Τετάρτη 5 Μαρτίου 2014

Απεργία διαρκείας, από τις 8 Μαρτίου, αποφάσισαν οι ιδιοκτήτες φορτηγών ΔΧ

Σε απεργία αορίστου διαρκείας, κατέρχονται από το προσεχές Σάββατο, 8 Μαρτίου οι ιδιοκτήτες φορτηγών ΔΧ. Όπως αναφέρουν οι ομοσπονδίες τους, παρά τις συνεχείς προσπάθειες, προκειμένου να βρεθεί λύση για την πάταξη της παράνομης μεταφοράς από φορτηγά ξένων χωρών και από ΙΧ, τα αρμόδια υπουργεία, παρά τις επανειλημμένες – επί μια δεκαετία - δεσμεύσεις τους για την επίλυση των προβλημάτων του κλάδου, αθέτησαν τις υποσχέσεις και δεν προχώρησαν στην λήψη κανενός μέτρου προς αυτή την κατεύθυνση.
Ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ Απόστολος Κενανίδης, μετά την λήψη της απόφασης για απεργιακές κινητοποιήσεις, έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Χρόνια τώρα έχουμε δηλώσει προς κάθε κατεύθυνση ότι η αδράνεια από την Πολιτεία ρίχνει νερό στον μύλο της παράνομης μεταφοράς. Οι προσπάθειές μας όμως έπεσαν στον κενό. Δεν έχουμε άλλο δρόμο για την διεκδίκηση της επίλυσης των σοβαρών προβλημάτων μας, που έχουν στείλει στην ανεργία πάνω από το 60% των συναδέλφων μας. Απαιτούμε την τήρηση της νομιμότητας. Ζητούμε εδώ και τώρα την εφαρμογή των ψηφισμένων νόμων. Τίποτε περισσότερο.

Παρά τις υποσχέσεις των αρμόδιων υπουργείων, από τον Φεβρουάριο του 2009, όταν και πάλι ο κλάδος ήταν σε κινητοποίηση με τα ίδια αιτήματα, καμία απόφαση δεν ελήφθη. Μάλιστα οι δεσμεύσεις των αρμοδίων υπουργείων ήταν γραπτές, ενώ ταυτοχρόνως διατυπώθηκαν σαφώς με δηλώσεις των αρμοδίων προς το ΜΜΕ. Ωστόσο και πάλι τίποτα δεν υλοποιήθηκε. Τώρα οι κινητοποιήσεις θα συνεχιστούν, έως ότου ξεκινήσουν οι έλεγχοι και ψηφιστεί η συγκεκριμένη νομοθετική ρύθμιση.
Ταυτοχρόνως, η ΟΦΑΕ σε συνεργασία με τοπικές Ομοσπονδίες εθνικών μεταφορών, θα αγωνιστούν ενάντια στα μέτρα και στις πολιτικές που διογκώνουν τον κρίση και οδηγούν τους αυτοκινητιστές στην εξαθλίωση, καθώς για την ικανοποίηση άλλων αιτημάτων του κλάδου, όπως το ασφαλιστικό και φορολογικά θέματα”.   

Άκτιο-Αμβρακία: Τέλος του έτους στην κυκλοφορία η Παράκαμψη Αμφιλοχίας

Προσπάθεια για να κερδίσουν τον χαμένο χρόνο δίνουν τα 4 έργα του αυτοκινητόδρομου Άκτιο-Αμβρακία. Το έργο που ξεκίνησε το 2010 και συνάντησε σημαντικά προβλήματα στην πορεία του αρχίζει σιγά-σιγά να παίρνει μορφή. Αυτή την εποχή έχει δοθεί μεγαλύτερη προσοχή στο ανατολικό τμήμα που περιλαμβάνει την Παράκαμψη Αμφιλοχίας και "κουμπώνει" με την Ιόνια Οδό στην Αμβρακία και στόχος είναι να ολοκληρωθεί φέτος.
Η συνολική πρόοδος του έργου αγγίζει το 50% και πλέον είναι ορατή η δουλειά που έχει πραγματοποιηθεί. Για τις επόμενες παραδόσεις τμημάτων τα χρονοδιαγράμματα ίσως έχουν κάποια απόκλιση από τις σημερινές ημερομηνίες καθώς η συνολική ολοκλήρωση του έργου πλέον τοποθετείται όχι το καλοκαίρι του 2015 αλλά στα τέλη του έτους.

