Τετάρτη 18 Νοεμβρίου 2015

Το ΕΒΕΠ θέλει μετοχές του ΟΛΠ και ταυτόχρονη προκήρυξη του Θριασίου Ε/Κ

Εμμένει το ΕΒΕΠ για την απόκτηση, μέσω κοινοπρακτικού σχήματος, μετοχών του ΟΛΠ, όπως προέκυψε από την συνάντηση αντιπροσωπείας του με τον υπουργό Ναυτιλίας Θεόδωρο Δρίτσα, ο οποίος αποκάλυψε ότι, μετά την εξαίρεση της ακτογραμμής Δραπετσώνας, γίνεται προσπάθεια να εξαιρεθεί από τη σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΠ και το Πορθμείο Περάματος.
Στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε, με πρωτοβουλία του ΕΒΕΠ, συζητήθηκαν οι εξελίξεις στο διαγωνισμό αξιοποίησης του Ο.Λ.Π., καθώς όπως έγινε γνωστό, η υποβολή προσφορών για το λιμάνι ορίσθηκε για τις 15 Δεκεμβρίου, έπειτα από σχετικό αίτημα των ενδιαφερόμενων επενδυτών.
Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ Β. Κορκίδης επανέλαβε την πρόταση που είχε καταθέσει το Επιμελητήριο για τη δημιουργία ενός κοινοπρακτικού σχήματος από φορείς των Ο.Τ.Α., Επιμελητηρίων, θεσμικών φορέων και ενώσεις χρηστών των υπηρεσιών του Ο.Λ.Π. για την αγορά μετοχών του.

Επίσης, τέθηκε το θέμα της επαναπροκήρυξης, εντός της εβδομάδας, από τη ΓΑΙΑΟΣΕ, του πολύπαθου διαγωνισμού για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο, λαμβάνοντας υπόψη πως, πρόκειται για ένα έργο πνοής με τη δημιουργία χώρων αποθήκευσης, μεταφόρτωσης και κέντρων διανομής, συνολικής αξίας 200 εκατ. ευρώ.
Ακόμη, σημειώθηκαν οι μέχρι σήμερα επιπτώσεις στην εισαγωγική και εξαγωγική, εμπορική δραστηριότητα του λιμανιού, λόγω των capitalcontrols, αλλά και οι τρόποι επαναλειτουργίας των Ναυπηγείων.
Από την πλευρά του, ο κ. Θ. Δρίτσας, αφού ευχαρίστησε τον Πρόεδρο του  Ε.Β.Ε.Π. για τις προτάσεις που κατέθεσε, σχετικά με τον Αναπτυξιακό Νόμο και το νέο ΕΣΠΑ, τον ενημέρωσε ότι το Υπουργείο συμπεριέλαβε το maritime cluster, το port cluster και τη ναυπηγοεπισκευαστική επιχειρηματικότητα.
Αναφορικά με τον Ο.Λ.Π., επεσήμανε ότι, μετά την εξαίρεση της ακτογραμμής Δραπετσώνας, λιμενικών εγκαταστάσεων και αρχαιολογικών χώρων, γίνεται προσπάθεια να εξαιρεθεί από τη σύμβαση παραχώρησης και το Πορθμείο Περάματος.
Επίσης, πρότεινε να συμμετάσχει εκπρόσωπος του Επιμελητηρίου στην Επιτροπή Κρουαζιέρας, που θα συσταθεί εντός των ημερών, ενώ τέλος, τόνισε ότι στις προτεραιότητες του Υπουργείου, βρίσκονται τα εργασιακά θέματα και η επαναδραστηριοποίηση της Ζώνης Περάματος.
Μετά την ολοκλήρωση της συνάντησης, ο Πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π. προέβη στην ακόλουθη δήλωση: «…Το τάιμινγκ της προκήρυξης για το μεγάλο LogisticCenter του Θριάσιου θεωρείται θετικό, καθώς συμπίπτει χρονικά με την υποβολή δεσμευτικών προσφορών για τον Ο.Λ.Π., προσδίδοντας υπεραξία στον Πειραιά, αφού κάθε μεγάλο λιμάνι, χρειάζεται δίπλα του ένα σύγχρονο εμπορευματικό κέντρο.
Το Ε.Β.Ε.Π., υποστηρίζοντας τα συμφέροντα χιλιάδων πειραϊκών επιχειρήσεων, οι οποίες απασχολούν πάνω από 200.000 εργαζόμενους, με ιδιαίτερα σημαντική, εξαγωγική, ναυπηγοεπισκευαστική και ναυτιλιακή δραστηριότητα, συνεχίζει να εργάζεται προς την κατεύθυνση της ανάπτυξης του λιμανιού του Πειραιά, με σκοπό την ανάδειξή του, ως το μεγαλύτερο σταθμό εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο, σε Κέντρο «Logistics», αλλά και σε ένα παγκόσμιο κόμβο θαλάσσιων μεταφορών, κρουαζιέρας, ναυπηγοεπισκευής και διαμετακομιστικού εμπορίου».

