Σάββατο 15 Οκτωβρίου 2016

Νίκος Ροδόπουλος, πρόεδρος EEL: «Καιρός να δράσουμε στα logistics»

Απαραίτητη χαρακτήρισε τη δημιουργία διυπουργικής «Ειδικής Γραμματείας Εφοδιαστικής Αλυσίδας», με στόχο τον εξορθολογισμό του κόστους της δημόσιας διοίκησης και την αποτελεσματική οργάνωση και λειτουργία της, ο πρόεδρος της EEL Nίκος Ροδόπουλος, στο 20ου Πανελλήνιο Συνέδριο Logistics.
Παράλληλα, ο κ. Ροδόπουλος σημείωσε ότι, στο εν λόγω συνέδριο, η ELL προσπαθεί να περάσει ένα νέο μήνυμα, αυτό της διαχείρισης των αλλαγών (Manage the Change), δηλαδή της διαδικασίας μετάλλαξης των οικονομιών, σε πυλώνες ανάπτυξης.
Αυτή η διαδικασία επιτυγχάνεται με τους ακόλουθους τρόπους:
-Τοποθέτηση του τομέα των logistics στο κυβερνητικό οργανόγραμμα.
-Διαμόρφωση των εκπαιδευτικών δομών σε άμεση σχέση με την αγορά.
-Ανάπτυξη της καινοτομίας σε όλα τα επίπεδα της εθνικής στρατηγικής.
Εκτός των ανωτέρω, ο πρόεδρος της EEL σημείωσε ότι το «Συμβούλιο Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας της Εφοδιαστικής» έφερε μια νέα δυναμική στον κλάδο.  
Παράλληλα, ο κ. Ροδόπουλος έθεσε τα ακόλουθα ερωτήματα:
-Υπάρχουν σήμερα χρηματοδοτικά εργαλεία για τον τομέα της EA&L;
-Ο Αναπτυξιακός Νόμος είναι χρηματοδοτικό εργαλείο;
-To ΕΠΑνΕΚ πόσο μπορεί να βοηθήσει την MME αγορά της EA&L;
-Το σχέδιο Γιούνκερ μπορεί να αποτελέσει εργαλείο ανάπτυξης & επενδύσεων;
Συνοπτικά, ο κλάδος, σύμφωνα με τον κ. Ροδόπουλο, αιτείται τα ακόλουθα:
-Σαφή αναφορά των εταιρειών EA&L, ως ορίζονται, στον 4302/14 σε όλα τα χρηματοδοτικά εργαλεία.
-Σαφή κατεύθυνση των εργαλείων και κινήτρων στην υποστήριξη των clusters.
-Ξεκάθαρη προσέγγιση με σχέδιο & συγκεκριμένες δράσεις στα agrologistics.
-Σαφή κίνητρα για Green Logistics.

Ι. Μίνης, πρόεδρος Εθνικού Συμβουλίου Εφοδιαστικής: Η Ελλάδα διολίσθησε στην 47η θέση στα logistics

H κατάρτιση εθνικής στρατηγικής για την εφοδιαστική, η εξεύρεση κινήτρων για επενδύσεις (π.χ. ΕΣΠΑ για logistics) και η ενεργοποίηση / βελτίωση του νόμου 4302/2014 αποτελούν μερικές από τις σπουδαιότερες προκλήσεις του «Εθνικού Συμβουλίου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Εφοδιαστικής», όπως ανέφερε ο πρόεδρός του, καθηγητής Ιωάννης Μίνης, στο 20ο Πανελλήνιο Συνέδριο Logistics.
Ο κ. Μίνης παρέθεσε το υφιστάμενο και μελλοντικό έργο του Συμβουλίου (συνολικά πρόκειται για 39 δράσεις), όπως το ΠΔ αστικών διανομών, το οποίο είναι πρωτοποριακό, με την προϋπόθεση θέσπισης κατάλληλων κινήτρων από τους δήμους, την «Πράσινη Εφοδιαστική», την επίσπευση και διευκόλυνση των αδειοδοτήσεων για τις αποθήκες, τη δόμηση πάρκων εθνικής εμβέλειας, κτλ.
Ξέχωρα των ανωτέρω, ο κ. Μίνης υπογράμμισε ότι η Ελλάδα διολίσθησε στην 47η θέση στην ανταγωνιστικότητα των logistics (Logistics Performance Index της Παγκόσμιας Τράπεζας), έναντι της 44ης το 2014, με αποτέλεσμα το «άνοιγμα της ψαλίδας» με τη γειτονική Τουρκία, η οποία βρίσκεται στην 34η. 