Μετά την ολοκλήρωση του ανατολικού τμήματος στο τέλος φετινού έτους, ο επόμενος στόχος είναι η λειτουργία του δυτικού τμήματος (που περιλαμβάνει 22χλμ και ξεκινά από το Άκτιο) είναι το καλοκαίρι του 2015. Τα ενδιάμεσα τμήματα θα ολοκληρωθούν στα τέλη του 2015 και όλος ο αυτοκινητόδρομος θα λειτουργήσει κανονικά και στα 48 χιλιόμετρα που διαθέτει.

Το έργο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2007-2013 και πρέπει να ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του 2015 για να μην έχουμε προβλήματα με τις χρηματοδοτήσεις. Οι εργολαβίες (4 τον αριθμό) υπεγράφησαν στις 16 Μαρτίου 2010 και έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί εδώ και ένα έτος.

Η οικονομική κρίση όμως χτύπησε τόσο τους εργολάβους όσο και το κράτος (με τις απαλλοτριώσεις) και έτσι το χρονοδιάγραμμα πήγε πίσω κατά σχεδόν 2,5 χρόνια. Ο δρόμος θα έχει χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου 2 λωρίδων ανά κατεύθυνση  και ΛΕΑ.

Με την ολοκλήρωση των έργων το Άκτιο με την Αμβρακία θα διανύεται σε μόλις 25 λεπτά ενώ μόλις μία ώρα θα χρειάζεται για φτάσει κάποιος στο Αντίρριο. Ο προϋπολογισμός των έργων ξεπερνά τα 350εκ.ευρώ.

 Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/loipoi-autokinitodromoi/item/24066-%CE%AC%CE%BA%CF%84%CE%B9%CE%BF-%CE%B1%CE%BC%CE%B2%CF%81%CE%B1%CE%BA%CE%AF%CE%B1-%CF%84%CE%AD%CE%BB%CE%BF%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%AD%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%BA%CF%85%CE%BA%CE%BB%CE%BF%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B1-%CE%B7-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%AC%CE%BA%CE%B1%CE%BC%CF%88%CE%B7-%CE%B1%CE%BC%CF%86%CE%B9%CE%BB%CE%BF%CF%87%CE%AF%CE%B1%CF%82

Παραδόθηκε η γέφυρα στο Κουτσόχερο της Ε.Ο. Λάρισας - Τρικάλων

Δόθηκε στην κυκλοφορία από την Περιφέρεια Θεσσαλίας ακόμη ένα τμήμα της Εθνικής Οδού Λάρισας – Τρικάλων και συγκεκριμένα η διπλή γέφυρα στο Κουτσόχερο. Τη γέφυρα και τα έργα της Ε.Ο. Λάρισας – Τρικάλων επισκέφτηκε ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός. Πλέον και οι δύο γέφυρες είναι διπλής κυκλοφορίας, με δυο λωρίδες ανά κατεύθυνση, διασφαλίζοντας έτσι την ασφαλή μετακίνηση των οχημάτων. Η ολοκλήρωση του έργου έγινε μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, μετά και την επανεκκίνηση της όλης διαδικασίας και με συντονισμένες προσπάθειες. 
 
