Παρασκευή 19 Σεπτεμβρίου 2014

Μετά τον ΟΛΠ, «απόβαση» της Cosco στο Θριάσιο εμπορευματικό κέντρο



Μετά το λιμάνι του Πειραιά, κινεζική «απόβαση» στο Θριάσιο εμπορευματικό κέντρο. Η Cosco είναι μεταξύ των έξι υποψηφίων που εκδήλωσαν μη δεσμευτικό ενδιαφέρον για την κατασκευή και εκμετάλλευση του εμπορευματικού κέντρου ιδιωτών στο Θριάσιο Πεδίο.

Του Φώτη Φωτεινού

Ο διαγωνισμός, που προκήρυξε η ΓΑΙΑΟΣΕ, συγκέντρωσε μη δεσμευτικές προσφορές από τις εταιρείες: Cosco, Goldair, Foodlink,  MedLog, Eurobank Properties και Redeplan.

Η συμμετοχή που ξεχωρίζει είναι της Cosco, η οποία, μετά το δεδηλωμένο ενδιαφέρον για την εξαγορά του 67% του ΟΛΠ, καθιστά σαφές ότι επιδιώκει τη δημιουργία ενός σύγχρονου εμπορευματικού κέντρου, εκμεταλλευόμενη την αύξηση των φορτίων της, αλλά και την απευθείας σύνδεση του Θριάσιου εμπορευματικού με το σιδηροδρομικό δίκτυο (ήδη η κινεζική εταιρεία έχει ξεκινήσει συνέργιες με την TΡΑΙΝΟΣΕ).

Όπως σημειώνουν στελέχη της ναυτιλιακής αγοράς, «η Cosco διαβλέπει την ανάγκη δημιουργίας ενός ολοκληρωμένου πλέγματος υπηρεσιών εφοδιαστικής αλυσίδας, δηλαδή μεταφορά – αποθήκευση – διανομή, παρέχοντας ουσιαστικά το σύνολο των υπηρεσιών logistics στους πελάτες της».  




Υπενθυμίζεται ότι, μετά την επίτευξη του φιλικού διακανονισμού με τον ΟΛΠ για την επέκταση του δυτικό τομέα της προβλήτας ΙΙΙ, η Cosco θα μπορεί να διαχειρίζεται έως 6,2 εκατ. TEUS ετησίως και έως 7,2 εκατ., εάν πλειοδοτήσει για το 67% του ΟΛΠ (ο διαγωνισμός βρίσκεται στη φάση των δεσμευτικών προσφορών).

Μονάχα το 2013, η κινεζική εταιρεία διαχειρίστηκε 2,51 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, σημειώνοντας άνοδο 19,5%, σε σχέση με το 2012.

Άλλο μη δεσμευτικές προσφορές κι άλλο δεσμευτικές…

Όσον αφορά τις υπόλοιπες εταιρείες, οι Goldair, Foodlink και MedLog προέρχονται από τον κλάδο των logistics, έχοντας εμπειρία σε υπηρεσίες αποθήκευσης, ενώ η Eurobank Properties στον τομέα των ακινήτων και η Redeplan σε υπηρεσίες τεχνικού συμβούλου.

Ενδιαφέρον έχει να αποσαφηνιστεί, εάν βρίσκονται άλλες εταιρείες «πίσω» από την Eurobank Properties, οι οποίες, σε αυτή τη φάση, δεν θέλουν να κάνουν γνωστό το ενδιαφέρον τους.


Επίσης, είναι άλλο μη δεσμευτικές προσφορές κι άλλο δεσμευτικές. Για παράδειγμα, δεν σημαίνει ότι η Cosco θα υποβάλλει δεσμευτική προσφορά, διότι και παλαιότερα είχε επιδείξει αρχικό ενδιαφέρον για το Θριάσιο, ωστόσο δεν υπέβαλε προσφορά.

Πάντως, η ΓΑΙΑΟΣΕ, στα τέλη Αυγούστου, θα καλέσει τις εταιρείες για απευθείας διαπραγματεύσεις, με στόχο την προκήρυξη του σχετικού διαγωνισμού το δίμηνο Σεπτεμβρίου – Οκτωβρίου. 

