Τετάρτη 12 Αυγούστου 2015

Τι αλλάζει στα διόδια των εθνικών οδών

Την κατάθεση νομοσχεδίου στη Βουλή για τα δημόσια έργα ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός με στόχο μεγάλες αλλαγές στο σύστημα παραγωγής υποδομών. Σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών, κ. Χρήστο Σπίρτζη, η κυβέρνηση και οι εταιρίες παραχώρησης της Ιόνιας Οδού και του Ε65 συμφώνησαν ευέλεκτικη τιμολογιακή πολιτική η οποία προβλέπει:
- Δωρεάν διελεύσεις από πλευρικούς σταθμούς για ενδοδημοτικές μετακινήσεις όπου δεν υφίστανται εναλλακτικές διαδρομές
- Δωρεάν διελεύσεις μόνιμων κατοίκων στα όρια των δήμων Ωρωπού, Θηβαίων και Ορχομενού
- Δωρεάν διελεύσεις ΕΜΑ
- Παροχή εκπτώσεων σε εργαζόμενους χρήστες του αυτοκινητόδρομου με πέντε δωρεάν διελεύσεις σε κάθε σαράντα διελεύσεις
- Αναλογικό σύστημα διοδίων χιλιομερικής χρεώσης, με ορίζοντα εφαρμογής την περίοδο λειτουργίας των έργων
- Μετάθεση του ανοίγματος των πλευρικών διοδίων των σταθμών Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου στο τέλος του 2018 με αναλογική χρέωση για τους δημότες Αχαρνών, Κηφισιάς και Διονύσου
- Υποχρέωση καταβολής δημοτικών τελών των αυτοκινητόδρομων, εάν οι δήμοι παρέχουν αντίστοιχες υπηρεσίες
- Επίσπευση της επίλυσης των προβλημάτων των έργων (περιβαλλοντικά, αδειοδοτικά, απαλλοτριώσεις κτλ)
- Παροχή παράτασης κατασκευής 17 μηνών και 18 μηνών αντίστοιχα για την Ιόνια Οδό και τον Ε65
- Απόσυρση ποινικών και αστικών διεκδικήσεων από τον παραχωρησιούχο από ομάδες πολιτών που αντιδρούσαν στα διόδια.
Ο κ. Σπίρτζης είπε ότι η κυβέρνηση συζητά με τις τράπεζες και τους παραχωρησιούχους την οριζόντια μείωση των τιμών των διοδίων σε όλο το μήκος των οδικών αξόνων.

Την κατάθεση νομοσχεδίου στη Βουλή για τα δημόσια έργα ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός με στόχο μεγάλες αλλαγές στο σύστημα παραγωγής υποδομών. Σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών, κ. Χρήστο Σπίρτζη, η κυβέρνηση και οι εταιρίες παραχώρησης της Ιόνιας Οδού και του Ε65 συμφώνησαν ευέλεκτικη τιμολογιακή πολιτική η οποία προβλέπει: - Δωρεάν διελεύσεις από πλευρικούς σταθμούς για ενδοδημοτικές μετακινήσεις όπου δεν υφίστανται εναλλακτικές διαδρομές - Δωρεάν διελεύσεις μόνιμων κατοίκων στα όρια των δήμων Ωρωπού, Θηβαίων και Ορχομενού - Δωρεάν διελεύσεις ΕΜΑ - Παροχή εκπτώσεων σε εργαζόμενους χρήστες του αυτοκινητόδρομου με πέντε δωρεάν διελεύσεις σε κάθε σαράντα διελεύσεις - Αναλογικό σύστημα διοδίων χιλιομερικής χρεώσης, με ορίζοντα εφαρμογής την περίοδο λειτουργίας των έργων - Μετάθεση του ανοίγματος των πλευρικών διοδίων των σταθμών Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου στο τέλος του 2018 με αναλογική χρέωση για τους δημότες Αχαρνών, Κηφισιάς και Διονύσου - Υποχρέωση καταβολής δημοτικών τελών των αυτοκινητόδρομων, εάν οι δήμοι παρέχουν αντίστοιχες υπηρεσίες - Επίσπευση της επίλυσης των προβλημάτων των έργων (περιβαλλοντικά, αδειοδοτικά, απαλλοτριώσεις κτλ) - Παροχή παράτασης κατασκευής 17 μηνών και 18 μηνών αντίστοιχα για την Ιόνια Οδό και τον Ε65 - Απόσυρση ποινικών και αστικών διεκδικήσεων από τον παραχωρησιούχο από ομάδες πολιτών που αντιδρούσαν στα διόδια. Ο κ. Σπίρτζης είπε ότι η κυβέρνηση συζητά με τις τράπεζες και τους παραχωρησιούχους την οριζόντια μείωση των τιμών των διοδίων σε όλο το μήκος των οδικών αξόνων. Πηγή: www.lifo.gr

