Παρασκευή 17 Ιανουαρίου 2014

Μπαίνουν διόδια και στους κάθετους άξονες της Εγνατίας Οδού

Υπερψηφίστηκε από τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ με 145 "ναι", έναντι 127 "όχι", το άρθρο που προβλέπει διόδια στους κάθετους οδικούς άξονες της Εγνατίας Οδού με εξαίρεση τον πρώην πρόεδρο της Βουλής και βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Απόστολο Κακλαμάνη, ο οποίος δήλωσε παρών.
Επίσης, από τα κόμματα της συγκυβέρνησης, υπερψηφίστηκε με 145 ψήφους υπέρ, 117 κατά και 12 "παρών", η διάταξη που προβλέπει αυξημένες αρμοδιότητες στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΤΕΕ), μετά από ονομαστική ψηφοφορία που είχε ζητήσει ο ΣΥΡΙΖΑ, εκφράζοντας την αντίθεση του να παραχωρηθούν αρμοδιότητες και εξουσίες που είχε μέχρι σήμερα το δημόσιο. Ο Απόστολος Κακλαμάνης καταψήφισε της σχετική διάταξη.
Και τα δύο άρθρα περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο για την Εθνική Αρχή Συντονισμού Πτήσεων του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών.
ΣΥΡΙΖΑ, ΑΝ.ΕΛ, Χρυσή Αυγή και ΚΚΕ καταψήφισαν και τις δύο διατάξεις, ενώ η ΔΗΜΑΡ ψήφισε "όχι" στη διάταξη για τα διόδια και "παρών" για το ΤΕΕ

Η πρώτη μεγάλη παράδοση, η παράκαμψη Τεμπών και Πλαταμώνα στα μέσα του 2015

Tο έργο είναι ολοκληρωμένο σε ποσοστό 80% και είναι πιο προχωρημένο σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο έργο σε αυτοκινητοδρομο με παραχώρηση που είναι σε κατασκευή. Χωρίς να έχει υπωθεί επίσημα το έργο της παράκαμψης Τεμπών και Πλαταμώνα (ή αν θέλετε το τμήμα Ευαγγελισμός-Σκοτίνα) αναμένεται να το δούμε στην κυκλοφορία το  καλοκαίρι του 2015, δηλαδή σε περίπου 1,5 χρόνο.

O υπολογισμός είναι πως τον Μάιο του 2015 θα ξεκινήσει η λειτουργία του πιο αιματοβαμμένου τμήματος εθνικού δρόμου της Ελλάδας, εκείνο της διέλευσης από τα Τέμπη μέχρι την Σκοτίνα.

Η κατασκευή των σηράγγων των Τεμπών εντάσσεται σε μήκος αυτοκινητόδρομου 230 χλμ. (Ράχες – Κλειδί). Ένα από τα κύρια στοιχεία του έργου είναι η κατασκευή τριών δίδυμων σηράγγων στην περιοχή των Τεμπών και του Πλαταμώνα, η μία εκ των οποίων έχει μήκος 6 χλμ. (η διάνοιξή της ολοκληρώθηκε) και είναι η μεγαλύτερη των Βαλκανίων. Η είσοδος στις σήραγγες θα γίνεται μετά τον κόμβο του Ευαγγελισμού (για κάποιον που έρχεται στη Θεσσαλονίκη από την Αθήνα) και η έξοδος πριν από τον κόμβο της Λεπτοκαριάς. Αυτός που θα μπαίνει στις σήραγγες δε θα βλέπει ούτε τα Τέμπη ούτε τον Πλαταμώνα.

Οι δύο σήραγγες διέρχονται από τον Κίσαβο και η μία από τον Ολυμπο. Τα υλικά εκσκαφής των σηράγγων χρησιμοποιούνται για την κατασκευή των δρόμων πριν και μετά τα τούνελ, όπου απαιτούνται επιχωματώσεις.

Στο συγκεκριμένο τμήμα περιλαμβάνεται η κατασκευή 11,3 χλμ. αυτοκινητόδρομου, 17 χλμ. δευτερευουσών οδών και οδών εξυπηρέτησης, τριών μεγάλων γεφυρών μήκους 700, 500 και 200 μέτρων, δύο νέων ανισόπεδων κόμβων στη Ραψάνη και στον Πλαταμώνα, τριών ανισόπεδων κόμβων στο τμήμα Κατερίνη – Κλειδί, πέντε κτιρίων εξυπηρέτησης σηράγγων και τεσσάρων κτιρίων εγκαταστάσεων εξαερισμού σηράγγων.

Το έργο της παραχωρησιούχου εταιρίας δεν εξαντλείται στην κατασκευή των σηράγγων, καθώς στα τμήματα Ράχες – Ευαγγελισμός, Σκοτίνα – Κλειδί, Τέμπη – Σκοτίνα προβλέπονται επεμβάσεις στο υπάρχον δίκτυο οι οποίες έχουν ολοκληρωθεί, σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα. Επιπλέον, στο τμήμα Σκοτίνα – Κλειδί προβλέπεται ανακατασκευή της αστικής περιοχής πάνω από τη σήραγγα της Κατερίνης, ανακατασκευή των ανισόπεδων κόμβων του Κορινού και Αιγινίου, ολοκλήρωση του ανισόπεδου κόμβου Μακρύγιαλου, βελτίωση των ανισόπεδων κόμβων Αγαθούπολης και Κλειδίου.

πηγή:  http://ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/autokinitodromos-aigaiou/item/23320-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%B7%CF%84%CF%8C%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%BF%CE%B9-%CE%B7-%CF%80%CF%81%CF%8E%CF%84%CE%B7-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CE%B7-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%AC%CE%B4%CE%BF%CF%83%CE%B7-%CE%B7-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%AC%CE%BA%CE%B1%CE%BC%CF%88%CE%B7-%CF%84%CE%B5%CE%BC%CF%80%CF%8E%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%80%CE%BB%CE%B1%CF%84%CE%B1%CE%BC%CF%8E%CE%BD%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%B1-%CE%BC%CE%AD%CF%83%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-2015

Συνολικές προβολές σελίδας