Ολοένα και περισσότερες ναυτιλιακές εγκαταλείπουν την Ελλάδα. Ερώτηση στη Βουλή

Ερώτηση κατέθεσε ο Βουλευτής Ηρακλείου με το Ποτάμι, Σπύρος Δανέλλης, προς τους υπουργούς Ναυτιλίας και Οικονομίας, σχετικά με τις ναυτιλιακές εταιρίες, που οδηγούνται να «εγκαταλείψουν» την έδρα τους από την Ελλάδα.
Η Κύπρος, το Ντουμπάι, η Σιγκαπούρη και το Λονδίνο εμφανίζονται ως ελκυστικοί προορισμοί μετεγκατάστασης των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών, καθώς στη χώρα μας το ασταθές οικονομικό και πολιτικό περιβάλλον συνδυαζόμενο με την απουσία ενός απλού, δίκαιου, σταθερού ανταγωνιστικού φορολογικού πλαισίου δεν μπορούν να ανταποκριθούν με θετικό τρόπο στο διεθνή ανταγωνισμό.

Είναι σαφές, πως μια τέτοια εξέλιξη θα έχει σαν συνέπεια να χαθούν χιλιάδες θέσεις εργασίας ενώ παράλληλα θα εξαφανιστούν τα όποια φορολογικά έσοδα έχει το κράτος από τον συγκεκριμένο κλάδο.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
Θέμα: Εγκαταλείπουν την έδρα τους στην Ελλάδα οι ναυτιλιακές εταιρίες
Οι νέες χώρες, που εισέρχονται δυναμικά στον ανταγωνισμό προσέλκυσης πλοίων, φαίνεται πως απειλούν να περιορίσουν τη διεθνή δυναμική του ελληνικού νηολογίου, μειώνοντας ακόμη περισσότερο τις ναυτιλιακές εταιρείες, που παρά τις δυσκολίες και την οικονομική κρίση, έχουν διατηρήσει μέχρι σήμερα την έδρα τους στην Ελλάδα.
Τα στοιχεία που δίνει η εταιρεία Petrofin, που διενεργεί σχετική έρευνα, αποδεικνύουν πως τα τελευταία 18 χρόνια οι ναυτιλιακές εταιρείες στην χώρα μειώθηκαν κατά 30%, καθώς η μια στις τρεις είτε έκλεισε, είτε «μετανάστευσε», είτε απορροφήθηκε από μεγαλύτερους ομίλους. Είναι χαρακτηριστικό πως μόνο την περσινή χρονιά οδηγήθηκαν σε λουκέτο 20 ναυτιλιακές εταιρείες που λειτουργούσαν στην Ελλάδα, συρρικνώνοντας τον κλάδο κατά 3%.
Βασικός προορισμός όσων εταιρειών αδυνατούν να συντηρήσουν την έδρα τους στην Ελλάδα είναι η Κύπρος, όπου σύμφωνα με δημοσιεύματα ναυτιλιακών εφημερίδων, γνωστά ονόματα της ελληνικής ποντοπόρου ναυτιλίας, ίδρυσαν ήδη εταιρείες και άνοιξαν τραπεζικούς λογαριασμούς. Παράλληλα, σημαντικές προτιμήσεις συγκεντρώνουν και άλλα διεθνή ναυτιλιακά κέντρα όπως το Ντουμπάι, η Σιγκαπούρη, το Λονδίνο και το Μονακό.
Επιπλέον, από τα στοιχεία της τράπεζας της Ελλάδος είναι φανερό πως πολλοί πλοιοκτήτες, έχουν αλλάξει τις ροές του ναυτιλιακού συναλλάγματος προς ξένες τράπεζες, εξαιτίας των ελέγχων κεφαλαίων, που παρά τις ειδικές προβλέψεις που έχουν γίνει για τις ναυτιλιακές εταιρείες, συνεχίζουν να λειτουργούν ανασταλτικά για την εισαγωγή κεφαλαίων.

Το αποτέλεσμα είναι να μην περνά πλέον όλο το ναυτιλιακό συνάλλαγμα από τις ελληνικές τράπεζες. Ενδεικτικά, τον Αύγουστο το ναυτιλιακό συνάλλαγμα (μεταφορές) που εισήλθε στη χώρα μας ανήλθε στα μόλις 570,7 εκατ. ευρώ, έναντι 1,069 δισ. ευρώ τον αντίστοιχο μήνα του 2014 και 1,022,9 δισ. ευρώ το 2013.
Δεδομένου ότι, παρά τις νομοθετικές δυσκαμψίες, τη γραφειοκρατία και τα υψηλά κόστη η ελληνική σημαία συνεχίζει να θεωρείται από τις πιο ποιοτικές διεθνώς,
Δεδομένου ότι, οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες τρέπονται σε φυγή εξαιτίας του ασταθούς οικονομικού και πολιτικού περιβάλλοντος και των μακροχρόνιων γραφειοκρατικών διαδικασιών που απαιτούνται στις ναυτιλιακές υποθέσεις, καθώς και εξαιτίας της απουσίας ενός απλού, δίκαιου, σταθερού ανταγωνιστικού φορολογικού πλαισίου,
Δεδομένου ότι, «λουκέτο» των ναυτιλιακών στην Ελλάδα θα σημάνει χάσιμο επιπλέον θέσεων εργασίας που θα επιβαρύνουν ακόμη περισσότερο τα ήδη υψηλά ποσοστά ανεργίας στη χώρα μας,
Δεδομένου ότι, γερμανικοί και αγγλικοί παράγοντες της ναυτιλίας βολιδοσκοπούν ήδη Ελληνες πλοιοκτήτες προσφέροντας κίνητρα για μεταφορά της έδρας των εταιρειών τους στις χώρες τους,
Δεδομένου ότι, η Γερμανία νομοθετεί σημαντικές φοροελαφρύνσεις για τους γερμανούς εφοπλιστές προκειμένου να προστατεύσει τη γερμανική ναυτιλία ενώ την ίδια στιγμή πιέζει την ελληνική κυβέρνηση για νέους φόρους στον κλάδο,
Ερωτώνται οι Υπουργοί:
1. Πώς θα αντιμετωπίσετε τυχόν εκροή ναυτιλιακών εταιριών στο εξωτερικό τη στιγμή που αποτελούν έναν εκ των δύο πυλώνων της ελληνικής οικονομίας;
2. Τι άμεσες αλλαγές προγραμματίζετε να γίνουν στη ναυτιλιακή νομοθεσία (τροποποιήσεις ή καταργήσεις αντιπαραγωγικών νόμων για τη ναυτιλία) ώστε να ευθυγραμμιστεί με τις διεθνείς πρακτικές και να γίνει πιο ανταγωνιστική στο διεθνές περιβάλλον;
3. Σκοπεύετε να προχωρήσετε στη δημιουργία και στη διασφάλιση ενός απλού, σταθερού, δίκαιου και ανταγωνιστικού φορολογικού πλαισίου για τις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες ώστε να καταφέρουν να συντηρήσουν την έδρα τους στη χώρα;
4. Σε ποιες συγκεκριμένες ενέργειες και παρεμβάσεις πρόκειται να προβείτε ώστε να προστατεύσετε και να αυξήσετε τις θέσεις εργασίας στην ποντοπόρο ναυτιλία; Προγραμματίζετε συγκεκριμένες παρεμβάσεις στην πρόσληψη και εκπαίδευση των ελλήνων ναυτικών καθώς και στο ταμείο ΝΑΤ, αν ναι ποιες είναι;
5. Πώς σκοπεύετε να μειώσετε το χρόνο ένταξης πλοίων στην ελληνική σημαία προκειμένου να κρατήσει τη θέση της και να εξασφαλίσει την ποιότητα της διεθνώς;
6. Τι απαντάτε στις εταιρίες που δηλώνουν ότι δεν έχουν περιθώριο να επιβιώσουν σε ένα έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον αν η φορολογία είναι απαγορευτική για επενδύσεις; Υπάρχει σχέδιο διαπραγμάτευσης με τους δανειστές που να υποστηρίζει τα συμφέροντα της ελληνικής ποντοπόρου ναυτιλίας; Αν ναι ποιο;».

