Τετάρτη 21 Ιουνίου 2017

ΓΕΠΟΕΤ: Έστω και εκπρόθεσμα η προμήθεια ΗΑΣ στα τουριστικά ΔΧ για την αποφυγή προστίμων

Στις 17 Ιουνίου έληξε η παράταση της προθεσμίας εφοδιασμού των ιδιοκτητών των Ειδικών Τουριστικών Λεωφορείων Δ.Χ με το ηλεκτρονικά αναγνώσιμο σήμα (ΗΑΣ), σύμφωνα με σχετική απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, με την ΓΕΠΟΕΤ να καλεί τους ιδιοκτήτες να τα εφοδιαστούν ακόμη και εκπρόθεσμα.
Σύμφωνα με το άρθρο 5 της Υπουργικής Απόφασης, που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ (476-17/2/2017, ΤΕΥΧΟΣ Β), προβλέπεται ότι:
«Μετά την παρέλευση του προαναφερθέντος διαστήματος – έως 17/6/2017- εφόσον  διαπιστωθεί από Αρχή Ελέγχου μη ύπαρξη ή η ένδειξη «άκυρο Η.Α.Σ» σε ΤΛΔΧ, επιβάλλεται πρόστιμο πεντακοσίων (500) ευρώ και αφαιρούνται τα στοιχεία κυκλοφορίας του οχήματος (άδεια κυκλοφορίας και κρατικές πινακίδες) τα οποία διαβιβάζονται στην αρμόδια Περιφερειακή Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της έδρας του οχήματος.
Τα στοιχεία κυκλοφορίας επιστρέφονται, εφόσον ο ιδιοκτήτης ή νομίμως εξουσιοδοτημένο από αυτόν πρόσωπο, προσκομίσει βεβαίωση από Φορέα Χορήγησης ότι εγκαταστάθηκε το ηλεκτρονικά αναγνώσιμο σήμα στο εν λόγω όχημα ή προσκομίσει τη βεβαίωση της παρ. 3(ζ) του άρθρου 3 της παρούσας απόφασης. Η καταλογιστική πράξη επιβολής του προστίμου επέχει θέση στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος για χρονικό διάστημα επτά (7) ημερών, κατά τη διάρκεια του οποίου απαγορεύεται η έξοδος του οχήματος από τη χώρα».
Σε ανακοίνωσή της η ΓΕΠΟΕΤ καλεί όσους ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων δεν το έχουν πράξει ήδη να προσέλθουν άμεσα –έστω και εκπρόθεσμα– στην Ομοσπονδία για την προμήθεια του Ηλεκτρονικά Αναγνώσιμου Σήματος, το οποίο είναι τετραετούς διάρκειας και υποχρεωτικό για κάθε τουριστικό λεωφορείο ΔΧ.
Με την κατάθεση των δικαιολογητικών χορηγείται βεβαίωση η οποία επέχει θέση σήματος έως την έκδοσή του και απαλλάσσει τον κάτοχο από τον κίνδυνο προστίμων στους καθ’ οδόν ελέγχους.

Πηγή: https://www.metaforespress.gr/mesa-mazikis-metaforas/%ce%b3%ce%b5%cf%80%ce%bf%ce%b5%cf%84-%ce%b5%ce%ba%cf%80%cf%81%cf%8c%ce%b8%ce%b5%cf%83%ce%bc%ce%b7-%cf%80%ce%bb%ce%ad%ce%bf%ce%bd-%ce%b7-%cf%80%cf%81%ce%bf%ce%bc%ce%ae%ce%b8%ce%b5%ce%b9%ce%b1-%ce%b7/

