Τρίτη 13 Ιανουαρίου 2015

Κεντρική Οδός Ε65: Στο Κηπουριό Γρεβενών θα καταλήγει μελλοντικά ο αυτοκινητόδρομος

Στο Κηπουριό Γρεβενών τελικά θα καταλήγει ο Ε65 και θα συνδέεται με την Εγνατία οδό, σύμφωνα με όσα απάντησε ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης στην ερώτηση των βουλευτών Τρικάλων της ΝΔ, Μιχάλη Ταμήλου και Ηλία Βλαχογιάννη, καθώς και άλλων επτά συναδέλφων τους.

Το θέμα όμως είναι ότι ο κ. Χρυσοχοΐδης απάντησε ότι το τμήμα θα κατασκευαστεί «σε μελλοντική αναθεώρηση του προγράμματος και εφόσον εξασφαλιστούν πρόσθετοι πόροι για τις μεταφορές». Οι πολλές… συνθήκες που βάζει ο υπουργός στην απάντησή του δεν είναι και ιδιαίτερα ενθαρρυντικές για το έργο που «καίει» τόσο τη δυτική Θεσσαλία όσο και την Ήπειρο, ειδικά μετά την αφαίρεσή του από τις επαναδιαπραγματευμένες συμβάσεις των οδικών αξόνων.

Το συγκεκριμένο τμήμα έμεινε «ορφανό», καθώς οι ανάδοχοι έκριναν ότι είναι και ιδιαίτερα δύσκολο και ακριβό, αλλά και ασύμφορο. Υπήρχε όμως η πρόβλεψη ότι οψέποτε, θα ενταχθεί σε χρηματοδοτικά προγράμματα για να κατασκευαστεί. Έκτοτε, το νεότερο που υπήρξε ήταν ότι η χρηματοδότηση του έργου θα ενταχθεί στα 174 επενδυτικά σχέδια, συνολικού προϋπολογισμού 41,4 δις ευρώ που έχει προτείνει η Ελλάδα για το «πακέτο Γιούνγκερ». Από αυτά όμως τα έργα, δεν είναι ακόμα γνωστό ποια θα ενταχθούν.

Στον αέρα…
Άρα πρακτικά, αυτή τη στιγμή οποιαδήποτε εκτίμηση για τη σύνδεση του Ε65 με την Εγνατία είναι πρώιμη και παρακινδυνευμένη. Ο κ. Χρυσοχοΐδης απάντησε στους ερωτώντες βουλευτές ότι «λόγω των εξαιρετικά περιορισμένων διαθέσιμων πόρων, δεν έχουν περιληφθεί στον κατάλογο μεγάλων έργων του νέου Επιχειρησιακού Προγράμματος Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον & Αειφόρος Ανάπτυξη» 2014-2020, που υποβλήθηκε στην Κομισιόν.

Έτσι, σε μελλοντική αναθεώρηση του προγράμματος και εφόσον εξασφαλιστούν πρόσθετοι πόροι για τις μεταφορές» αναφέρει ο υπουργός Υποδομών, θα προωθηθεί η ένταξη των έργων στο συγκεκριμένο επιχειρησιακό πρόγραμμα. Η απάντηση του υπουργού έχει προκαλέσει αντιδράσεις στους βουλευτές Τρικάλων της ΝΔ.

Σύνδεση στο Κηπουριό
Αυτό που ίσως λειτουργήσει θετικά για την κατασκευή του έργου, είναι η αλλαγή της χάραξης και η σύνδεση στο Κηπουριό και όχι στο ύψος της Παναγιάς, όπως ήταν η αρχική πρόβλεψη. Την αλλαγή της χάραξης επικαλείται η εφημερίδα «Το Βήμα» σε δημοσίευμά της και αναφέρει ότι έχει ήδη κατατεθεί από τον παραχωρησιούχο στο υπουργείο Υποδομών. Σύμφωνα με την εφημερίδα, στο Κηπουριό θα γίνει ανισόπεδος κόμβος που θα συνδέσει τους δύο οδικούς άξονες.

Πηγή: agon.gr

Πάτρα-Πύργος: Για τις 31 Μαρτίου παρατάθηκε η δημοπράτηση του μεγάλου οδικού έργου

Γεγονός είναι η πρώτη μετάθεση ημερομηνίας της δημοπράτησης του τμήματος της Δυτικής Ολυμπίας Οδού Πάτρα-Πύργος. Το έργο των 443εκ.ευρώ που ήταν προγραμματισμένο να δημοπρατηθεί στις 27 Ιανουαρίου, είχε την ατυχία να πέσει ακριβώς πάνω στις εκλογές και έτσι η μετάθεση ήταν αναμενόμενη.

