Παρασκευή 19 Σεπτεμβρίου 2014

Μετά τον ΟΛΠ, «απόβαση» της Cosco στο Θριάσιο εμπορευματικό κέντρο



Μετά το λιμάνι του Πειραιά, κινεζική «απόβαση» στο Θριάσιο εμπορευματικό κέντρο. Η Cosco είναι μεταξύ των έξι υποψηφίων που εκδήλωσαν μη δεσμευτικό ενδιαφέρον για την κατασκευή και εκμετάλλευση του εμπορευματικού κέντρου ιδιωτών στο Θριάσιο Πεδίο.

Του Φώτη Φωτεινού

Ο διαγωνισμός, που προκήρυξε η ΓΑΙΑΟΣΕ, συγκέντρωσε μη δεσμευτικές προσφορές από τις εταιρείες: Cosco, Goldair, Foodlink,  MedLog, Eurobank Properties και Redeplan.

Η συμμετοχή που ξεχωρίζει είναι της Cosco, η οποία, μετά το δεδηλωμένο ενδιαφέρον για την εξαγορά του 67% του ΟΛΠ, καθιστά σαφές ότι επιδιώκει τη δημιουργία ενός σύγχρονου εμπορευματικού κέντρου, εκμεταλλευόμενη την αύξηση των φορτίων της, αλλά και την απευθείας σύνδεση του Θριάσιου εμπορευματικού με το σιδηροδρομικό δίκτυο (ήδη η κινεζική εταιρεία έχει ξεκινήσει συνέργιες με την TΡΑΙΝΟΣΕ).

Όπως σημειώνουν στελέχη της ναυτιλιακής αγοράς, «η Cosco διαβλέπει την ανάγκη δημιουργίας ενός ολοκληρωμένου πλέγματος υπηρεσιών εφοδιαστικής αλυσίδας, δηλαδή μεταφορά – αποθήκευση – διανομή, παρέχοντας ουσιαστικά το σύνολο των υπηρεσιών logistics στους πελάτες της».  




Υπενθυμίζεται ότι, μετά την επίτευξη του φιλικού διακανονισμού με τον ΟΛΠ για την επέκταση του δυτικό τομέα της προβλήτας ΙΙΙ, η Cosco θα μπορεί να διαχειρίζεται έως 6,2 εκατ. TEUS ετησίως και έως 7,2 εκατ., εάν πλειοδοτήσει για το 67% του ΟΛΠ (ο διαγωνισμός βρίσκεται στη φάση των δεσμευτικών προσφορών).

Μονάχα το 2013, η κινεζική εταιρεία διαχειρίστηκε 2,51 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, σημειώνοντας άνοδο 19,5%, σε σχέση με το 2012.

Άλλο μη δεσμευτικές προσφορές κι άλλο δεσμευτικές…

Όσον αφορά τις υπόλοιπες εταιρείες, οι Goldair, Foodlink και MedLog προέρχονται από τον κλάδο των logistics, έχοντας εμπειρία σε υπηρεσίες αποθήκευσης, ενώ η Eurobank Properties στον τομέα των ακινήτων και η Redeplan σε υπηρεσίες τεχνικού συμβούλου.

Ενδιαφέρον έχει να αποσαφηνιστεί, εάν βρίσκονται άλλες εταιρείες «πίσω» από την Eurobank Properties, οι οποίες, σε αυτή τη φάση, δεν θέλουν να κάνουν γνωστό το ενδιαφέρον τους.


Επίσης, είναι άλλο μη δεσμευτικές προσφορές κι άλλο δεσμευτικές. Για παράδειγμα, δεν σημαίνει ότι η Cosco θα υποβάλλει δεσμευτική προσφορά, διότι και παλαιότερα είχε επιδείξει αρχικό ενδιαφέρον για το Θριάσιο, ωστόσο δεν υπέβαλε προσφορά.

Πάντως, η ΓΑΙΑΟΣΕ, στα τέλη Αυγούστου, θα καλέσει τις εταιρείες για απευθείας διαπραγματεύσεις, με στόχο την προκήρυξη του σχετικού διαγωνισμού το δίμηνο Σεπτεμβρίου – Οκτωβρίου. 

Τα χαρακτηριστικά του έργου

Αναλυτικά, η ευρύτερη έκταση του συγκροτήματος εγκαταστάσεων του Θριασίου Πεδίου περιλαμβάνει τον σταθμό διαλογής και μεταφόρτωσης φορτίων, εμβαδού περίπου 1450 στρεμμάτων ιδιοκτησίας ΟΣΕ Α.Ε. και τον χώρο ιδιοκτησίας ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε., έκτασης 588 στρεμμάτων, με δυνατότητα δόμησης περίπου 235.000 τ.μ. στεγασμένων χώρων.

Διαθέτει οδικές συνδέσεις προς τον αυτοκινητόδρομο της Αττικής Οδού και τη λεωφόρο ΝΑΤΟ, σιδηροδρομική σύνδεση με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο και τον εμπορικό λιμένα του Πειραιά (Νέο Ικόνιο).

Στρατηγικός στόχος της ΓΑΙΑΟΣΕ αποτελεί η δημιουργία και λειτουργία ενός εμπορευματικού κέντρου διεθνούς εμβέλειας, που θα συμβάλει στην αύξηση των σιδηροδρομικώς μεταφερόμενων εμπορευματικών φορτίων και στην ανάδειξη της χώρας ως βασικής πύλης διακίνησης εμπορευμάτων στα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών. 

