Τετάρτη 5 Απριλίου 2017

«Πλώρη» για 4 εκατ. εμπορευματοκιβώτια έβαλε – για εφέτος – η Cosco στον Πειραιά

Ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων αναμένεται να σημειώσει, το 2017, η Cosco στον Πειραιά.
Η ΣΕΠ, θυγατρική της Cosco, που διαχειρίζεται τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, η οποία διακίνησε πέρσι 3,47 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, έχει βάλει ως εφετινό στόχο τη διακίνηση 4 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων.
Του Φώτη Φωτεινού
Η άνοδος θα προέρχεται από τη μεγαλύτερη διασπορά πελατών. Η Cosco, πέρα από τα μέλη της συμμαχίας στην οποία ανήκει η μητρική εταιρεία, της “Ocean Alliance” (CMA CGM, China Shipping, Evergreen, OOCL), κατάφερε να προσελκύσει στον Πειραιά τα μέλη και της “The Alliance” (Kawasaki, Mitsui Nippon, Yang Ming Marine Transport Corp. και Hapag-Lloyd).
Γενικότερα, επιδίωξη της Cosco αποτελεί η μετατροπή του Πειραιά (ΟΛΠ + Cosco) στο νο1 λιμάνι της Μεσογείου, ξεπερνώντας τα ισπανικά λιμάνια της Βαλένθιας και του Αλχεθίρας.
Το 2016, ο Πειραιάς παρέμεινε στην 8η θέση των μεγαλύτερων εμπορευματικών λιμένων της Ευρώπης, διακινώντας 3,67 εκατ. εμπορευματοκιβώτια.
Στην 1η θέση της κατάταξης παρέμεινε το Ρότερνταμ (12,3 εκατ.), στην 2η η Αμβέρσα (10,03) και στην 3η το Αμβούργο (8,9 εκατ.).
Ωστόσο, ο Πειραιάς, σύμφωνα με στοιχεία που επεξεργάστηκε το PortEconomics, σημείωσε τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση τη περίοδο 2007 – 2016, ήτοι 167,7%.
Η ΣΕΠ, θυγατρική της Cosco, που διαχειρίζεται τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, διακίνησε πέρσι 3,47 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, παρουσιάζοντας αύξηση 14,4%.
Αντίθετα, η κίνηση στον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ σημείωσε σημαντική μείωση, εξαιτίας της συνέχισης μεταφοράς φορτίου transshipment της εταιρείας MSC, που αποτελεί τον κυριότερο πελάτη του προβλήτα Ι, στο δικό της τερματικό σταθμό, στην Τουρκία (ASYAPORT).
Πιο συγκεκριμένα, παρά την σημαντική αύξηση της τάξης του 26% στο εγχώριο φορτίο (από 49.275 σε 61.980 TEU’s), το συνολικό υπό διαμετακόμιση εμπορευματικό έργο του τερματικού σταθμού μειώθηκε από περίπου 255.581 TEU’s το 2015, σε 203.658 TEU’s το 2016.

Πηγή: https://www.metaforespress.gr/naftilia/%cf%80%ce%bb%cf%8e%cf%81%ce%b7-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-4-%ce%b5%ce%ba%ce%b1%cf%84-%ce%b5%ce%bc%cf%80%ce%bf%cf%81%ce%b5%cf%85%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%bf%ce%ba%ce%b9%ce%b2%cf%8e%cf%84%ce%b9%ce%b1/

Από τον Σεπτέμβριο του 2014 σε ανοδική τροχιά η κυκλοφορία της Αττικής Οδού

Από τον Σεπτέμβριο του 2014, η κυκλοφορία της Αττικής Οδού διαγράφει ανοδική πορεία.
Σύμφωνα με τις αρχικές εκτιμήσεις, η περσινή κυκλοφορία παρουσίασε αύξηση σχεδόν 4%. Άνοδος της κυκλοφορίας αναμένεται και το 2017, ωστόσο η ποσοστιαία αύξηση ίσως καταστεί μικρότερη.
Κατά μέσο όρο, οι ημερήσιες διελεύσεις στον αυτοκινητόδρομο ανήλθαν στις 307.000 το 2009, 250.000 το 2011, 215.000 τo 2012, 200.560 το 2013 και κάτω από τις 200.000 το 2014.
Αντίθετα, το 2015 σημειώθηκε οριακή άνοδος στις 201.072, με τα πρώτα σημάδια ανάκαμψης να διαπιστώνονται τον Σεπτέμβριο του 2014. Η ανοδική τάση συνεχίστηκε και το 2016 (σχεδόν κατά 4%).
Άξιο αναφοράς είναι ότι η Αττική Οδός παραμένει ο πιο κερδοφόρος αυτοκινητόδρομος. 
Το 2015, είχε έσοδα 162,7 εκατ., έναντι 159,6 εκατ. το 2014 και καθαρά κέρδη 29,5 εκατ., έναντι 36,5 εκατ. το 2014.
Το έργο της Αττικής Οδού κόστισε περί τα 1,3 δισ. ευρώ περίπου. Το κόστος χρηματοδοτήθηκε κατά 35%, με το ποσό των 420 εκατ. ευρώ από το ελληνικό Δημόσιο, με συμμετοχή και πόρων του Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης.

Πηγή: https://www.metaforespress.gr/autokinitodromoi/%ce%b1%cf%80%cf%8c-%cf%84%ce%bf%ce%bd-%cf%83%ce%b5%cf%80%cf%84%ce%ad%ce%bc%ce%b2%cf%81%ce%b9%ce%bf-%cf%84%ce%bf%cf%85-2014-%cf%83%ce%b5-%ce%b1%ce%bd%ce%bf%ce%b4%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%cf%84%cf%81%ce%bf/

Συνολικές προβολές σελίδας