Τρίτη 26 Ιανουαρίου 2016

Δρίτσας: Πρέπει να αναβαθμιστεί η δημόσια ναυτική εκπαίδευση



Στο θέμα της ναυτικής απασχόλησης και στην επιτυχή αντιμετώπισή του μπροστά στις ανταγωνιστικές συνθήκες που υπάρχουν, αναφέρθηκε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θ.Δρίτσας, ανοίγοντας την πρώτη ενότητα του συνεδρίου της Ναυτεμπορικής (απασχόληση) με θέμα τη ναυτιλία.

«Νομίζω ότι αυτό που χρειάζεται είναι να συναντηθούν οι προσπάθειες της πολιτείας της επιχειρηματικότητας και της ναυτικής εργασίας και θα πρέπει να ανανεωθεί το ανθρώπινο δυναμικό των Ελλήνων ναυτικών, των πλοιάρχων, των μηχανικών, των κατώτερων πληρωμάτων, αλλά και των εξειδικευμένων ειδικοτήτων», δήλωσε ο υπουργός.

 Σε αυτό το σημείο είπε, ότι θα πρέπει να αναληφθούν αναγκαίες πρωτοβουλίες και το υπουργείο Ναυτιλίας ενθαρρύνει την υπογραφή μιας νέας σύμβασης μεταξύ της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών με την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία. Είπε, ωστόσο, ότι είναι μια διαδικασία που πρέπει να ωριμάσει, αλλά έχει κάνει βήματα.

Αναφερόμενος στη δημόσια ναυτική εκπαίδευση τόνισε ότι αυτή τη στιγμή απαιτούνται πόροι που λόγω γνωστών προβλημάτων δεν υπάρχουν αλλά αυτό πρόσθεσε, δεν σημαίνει ότι μπορούμε να περάσουμε εύκολα και στην ιδιωτική εκπαίδευση.

Τόνισε ότι η δημόσια ναυτική εκπαίδευση θα πρέπει να αναβαθμιστεί και προς αυτή την κατεύθυνση χρειάζονται η βοήθεια της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών αλλά άλλων ναυτιλιακών παραγόντων.

Πηγή: http://www.dikaiologitika.gr/eidhseis/ergasiaka/91705/dritsas-prepei-na-anavathmistei-i-dimosia-naftiki-ekpaidefsi

Το ΕΒΕΠ διαμαρτύρεται για τη μη απαλλαγή από καθεστώς ΦΠΑ των ferry boat

Στο πλαίσιο ενημέρωσης των ναυτιλιακών, εφοδιαστικών και επισκευαστικών επιχειρήσεων και σε συνέχεια σχετικής επιστολής του Ε.Β.Ε.Π. προς το Υπουργείο Οικονομικών, με την οποία είχε εκφράσει την αντίθεσή του, επισημαίνεται ότι, εκδόθηκε η με αριθμ. ΠΟΛ1010 18/01/16, σχετικά με την μη απαλλαγή από Φ.Π.Α. της κατασκευής, επισκευής, εφοδιασμών με καύσιμα, λιπαντικά των οχηματαγωγών πλοίων-πορθμείων "ferry boat".
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την παράγραφο 4, αναγνωρίζονται οι απαλλαγές του Φ.Π.Α. που χορηγήθηκαν μέχρι και 18/1/16. Επίσης, σύμφωνα με την παράγραφο 5, στο εξής δεν θα παρέχεται δικαίωμα απαλλαγής Φ.Π.Α., όσον αφορά στα καύσιμα, λιπαντικά, εφοδιαστικές υπηρεσίες, όμως θα παρέχεται το δικαίωμα έκπτωσης Φ.Π.Α., δηλαδή επιστροφής από Δ.Ο.Υ. και του συμψηφισμού.
Το Ε.Β.Ε.Π. με ανακοίνωσή του υπογραμμίζει ότι αντιδρά έντονα στην απόφαση να τεθούν εκτός πλαισίου απαλλαγής από τον Φ.Π.Α. τα επιβατηγά - οχηματαγωγά πλοία, που διενεργούν πλόες σε πορθμεία των οποίων η απόσταση από τις ακτές είναι κάτω των 12 ναυτικών μιλίων. Αυτό θα συμβαίνει παρά το ότι ενδέχεται τα πλοία αυτά να είναι ικανά να πλέουν σε ανοικτή θάλασσα.