Η MSC «ξαναζωντανεύει» την προβλήτα Ι του ΟΛΠ

Έπειτα από μια άσχημη χρονιά, η προβλήτα Ι του ΟΛΠ ετοιμάζεται για… comeback. Πέρσι, η προβλήτα Ι διακίνησε 203.658 TEU’s, αποφέροντας έσοδα 13,1 εκατ. στον ΟΛΠ.
Η κίνηση σημείωσε, πέρσι, σημαντική μείωση, εξαιτίας της συνέχισης μεταφοράς φορτίου transshipment της εταιρείας MSC, που αποτελεί τον κυριότερο πελάτη της προβλήτας Ι, στο δικό της τερματικό σταθμό, στην Τουρκία (ASYAPORT), έπειτα και από σχετικές συνεννοήσεις, όπως εικάζεται, με την Maersk, αφού ανήκουν στην ίδια συμμαχία.
Εφέτος, η κατάσταση είναι διαφορετική. Η MSC ξαναέφερε φορτία στον Πειραιά, με αποτέλεσμα η προβλήτα Ι να σημειώσει διψήφια άνοδο στο 5μηνο.
Μάλιστα, εφέτος θα επιτύχει υπερδιπλασιασμό στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, ίσως άνω των 480.000 TEU’s.

Πηγή: https://www.metaforespress.gr/ipogeios/%ce%b7-msc-%ce%be%ce%b1%ce%bd%ce%b1%ce%b6%cf%89%ce%bd%cf%84%ce%b1%ce%bd%ce%b5%cf%8d%ce%b5%ce%b9-%cf%84%ce%b7%ce%bd-%cf%80%cf%81%ce%bf%ce%b2%ce%bb%ce%ae%cf%84%ce%b1-%ce%b9-%cf%84%ce%bf/

Απελευθερώθηκε περαιτέρω η αγορά των ΦΔΧ. Δημοσιεύτηκε το ΦΕΚ, οδηγίες από υπ. Μεταφορών