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/sidirodromos/item/8516-apokleistiko-meta-ton-olp-apovasi-tis-cosco-sto-thriasio-emporevmatiko.html

1 σχόλιο:

  1. Τι αφορά ο διαγωνισμός, τα 3 εναλλακτικά σενάρια

    Ο διαγωνισμός αφορά την παραχώρηση έκτασης έως και 588 στρεμμάτων, ιδιοκτησίας ΓΑΙΑΟΣΕ, με κατάλληλους όρους δόμησης για την κατασκευή αποθηκών και λοιπών εγκαταστάσεων (μεταποίησης, γραφείων κ.ά.), 235 στρεμμάτων (εμπορευματικό κέντρο) και 450 στρεμμάτων, η οποία περιλαμβάνει συγκρότημα σιδηροδρομικής εξυπηρέτησης (εγκαταστάσεις σταθμού διαλογής και μεταφόρτωσης φορτίων).

    Ειδικότερα, τα τρία μοντέλα που προκρίνονται είναι τα εξής:

    1. Παραχώρηση για 30 χρόνια της διαχείρισης και εκμετάλλευσης του συνόλου των εκτάσεων και εγκαταστάσεων, μέσω μίας σύμβασης που θα περιλαμβάνει την έκταση ιδιοκτησίας ΓΑΙΑΟΣΕ 588 στρεμμάτων (εμπορευματικό κέντρο) και το σταθμό διαλογής και μεταφόρτωσης εμπορευμάτων του ΟΣΕ, έναντι τιμήματος.

    2. Παραχώρηση της διαχείρισης και εκμετάλλευσης, αφενός του εμπορευματικού κέντρου και αφετέρου του σταθμού διαλογής και μεταφόρτωσης εμπορευμάτων, μέσω δύο διακριτών συμβάσεων.

    - Εμπορευματικό Κέντρο: Μακροχρόνια παραχώρηση (άνω των 30 ετών) της διαχείρισης και εκμετάλλευσης του εμπορευματικού κέντρου, που περιλαμβάνει τη χρηματοδότηση, μελέτη, κατασκευή και εκμετάλλευση, σε έναν ιδιώτη επενδυτή, έναντι ανταλλάγματος. Το κέντρο θα είναι δυνατόν να αναπτυχθεί σε φάσεις, ανάλογα με τη ζήτηση της αγοράς.

    - Σταθμός Διαλογής και Μεταφόρτωσης Εμπορευμάτων: Ανάθεση μέσω σύμβασης παραχώρησης έργου/υπηρεσιών της χρηματοδότησης και ολοκλήρωσης της κατασκευής των υπολειπόμενων απαιτούμενων υποδομών, προμήθειας εξοπλισμού (γερανογέφυρες, οχήματα κ.λπ.), καθώς και της διαχείρισης του σταθμού διαλογής και μεταφόρτωσης μέσω σύμβασης παραχώρησης, με ταυτόχρονη εκχώρηση των εσόδων από τη λειτουργία των εγκαταστάσεων. Το χρονικό διάστημα θα προσδιοριστεί αναλόγως, προκειμένου να διασφαλίζεται η βιωσιμότητα των απαιτούμενων επενδύσεων.

    3. Παραχώρηση της διαχείρισης και εκμετάλλευσης των δύο τμημάτων, μέσω πολλών διακριτών συμβάσεων.

    - Εμπορευματικό Κέντρο: Κατάτμηση της έκτασης ιδιοκτησίας της ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. (εμπορευματικό κέντρο) σε 3-5 διακριτά τμήματα και, έναντι ανταλλάγματος, μακροχρόνια παραχώρηση (άνω των 30 ετών) της διαχείρισης και εκμετάλλευσης (που περιλαμβάνει τη χρηματοδότηση, μελέτη, κατασκευή, συντήρηση, διαχείριση και εκμετάλλευση) εκάστου τμήματος σε διαφορετικό ιδιώτη επενδυτή.

    Η διάθεση κάθε διακριτού τμήματος στην αγορά θα γίνεται προοδευτικά, ανάλογα με τη ζήτηση. Ο γενικός σχεδιασμός των επιμέρους τμημάτων θα πραγματοποιηθεί από τη ΓΑΙΑΟΣΕ, με τρόπο που θα επιτρέπει τη βιώσιμη αυτόνομη λειτουργία και διαχείρισή τους. Κάθε επιμέρους παραχωρησιούχος θα χρηματοδοτήσει και θα κατασκευάσει τις κοινόχρηστες προσβάσεις και υποδομές που του αναλογούν, με βάση το γενικό σχεδιασμό της ΓΑΙΑΟΣΕ.

    - Σταθμός Διαλογής και Μεταφόρτωσης Εμπορευμάτων: Ανάθεση μέσω σύμβασης παραχώρησης έργου/υπηρεσιών της χρηματοδότησης και ολοκλήρωσης της κατασκευής των υπολειπόμενων απαιτούμενων υποδομών, προμήθειας εξοπλισμού (γερανογέφυρες, οχήματα κ.λπ.), καθώς και της διαχείρισης του σταθμού διαλογής και μεταφόρτωσης, μέσω σύμβασης παραχώρησης, με ταυτόχρονη εκχώρηση των εσόδων από τη λειτουργία των εγκαταστάσεων. Το διάστημα θα προσδιοριστεί αναλόγως, προκειμένου να διασφαλίζεται η βιωσιμότητα των απαιτούμενων επενδύσεων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Συνολικές προβολές σελίδας