Πρόστιμο 150 ευρώ στα οχήματα, που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ, για διάστημα άνω των 6 μηνών

Πρόστιμο 150 ευρώ στους ιδιοκτήτες οχημάτων, που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ, από την καταληκτική ημερομηνία τους και για διάστημα μεγαλύτερο από έξι μήνες, προβλέπει το 3ο μνημόνιο.  
Μάλιστα, στο υπουργείο Οικονομικών υπάρχει πρόβλεψη για έσοδα 15,4 εκατ. ευρώ εφέτος και 56,3 εκατ. το 2016. Η εν λόγω διάταξη είναι η ακόλουθη: 
ΥΠΟΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ Δ.8: ΡΥΘΜΙΣΗ Ν.3446/2006 (Α΄49)
Μετά το άρθρο 18 του ν.3446/2006 (Α΄49) προστίθεται νέο άρθρο 18Α ως εξής:
«Άρθρο 18Α
Εκπρόθεσμος Τεχνικός Έλεγχος πέραν των έξι (6) μηνών
1. Κατ’ εξαίρεση των οριζομένων στην παρ. 4 του άρθρου 5 του ν. 1350/1983 ΦΕΚ Α’ 55) «Υποχρεωτικός τεχνικός έλεγχος των οδικών οχημάτων και άλλες διατάξεις», παρέχεται η δυνατότητα στους ιδιοκτήτες των εγγεγραμμένων στην Ελλάδα οχημάτων, για τα οποία ένα (1) μήνα μετά τη δημοσίευση της παρούσας διάταξης θα έχει παρέλθει χρονικό διάστημα κατ’ ελάχιστο έξι (6) μηνών από την καταληκτική ημερομηνία εμπρόθεσμης διενέργειας περιοδικού τεχνικού ελέγχου, εφόσον προσκομίσουν αυτά, εντός των προθεσμιών της παρ. 2 του παρόντος άρθρου, σε ΚΤΕΟ για τη διενέργεια του περιοδικού τεχνικού ελέγχου, να καταβάλλουν, πέραν του προβλεπόμενου τέλους διενέργειας του ελέγχου, μειωμένο το πρόσθετο ειδικό τέλος και δη ίσο με το καταβαλλόμενο στις περιπτώσεις εκπρόθεσμης προσκόμισης πέραν των τριάντα (30) ημερών και μέχρι των έξι (6) μηνών. 
2.  Για την εφαρμογή των οριζομένων στην προηγούμενη παράγραφο τα οχήματα προσκομίζονται για περιοδικό τεχνικό έλεγχο  ως ακολούθως:
α.  Τα οχήματα για τα οποία το χρονικό διάστημα έξι (6) μηνών από την καταληκτική ημερομηνία εμπρόθεσμης διενέργειας περιοδικού τεχνικού ελέγχου παρήλθε έως τις 30-06-2014 προσκομίζονται έως και τις 30-09-2015.
β. Τα οχήματα για τα οποία το χρονικό διάστημα έξι (6) μηνών από την καταληκτική ημερομηνία εμπρόθεσμης διενέργειας περιοδικού τεχνικού ελέγχου παρήλθε εντός του χρονικού διαστήματος από 01-07-2014 έως 31-12-2014 προσκομίζονται έως και τις 31-10-2015.
γ. Τα οχήματα για τα οποία το χρονικό διάστημα έξι (6) μηνών από την καταληκτική ημερομηνία εμπρόθεσμης διενέργειας περιοδικού τεχνικού ελέγχου παρήλθε ή θα παρέλθει από 01-01-2015 έως και ένα (1) μήνα από τη δημοσίευση της παρούσας διάταξης προσκομίζονται έως και τις 30-11-2015.
3.  Στους ιδιοκτήτες οχημάτων για τα οποία συμπληρώνεται χρονικό διάστημα έξι (6) μηνών από την καταληκτική ημερομηνία εμπρόθεσμης διενέργειας περιοδικού τεχνικού ελέγχου , επιβάλλεται από το Υπουργείο Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού πρόστιμο ύψους εκατόν πενήντα (150) ευρώ, το οποίο βεβαιώνεται στη Φορολογική Διοίκηση και εισπράττεται κατά τις διατάξεις του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (ν.δ. 356/1974, ΦΕΚ 90/Α΄). Το πρόστιμο του προηγούμενου εδαφίου επιβάλλεται και στους ιδιοκτήτες οχημάτων της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου, εφόσον δεν προσκομίσουν τα οχήματά τους για διενέργεια περιοδικού τεχνικού ελέγχου μέχρι και τις 31.12.2015. Σε όσους επιβάλλεται το πρόστιμο της παρούσας παραγράφου, δεν επιβάλλεται το πρόστιμο της παραγράφου 4 του άρθρου 86 του ν. 2969/1999 (ΦΕΚ 57/Α΄) «Κύρωση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας».
4.  Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, ορίζεται ο τρόπος πληρωμής του μειωμένου πρόσθετου τέλους της παραγράφου 1, τα όργανα, η διαδικασία και ο τρόπος πληρωμής του προστίμου της παραγράφου 3 και ρυθμίζονται τα σχετικά με τις διασταυρώσεις αρχείων για τον εντοπισμό των εκπρόθεσμων σε τεχνικό έλεγχο οχημάτων και  κάθε άλλη λεπτομέρεια αναγκαία για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου αυτού».