Σε δηλώσεις του για το έργο ο κ. Κ. Αγοραστός σημείωσε τα εξής: «Ακόμα ένα τμήμα της Ε.Ο. Τρικάλων –Λάρισας παραδόθηκε στους πολίτες. Από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε ως αιρετή Περιφέρεια δεσμευτήκαμε θέτοντας ως στοίχημα την ολοκλήρωση του δρόμου, αυτού. Πλέον τα περισσότερα και μεγαλύτερα τμήματα του έργου έχουν παραδοθεί. Για να φτάσουμε σ’ αυτό το επίπεδο όμως δίναμε καθημερινά έναν μεγάλο αγώνα για να ξεμπλοκάρουμε διαδικασίες που καθυστερούσαν την πρόοδο των εργασιών. Συνεργαστήκαμε με όλους τους φορείς και τις υπηρεσίες για να πετύχουμε και σήμερα τα αποτελέσματα έρχονται στην κοινωνία. Μέσα από το σύνολο του έργου αυτού εκατοντάδες συνάνθρωποί μας βρήκαν δουλειά, κοινοτικά κονδύλια διοχετεύτηκαν στην τοπική αγορά και δημιουργήθηκε μόχλευση στην «πραγματική» οικονομία. Παραδίδουμε έναν σύγχρονο και ασφαλή δρόμο με πολλαπλά οφέλη για την κοινωνία»
 

Τεμαχίζεται, με fast track, το Θριάσιο, μήπως και παραχωρηθεί σε ιδιώτες…

Τη μακρινή δεκαετία του 1970 έγιναν οι πρώτες απαλλοτριώσεις. Τη δεκαετία του 1980 συντάχθηκε η πρώτη μελέτη γενικής διάταξης. Το 1994 το έργο εντάχθηκε στα συγχρηματοδοτούμενα της ΕΕ, ενώ το 1999 επικαιροποιήθηκε και ολοκληρώθηκε η μελέτη γενικής διάταξης.
Το 2001 η ΕΕ έθεσε, ως προϋπόθεση για τη χρηματοδότηση του Θριασίου, τη δημιουργία εμπορευματικού κέντρου και από τότε ξεκινά η… περιπέτεια! Από το 2001 ως και το 2012 εκδηλώθηκαν διαδοχικές, αλλά αποτυχημένες προσπάθειες για την κατασκευή και εκμετάλλευση του εμπορευματικού κέντρου ιδιωτών στο Θριάσιο.
Η ΓΑΙΑΟΣΕ και το υπουργείο Μεταφορών αποφάσισαν ότι «το να ζητήσεις από ιδιώτες 150 εκατ. για επενδύσεις, σε ένα ακίνητο περίπου 600 στρεμμάτων, είναι ανεδαφικό», οπότε αποφάσισαν να «χαμηλώσουν» τις προσδοκίες τους. Έτσι, προχωρούν σε τεμαχισμό της έκτασης, ανάλογα με το ιδιωτικό ενδιαφέρον και μάλιστα με διαδικασίες fast track.

«Σχετικά με το Θριάσιο, όντως είναι μια υπόθεση, η οποία χρονίζει και έπρεπε να είχε αξιοποιηθεί πιο μπροστά. Αυτό που μπαίνει ως στρατηγικός στόχος και συγκεκριμένη δράση ταυτόχρονα το αντιμετωπίζουμε και ήδη στο νομοσχέδιο, είναι η άμεση πολεοδόμηση του Θριασίου και η παραχώρηση των τμημάτων αυτών, των τεμαχίων, όπου μπορούν να χτιστούν αποθήκες, στις επιχειρήσεις οι οποίες θέλουν να τις αξιοποιήσουν.
Δηλαδή το παλαιότερο μοντέλο ήταν η αξιοποίηση του Θριασίου ως σύνολο. Όπως ξέρετε, σήμερα, η αγορά είναι πολύ δύσκολο να έρθει κάποιος και ν’ αξιοποιήσει όλον αυτό το χώρο, επιχειρήθηκε και στο παρελθόν σε καλύτερες μέρες και δεν πέτυχε.
Κοιτάζουμε το κομμάτι, όπου θα τεμαχίσουμε αυτό το τμήμα, τουλάχιστον το οποίο προορίζεται για τους ιδιώτες και θ’ αξιοποιηθεί μ’ αυτό τον τρόπο», ανέφερε ο πρόεδρος της Επιτροπής για τα Logistics και διευθύνων σύμβουλος της TΡΑΙΝΟΣΕ, Θανάσης Ζηλιασκόπουλος, στην συνέντευξη τύπου για την παρουσίαση του νομοσχεδίου για την εφοδιαστική αλυσίδα.

