Δευτέρα 20 Απριλίου 2015

Πολλαπλά τα οφέλη για τους αυτοκινητιστές από την εφαρμογή TIR - EPD

Η ΟΦΑΕ, σε συνεργασία με την Διεθνή Ένωση Οδικών Μεταφορών (IRU), παρουσίασε στους Έλληνες αυτοκινητιστές ένα καινοτόμο εργαλείο, που ανοίγει νέες προοπτικές στην διεθνή διακίνηση εμπορευμάτων.
Για αυτό τον σκοπό, πραγματοποιήθηκαν διήμερες εκδηλώσεις στην Θεσσαλονίκη, όπου εκπρόσωποι της ΟΦΑΕ, της IRU, της Ομοσπονδίας Οδικών Μεταφορών της π.Γ.Δ.Μ., αλλά και εκπρόσωποι των τελωνειακών αρχών και των δύο χωρών, επισκέφτηκαν το συνοριακό σημείο διέλευσης μεταξύ Ελλάδας και π.Γ.Δ.Μ., Εύζωνοι-Bogoroditsa, για να παρακολουθήσουν από κοντά την διεκπεραίωση μιας τελωνειακής διαδικασίας, με την υποβολή ηλεκτρονικής προδήλωσης, με την εφαρμογή TIR-EPD (Elerctronic Pre Declaration).
Τα οφέλη της εφαρμογής TIR - EPD
Η εφαρμογή TIR-EPD παρέχει την δυνατότητα στους μεταφορείς να εξοικονομούν, τόσο χρόνο, όσο και χρήμα στην επιχείρησή τους, υποβάλλοντας εκ των προτέρων τα στοιχεία του φορτίου τους προς τα τελωνεία, με την απλή χρήση ενός υπολογιστή από όπου κι αν βρίσκονται. Η εφαρμογή σήμερα γίνεται δεκτή στα τελωνεία 31 χωρών και η γεωγραφική κάλυψη διαρκώς επεκτείνεται.
Την επόμενη ημέρα, Μ.Πέμπτη 9 Απριλίου 2015, πραγματοποιήθηκε, στο Ξενοδοχείο Μακεδονία Παλλάς, με απόλυτη επιτυχία, η ημερίδα της ΟΦΑΕ και της IRU, όπου δόθηκε έμφαση στα οφέλη που παρέχει το σύστημα TIR, καθώς και στις νέες προοπτικές που ανοίγονται για τους διεθνείς μεταφορείς που χρησιμοποιούν το TIR στην Ελλάδα.
Μεγάλη ήταν η προσέλευση των αυτοκινητιστών, οι οποίοι παρακολούθησαν με ενδιαφέρον από τους επικεφαλής της IRU την παρουσίαση της εφαρμογής TIR – EPD, ενώ έκαναν μαζί τους και πρακτική εξάσκηση με την χρήση Η/Υ.
Η έναρξη της ημερίδας έγινε με την εισήγηση του Προέδρου της ΟΦΑΕ, κ. Απόστολου Κενανίδη, ο οποίος μεταξύ άλλων, δήλωσε «...παρουσιάζοντας σήμερα την ηλεκτρονική εφαρμογή TIR-EPD ευελπιστούμε πως θα σας δώσουμε ένα εργαλείο για να κάνετε την επιχείρησή σας πιο ανταγωνιστική και βιώσιμη, ενώ παράλληλα αποσκοπούμε στην συνεχή βελτίωση των συνθηκών εργασίας ενός οδηγού διεθνών εμπορευματικών μεταφορών».
Στην συνέχεια τον λόγο πήρε ο Επικεφαλής Εμπορευματικών Μεταφορών και Αειφόρου Ανάπτυξης της IRU, κ. Jens Hügel, ενώ η αναλυτική παρουσίαση του συστήματος TIR έγινε από την εκπρόσωπο της Δ/νσης Τελωνειακών Διαδικασιών του Υπ. Οικονομικών, κα Ελένη Μεταξά-Μαριάτου, η οποία ανέλυσε τον καθοριστικό ρόλο του συστήματος TIR στο διεθνές εμπόριο.
Αρωγή της ΟΦΑΕ στις οικογένειες θυμάτων/αγνοουμένων του Norman Atlantic
Ιδιαίτερη στιγμή στην διοργάνωση υπήρξε η έμπρακτη συμπαράσταση στις οικογένειες των αυτοκινητιστών που χάθηκαν άδικα όταν ξέσπασε η πυρκαγιά στο πλοίο Norman Atlantic τον περασμένο Δεκέμβριο.
Ο κος Κενανίδης δήλωσε: «Εμείς στην ΟΦΑΕ θεωρούμε καθήκον μας πρωτίστως ως άνθρωποι και στην συνέχεια ως επαγγελματίες να σταθούμε δίπλα στους συναδέλφους που έχασαν την περιουσία τους εκείνη την ημέρα και ακόμη περισσότερο στις οικογένειες των θυμάτων και των αγνοουμένων συναδέλφων μας».
Η ΟΦΑΕ, παρακολουθώντας στενά από την αρχή τις εξελίξεις γύρω από αυτό το θέμα, κι έχοντας προβεί μέχρι σήμερα σε σειρά ενεργειών για την νόμιμη υποστήριξη όσων Ελλήνων αυτοκινητιστών επέβαιναν στο πλοίο, παρέδωσε στις οικογένειες των θυμάτων χρηματικές επιταγές ως ελάχιστη ένδειξη αλληλεγγύης και συμπαράστασης στις δύσκολες στιγμές που περνούν.