Αύξηση 4% του φόρου χωρητικότητας για τα ελληνικά και ελληνόκτητα πλοία προβλέπει το 3ο μνημόνιο

Αυξάνονται 4% κάθε χρόνο, από το 2016 έως και το 2020, οι συντελεστές φόρου και εισφοράς για τα πλοία α' κατηγορίας, που είναι νηολογημένα με ελληνική σημαία, αλλά και των πλοίων ελληνικών συμφερόντων, με ξένη σημαία, σύμφωνα με διάταξη που περιέχεται στο σχέδιο νόμου "Κύρωση του σχεδίου σύμβασης οικονομικής ενίσχυσης από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας και ρυθμίσεις για την υλοποίηση της συμφωνίας χρηματοδότησης".
Αναλυτικά, η διάταξη για την επιπρόσθετη φορολόγηση των Ελλήνων εφοπλιστών έχει ως εξής:
ΥΠΟΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ Δ.4: ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ν.27/1975 (Α΄77), ν.29/1975 (Α’ 75) ΚΑΙ ν.4111/2013 (Α΄18)
1. Στο ν.27/1975 (Α΄77) προστίθεται νέο άρθρο 26α, ως εξής:
“Άρθρο 26α
Φορολογία πλοίων με σημαία Ευρωπαϊκής Ένωσης και Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου
1. Τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής και ημερόπλοια με σημαία  κράτους–μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.) και του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (Ε.Ο.Χ.) πλην της ελληνικής, ανεξαρτήτως κόρων ολικής χωρητικότητας, τα οποία υπάγονται στις διατάξεις του ν. 4256/2014 (Α’ 92) υπόκεινται σε φόρο χωρητικότητας (tonnagetax), σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου. 
2. Τα επιβατηγά και οχηματαγωγά πλοία, επιβατηγά ή φορτηγά, δρομολογημένα σε τακτική γραμμή επιβατικών μεταφορών και πορθμείων με σημαία κράτους–μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.) και του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (Ε.Ο.Χ.)  πλην της ελληνικής, ανεξαρτήτως κόρων ολικής χωρητικότητας, που εκτελούν υπηρεσίες θαλάσσιων μεταφορών στην Ελλάδα μεταξύ λιμένων της ηπειρωτικής χώρας, της ηπειρωτικής χώρας και νησιών ή μεταξύ λιμένων νησιών (ενδομεταφορών), σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις του άρθρου πρώτου του ν. 2932/2001 (Α’ 145), υπόκεινται σε φόρο χωρητικότητας (tonnagetax), σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου.