Παρουσιάστηκε το νομοσχέδιο για τα logistics. Τι περιλαμβάνει

Με στόχο την περαιτέρω οργάνωση του κλάδου των logistics και την… ευχή να καταστεί η Ελλάδα διαμετακομιστικός κόμβος της ΝΑ Ευρώπης, τα υπουργεία Ανάπτυξης και Μεταφορών παρουσίασαν το σχέδιο νόμου για τα logistics.
Το ν/σ «Ρύθμιση θεμάτων Εφοδιαστικής και άλλες διατάξεις», μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει τα εξής:
1) Καθιερώνεται ο ορισμός των Logistics, ορίζονται οι δραστηριότητές τους και καθιερώνεται ο ορισμός των επιχειρήσεων Εφοδιαστικής Αλυσίδας (3PL-3rd Party Logistics), τα οποία δεν υπήρχαν μέχρι τώρα στη νομοθεσία και αποτελούσαν πάγιο αίτημα της αγοράς.
2) Καθιερώνεται η ελεύθερη άσκηση μιας ή περισσότερων δραστηριοτήτων Εφοδιαστικής, ενώ μέχρι σήμερα υπήρχε η λάθος αντίληψη ότι για να κάνει ένας 3PL μεταφορικό έργο, πρέπει να δημιουργήσει ξεχωριστή μεταφορική εταιρία.
3) Οι όροι δόμησης των αποθηκών εξισώνονται με αυτούς των βιομηχανικών κτιρίων, το οποίο αποτελεί ένα βήμα προς τις ανάγκες της αγοράς για κτίρια με μεγάλα ύψη.
4) Απλουστεύεται το πλαίσιο αδειοδότησης κέντρων αποθήκευσης (συγχώνευση 2 διαφορετικών νομοθετικών πλαισίων, απλούστευση της διαδικασίας με γνώμονα την περιβαλλοντική επιβάρυνση).
5) Τίθεται το πλαίσιο για την Αστική Μεταφορά και Διανομή Εμπορευμάτων (urban logistics) και για την Πράσινη Μεταφορά Εμπορευμάτων (green logistics), σύμφωνα και με τις Ευρωπαϊκές απαιτήσεις.
6) Θεσπίζεται το πλαίσιο για υποχρέωση των αποθηκών για κυκλοφοριακές συνδέσεις με το οδικό δίκτυο.
7) Προβλέπεται θέσπιση επιχειρηματικών πάρκων εθνικής εμβέλειας, τα οποία θα έχουν έκταση τουλάχιστον 500 στρέμματα, θα διαθέτουν υποχρεωτικά πρόσβαση σε συνδυασμένη μεταφορά και θα υπάγονται στις διαδικασίες fast track, ώστε να γίνει προσέλκυση μεγάλων επενδύσεων.
8) Προώθηση τυποποίηση και προτυποποίηση logistics. Αποσαφηνίζονται ζητήματα που αφορούν τη σήμανση των φορτίων, υλικών αποθήκευσης. Θα γίνει με ευθύνη του Εθνικού Συστήματος Τυποποίησης
9) Όσες εγκαταστάσεις έχουν αδειοδοτηθεί με το προηγούμενο νομοθετικό πλαίσιο και αποτελούν χώρους αποθήκευσης και διανομής εμπορευμάτων θεωρείται πως έχουν ήδη συμμορφωθεί. Για όσους δεν έχουν αδειοδοτηθεί προβλέπεται περίοδος δύο ετών να το κάνουν.
Οι προωθούμενες αλλαγές αναμένεται ότι θα έχουν ως αποτέλεσμα:
- την άρση εμποδίων εισόδου και την ενίσχυση του ανταγωνισμού
- τη διευκόλυνση των διαδικασιών αδειοδότησης
- την αποσαφήνιση δραστηριοτήτων logistics ώστε οι επιχειρήσεις να μπορούν να ωφεληθούν από το νέο ΕΣΠΑ, το οποίοι οι δύο υπουργοί χαρακτήρισαν κομβικό σημείο για την επιτυχία της όλης προσπάθειας.


Το πλήρες κείμενο του νομοσχεδίου εδώ



Συνολικές προβολές σελίδας