Απελευθερώθηκε περαιτέρω η αγορά των ΦΔΧ, καθώς δημοσιεύτηκε το σχετικό ΦΕΚ. Σύµφωνα µε τον ν. 4472/2017 και το υπ. Μεταφορών, τροποποιείται, ως ακολούθως, η νομοθεσία για τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές:
1.Με την παρ. 3 του άρθρου 104 τροποποιείται η παρ. 9 του άρθρου 14 του ν.3887/2010 και παρέχεται σε όλες τις µεταφορικές επιχειρήσεις, είτε πρόκειται για φυσικά είτε για νοµικά πρόσωπα, ανεξαρτήτως του τρόπου σύστασής τους, δικαίωµα θέσεως σε κυκλοφορία απεριόριστου αριθµού ρυµουλκούµενων/ ηµι-ρυµουλκούµενων.
2.Με την παρ. 4 του άρθρου 104 τροποποιείται η περίπτωση β της παρ. 2 του άρθρου 3 του ν.3887/10 και καταργείται η δυνατότητα µίσθωσης Φ∆Χ αυτοκινήτου από οδηγό. Η δυνατότητα άσκησης του επαγγέλµατος του οδικού µεταφορέα µε όχηµα είτε ιδιόκτητο είτε µισθωµένο παρέχεται σύµφωνα µε τις διατάξεις του Κανονισµού (ΕΚ)1071/09 µόνο σε φυσικά και νοµικά πρόσωπα που διαθέτουν ισχύουσα άδεια άσκησης επαγγέλµατος.
3.Με την παράγραφο 5 αντικαθίσταται, προκειµένου για µίσθωση ΦΙΧ, η προϋπόθεση της διενέργειας ίδιου µεταφορικού έργου από µισθωτή και εκµισθωτή µε την προϋπόθεση το φορτηγό να είναι κατάλληλο για την εξυπηρέτηση του µεταφορικού έργου του µισθωτή. Με την τροποποίηση, η προσαρµογή της εθνικής νοµοθεσίας είναι σύµφωνη µε τις διατάξεις της οδηγίας 2006/1/ΕΚ.
Η µισθώτρια επιχείρηση πρέπει να πληροί τις νόµιµες προϋποθέσεις για τη χορήγηση άδειας κυκλοφορίας ΦΙΧ στο όνοµά της σύµφωνα µε τα οριζόµενα στην υποπαράγραφο 4 της παρ. ΙΕ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012.
Οι διατάξεις αυτές προβλέπουν την κατάρτιση συµφωνητικού που περιέχει τα στοιχεία εκµισθωτή/ µισθωτή, οδηγού /οδηγών, τα στοιχεία του οχήµατος και τη διάρκεια της σύµβασης. Επίσης, απαιτείται γνωστοποίηση του συµφωνητικού στις φορολογικές αρχές και στην Υπηρεσία Μεταφορών της Περιφέρειας εντός 5 µερών από την υπογραφή του (υποπαράγραφοι 8, 9 και 10).
Η Υπηρεσία Μεταφορών ελέγχει αυθηµερόν, σύµφωνα µε τις ανωτέρω διατάξεις, ότι πληρούνται οι προϋποθέσεις στο όνοµα του µισθωτή περί χορήγησης άδειας κυκλοφορίας ΦΙΧ.
Επιπλέον, αναγράφει επί του µισθωτηρίου το µεταφερόµενο είδος για την εξυπηρέτηση του επαγγέλµατος του µισθωτή. Το µισθωτήριο ή επικυρωµένο απόσπασµα αυτού αποτελεί συνοδευτικό έγγραφο µεταφοράς.
Εφόσον ο οδηγός δεν είναι ο µισθωτής, απαιτείται επιπλέον ως συνοδευτικό κατά τη µεταφορά, έγγραφο που αποδεικνύει τη σχέση εργασίας του οδηγού µε τη µισθώτρια επιχείρηση.
Σηµειώνεται ότι, ήδη µε τον ν.4093/12 (Α΄222) είχαν επέλθει οι εξής αλλαγές σχετικά µε τη µίσθωση φορτηγών από µη µεταφορικές επιχειρήσεις: α) ∆υνατότητα µίσθωσης Φ∆Χ χωρίς περιορισµό στο µικτό βάρος του οχήµατος, β) δυνατότητα µίσθωσης ΦΙΧ χωρίς περιορισµό στο µικτό βάρος.
4.Με την παρ. 7 επέρχονται τροποποιήσεις αναφορικά µε τον τρόπο απόδειξης της οικονοµικής επιφάνειας για την έκδοση άδειας άσκησης επαγγέλµατος οδικού µεταφορέα εµπορευµάτων.
