Τετάρτη 5 Μαρτίου 2014

Παρουσιάστηκε το νομοσχέδιο για τα logistics. Τι περιλαμβάνει

Με στόχο την περαιτέρω οργάνωση του κλάδου των logistics και την… ευχή να καταστεί η Ελλάδα διαμετακομιστικός κόμβος της ΝΑ Ευρώπης, τα υπουργεία Ανάπτυξης και Μεταφορών παρουσίασαν το σχέδιο νόμου για τα logistics.
Το ν/σ «Ρύθμιση θεμάτων Εφοδιαστικής και άλλες διατάξεις», μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει τα εξής:
1) Καθιερώνεται ο ορισμός των Logistics, ορίζονται οι δραστηριότητές τους και καθιερώνεται ο ορισμός των επιχειρήσεων Εφοδιαστικής Αλυσίδας (3PL-3rd Party Logistics), τα οποία δεν υπήρχαν μέχρι τώρα στη νομοθεσία και αποτελούσαν πάγιο αίτημα της αγοράς.
2) Καθιερώνεται η ελεύθερη άσκηση μιας ή περισσότερων δραστηριοτήτων Εφοδιαστικής, ενώ μέχρι σήμερα υπήρχε η λάθος αντίληψη ότι για να κάνει ένας 3PL μεταφορικό έργο, πρέπει να δημιουργήσει ξεχωριστή μεταφορική εταιρία.
3) Οι όροι δόμησης των αποθηκών εξισώνονται με αυτούς των βιομηχανικών κτιρίων, το οποίο αποτελεί ένα βήμα προς τις ανάγκες της αγοράς για κτίρια με μεγάλα ύψη.
4) Απλουστεύεται το πλαίσιο αδειοδότησης κέντρων αποθήκευσης (συγχώνευση 2 διαφορετικών νομοθετικών πλαισίων, απλούστευση της διαδικασίας με γνώμονα την περιβαλλοντική επιβάρυνση).
5) Τίθεται το πλαίσιο για την Αστική Μεταφορά και Διανομή Εμπορευμάτων (urban logistics) και για την Πράσινη Μεταφορά Εμπορευμάτων (green logistics), σύμφωνα και με τις Ευρωπαϊκές απαιτήσεις.
6) Θεσπίζεται το πλαίσιο για υποχρέωση των αποθηκών για κυκλοφοριακές συνδέσεις με το οδικό δίκτυο.
7) Προβλέπεται θέσπιση επιχειρηματικών πάρκων εθνικής εμβέλειας, τα οποία θα έχουν έκταση τουλάχιστον 500 στρέμματα, θα διαθέτουν υποχρεωτικά πρόσβαση σε συνδυασμένη μεταφορά και θα υπάγονται στις διαδικασίες fast track, ώστε να γίνει προσέλκυση μεγάλων επενδύσεων.
8) Προώθηση τυποποίηση και προτυποποίηση logistics. Αποσαφηνίζονται ζητήματα που αφορούν τη σήμανση των φορτίων, υλικών αποθήκευσης. Θα γίνει με ευθύνη του Εθνικού Συστήματος Τυποποίησης
9) Όσες εγκαταστάσεις έχουν αδειοδοτηθεί με το προηγούμενο νομοθετικό πλαίσιο και αποτελούν χώρους αποθήκευσης και διανομής εμπορευμάτων θεωρείται πως έχουν ήδη συμμορφωθεί. Για όσους δεν έχουν αδειοδοτηθεί προβλέπεται περίοδος δύο ετών να το κάνουν.
Οι προωθούμενες αλλαγές αναμένεται ότι θα έχουν ως αποτέλεσμα:
- την άρση εμποδίων εισόδου και την ενίσχυση του ανταγωνισμού
- τη διευκόλυνση των διαδικασιών αδειοδότησης
- την αποσαφήνιση δραστηριοτήτων logistics ώστε οι επιχειρήσεις να μπορούν να ωφεληθούν από το νέο ΕΣΠΑ, το οποίοι οι δύο υπουργοί χαρακτήρισαν κομβικό σημείο για την επιτυχία της όλης προσπάθειας.


Το πλήρες κείμενο του νομοσχεδίου εδώ



1 σχόλιο:

  1. Την άποψη ότι η χώρα μας έχει τις δυνατότητες να καταστεί το μεγαλύτερο κέντρο διαμετακομιστικών δραστηριοτήτων για την Κεντρική, Ανατολική Ευρώπη, για τη Μέση Ανατολή και τη Βόρειο Αφρική εξέφρασε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης κατά τη διάρκεια κοινής συνέντευξης τύπου με τον υπουργό Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, κ. Κ. Χατζηδάκη στα πλαίσια παρουσίασης του νομοσχεδίου για τα logistics.