«Δεδομένου», αναφέρει η σχετική εγκύκλιος, «ότι μέχρι σήμερα χορηγήθηκαν απαλλαγές για ναυπηγήσεις πλοίων οχηματαγωγών – επιβατηγών, τα οποία δραστηριοποιήθηκαν ή προορίζονται να δραστηριοποιηθούν σε πορθμεία μικρής απόστασης, γίνεται δεκτό ότι, στο πλαίσιο της αρχής της χρηστής διοίκησης και της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης προς αυτή, διατηρούν την ισχύ τους οι διοικητικές πράξεις έγκρισης των ναυπηγήσεων με απαλλαγή από Φ.Π.Α., που έχουν ήδη εκδοθεί και υλοποιούνται.
Το ίδιο ισχύει για τα καύσιμα και λιπαντικά, που αγοράστηκαν με απαλλαγή, καθώς και για επισκευές και λοιπές υπηρεσίες που χορηγήθηκαν στα πλοία αυτά».
Όσον αφορά στις νέες ναυπηγήσεις ή αγορές πλοίων που θα δραστηριοποιηθούν σε πορθμεία απόστασης κάτω των 12 ναυτικών μιλίων, θα δοθούν σύντομα οδηγίες για την απαλλαγή τους ή μη από Φ.Π.Α.
Ωστόσο, εφεξής, τα εν λόγω πλοία που διενεργούν την προαναφερόμενη δραστηριότητα δεν δύνανται να αγοράζουν καύσιμα, λιπαντικά και λοιπά αγαθά με απαλλαγή από Φ.Π.Α., ούτε να λαμβάνουν απαλλασσόμενες υπηρεσίες, διαθέτουν όμως δικαίωμα έκπτωσης για το φόρο αυτών των δαπανών τους.
Μέχρι τώρα, προβλέπεται ότι εξαιρούνται από την επιβολή Φ.Π.Α. η παράδοση και η εισαγωγή πλοίων, που προορίζονται να χρησιμοποιηθούν στην εμπορική ναυσιπλοΐα, στην αλιεία από υποκείμενο στον φόρο του κανονικού καθεστώτος Φ.Π.Α. ή για άλλη εκμετάλλευση ή για διάλυση ή για χρήση από τις ένοπλες δυνάμεις και το Δημόσιο γενικά, η παράδοση και η εισαγωγή ναυαγοσωστικών και πλωτών μέσων επιθαλάσσιας αρωγής, καθώς και αντικειμένων και υλικών, εφόσον προορίζονται να ενσωματωθούν ή να χρησιμοποιηθούν στα πλοία, ναυαγοσωστικά και πλωτά μέσα της περίπτωσης αυτής.
Ο Πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., κ. Βασίλης Κορκίδης (φωτό) δεν θεωρεί τυχαίο το γεγονός, ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρεμβαίνει συστηματικά σε θέματα που αφορούν στην ελληνική ναυτιλία, ακτοπλοΐα, τη τροφοδοσία των πλοίων, τα ναυπηγεία και τη Ναυπηγοεπισκευή.
Είναι εμφανές, σημειώνεται στην ανακοίνωση, πως, σε κάποιους δεν αρέσει το γεγονός ότι ο ελληνόκτητος στόλος είναι στη κορυφή του κόσμου με αύξηση της χωρητικότητας κατά 8,1% το 2015, φθάνοντας τα 329 εκ. τόνους.
Επιπροσθέτως, όσον αφορά στην πρόσφατη κίνηση της Κομισιόν να αποστείλει προς τις ελληνικές αρχές σειρά υποδείξεων, που θα πρέπει να υιοθετήσει η χώρα μας, ώστε να συμμορφωθεί με τους ευρωπαϊκούς κανόνες περί ισότιμης φορολογικής μεταχείρισης, σε ό, τι αφορά τον κλάδο των θαλάσσιων μεταφορών και προκειμένου να μην παραπεμφθεί για παράνομες επιδοτήσεις, το Ε.Β.Ε.Π. τάσσεται ξεκάθαρα υπέρ της αντίδρασης και των επιχειρημάτων της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και του Ναυτικού Επιμελητηρίου.

Oι προτεραιότητες του Π. Σγουρίδη για την… ανάταση των εμπορευματικών μεταφορών

Ψηλά στην ατζέντα του υφυπουργού Μεταφορών Π. Σγουρίδη βρίσκονται οι εμπορευματικές μεταφορές και τα logistics. Όπως σημείωσε, σε πρόσφατη συνέντευξή του, «ο ρόλος του υπουργείου Μεταφορών είναι επιτελικός, διότι οι μεταφορές αναδεικνύουν τη μεγάλη γεωδυναμική του χώρου και ανοίγουν ορίζοντες στην επιχειρηματικότητα.
Γεωγραφικά, η Ελλάδα είναι ιδανικός διαμετακομιστικός κόμβος στη ΝΑ Μεσόγειο και, επειδή έχουμε ανταγωνιστές, δεν πρέπει να ολιγωρούμε».
Σύμφωνα με συνεργάτες του, από την ανάληψη των καθηκόντων του προωθήθηκαν άμεσα όλα τα ανοιχτά ζητήματα των logistics.

Για παράδειγμα, συστάθηκε το «Εθνικό Συμβούλιο Εφοδιαστικής Αλυσίδας» και προκηρύχτηκε ο διαγωνισμός για το Θριάσιο εμπορευματικό πεδίο, το οποίο μπορεί να μετατραπεί στο μεγαλύτερο hub των Βαλκανίων.
Επίσης, για το στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη, project αντίστοιχο του Θριασίου, προχωρά η σύνθεση των τευχών δημοπράτησης.
Παράλληλα, εντός του Ιουλίου, θα έχει καταρτιστεί, από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, η προμελέτη για το κέντρο υπεραστικών λεωφορείων του Ελαιώνα, σε συνεργασία με την «Αττικό Μετρό», τα ΚΤΕΛ και τους δήμους Αθηναίων και Αιγάλεω.  
Ακόμη, μέσα στον Ιούλιο εκτιμάται η ολοκλήρωση του Action Plan για τα Logistics, καθώς και η στρατηγική για τις μεταφορές της εφοδιαστικής αλυσίδας, που θα καταρτισθούν μέσω και εξωτερικού τεχνικού συμβούλου.
Στο ευρύτερο σχεδιασμό για την αναβάθμιση των συνδυασμένων μεταφορών εντάσσεται η σύνδεση του αεροδρομίου της Αλεξανδρούπολης, με εμπορευματικό κέντρο του δήμου και η ηλεκτροκίνηση της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο.
Τέλος, μέσω της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και άλλων διεθνών οργανισμών, αποφασίστηκε να συνταχθεί «Εθνικό Σχέδιο για την Στρατηγική των Μεταφορών και της Εφοδιαστικής Αλυσίδας», ύψους 2,5 - 3 εκατ. ευρώ, που μεταξύ άλλων θα επιτρέψει την ωρίμανση έργων, που θα είναι ελκυστικά προς χρηματοδότηση και μέσω του εγγυοδοτικού πακέτου Γιούνκερ.

Συνολικές προβολές σελίδας