Η ΓΕΚ–ΤΕΡΝΑ ετοιμάζεται να αυξήσει την συμμετοχή της σε Νέα Οδό και Ε-65

Ο όμιλος της ΓΕΚ - ΤΕΡΝΑ συμμετέχει σε τρεις εταιρείες παραχώρησης που αφορούν τα έργα της Ιονίας Οδού (Αντίρριο – Ιωάννινα) , της  Κεντρικής Ελλάδας (Μεταμόρφωση – Σκάρφεια) και της Ολυμπίας Οδού. Η συμμετοχή του ομίλου στις εταιρείες παραχώρησης της Νέας  Οδού και της Κεντρικής  Ελλάδας  ανέρχεται,  στην  παρούσα  φάση, σε 33,33%, ενώ στην Ολυμπία Οδό σε 17%.  
Στη συμφωνία αναδιάρθρωσης των έργων παραχώρησης συμφωνήθηκε η αύξηση της συμμετοχής του ομίλου στις εταιρείες της Νέας Οδού και της Κεντρικής Ελλάδος, η οποία και θα υλοποιηθεί, με την καταβολή των μελλοντικών αυξήσεων μετοχικού κεφαλαίου, ενώ παράλληλα ανελήφθησαν, στο  σύνολό  τους, τα  δικαιώματα συμμετοχής  σε  εκάστη,  εκ  των  κατασκευαστικών  κοινοπραξιών  των  ανωτέρω δύο έργων.  
Η  αρχική  διάρκεια  της  παραχώρησης  έχει  οριστεί  σε  30  χρόνια και το τέλος  της  εκτιμάται ότι θα είναι το 2038. Στελέχη της ΓΕΚ – ΤΕΡΝΑ εκτιμούν  ότι τα  έσοδα από  την  δραστηριότητα  αυτή  θα  είναι  σημαντικά  τα  επόμενα χρόνια.
Σημειώνεται  ότι,  μαζί  με  την  υπογραφή,  τον  Νοέμβριο  2013, των συμφωνιών  «Τροποποίησης  Συμβάσεων  Παραχώρησης», οι οποίες  μάλιστα  κυρώθηκαν  με  νόμο  τον  Δεκέμβριο  του  2013, υπεγράφησαν  και  οι  αναδιαρθρώσεις  των  συμφωνιών  χρηματοδότησης,  μεταξύ  των  εταιρειών παραχώρησης και των δανειστριών τραπεζών, με άμεσο επακόλουθο την επανεκκίνηση των έργων  παραχώρησης.