Η νέα ημερομηνία για τη δημοπράτηση είναι στις 31 Μαρτίου με όλα τα ενδεχόμενα να είναι πλέον ανοιχτά και στα χέρια της Κυβέρνησης που θα προκύψει από τις εκλογές της 25ης Ιανουαρίου.

Σύμφωνα με το σκεπτικό της απόφασης από το Υπουργείο Υποδομών η μετάθεση της ημερομηνίας έγινε λόγω υποβολής ερωτημάτων αλλά και παράτασης χρόνου από ενδιαφερόμενα σχήματα. Παράλληλα έχει ζητηθεί και η χορήγηση στοιχείων της μελέτης που υπάρχει από την Ολυμπία Οδό.




Τέλος ένα ακόμα πρόβλημα που έχει προκύψει είναι η μη λειτουργία της πλατφόρμας των ηλεκτρονικών δημοπρατήσεων "λόγω αλλαγής της βάσης δεδομένων για λόγους ασφαλείας".

Η νέα παράταση οδηγεί μαθηματικά το έργο σε μεγάλες καθυστερήσεις με τη λειτουργία του να πηγαίνει κατ` ελάιχιστο το 2019 καθώς σύμφωνα με την προκήρυξη του διαγωνισμού ο χρόνος υλοποίησης της σύμβασης έχει οριστεί σε 36 μήνες (δηλαδή 3 χρόνια).

Τώρα το ενδιαφέρον εστιάζεται και σε άλλα έργα που είναι προγραμματισμένη η δημοπράτηση τους για τις επόμενες ημέρες και βδομάδες.

Νίκος Καραγιάννης - ypodomes.com

Το 36% δεν επιστρέφει προϊόντα, που δεν το ικανοποιούν, λόγω μεταφορικού κόστους

Προϊόντα, τα οποία δεν ανταποκρίνονταν στις προσδοκίες τους, έχουν παραλάβει τέσσερις στους δέκα Έλληνες. Αν και ξεκινούν νωρίς την αναζήτηση των καλύτερων δώρων για τα αγαπημένα τους πρόσωπα, την περίοδο των εορτών, δυστυχώς το 40% των Ελλήνων καταναλωτών έχει να αντιμετωπίσει μία με δύο περιπτώσεις, όπου παρέλαβαν ένα προϊόν, το οποίο δεν ανταποκρινόταν στις προσδοκίες τους.
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, που διεξήχθη από την Gemius για την PayPal, παρά το γεγονός ότι 9 στους 10 Ευρωπαίους αντιμετωπίζουν την περίοδο των εορτών με θετική διάθεση και το 85% χαρακτηρίζει τον εαυτό του ως “ενθουσιώδη”, απολαμβάνοντας την αγορά δώρων, είναι φυσικό οι προσδοκίες ως προς τα χριστουγεννιάτικα δώρα να τείνουν να είναι πολύ μεγάλες.
Και ενώ όλοι προσπαθούν να επιλέξουν κάτι πραγματικά πρωτότυπο και μοναδικό, τελικά υπάρχει το ρίσκο να μην ευχαριστήσουν τον αποδέκτη. Φαινομενικά, ο πιο εύκολος τρόπος για να αντιμετωπίσει κανείς το πρόβλημα του ανεπιθύμητου δώρου θα ήταν να επιστρέψει το προϊόν στο μαγαζί.
Ωστόσο, το 36% των Ελλήνων δεν επιστρέφει τα προϊόντα που δεν τον ικανοποιούν - κυρίως για τα μεταφορικά έξοδα επιστροφής, την περίπλοκη διαδικασία (22%) ή επειδή είναι μια χρονοβόρα ενέργεια (10%).
Σύμφωνα με την έρευνα της PayPal, ο πιο δημοφιλής τρόπος αντιμετώπισης αυτού του προβλήματος είναι να μεταποιήσουμε το προϊόν, ώστε να καλύψει τις ανάγκες μας (32%). Μια άλλη ιδέα, που πολλοί προτιμούν, είναι να χαρίσουν το συγκεκριμένο δώρο σε κάποιον άλλο (23%).
Επιπλέον, το 11% το αποθηκεύει στο υπόγειο, ενώ το 26% το πουλάει στο Διαδίκτυο, που αποτελεί εξαιρετική ευκαιρία, όχι μόνο για τον άτυχο κάτοχο του δώρου, αλλά και για όλους εκείνους, που αναζητούν τις καλύτερες προσφορές τον Ιανουάριο.

Συνολικές προβολές σελίδας