Τα χαρακτηριστικά του έργου

Αναλυτικά, η ευρύτερη έκταση του συγκροτήματος εγκαταστάσεων του Θριασίου Πεδίου περιλαμβάνει τον σταθμό διαλογής και μεταφόρτωσης φορτίων, εμβαδού περίπου 1450 στρεμμάτων ιδιοκτησίας ΟΣΕ Α.Ε. και τον χώρο ιδιοκτησίας ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε., έκτασης 588 στρεμμάτων, με δυνατότητα δόμησης περίπου 235.000 τ.μ. στεγασμένων χώρων.

Διαθέτει οδικές συνδέσεις προς τον αυτοκινητόδρομο της Αττικής Οδού και τη λεωφόρο ΝΑΤΟ, σιδηροδρομική σύνδεση με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο και τον εμπορικό λιμένα του Πειραιά (Νέο Ικόνιο).

Στρατηγικός στόχος της ΓΑΙΑΟΣΕ αποτελεί η δημιουργία και λειτουργία ενός εμπορευματικού κέντρου διεθνούς εμβέλειας, που θα συμβάλει στην αύξηση των σιδηροδρομικώς μεταφερόμενων εμπορευματικών φορτίων και στην ανάδειξη της χώρας ως βασικής πύλης διακίνησης εμπορευμάτων στα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών. 

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/sidirodromos/item/8516-apokleistiko-meta-ton-olp-apovasi-tis-cosco-sto-thriasio-emporevmatiko.html

Oμοσπονδίες φορτηγών ΔΧ: «κ. Χρυσοχοϊδη, οι μεταφορείς δεν είναι δολοφόνοι»



Ρήξη στις σχέσεις μεταξύ των ιδιοκτητών φορτηγών Δημοσίας Χρήσης και του υπουργού Μεταφορών Μιχάλη Χρυσοχοϊδη.

Οι ομοσπονδίες ιδιοκτητών ΦΔΧ, όπως ΠΣΧEΜ, ΠΟΕΜΙΦΑ, ΟΦΑΒΕ, ομοσπονδία Θεσσαλίας, Κεντρικής Στερεάς και Δυτ. Μακεδονίας, ομοσπονδία 531/70 και βυτιοφόρων μεταφοράς υγρών καυσίμων, σε κοινή τους επιστολή, επικρίνουν τις πρόσφατες δηλώσεις του υπουργού Μεταφορών για την απαγόρευση διέλευσης φορτηγών στην Φθιώτιδα, αλλά και την γενικότερη στάση του, στο θέμα των διοδίων. 

Συγκεκριμένα, οι ιδιοκτήτες φορτηγών υποστηρίζουν ότι ο υπουργός Μεταφορών, στο γράμμα που έστειλε στην Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Φθιώτιδας, για την «παράνομη» διέλευση βαρέων οχημάτων, από το τοπικό οδικό δίκτυο οικισμών, πόλεων και γενικότερα κατοικημένων περιοχών, τους παρουσιάζει ως «δολοφόνους, με την αναφορά ότι, οι νταλίκες που κυκλοφορούν στους οικισμούς, σκοτώνουν μικρά παιδιά, απειλώντας αιρετούς δημάρχους και περιφερειάρχες».

Παράλληλα, οι ομοσπονδίες φορτηγών ΔΧ καταγγέλλουν τον υπουργό Μεταφορών ότι εξυπηρετεί, ουσιαστικά, τα συμφέροντα των εταιρειών που εκμεταλλεύονται τους αυτοκινητοδρόμους, αφού ουδέποτε υπήρξε ουσιαστική διαπραγμάτευση για μείωση διοδίων. 

Η επιστολή των ομοσπονδιών οδικών εμπορευματικών μεταφορών ΦΔΧ

Ο Κλάδος των Ιδιοκτητών Φορτηγών Δ.Χ. πίστεψε τις δεσμεύσεις και τις υποσχέσεις του κ. Χρυσοχοϊδη στις πιο κρίσιμες στιγμές της ιστορίας του.

