Δευτέρα 22 Ιουνίου 2015

Αλλαγές στις οδικές μεταφορές φέρνει το Road Package της ΕΕ

Σημαντικές αλλαγές στις οδικές μεταφορές φέρνει το Road Package της ΕΕ, σύμφωνα με αναφορές στον Τύπο. Η ΕΕ έχει ανακοινώσει, επανειλημμένως, την κατάρτιση του «Πακέτου Μέτρων για τις Οδικές Μεταφορές» έως τις αρχές του 2016, σε μια προσπάθεια να αντιμετωπίσει μια σειρά από προκλήσεις, στις εμπορευματικές μεταφορές.
Σύμφωνα με τα όσα δημοσιοποιήθηκαν στον εγχώριο Τύπο, το αναμενόμενο «Πακέτο Μέτρων για τις Οδικές Μεταφορές» ενδέχεται να περιλαμβάνει τα ακόλουθα, σε επιμέρους τομείς, όπως:
1. Οδική τιμολόγηση – Αναθεώρηση της οδηγίας για την ευρωβινιέτα και επανεξέταση της είσπραξης τελών
-Πρωτοβουλίες που θα προταθούν κατά το πρώτο εξάμηνο του 2016,
-Σταδιακή κατάργηση των συστημάτων «βινιέτας» για τα βαρέα φορτηγά οχήματα και τα αυτοκίνητα,
-Διασφάλιση ότι τα διόδια, όπου ισχύουν, καλύπτουν το σύνολο των βαρέων φορτηγών οχημάτων,
-Διασφάλιση ότι τα διόδια περιλαμβάνουν στοιχείο εξωτερικού κόστους, σύμφωνα με την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει»,
-Αποφυγή της διακριτικής μεταχείρισης κατά τη διάρκεια της μεταβατικής περιόδου για τη σταδιακή κατάργηση των συστημάτων «βινιέτας»,
-Διασφάλιση μεγαλύτερης διαφάνειας σχετικά με τα διόδια και τις βινιέτες,
-Θέσπιση νέου πλαισίου για τα τέλη συμφόρησης,
-Δέσμευση των εσόδων των οδικών τελών για επενδύσεις σε υποδομές μεταφορών,
-Διευκόλυνση της καθιέρωσης της ευρωπαϊκής υπηρεσίας τηλεδιοδίων (ΕΥΤ).
truck accident speeding
2. Κοινωνικές πτυχές και επιβολή
-Θέσπιση κανονισμού για την κατηγοριοποίηση των σοβαρών παραβάσεων,
-Ερμηνευτική ανακοίνωση, σχετικά με την εφαρμογή της οδηγίας για την απόσπαση των εργαζομένων στον τομέα των μεταφορών (τα ζητήματα σχετικά με τον κατώτατο μισθό αναμένεται να αντιμετωπιστούν μέχρι το 2015),
-Νομοθετικές ή μη νομοθετικές πρωτοβουλίες για τη βελτίωση της κοινωνικής νομοθεσίας, συμπεριλαμβανομένων των περιόδων ανάπαυσης,
-Επιβολή και κατάρτιση κατευθυντήριων γραμμών,
-Ψηφιακή κωδικοποίηση της κοινωνικής νομοθεσίας,
-Κοινωνικός κώδικας για τους εργαζόμενους που εκτελούν κινητές δραστηριότητες οδικών μεταφορών: αναβιώνοντας ένα διάλογο με τους κοινωνικούς εταίρους (τέλος του 2016/αρχές του 2017).
3. Πρόσβαση στην αγορά
-Αξιολόγηση της λειτουργίας του κανονισμού αριθ. 1071/2009 σχετικά με την πρόσβαση στο επάγγελμα του οδικού μεταφορέα, το οποίο έχει ήδη συμπεριληφθεί στην εφαρμογή του προγράμματος REFIT,
-Ολοκλήρωση της αναθεώρησης της οδηγίας 2003/59/ΕΚ σχετικά με τα προσόντα και την κατάρτιση των επαγγελματιών οδηγών,
-Μετά από τη σταδιακή προσέγγιση της ελευθέρωσης, οι κανόνες σχετικά με την πρόσβαση στην αγορά διεθνών οδικών εμπορευματικών μεταφορών (καμποτάζ) πρέπει να τροποποιηθεί ώστε να εξασφαλιστεί η αποτελεσματική εφαρμογή (τέλος του 2016/αρχές του 2017),
-Ανάλυση των προκλήσεων στον τομέα των υπηρεσιών λεωφορείων, ταξί και μισθωμένων οχημάτων.
4. Διεθνής διάσταση των οδικών μεταφορών, με επίκεντρο τη συμφωνία χερσαίων μεταφορών με την Ελβετία, τις σχέσεις με την Τουρκία, τη Ρωσία και την Ουκρανία.
5. Η Επιτροπή εξετάζει το ενδεχόμενο να προτείνει τη δημιουργία μιας υπηρεσίας/πρακτορείου οδικών μεταφορών (τέλος του 2016/αρχές του 2017), προκειμένου να εξασφαλιστεί η καλύτερη συνεργασία μεταξύ των κρατών μελών και η καλύτερη εφαρμογή και επιβολή της σχετικής νομοθεσίας της ΕΕ.