3. Λοιπά πλοία θαλασσίων μεταφορών μεταξύ λιμένων εσωτερικού (ενδομεταφορών) ανεξαρτήτως κόρων ολικής χωρητικότητας καθώς και πλοία με ολική χωρητικότητα μέχρι 500 κόρους που εκτελούν διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές με σημαία κράτους–μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.) και του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (Ε.Ο.Χ.) πλην της ελληνικής υπόκεινται σε φόρο χωρητικότητας (tonnagetax), σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου και με την επιφύλαξη της εφαρμογής τυχόν συμβάσεων αποφυγής  διπλής φορολογίας και ναυτιλιακών συμβάσεων.
4.   Με την καταβολή του φόρου σύμφωνα με το παρόν άρθρο, εξαντλείται κάθε υποχρέωση των πλοιοκτητών ή των πλοιοκτητριών εταιρειών των πλοίων του παρόντος άρθρου από το φόρο εισοδήματος, επί των εισοδημάτων που αποκτώνται από τη δραστηριότητα αυτή. Η ίδια απαλλαγή από το φόρο εισοδήματος ισχύει για τους μετόχους ή εταίρους των ως άνω εταιρειών, μέχρι και φυσικού προσώπου, για το εισόδημα που αποκτούν με τη μορφή διανομής καθαρών κερδών ή μερισμάτων.  
5.  Οι διατάξεις του ν. 4174/2013 (Α’170) έχουν ισχύ κατά την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος άρθρου.
6. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, ρυθμίζονται ειδικότερα ζητήματα που αφορούν τον τρόπο της καταμέτρησης των κόρων ολικής χωρητικότητας των πλοίων αυτών.
7. Με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, καθορίζεται κάθε αναγκαίο θέμα για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος άρθρου.
8.  Η ισχύς των διατάξεων του παρόντος άρθρου αρχίζει από την 1η Ιανουαρίου 2015 για υπηρεσίες θαλάσσιων μεταφορών που παρέχονται  από την ημερομηνία αυτή και μετά”.
2. α. Τα ποσά φόρου που οφείλονται σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 1 του άρθρου 6 του ν. 27/1975  προσαυξάνονται για τα έτη 2016 έως και 2020 κατά ποσοστό τέσσερα τοις εκατό (4%) ετησίως.
Το ποσό που προκύπτει από τον υπολογισμό της προσαύξησης προστίθεται στα ποσά φόρου όπως έχουν διαμορφωθεί κατά το έτος 2015 κατ’ εφαρμογή των διατάξεων της παραγράφου 4 του άρθρου 6 του ν. 27/1975   και σε αυτά των επόμενων ετών, όπως αυτά θα διαμορφωθούν μέσα στην παραπάνω πενταετία.
Τα ανωτέρω εφαρμόζονται αναλόγως και κατά τον υπολογισμό της εισφοράς που οφείλεται κατά το άρθρο 10 του ν. 27/1975 .
β. Τα ποσά εισφοράς που οφείλονται σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 1 του άρθρου 4 του ν. 29/1975 (Α΄75) προσαυξάνονται για τα έτη 2016 έως και 2020 κατά ποσοστό τέσσερα τοις εκατό (4%) ετησίως.
Το ποσό που προκύπτει από τον υπολογισμό της προσαύξησης προστίθεται στα ποσά εισφοράς όπως έχουν διαμορφωθεί κατά το έτος 2015, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων της παραγράφου 4 του άρθρου 4 του ν. 29/1975 και σε αυτά των επόμενων ετών, όπως αυτά θα διαμορφωθούν μέσα στην παραπάνω πενταετία.
3. Η παρ. 1 του άρθρου 43 του ν. 4111/2013 (Α΄ 18) αντικαθίσταται ως εξής:
"1. Στα γραφεία ή υποκαταστήματα αλλοδαπών επιχειρήσεων οποιουδήποτε τύπου ή μορφής, ασχολούμενα αποκλειστικά με τη ναύλωση, ασφάλιση, διακανονισμό αβαριών, μεσιτεία αγοραπωλησιών ή ναυπηγήσεων ή ναυλώσεων ή ασφαλίσεων πλοίων με ελληνική ή ξένη σημαία, πάνω από πεντακόσιους (500) κόρους ολικής χωρητικότητας, εξαιρούμενων των επιβατηγών ακτοπλοϊκών πλοίων και των εμπορικών πλοίων που εκτελούν εσωτερικούς πλόες, καθώς και με την αντιπροσώπευση πλοιοκτητριών εταιριών, ως και επιχειρήσεων που έχουν σαν αντικείμενο εργασιών τις ίδιες με τις παραπάνω αναφερόμενες δραστηριότητες, επιβάλλεται ετήσια εισφορά για οκτώ (8) έτη επί του ετήσιου ποσού του συνολικού εισαγομένου και μετατρεπομένου σε ευρώ συναλλάγματος σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 25 του ν.27/1975(Α΄ 77), η οποία υπολογίζεται με τις παρακάτω κλίμακες:
α) Γιατα ετήσια ποσά συνολικού εισαγομένου και μετατρεπόμενου σε ευρώ συναλλάγματος της τετραετίας 2012-2015:

