Τρίτη 13 Ιανουαρίου 2015

Κεντρική Οδός Ε65: Στο Κηπουριό Γρεβενών θα καταλήγει μελλοντικά ο αυτοκινητόδρομος

Στο Κηπουριό Γρεβενών τελικά θα καταλήγει ο Ε65 και θα συνδέεται με την Εγνατία οδό, σύμφωνα με όσα απάντησε ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης στην ερώτηση των βουλευτών Τρικάλων της ΝΔ, Μιχάλη Ταμήλου και Ηλία Βλαχογιάννη, καθώς και άλλων επτά συναδέλφων τους.

Το θέμα όμως είναι ότι ο κ. Χρυσοχοΐδης απάντησε ότι το τμήμα θα κατασκευαστεί «σε μελλοντική αναθεώρηση του προγράμματος και εφόσον εξασφαλιστούν πρόσθετοι πόροι για τις μεταφορές». Οι πολλές… συνθήκες που βάζει ο υπουργός στην απάντησή του δεν είναι και ιδιαίτερα ενθαρρυντικές για το έργο που «καίει» τόσο τη δυτική Θεσσαλία όσο και την Ήπειρο, ειδικά μετά την αφαίρεσή του από τις επαναδιαπραγματευμένες συμβάσεις των οδικών αξόνων.

Το συγκεκριμένο τμήμα έμεινε «ορφανό», καθώς οι ανάδοχοι έκριναν ότι είναι και ιδιαίτερα δύσκολο και ακριβό, αλλά και ασύμφορο. Υπήρχε όμως η πρόβλεψη ότι οψέποτε, θα ενταχθεί σε χρηματοδοτικά προγράμματα για να κατασκευαστεί. Έκτοτε, το νεότερο που υπήρξε ήταν ότι η χρηματοδότηση του έργου θα ενταχθεί στα 174 επενδυτικά σχέδια, συνολικού προϋπολογισμού 41,4 δις ευρώ που έχει προτείνει η Ελλάδα για το «πακέτο Γιούνγκερ». Από αυτά όμως τα έργα, δεν είναι ακόμα γνωστό ποια θα ενταχθούν.

Στον αέρα…
Άρα πρακτικά, αυτή τη στιγμή οποιαδήποτε εκτίμηση για τη σύνδεση του Ε65 με την Εγνατία είναι πρώιμη και παρακινδυνευμένη. Ο κ. Χρυσοχοΐδης απάντησε στους ερωτώντες βουλευτές ότι «λόγω των εξαιρετικά περιορισμένων διαθέσιμων πόρων, δεν έχουν περιληφθεί στον κατάλογο μεγάλων έργων του νέου Επιχειρησιακού Προγράμματος Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον & Αειφόρος Ανάπτυξη» 2014-2020, που υποβλήθηκε στην Κομισιόν.

Έτσι, σε μελλοντική αναθεώρηση του προγράμματος και εφόσον εξασφαλιστούν πρόσθετοι πόροι για τις μεταφορές» αναφέρει ο υπουργός Υποδομών, θα προωθηθεί η ένταξη των έργων στο συγκεκριμένο επιχειρησιακό πρόγραμμα. Η απάντηση του υπουργού έχει προκαλέσει αντιδράσεις στους βουλευτές Τρικάλων της ΝΔ.

Σύνδεση στο Κηπουριό
Αυτό που ίσως λειτουργήσει θετικά για την κατασκευή του έργου, είναι η αλλαγή της χάραξης και η σύνδεση στο Κηπουριό και όχι στο ύψος της Παναγιάς, όπως ήταν η αρχική πρόβλεψη. Την αλλαγή της χάραξης επικαλείται η εφημερίδα «Το Βήμα» σε δημοσίευμά της και αναφέρει ότι έχει ήδη κατατεθεί από τον παραχωρησιούχο στο υπουργείο Υποδομών. Σύμφωνα με την εφημερίδα, στο Κηπουριό θα γίνει ανισόπεδος κόμβος που θα συνδέσει τους δύο οδικούς άξονες.

Πηγή: agon.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας