο λιμένων, που θα επισημοποιηθεί με την υπογραφή ενός μνημονίου συνεργασίας και θα περιλαμβάνει ανάμεσα σε άλλα θέματα, την ανάπτυξη της κρουαζιέρας, των συνδυασμένων μεταφορών, την ανταλλαγή τεχνογνωσίας, καθώς και την ανταλλαγή επισκέψεων μεταξύ των στελεχών των δύο λιμένων. 
Το όλο θέμα χειρίζεται το υπουργείο Εξωτερικών, στο πλαίσιο του προγράμματος εκδηλώσεων Ελλάδας- Κίνας 2015. Οι εκπρόσωποι του λιμένος Τιαντζίν εξέφρασαν την ικανοποίησή τους από την παρουσίαση του ΟΛΠ και τη βούλησή τους για στενότερη συνεργασία, λόγω των σημαντικών προοπτικών ανάπτυξης που παρουσιάζει το λιμάνι του Πειραιά ως ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια της Μεσογείου.


Τροποποίηση της απόφασης για την παράταση του ABS από το υπ. Μεταφορών

Σε τροποποίηση της απόφασης για την παράταση τοποθέτησης του συστήματος ABS στα φορτηγά, προχώρησε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Στο σχετικό ΦΕΚ αναφέρεται ότι «Οχήματα για τις διατάξεις της παρούσας θεωρούνται τα μεταχειρισμένα οχήματα των κατηγοριών Μ2, Μ3, Ν2, Ν3, Ο3, Ο4 σύμφωνα με το Παράρτημα ΙΙ του Π.δ. 431/1984, όπως τροποποιήθηκε με την 32353/1475/2002 κοινή απόφαση των Υπουργών Μεταφορών και Επικοινωνιών και Οικονομίας και Οικονομικών και τα οποία έχουν ταξινομηθεί μετά την 1/1/1999 για πρώτη φορά».
Επίσης, στην συνέχεια αναγράφεται ότι «από 1/4/2015, ή από την ημερομηνία λήξης του Δελτίου Τεχνικού Ελέγχου εφόσον αυτή είναι μεταγενέστερη της 1/4/2015, απαγορεύεται η κυκλοφορία οχημάτων της παραγράφου 1 που δεν φέρουν σύστημα αντιεμπλοκής κατά την πέδηση.
Εφόσον ο περιοδικός τεχνικός έλεγχος πραγματοποιηθεί πριν τις 31/3/2015 και διαπιστωθεί ότι το όχημα δεν είναι εφοδιασμένο με σύστημα αντιεμπλοκής κατά την πέδηση, χορηγείται ετήσια καταλληλότητα και στο χώρο των παρατηρήσεων του Δελτίου Τεχνικού Ελέγχου αναγράφεται η ABS NEO παρατήρηση «Το όχημα δεν φέρει σύστημα αντιεμπλοκής κατά την πέδηση (ABS) και οφείλει να εφοδιαστεί με αυτό έως τον επόμενο περιοδικό τεχνικό έλεγχο.
Τα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν πριν την 1/1/1999 αποσύρονται από την κυκλοφορία εντός πέντε (5) ετών».
Αναλυτικές πληροφορίες, στο επισυναπτόμενο αρχείο.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/logistics/item/10242-tropopoiisi-tis-apofasis-gia-tin-paratasi-tou-abs-apo-to-yp-metaforon.html

Ο Νίκος Ροδόπουλος της OnLine Data νέος πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Logistics

Με αλλαγή ηγεσίας ξεκίνησε, το 2015, για το μεγαλύτερο επιστημονικό Μη Κερδοσκοπικό Οργανισμό Εφοδιαστικής Αλυσίδας στη χώρα, την Ελληνική Εταιρεία Logistics.
Τη Δευτέρα, 19 Ιανουαρίου 2015, πραγματοποιήθηκε η Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση της ΕΕL, κατά τη διάρκεια της οποίας διεξήχθησαν οι αρχαιρεσίες του Οργανισμού αναδεικνύοντας νέο Διοικητικό Συμβούλιο, το οποίο διαμορφώνεται ως ακολούθως:
-Πρόεδρος: Νικόλαος Ροδόπουλος, (Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος OnLine Data ΑΕ)
-Αντιπρόεδρος Διοικητικού: Χρήστος Μήτσης, (Οperations & Logistics Manager, VERMA DRUGS Pharmaceutical SA )
-Αντιπρόεδρος Λειτουργιών: Βασίλης Ζεϊμπέκης, (Υποδιευθυντής Εργαστηρίου ΣυΣΠαΛ, Πανεπιστήμιο Αιγαίου – Διευθύνων Σύμβουλος Optilog Αdvisory Services)
-Αντιπρόεδρος Οικονομικών: Αλέξης Αλεξίου, (Logistics Manager, Alpha Grissin SA)

Μέλη:
-Σταύρος Κυριακούλιας, (Supply Chain Quality Safety/Health & Environment Manager Southern Europe, Beiersdorf Hellas ΑΕ)
-Παναγιωτόπουλος Γεώργιος, (Senior Manager, Ernst & Young Business Advisory Solutions)
-Φάνη Δημοπούλου, (Business Development Manager, ΔΙ.Α.Σ. ΑΕ)
-Χαράλαμπος Σιαφλάς, (Logistics & Commercial Director, SARMED ΑΕ)
-Νίκος Χαρτσάς, (Γενικός Διευθυντής, HARTSAS Transports & Logistics S.A)
Αναπληρωματικά Μέλη:
-Σωτήρης Τριχάς, (Αντιπρόεδρος-Υπεύθυνος Ανάπτυξης, MEDLOG ΑΕ)
-Ειρήνη Χάδιαρη- Γκιάλα, (Managing Partner FDS ΕΠΕ)
Το 11μελές Διοικητικό Συμβούλιο είναι διετούς θητείας.
Από το 1994, η Ελληνική Εταιρεία Logistics μέσα από τις δράσεις τις αναδεικνύει τον δυναμικό κλάδο της εφοδιαστικής αλυσίδας, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και την ενδυνάμωση της εθνικής οικονομίας. 

Συνολικές προβολές σελίδας