Κλιμάκιο υπολογισμού της εισφοράς

Κλιμάκιο ετήσιου συνολικού εισαγόμενου και μετατρεπόμενου σε ευρώ συναλλάγματος (σε δολάρια ΗΠΑ) Συντελεστής % Φόρος κλιμακίου Σύνολο εισαγόμενου και μετατρεπόμενου σε ευρώ συναλλάγματος (σε δολάρια ΗΠΑ) Σύνολο φόρου (σε δολάρια ΗΠΑ)
200.000
5 10.000 200.000
10.000
200.000
4 8.000 400.000 18.000
Υπερβάλλον
3


β) Γιατα ετήσια ποσά συνολικού εισαγομένου και μετατρεπόμενου σε ευρώ συναλλάγματος της τετραετίας 2016-2019:

Κλιμάκιο υπολογισμού της εισφοράς

Κλιμάκιο ετήσιου συνολικού εισαγόμενου και μετατρεπόμενου σε ευρώ συναλλάγματος (σε δολάρια ΗΠΑ) Συντελεστής % Φόρος κλιμακίου Σύνολο εισαγόμενου και μετατρεπόμενου σε ευρώ συναλλάγματος (σε δολάρια ΗΠΑ) Σύνολο φόρου (σε δολάρια ΗΠΑ)
200.000
7 14.000 200.000
14.000
200.000
6 12.000 400.000 26.000
Υπερβάλλον
5