Για την απόδειξη της κατάλληλης οικονοµικής επιφάνειας εφαρµόζεται ενιαίο ύψος για όλες τις µεταφορικές επιχειρήσεις, δηλαδή 9.000 ευρώ για το πρώτο όχηµα και 5.000 ευρώ για κάθε επιπλέον όχηµα πέραν του ενός σύµφωνα µε τα προβλεπόµενα στον Κανονισµό (ΕK)1071/09. Αναφορικά µε τον τρόπο απόδειξης, υποβάλλεται βεβαίωση τραπεζικού υπολοίπου στο όνοµα της µεταφορικής επιχείρησης ή εγγυητική επιστολή.
Το ύψος και ο τρόπος απόδειξης δεν επηρεάζεται από τον τρόπο θέσης σε κυκλοφορία του νέου Φ∆Χ, δηλαδή από το αν γίνεται µε µεταβίβαση ή µε αρχική χορήγηση. Εφόσον η επιχείρηση δεν έχει στην κυριότητά της το φορτηγό, όπως στην περίπτωση της µίσθωσης ή της χρηµατοδοτικής µίσθωσης φορτηγού ή της αγοράς µε παρακράτηση κυριότητας, υποβάλλεται υποχρεωτικά εγγυητική επιστολή.
∆ιευκρινίζεται ότι η διαφοροποίηση µεταξύ παλαιών και νέων µεταφορέων για την απόδειξη της οικονοµικής επιφάνειας έχει πλέον καταργηθεί (παρ. 1 του άρθρου 104) καθώς και οι σχετικές υ.α. µε τις οποίες καθορίζονταν η οικονοµική επιφάνεια µε βάση το κριτήριο αυτό (παρ. 6 του άρθρου 104).
Καθώς η απόδειξη της κατάλληλης οικονοµικής επιφάνειας για την έκδοση άδειας άσκησης επαγγέλµατος είναι προαπαιτούµενο της θέσης σε κυκλοφορία Φ∆Χ ή της χρήσης Φ∆Χ (π.χ. µε µίσθωση) και προκειµένου η βεβαίωση τραπεζικού υπολοίπου να είναι αρκούντως πρόσφατη, η απόδειξη της οικονοµικής επιφάνειας γίνεται ως εξής:
Α) Περίπτωση έκδοσης άδειας άσκησης επαγγέλµατος χωρίς να προσδιορίζεται κατά την αίτηση έκδοσης της άδειας αν θα τεθούν σε κυκλοφορία φορτηγά ιδιόκτητα ή φορτηγά στα οποία ο κάτοχος δεν έχει την κυριότητα: Υποβάλλεται εγγυητική επιστολή ή βεβαίωση τραπεζικού υπολοίπου. Η βεβαίωση υποβάλλεται εκ νέου κατά την έκδοση άδειας κυκλοφορίας Φ∆Χ ή κατά την υποβολή του µισθωτηρίου του φορτηγού. Σε περίπτωση χρήσης ως Φ∆Χ µη ιδιόκτητου φορτηγού, υποβάλλεται αντί της βεβαίωσης τραπεζικού υπολοίπου εγγυητική επιστολή.
Β) Περίπτωση θέσης σε κυκλοφορία νέου ιδιόκτητου Φ∆Χ από µεταφορέα που διαθέτει ήδη άδεια άσκησης επαγγέλµατος και άδειες κυκλοφορίας Φ∆Χ: Υποβάλλεται βεβαίωση τραπεζικού υπολοίπου ή εγγυητική επιστολή.
Γ) Περίπτωση µίσθωσης φορτηγού από µεταφορέα που διαθέτει ήδη άδεια άσκησης επαγγέλµατος και άλλα Φ∆Χ ή θέση σε κυκλοφορία από τον µεταφορέα Φ∆Χ µε χρηµατοδοτική µίσθωση ή µε παρακράτηση κυριότητας: Υποβάλλεται εγγυητική επιστολή κατά την υποβολή του µισθωτηρίου στην αρµόδια Υπηρεσία Μεταφορών της Περιφέρειας ή κατά την έκδοση άδειας κυκλοφορίας στις λοιπές περιπτώσεις.
∆ιευκρινίζεται ότι η βεβαίωση τραπεζικού υπολοίπου πρέπει να καλύπτει το σύνολο των Φ∆Χ της επιχείρησης για τα οποία η οικονοµική επιφάνεια αποδεικνύεται µε τον τρόπο αυτό. Μεταφορικές επιχειρήσεις που έχουν αποδείξει την οικονοµική επιφάνεια µε εγγυητική επιστολή, αλλά δεν υποχρεούνται πλέον στον συγκεκριµένο τρόπο απόδειξης, είναι δυνατό να αντικαταστήσουν αυτή µε βεβαίωση τραπεζικού υπολοίπου.
Η κατάλληλη οικονοµική επιφάνεια στην περίπτωση αυτή ελέγχεται εκ νέου για το σύνολο των φορτηγών της επιχείρησης σύµφωνα µε τις διατάξεις του ν.4472/2017. Τέλος, µε την παρ. 1 του άρθρου 104 του ν. 4472/2017 καταργείται η απαγόρευση διενέργειας διεθνών οδικών εµπορευµατικών µεταφορών µε Φ∆Χ µικτού βάρους κάτω των 3,5 τόνων.