    Ειδικότερα, ο κ. Χρυσοχοΐδης υπογράμμισε ότι κύρος στόχος του νόμου είναι οριοθετήσει τις δραστηριότητες της εφοδιαστικής αλυσίδας θέτοντας νομοθετικό πλαίσιο για αυτές ενώ ταυτόχρονα να προσφέρει εργαλεία για την ανάπτυξη του κλάδου.

    Όπως αναφέρθηκε, για πρώτη φορά στην Ελλάδα χαράσσεται πολιτική για την εφοδιαστική αλυσίδα, οι σημαντικότεροι στόχοι της οποίας είναι:

    •να μειώσει το κόστος εφοδιασμού των επιχειρήσεων, με παράλληλη μείωση του κόστους των καταναλωτικών αγαθών στα ράφια των σούπερ μάρκετ και

    •να καταστήσει την Ελλάδα ελκυστική για την προσέλκυση του διερχόμενου φορτίου από τα λιμάνια της και μέσω των οδικών και σιδηροδρομικών της υποδομών στις αγορές της Βαλκανικής και Κεντρικής Ευρώπης.

    «Νομίζω ότι θα συμφωνήσουμε όλοι ότι αποτελεί μεγάλη ευκαιρία για την Ελλάδα από τη μια πλευρά η γεωγραφική της θέση και από την άλλη οι υποδομές, ώστε να καταστεί αυτό το οποίο πιστεύουμε ότι είναι το στρατηγικό της μέλλον, δηλαδή, ένα κέντρο διαμετακομιστικών δραστηριοτήτων για την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, για τη Μέση Ανατολή και τη Βόρειο Αφρική», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Χρυσοχοΐδης.

    Ο υπουργός αναφέρθηκε ιδιαίτερα στο σιδηροδρομικό δίκτυο και στην εξέλιξη της ολοκλήρωσης των υποδομών αλλά και στα λιμάνια της χώρας.

    «Έχουμε επίσης και μια άλλη αντινομία στη χώρα. Διαθέτουμε ένα εκατομμύριο περίπου φορτηγά ιδιωτικής χρήσεως σε αντίθεση με άλλες χώρες της Ευρώπης που διαθέτουν πολύ μεγάλο αριθμό φορτηγών δημοσίας χρήσεως. Σε εμάς, δυστυχώς, ο αριθμός αυτός είναι μόνο 33.000. Δηλαδή οι εταιρείες επιβαρύνονται με πρόσθετα κόστη, δεν χρησιμοποιούν outsourcing μεταφορές με αποτέλεσμα να έχουμε υψηλά κόστη», είπε ο υπουργός αναφερόμενος στα Φ.Δ.Χ και Φ.Ι.Χ.

    Η επιδίωξη του νομοσχεδίου και της γενικότερης πολιτικής για την εφοδιαστική αλυσίδα είναι να «μειωθεί το κόστος μεταφοράς και το κόστος του τελικού προϊόντος, το κόστος των βιομηχανικών προϊόντων, το κόστος των πρώτων υλών» ώστε να υπάρξει ανταγωνισμός στο εσωτερικό πεδίο στη βιομηχανία, στο εμπόριο και τις υπηρεσίες.

    Να σημειωθεί ότι ταυτόχρονα βασικός σκοπός του νομοσχεδίου είναι να προσελκύσει μεγάλες επενδύσεις στον τομέα των logistics.



    Μερικά από τα κύρια οφέλη του νόμου, όπως τα διατύπωσε ο υπουργός Ανάπτυξης:

    •Ελεύθερη πρόσβαση στην αγορά της εφοδιαστικής - Εξάλειψη αθέμιτου ανταγωνισμού.

    •Αύξηση του outsourcing. Στην Ελλάδα μόλις το 20% των εταιρειών κάνουν εξωτερική ανάθεση των υπηρεσιών logistics (outsourcing) όταν ο μέσος όρος στην Ευρώπη αγγίζει το 80%.

    •Καθιέρωση επιχειρηματικών πάρκων εφοδιαστικής εθνικής εμβέλειας τα οποία θα έχουν έκταση τουλάχιστον 500 στρ. και θα διαθέτουν υποχρεωτικά πρόσβαση σε συνδυασμένη μεταφορά. Τα τελευταία θα υπάγονται σε fast track ώστε να γίνει προσέλκυση μεγάλων επενδυτών.

    •Ανάπτυξη urban logistics και green logistics.

    •Δημιουργία πλαισίου στη δημόσια διοίκηση για την προώθηση των θεμάτων των logistics (ΥΠΟΜΕΔΙ- Νέα Διεύθυνση Στρατηγικής μεταφορών).

    Πηγή: http://youtruck.gr/index.php/logistics/item/1152-nomosxedio-logistics-parousiasi

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Συνολικές προβολές σελίδας