Τέλος στην εσωτερική ακτοπλοϊκή απομόνωση των νησιών του Βορείου Αιγαίου

Τέλος στην αγωνία εκατοντάδων επιχειρηματιών του τουριστικού και όχι μόνο κλάδου έβαλε η σημερινή ανάρτηση στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ των αποτελεσμάτων του ανοιχτού, δημόσιου, διεθνή μειοδοτικού διαγωνισμού για την δρομολογιακή εξυπηρέτηση των γραμμών του Βορείου Αιγαίου, σύμφωνα με το politischios.gr.
Συνολικά κατοχυρώθηκαν τρεις διαγωνισμοί. Ο πρώτος αφορά στη γραμμή Καβάλα- Λήμνος- Μυτιλήνη- Χίος- Καρλόβασι, ο δεύτερος στη γραμμή Καβάλα- Λήμνος- Μυτιλήνη- Χίος- Βαθύ Σάμου- Άγιος Κήρυκος και ο τρίτος στη σύνδεση της Χίου με τα Ψαρά.
Το γεγονός ότι επιτέλους ο διαγωνισμός προχώρησε έπειτα από αρκετούς μήνες κωλυσιεργίας αποτελεί ανάσα ανακούφισης για δεκάδες επαγγελματίες στα νησιά του Βορείου Αιγαίου που εδώ και καιρό έβλεπαν την τουριστική περίοδο να πλησιάζει χωρίς όμως να έχουν ένα σίγουρο πλάνο τόσο για την εσωτερική σύνδεση των νησιών της περιφέρειας όσο και για τη σύνδεση με τη Βόρεια Ελλάδα.
Οι γραμμές
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα των διαγωνισμών η γραμμή Καβάλα- Λήμνος- Μυτιλήνη- Χίος- Καρλόβασι κατοχυρώνεται στην Blue Star Ferries που θα εκτελεί το δρομολόγιο μία φορά την εβδομάδα από 15/6/2015 έως 13/9/2015 με το πλοίο Blue Star 1, μία φορά την εβδομάδα έναντι του ποσού των 86.250 ευρώ ανά πλήρες δρομολόγιο.
Η δεύτερη γραμμή που θα συνδέει την Καβάλα, την Λήμνο, την Μυτιλήνη και τη Χίο με το Βαθύ και τον Άγιο Κήρυκο κατοχυρώθηκε στην Hellenic Seaways. Η εταιρεία θα εκτελεί το δρομολόγιο μία φορά την εβδομάδα από 15/6 έως 13/9 2015 με το πλοίο «Νήσος Μύκονος» έναντι του ποσού των 109.792 ευρώ ανά πλήρες δρομολόγιο. Μάλιστα το πλοίο από τη σύμβαση έχει την υποχρέωση να προσεγγίζει και την Πάτμο χωρίς μίσθωμα.
Τέλος σε ότι αφορά στη γραμμή Χίου – Ψαρών αυτή κατοχυρώθηκε στην Blue Star Ferries για το χρονικό διάστημα μέχρι 31/10. Έτσι το πλοίο Blue Star 1 μία φορά την εβδομάδα κατά το τακτικό του δρομολόγιο από τον Πειραιά θα προσεγγίζει και τα Ψαρά έναντι 8.900 ευρώ ανά πλήρες δρομολόγιο.
Σημειώνεται ότι οι ημέρες και οι ώρες των δρομολογίων θα καθοριστούν έπειτα από τη σύμφωνη γνώμη της Διεύθυνσης Θαλασσίων Συγκοινωνιών ενώ για να τεθούν σε ισχύ οι αποφάσεις απομένει ο τυπικός έλεγχος από το Ελεγκτικό Συνέδριο του κράτους.

Συνολικές προβολές σελίδας