Πίστεψε και ανέστειλε την απεργία διαρκείας το 2010, γιατί ο κος Χρυσοχοϊδης εξουσιοδοτημένος από την τότε Κυβέρνηση παραδέχτηκε  ότι η απελευθέρωση όπως ψηφίστηκε ήταν άδικη γιατί δεν υπήρχε καμία μελέτη βιωσιμότητας και ανάπτυξης και ήταν καταστροφική για τον κλάδο και δεσμεύτηκε για βελτίωση του Νόμου, με κίνητρα ανάπτυξης που θα έδιναν προοπτική και βιωσιμότητα στον Κλάδο.

Όμως μετά την αναστολή της απεργίας, ο κος Χρυσοχοϊδης ξέχασε τις δεσμεύσεις που ανέλαβε και το χειρότερο, αν και αρμόδιος Υπουργός δεν εφάρμοσε ούτε το μοναδικό κίνητρο του Νόμου 3887/10, να συμπεριλάβει στον Αναπτυξιακό Νόμο την αντικατάσταση του Τροχαίου Υλικού.

Την ίδια τακτική ακολούθησε τόσο για την μείωση των τελών διοδίων, όσο και στην υποχρεωτική καταβολή των διοδίων από τους φορτωτές στους μεταφορείς.

Στο Δελτίο Τύπου που εξέδωσε ο κος Χρυσοχοϊδης στις 07/03/2014 μετά την συνάντηση με τους εκπροσώπους του κλάδου στο θέμα που αφορούσε τα διόδια ο κος Υπουργός αναφέρει:

«Τέλος, σε ότι αφορά τα διόδια, ο Υπουργός ενθαρρύνει και τις δύο πλευρές, μεταφορείς και παραχωρησιούχους να συνεχίσουν τις εμπορικές διαπραγματεύσεις που έχουν ξεκινήσει, για ανάπτυξη ευνοϊκής πολιτικής για τους μεταφορείς, με στόχο να κάνουν χρήση των αυτοκινητοδρόμων όλα τα φορτηγά, αντί να χρησιμοποιούν με πολλαπλές αρνητικές επιπτώσεις και κινδύνους το παράπλευρο οδικό δίκτυο. Ο Υπουργός παρακολουθεί στενά το θέμα με στόχο να επιτευχθεί το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα».

Μόνο που στην περίπτωση αυτή δεν υπαναχώρησε απλά αλλά πριν ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις με τους παραχωρησιούχους για την ανάπτυξη ευνοϊκής πολιτικής για τους μεταφορείς, όπως αναφέρει στο Δελτίο Τύπου, να ζητάει από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς να μας απαγορεύσουν και την μόνη εναλλακτική την χρήση των παράπλευρων οδών, επιβάλλοντάς μας ποινές και τεχνικά εμπόδια.

Στο Δελτίο Τύπου στις 07/03/2014, αναφέρει ότι η χρησιμοποίηση του παράπλευρου οδικού δικτύου από τα φορτηγά έχει πολλαπλές αρνητικές επιπτώσεις και κινδύνους.

Στις 13 Σεπτεμβρίου του 2014, στο Δελτίο Τύπου ο κος Χρυσοχοϊδης αποκαλεί τους μεταφορείς δολοφόνους με την αναφορά ότι οι νταλίκες που κυκλοφορούν στους οικισμούς σκοτώνουν μικρά παιδιά και απειλεί αιρετούς δημάρχους και περιφερειάρχες, καταγγέλει τις αστυνομικές αρχές και όποιον δεν υπηρετεί τα συμφέροντα των παραχωρησιούχων.

Τι άλλαξε και από τον Φεβρουάριο μέχρι τον Σεπτέμβριο και δηλώνει ότι οι μεταφορείς είναι δολοφόνοι;

Εμείς γνωρίζουμε αυτό που γνωρίζει και ο κος Χρυσοχοϊδης ως πρώην Υπουργός Προστασίας του Πολίτη, ότι οι νταλίκες εμπλέκονται σπάνια σε θανατηφόρα ατυχήματα, αλλά και σε αυτά τα ελάχιστα ατυχήματα που εμπλέκονται τις περισσότερες φορές δεν φέρουν την ευθύνη οι οδηγοί των φορτηγών.

Επίσης, γνωρίζει ότι οι εμπορευματικές μεταφορές πραγματοποιούνται σε ποσοστό 97% από τα φορτηγά και κάθε μέρα μέσα στις πόλεις όλης της χώρας κυκλοφορούν για να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες των πολιτών και της αγοράς μαζί με τα Ι.Χ. πάνω από 200.000 φορτηγά.