Στην περίπτωση που το συνολικό ετήσιο εισαγόμενο και μετατρεπόμενο σε ευρώ συνάλλαγμα μιας επιχείρησης είναι μικρότερο από το προβλεπόμενο ελάχιστο όριο των πενήντα χιλιάδων (50.000) δολαρίων Η.Π.Α., η εισφορά θα υπολογιστεί για πενήντα χιλιάδες (50.000) δολάρια Η.Π.Α., μετατρεπόμενου σε ευρώ του ποσού των 50.000 δολαρίων Η.Π.Α..
Η διά του παρόντος άρθρου προβλεπόμενη εισφορά δεν επιβάλλεται σε ημεδαπές και αλλοδαπές εταιρίες, που έχουν εγκαταστήσει γραφείο ή υποκατάστημα δυνάμει του άρθρου 25 του ν.27/1975 και ασχολούνται με τη διαχείριση ή εκμετάλλευση πλοίων υπό ελληνική ή ξένη σημαία, καθώς και με τις λοιπές εργασίες που προβλέπονται από την εγκριτική πράξη εγκατάστασής τους." 

Άρση περιορισμών στη χορήγηση αδειών κυκλοφορίας φορτηγών ιδιωτικής χρήσης

Περαιτέρω απελευθέρωση της αγοράς των οδικών μεταφορών προβλέπει το 3ο μνημόνιο ή αλλιώς το σχέδιο νόμου "Κύρωση του σχεδίου σύμβασης οικονομικής ενίσχυσης από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας και ρυθμίσεις για την υλοποίηση της συμφωνίας χρηματοδότησης". 
Σε αυτό περιλαμβάνεται διάταξη, με την οποία επιδιώκεται η άρση των περιορισμών στη χορήγηση φορτηγών ιδιωτικής χρήσης, με την κατάργηση της απόδειξης της πραγματοποίησης ακαθάριστων εσόδων, ως προϋπόθεσης για τη χορήγηση των αδειών κυκλοφορίας.
Σκοπός της ρύθμισης, όπως αναφέρεται στο νομοσχέδιο, είναι η διευκόλυνση των επιχειρήσεων στην απόκτηση των απαιτούμενων μεταφορικών μέσων για την άσκηση της επαγγελματικής τους δραστηριότητας.   
Περισσότερες πληροφορίες, στα επισυναπτόμενα αρχεία (σελ. 6-8, στο νομοσχέδιο). 
ΥΠΟΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ Α.2: Τροποποίηση ν δ.49/1968 (Α΄ 294)
1. Η δεύτερη και επόμενες υποπαράγραφοι της παραγράφου 3 του άρθρου  2 του ν δ. 49/1968 (Α΄294),  όπως ισχύουν, καταργούνται.
2.  Οι παράγραφοι 4 και 5 του άρθρου  2 του ν.δ. 49/1968 (Α΄294), όπως  ισχύουν, αντικαθίσταται ως εξής:
«4. Για τη χορήγηση άδειας κυκλοφορίας ενός ή περισσοτέρων φορτηγών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης, υποβάλλεται αίτημα στην αρμόδια Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών με τα ακόλουθα δικαιολογητικά:
α. Αίτηση του ενδιαφερόμενου φυσικού προσώπου  ή του προσώπου που εκπροσωπεί το νομικό πρόσωπο ή νομίμως εξουσιοδοτημένου εκπρόσωπου αυτών.
β. Bεβαίωση της οικείας Δημόσιας Οικονομικής Υπηρεσίας, η οποία έχει εκδοθεί εντός των τελευταίων 30 ημερών από την υποβολή της αίτησης,  με τη οποία   βεβαιώνεται η έναρξη και λειτουργία της επιχείρησης και το αντικείμενο αυτής.
γ. Βεβαίωση ορθής αναγγελίας ενάρξεως επαγγέλματος ή διοικητική άδεια, ή εγγραφή σε μητρώο εφόσον απαιτείται για την άσκηση της συγκεκριμένης επαγγελματικής δραστηριότητας.
Με απόφαση του Υπουργού Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, επαγγελματικές δραστηριότητες για τις οποίες απαιτείται η υποβολή των δικαιολογητικών του εδαφίου γ της παρούσας,  μπορούν να εξαιρούνται από την υποβολή αυτών.  
Η κατηγορία της αιτούμενης άδειας του φορτηγού ιδιωτικής χρήσης αυτοκινήτου προσδιορίζεται στην αίτηση που υποβάλλεται στην αρμόδια Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών.
Για τη διακοπή των εργασιών της επιχείρησης από την οικεία Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία, απαιτείται η υποβολή βεβαίωσης της αρμόδιας υπηρεσίας μεταφορών περί κατάθεσης των στοιχείων κυκλοφορίας των κατεχόμενων φορτηγών ιδιωτικής χρήσης ή βεβαίωσης περί μεταβίβασης αυτών.
5. Όπου στην ισχύουσα νομοθεσία προβλέπεται ο έλεγχος της απόδειξης  της πραγματοποίησης ακαθάριστων εσόδων ως προϋπόθεσης για την χορήγηση άδειών κυκλοφορίας φορτηγών  αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης ή για τη μεταβολή των όρων κυκλοφορίας τους, αυτός παύει  να ισχύει».