Πηγή: https://www.metaforespress.gr/logistics/%ce%b1%cf%80%ce%b5%ce%bb%ce%b5%cf%85%ce%b8%ce%b5%cf%81%cf%8e%ce%b8%ce%b7%ce%ba%ce%b5-%cf%80%ce%b5%cf%81%ce%b1%ce%b9%cf%84%ce%ad%cf%81%cf%89-%ce%b7-%ce%b1%ce%b3%ce%bf%cf%81%ce%ac-%cf%84%cf%89%ce%bd/

Ανανέωση του στόλου των ταξί ή επέκταση του ορίου απόσυρσης; Οι απόψεις του ΣΕΑΑ

Σε μία χώρα χαρακτηρισμένη ως «πυρήνα πολιτισμού» τα μέσα μεταφοράς αποτελούν δείκτη πολιτισμού. Η πρώτη επαφή των τουριστών είναι τα ταξί και τα μέσα μεταφοράς.
Στην προσπάθεια να διατηρήσουν το στόλο οχημάτων ταξί σε καλή λειτουργία, οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες έχουν καθιερώσει την απόσυρση στα 10 χρόνια, σύμφωνα με τον ΣΕΑΑ.
Τα ταξί που κυκλοφορούν καθημερινά στους δρόμους της επιβαρυμένης κυκλοφοριακά  Αθήνας ρυπαίνουν με τις εκπομπές τους σε πολύ μεγάλο βαθμό το περιβάλλον.
Τα ταξί συμμετέχουν σχεδόν κατά 50% στην κυκλοφοριακή επιβάρυνση της πόλης, καθώς εισέρχονται επανειλημμένα και παραμένουν στο κέντρο της Αθήνας, για την αναζήτηση κομίστρου.
Πιο συγκεκριμένα, σε ένα στόλο που αγγίζει τον αριθμό των 16.900 ταξί στην Αττική, σύμφωνα με τα ισχύοντα μέτρα απόσυρσης ταξί (15 ή 18 έτη μέγιστη ηλικία, νόμος 4070/2012), οι συνολικοί ρύποι που εκπέμπονται από τους κινητήρες στη διάρκεια ζωής τους αγγίζουν τους 46.000 τόνους αιωρούμενα σωματίδια και τους 600.000 τόνους οξείδια του αζώτου και υδρογονάνθρακες.
Με την εμφάνιση της οικονομικής κρίσης ήταν αναμενόμενο να σημειωθεί κάμψη στην αντικατάσταση των παλαιών ταξί και αυτό έχει ως αποτέλεσμα η μέση ηλικία να έχει αυξηθεί στα 10,1 έτη (με το 61,5% των ταξί να είναι άνω της δεκαετίας, τεχνολογίας Euro 3 ή παλαιότερης).
Παράλληλα όμως, έχει τεθεί το αίτημα για παράταση των ισχυόντων ορίων απόσυρσης από τα 15 στα 22 χρόνια.
Μία παράταση απόσυρσης 7 χρόνων όμως αναμένεται να έχει ουσιαστικές επιπτώσεις στην υγεία των κατοίκων των αστικών περιοχών σύμφωνα με τις ιατρικές μελέτες των τελευταίων χρόνων.
Αναλυτικότερα προβλέπεται μείωση του προσδόκιμου ζωής, αύξηση πρόωρων θανάτων και εμφάνιση αναπνευστικών προβλημάτων, κυρίως από τις εκπομπές  των παλαιών πετρελαιοκίνητων κινητήρων.
Τι πρωτοβουλίες πρέπει να ληφθούν από την πολιτεία για το στόλο κυκλοφορούντων ταξί, σύμφωνα με τον ΣΕΑΑ
-Καλύτερος έλεγχος της σωστής λειτουργίας των κινητήρων των ταξί στα ΚΤΕΟ και «στο δρόμο».
-Παροχή κινήτρων για την ευρύτερη χρήση των εναλλακτικών καυσίμων.
-Θέσπιση πιστοποιητικών περιβαλλοντικής απόδοσης για τα ταξί, ώστε τα καθαρά οχήματα να απολαμβάνουν μπόνους (πχ. χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας κλπ).
-Ουσιαστική, αποφασιστική επιδότηση για την αντικατάσταση των παλαιών οχημάτων ταξί με νέα οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας Euro 6.
-Μέρος της επιδότησης μπορεί να καλυφθεί από κοινοτικούς πόρους ή και από την εφαρμογή κυκλοφοριακών μέτρων (πχ. αναμόρφωση πράσινου δακτυλίου).

Πηγή: https://www.metaforespress.gr/mesa-mazikis-metaforas/%ce%b1%ce%bd%ce%b1%ce%bd%ce%ad%cf%89%cf%83%ce%b7-%cf%84%ce%bf%cf%85-%cf%83%cf%84%cf%8c%ce%bb%ce%bf%cf%85-%cf%84%cf%89%ce%bd-%cf%84%ce%b1%ce%be%ce%af-%ce%ae-%ce%b5%cf%80%ce%ad%ce%ba%cf%84%ce%b1%cf%83/

Συνολικές προβολές σελίδας