Από την επέκταση της 6ης προβλήτας «περνά» η πώληση του ΟΛΘ

Να εξετάσουν ξανά το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και να καταθέσουν ικανοποιητικές δεσμευτικές προσφορές για τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ), κάλεσε τους υποψήφιους επενδυτές ο διευθύνων σύμβουλος,  Δημήτρης Μακρής,  ενόσω η δεύτερη και τελική φάση του διαγωνισμού βρίσκεται σε εξέλιξη.
Μιλώντας από το βήμα του 1ου Thessaloniki Summit, o κ. Μακρής επεσήμανε, σύμφωνα με το ΑΜΠΕ ότι έργο πρώτης προτεραιότητας είναι η επέκταση της 6ης προβλήτας, που σχεδιάστηκε το 1996 και ακόμη δεν έχει υλοποιηθεί και πρόσθεσε:
«Από τη διάθεση του ιδιώτη να επενδύσει στην επέκταση της 6ης προβλήτας [...] θα φανεί η πρόθεση και η διάθεση του νέου ιδιοκτήτη να το αναπτύξει σε λιμάνι μεσαίου μεγέθους».
Από την πλευρά του, ο managing partner της Ernst & Young,  Πάνος Παπάζογλου,  κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, ανέφερε: «Δεν έχουμε αρκετούς επιχειρηματίες στη χώρα. Είμαστε στον όγδοο χρόνο μίας πολύ βαθιάς κρίσης και ακόμη ψάχνουμε τι θα μας βγάλει από αυτήν, ενώ πετάμε το μπαλάκι των ευθυνών.
Έχουμε συζητήσει, όμως, πολύ λίγο για τις ευθύνες της επιχειρηματικής τάξης στην Ελλάδα, μίας κρατικοδίαιτης επιχειρηματικής τάξης, που έχασε και την εμπιστοσύνη της ελληνικής κοινωνίας τα τελευταία χρόνια»,
Πάντως, ξεχώρισε την επιχειρηματική κοινότητα της Βόρειας Ελλάδας. Μάλιστα, για την περιοχή του Βορρά είπε ως υπάρχουν καλές ειδήσεις, επικαλούμενος τις εξελίξεις στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, στην Εγνατία Οδό, στα αεροδρόμια «Μακεδονία» και «Μέγας Αλέξανδρος» και στην πώληση, μέσω του ΤΑΙΠΕΔ, τουριστικών φιλέτων.

Ολυμπία Οδός: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην περιοχή της Κινέτας

Προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα ισχύσουν στην Ν.Ε.Ο. Αθηνών-Κορίνθου στην κατεύθυνση προς Πάτρα, στην περιοχή μετά τον Κόμβο Κινέτας περί τη ΧΘ 60,800 έως τη ΧΘ 67,250 προκειμένου να εκτελεστούν ασφαλτικές εργασίες, από τον αρμόδιο Κατασκευαστή μέλος της Κ/Ξ ΑΠΙΟΝ ΚΛΕΟΣ.
Οι εργασίες θα εκτελεστούν σε 2 διαδοχικές φάσεις από τη Δευτέρα 17/10/2016 έως την Κυριακή 13/11/2016 (με εξαίρεση την εορταστική περίοδο από 27/10-30/10), κατά τη διάρκεια των οποίων η κυκλοφορία της κατεύθυνσης προς Πάτρα θα περιορίζεται σε 1 ή 2 λωρίδες, σύμφωνα με τη προσωρινή σήμανση που θα υλοποιηθεί για κάθε φάση ξεχωριστά.
Η κατεύθυνση προς Αθήνα δεν επηρεάζεται και θα λειτουργεί κανονικά.
Καλό θα ήταν οι οδηγοί να συμμορφώνονται προς τη σχετική εργοταξιακή σήμανση και τις υποδείξεις της Τροχαίας, καθώς και να επιδείξουν αυξημένη προσοχή κατά τη διέλευσή τους από την εν λόγω περιοχή.

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Υποθαλάσσια Σήραγγα Άκτιο-Αμβρακία

Η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» κάνει γνωστό ότι για τις ανάγκες συντήρησης του εξοπλισμού της Υποθαλάσσιας Σήραγγας, θα πραγματοποιηθούν αποκλεισμοί λωρίδων, σύμφωνα με το παρακάτω πρόγραμμα:
- Δευτέρα 17/10/2016 από 23:00 έως 04:00 της 18/10/2016 με αποκλεισμό της λωρίδας κατεύθυνσης προς Άκτιο,
- Τρίτη 18/10/2016 από 23:00 έως 04:00 της 19/10/2016 με αποκλεισμό λωρίδας κατεύθυνσης προς Άκτιο,
- Τετάρτη 19/10/2016 από 23:00 έως 04:00 της 20/10/2016 με αποκλεισμό λωρίδας κατεύθυνσης προς Πρέβεζα,
- Πέμπτη 20/10/2016 από 23:00 έως 04:00 της 21/10/2016 με αποκλεισμό λωρίδας κατεύθυνσης προς Πρέβεζα,
- Παρασκευή 21/10/2016 από 23:00 έως 1:30 της 22/10/2016 με αποκλεισμό λωρίδας κατεύθυνσης προς Άκτιο,
- Σάββατο 22/10/2016 από 1:30 έως 4:00 της 23/10/2016 με αποκλεισμό λωρίδας κατεύθυνσης προς Πρέβεζα.
Η κυκλοφορία θα διεξάγεται εκ περιτροπής, σύμφωνα με την υπ’ αρ. πρωτ. 2514/1/231-ε’/13-10-2016 Απόφαση της Διεύθυνσης Αστυνομίας Πρέβεζας. 

Συνολικές προβολές σελίδας