Πηγή: http://www.psxem.gr/allages-stis-odikes-metafores-fernei-to-road-package-ths-ee/

Συνάντηση με τον Χρ. Σπίρτζη ζητεί, εδώ και 5 μήνες, το ΠΣΧΕΜ

Τη δυσαρέσκειά του για το γεγονός ότι, εδώ και 5 μήνες, δεν έχει γίνει συνάντηση με τον αν. υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη εξέφρασε, σε τηλεοπτική του εμφάνιση, ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών, Πέτρος Σκουλικίδης.
«Ζητάμε ραντεβού, εδώ και 5 μήνες, αλλά ο κ. Σπίρτζης δεν μας έχει δει ακόμα. Ίσως έχει άλλες προτεραιότητες, π.χ. τα δημόσια έργα», σχολίασε ο πρόεδρος του ΠΣΧΕΜ, ο οποίος υπενθύμισε ότι, προεκλογικά, ο νυν πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, σε συνάντηση με τις ομοσπονδίες των φορτηγών αυτοκινητιστών Δημόσιας Χρήσης είχε δηλώσει δημοσίως ότι «ο ΣΥΡΙΖΑ προσεγγίζει πολύ θετικά τα περισσότερα από τα αιτήματα του κλάδου, τα οποία θεωρεί δίκαια και εύλογα».
Μάλιστα, ο νυν πρωθυπουργός είχε επισημάνει ότι «στο πλαίσιο μίας νέας πολιτικής για τους αυτοκινητόδρομους της χώρας, πρέπει να μειωθούν ριζικά τα εξουθενωτικά διόδια για τα φορτηγά Δ.Χ και να ληφθούν μέτρα για να σταματήσει ο αθέμιτος ανταγωνισμός των ελληνικών φορτηγών Δ.Χ., από γειτονικές χώρες χαμηλού κόστους».
Ο πρόεδρος του ΠΣΧΕΜ, πέρα των ανωτέρω, υπογράμμισε την ανάγκη εντατικοποίησης των ελέγχων στα αλλοδαπά φορτηγά, τα οποία – παρανόμως – διεξάγουν ενδομεταφορές, σημειώνοντας παράλληλα ότι τα φορτηγά ΔΧ, από το 2009 έως το 2013, έχασαν το 52% του τζίρου τους και μάλιστα σήμερα, το 50% του στόλου είναι ανενεργό.
Καταλήγοντας, ο κ. Σκουλικίδης ανέφερε ότι «η αγορά είναι στα χειρότερά της. Από το 2008 έως σήμερα οι εισαγωγές έχουν πέσει 27% και οι εξαγωγές 13%-14%», υπογραμμίζοντας ότι χάθηκε ήδη πολύτιμος χρόνος στις διαπραγματεύσεις με τους δανειστές. 

Η Ελληνική Εταιρεία Logistics (EEL) στηρίζει την «Αργώ»

Η Ελληνική Εταιρεία Logistics (EEL) προχώρησε σε μια ακόμα δράση κοινωνικής ευθύνης αυτή τη φορά προς ενίσχυση του Σωματείου Ναυτικών Γονέων Παιδιών με Ειδικές Ανάγκες «Η Αργώ».
Η «Αργώ» ιδρύθηκε το 1985 με πρωτοβουλία μητέρων παιδιών με ειδικές ανάγκες, συζύγους ναυτικών. Κύριος σκοπός του Φορέα ήταν και είναι η περίθαλψη, η φροντίδα και η εκπαίδευση των παιδιών αυτών, που ανήκουν - κατά κύριο λόγο και προτεραιότητα - σε οικογένειες Ελλήνων Ναυτικών. Σήμερα, η Αργώ προσφέρει εκπαίδευση σε νέους και νέες με Νοητική Υστέρηση μέσω του Οικοτροφείου και των Κέντρων Διημέρευσης και Ημερήσιας Φροντίδας, στον Πειραιά και τα Καλύβια Αττικής.
Οι ανάγκες των παιδιών του Σωματείου Αργώ και οι περιορισμένοι πόροι για την κάλυψη της καθημερινής λειτουργίας των Κέντρων οδήγησαν στην άμεση κινητοποίηση της Ελληνικής Εταιρείας Logistics η οποία απευθυνόμενη στα μέλη της ζήτησε την στήριξή τους σε ότι είδος πρώτης ανάγκης ήταν εφικτό να διατεθεί.
Στο κάλεσμα της Ελληνικής Εταιρείας Logistics για την ενίσχυση της «Αργούς» ανταποκρίθηκαν άμεσα η Alpha Grissin –με εγκατάσταση κλιματιστικής μονάδας, η Barilla, η Δ&Κ Πρίφτης «Μέση Γαία», η Logika, η Metron Logistics, καθώς και εταιρείες μέσω της ΜΚΟ Δεσμός, που προσέφεραν προϊόντα καθημερινής υγιεινής, καθώς και τρόφιμα.
Με ευθύνη για τον Άνθρωπο η Ελληνική Εταιρεία Logistics και τα μέλη που συνθέτουν τον κορμό της συνεχίζουν μαζί, αδιάλειπτα το έργο τους με γνώμονα την κοινωνική συνεισφορά και τη βελτίωση της ποιότητας συνθηκών διαβίωσης μέσα από στοχευμένες ενέργειες κοινωνικής υπευθυνότητας και κυρίως, ανθρωπιάς.

Συνολικές προβολές σελίδας