Γενικό σχέδιο για τις μεταφορές και την εφοδιαστική στο 3ο μνημόνιο. Σε πλήρη λειτουργία η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων

Την…. αναβάθμιση και ανασυγκρότηση του συνόλου των συνδυασμένων μεταφορών επιτάσσει το 3ο μνημόνιο.
Ειδικότερα, όσον αφορά τις μεταφορές και την εφοδιαστική, έως τον Ιούνιο του 2016, οι αρχές θα θεσπίσουν ένα γενικό σχέδιο για τις μεταφορές και την εφοδιαστική στην Ελλάδα που θα καλύπτει όλους τους τρόπους μεταφοράς (οδικούς, σιδηροδρομικούς, θαλάσσιους, εναέριους και συνδυαστικούς), καθώς και ένα σχέδιο δράσης για τη στρατηγική εφοδιαστικής και θα εφαρμόσουν τον νόμο περί εφοδιαστικής.
Όσον αφορά τις θαλάσσιες μεταφορές, έως τον Οκτώβριο του 2015, η κυβέρνηση θα ευθυγραμμίσει τις απαιτήσεις επάνδρωσης για τις εγχώριες υπηρεσίες, με εκείνες για τις διεθνείς γραμμές, τηρώντας παράλληλα τις αρχές ασφαλούς επάνδρωσης, σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές, και θα θεσπίσει νομοθετικές αλλαγές.
Η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων θα καταστεί πλήρως επιχειρησιακή έως τον Ιούνιο του 2016. Η κυβέρνηση θα εγκρίνει το προεδρικό διάταγμα για τον καθορισμό των επιχειρησιακών δομών της ρυθμιστικής αρχής έως τον Οκτώβριο του 2015.
Η κυβέρνηση θα ζητήσει τεχνική βοήθεια για να καθορίσει τα καθήκοντα της ρυθμιστικής αρχής λιμένων και τον ρόλο των λιμενικών αρχών, καθώς και για να εκπονήσει τον εσωτερικό κανονισμό της και τους απαιτούμενους νόμους που πρέπει να εγκριθούν έως τον Μάρτιο του 2016 για να διασφαλιστεί η πλήρης λειτουργικότητά της.
Προς στήριξη αυτού του προγράμματος μεταρρυθμίσεων για τις επιχειρήσεις δικτύων, οι αρχές προτίθενται να χρησιμοποιήσουν τεχνική βοήθεια, κατά περίπτωση, μεταξύ άλλων για την ενίσχυση των ρυθμιστικών αρχών και για την εφοδιαστική.
Αναλυτικές πληροφορίες στο επισυναπτόμενο αρχείο (σελ. 201).