Αυτά τα φορτηγά κυκλοφορούν με ασφάλεια και δεν καταστρέφουν τους δρόμους. Ή μήπως θα απαγορεύσετε και σ’ αυτά την κυκλοφορία;

Στο Δελτίο Τύπου στις 13/09/2014, αναφέρει ότι τα φορτηγά όποια δαπάνη έχουν τη βάζουν πάνω στα κόμιστρα, άρα έχουν την υποχρέωση να προσθέσουν και το κόστος των διοδίων.

Στις 12/02/2014, στο Δελτίο Τύπου στην πρόταση για την πολιτική διοδίων στην παράγραφο με τίτλο Αθέμιτος Ανταγωνισμός ο κος Χρυσοχοίδης αναφέρει:

“Τέλος, όπως έχουμε επισημάνει και στο παρελθόν, θα πρέπει όλοι να κινηθούμε προς την κατεύθυνση ώστε να βρεθεί τρόπος (νομοθετική ρύθμιση) το κόστος των διοδίων να μετακυλήσει επισήμως (τέλος χρήσης αυτοκινητόδρομου) στον πελάτη της μεταφορικής εταιρείας.

Πως είναι δυνατόν να λέει ψέματα  στον Ελληνικό λαό ότι τα φορτηγά πληρώνονται το αντίτιμο των διοδίων, αφού δεν έχει νομοθετήσει όπως έχει δεσμευτεί το κόστος μεταφοράς τον φορτηγών ανά χιλιόμετρο με ειδική αναφορά στην πληρωμή των διοδίων από τους φορτωτές για να υπάρχει η δυνατότητα τα διόδια να προστεθούν στο κόστος μεταφοράς και να μπορεί να τα εισπράξουν οι μεταφορείς.

Είναι δυνατόν να πιστεύει λογικός άνθρωπος ότι οι αυτοκινητιστές δεν θέλουν να κυκλοφορούν στους αυτοκινητόδρομους με την άνεση που τους παρέχουν, αλλά θέλουν να ταλαιπωρούνται και να σπάνε τα αυτοκίνητά τους από τους παράδρομους  γνωρίζοντας ότι το κόστος μακροπρόθεσμα είναι πολύ μεγαλύτερο.

Απλά οι αυτοκινητιστές με τα χαμηλά κόμιστρα που εισπράττουν σήμερα συμβάλλουν μεν στην μείωση της τιμής των προϊόντων, αλλά  δεν έχουν τα χρήματα να πληρώσουν τα ακριβότερα διόδια της Ευρώπης και μάλιστα σε ημιτελείς δρόμους.

Όσες δηλώσεις και απειλές να κάνει ο κος Χρυσοχοϊδης, δεν πρόκειται να βοηθήσει τους παραχωρησιούχους να αυξήσουν τα έσοδά τους, το μόνο που θα καταφέρει είναι να σταματήσουν οι μεταφορείς να κυκλοφορούν στους δρόμους που υπάρχουν διόδια λόγο οικονομικής αδυναμίας.

Εάν πραγματικά θέλει να βοηθήσει τους παραχωρησιούχους, θα πρέπει να τους πείσει να μειώσουν τα τέλη διοδίων τουλάχιστον 50% στα φορτηγά δ.χ., που ήταν και η αρχική θέση του  κου Χρυσοχοϊδη.

Μόνο με τη μείωση της τιμής των διοδίων θα αυξηθούν τα έσοδα των παραχωρησιούχων από τα φορτηγά δημόσιας χρήσης και θα περιοριστεί η κυκλοφορία τους στους παράδρομους και τους οικισμούς.

Οι Ιδιοκτήτες των Φορτηγών Δ.Χ. παραμένουμε σταθεροί στις θέσεις και τις δεσμεύσεις μας και περιμένουμε από τον κο Υπουργό να πραγματοποιήσει τις δικές του δεσμεύσεις, χωρίς απειλές που δεν τιμούν, ούτε τον ίδιο ούτε το αξίωμά του.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/logistics/item/8875-idioktites-fortigon-dx-k-xrysoxoidi-oi-metaforeis-den-einai-dolofonoi.html

Συνολικές προβολές σελίδας