Στην αγορά των οδικών εμπορευματικών μεταφορών της Τουρκίας η Dachser

Στην ίδρυση θυγατρικής επιχείρησης, που θα ασχολείται με τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές, στην τουρκική αγορά, προχωρά η Dachser.
Σύμφωνα με τον Wolfgang Reinel, διευθύνοντα σύμβουλο εφοδιαστικής αλυσίδας βόρειας και κεντρικής Ευρώπης, ο οποίος θα αναλάβει να ηγηθεί της τουρκικής θυγατρικής της Dachser, υπάρχει τρομερή ανάπτυξη στον κλάδο των μεταφορών της Τουρκίας τα τελευταία χρόνια.
Οπότε, συμπληρώνει ο ίδιος, ήρθε η ώρα να κάνουμε το επόμενο βήμα και να εξασφαλίσουμε ότι οι πελάτες μας θα είναι σε θέση να επωφεληθούν του ευρωπαϊκού δικτύου της εταιρείας.
Ο Reinel τονίζει ότι η Dachser θα εστιάσει κυρίως στον κλάδο των καταναλωτικών αγαθών, της αυτοκινητοβιομηχανίας και της κλωστοϋφαντουργίας έχοντας μια ολιστική στρατηγική στο κομμάτι των intermodal logistics.


499 εκατ. ευρώ για βασικά έργα μεταφορών στην Ελλάδα. Tα περισσότερα στο σιδηρόδρομο

Στις 12 Νοεμβρίου, ο  Εκτελεστικός Οργανισμός Καινοτομίας και Δικτύων (INEA) υπέγραψε με το ελληνικό υπουργείο Οικονομίας τέσσερεις συμφωνίες επιχορήγησης για τα έργα που χρηματοδοτούνται στο πλαίσιο της διευκόλυνσης «Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF).
Η επιχορήγηση της ΕΕ για τα έργα ανέρχεται στο συνολικό ποσό των  499 εκατ. ευρώ.
Τα έργα έχουν επιλεγεί στο πλαίσιο της πρόσκλησης υποβολής προτάσεων για το 2014 της CEF για τις μεταφορές, με την οποία διατέθηκαν 13 δισ. ευρώ για την χρηματοδότηση έργων βελτίωσης των ευρωπαϊκών υποδομών μεταφορών, για την προώθηση της ασφάλειας των μεταφορών, την ανάπτυξη των ευφυών συστημάτων μεταφορών και τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων του τομέα των μεταφορών.

Ο Εκτελεστικός Διευθυντής του INEA κ. Dirk Beckers, ο οποίος υπέγραψε αυτοπροσώπως τις συμφωνίες επιχορήγησης, δήλωσε τα εξής: «Η σημερινή μέρα αποτελεί ορόσημο για τη φάση υλοποίησης αυτών των ελληνικών έργων, τα οποία έχουν υψηλή ευρωπαϊκή προστιθέμενη αξία.
Ο Οργανισμός θα διασφαλίσει ότι για τα επόμενα έτη, θα υπάρξει έγκαιρη και εντός του προϋπολογισμού πρόοδος, με στενή παρακολούθηση κάθε έργου, έτσι ώστε να υλοποιούμε τις βελτιώσεις αυτών των υποδομών ζωτικής σημασίας για τους ευρωπαίους πολίτες και τις επιχειρήσεις.»
Τα έργα που υπεγράφησαν αφορούν σημαντικά έργα υποδομής και μελέτες για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού τομέα στην Ελλάδα. Πρόκειται, συγκεκριμένα, για τα εξής έργα:

Συνολικές προβολές σελίδας