Τέλη Οκτωβρίου οι προσφορές για ΟΛΠ-ΟΛΘ

Τις επόμενες δύο εβδομάδες, αναμένεται σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται το ΑΠΕ-ΜΠΕ, να ανακοινωθούν από κυβέρνηση και ΤΑΙΠΕΔ οι ημερομηνίες για τους διαγωνισμούς που αφορούν την αξιοποίηση του ΟΛΠ και του ΟΛΘ.

Έως τέλος Σεπτεμβρίου θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί - σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα - και το σχέδιο νόμου που αφορά τη νέα σύμβαση παραχώρησης, μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και του ΟΛΠ Α.Ε., ώστε εν συνεχεία και μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου να είναι εφικτή η υποβολή δεσμευτικών προσφορών για την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών (51%) του ΟΛΠ από τους τρεις υποψήφιους επενδυτές που έχουν προκριθεί στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού (COSCO, AMP TERMINALS MAERSK, ICTSI).

Το νομοσχέδιο για την παραχώρηση, το οποίο θα πρέπει να εγκριθεί από τη βουλή, θα ορίζει τους όρους χρήσης και εκμετάλλευσης της γης, των κτισμάτων και της υποδομής της χερσαίας ζώνης του λιμανιού, το ποσοστό του ετήσιου ανταλλάγματος προς το κράτος, που αυτή τη στιγμή είναι 2% επί του κύκλου εργασιών ενώ θα αφαιρεθούν από τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς οι διοικητικές και ρυθμιστικές εξουσίες.

Παράλληλα θα δημιουργηθεί  αρχή λιμένος (port authority) που θα ασκεί διοίκηση και σε αυτήν θα μεταφερθούν οι διοικητικές και ρυθμιστικές εξουσίες του ΟΛΠ (σσ: Μέσω της αρχής στόχος είναι να ασκείται κάποιος έλεγχος από το Δημόσιο στα λιμάνια μετά την ιδιωτικοποίησή τους).

Ο ΟΛΠ θα μπορεί να ασκεί μόνο εμπορική δραστηριότητα όπως αυτή τη στιγμή ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ) που συνιστά θυγατρική της COSCO.

Η αξιολόγηση των δεσμευτικών προσφορών των τριών υποψηφίων επενδυτών θα γίνει από το ΤΑΙΠΕΔ.

Θα υπάρξει δυνατότητα για τον νέο επενδυτή να αποκτήσει σταδιακά επιπλέον ποσοστό, έως και 67%, ανάλογα με τις επενδύσεις που θα υλοποιήσει στον ΟΛΠ σε βάθος χρόνου.

Αναφορικά με τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε
(ΟΛΘ), του οποίου το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών αναμένεται να μεταβιβασθεί με ανάλογη διαδικασία, ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει οχτώ επενδυτικά σχήματα

Τέλος, στέλεχος του ΤΑΙΠΕΔ εκτίμησε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ότι εκτός της διαδικασίας που θα ακολουθεί για τα λιμάνια, αναμένεται έως τέλος Δεκεμβρίου να έχουν υποβληθεί και οι δεσμευτικές προσφορές για τις επιχειρήσεις ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ROSCO.


Πηγή: www.skai.gr, http://ypodomes.com/index.php/limania-aerodromia/limania/item/31293-%CF%84%CE%AD%CE%BB%CE%B7-%CE%BF%CE%BA%CF%84%CF%89%CE%B2%CF%81%CE%AF%CE%BF%CF%85-%CE%BF%CE%B9-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%83%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%AD%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%BF%CE%BB%CF%80-%CE%BF%CE%BB%CE%B8

Συνολικές προβολές σελίδας