Τρίτη 6 Ιουνίου 2017

Έτσι θα μεταμορφωθεί το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης με το νέο επενδυτικό σχήμα

Προχωρά η διαδικασία για την ολοκλήρωση της προσυμβατικής περιόδου της αγοράς του 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης από το ΤΑΙΠΕΔ. Αυτή την εποχή σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com προχωρά η σύνταξη του Φακέλου της σύμβασης για τον έλεγχο από το Ελεγκτικό Συνέδριο και προχωρά και η τυπική διαδικασία των εγγράφων.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες αν όλα πάνε καλά μέχρι το τέλος του έτους θα έχουμε φτάσει και στις υπογραφές. Το επενδυτικό σχήμα Deutsche Invest Equity Partners (DIEP), με τη θυγατρική της CMA CGM, Terminal Link και τον όμιλο Σαββίδη (Belterra Investments Ltd) με βελτιωμένη οικονομική προσφορά 231,926 εκατ. ευρώ θα αποκτήσουν το 67% της εταιρείας του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε.και θα ξεκινήσει ένα μεγάλο πρόγραμμα επενδύσεων που θα έχει ως αιχμή του δόρατος την ολοκλήρωση του 6ου Προβλήτα.
Η πλήρης λειτουργία του 6ου Προβλήτα θα διπλασιάσει την ικανότητα προσέγγισης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων οδηγώντας τον ΟΛΘ σε καλύτερες μέρες και επιτρέποντας του να γίνει το κύριο λιμάνι για την Βαλκανική Χερσόνησο.
Άλλες μεγάλες επενδύσεις που πρόκειται να γίνουν είναι το νέο πρόσθετο κριπίδωμα, η κατασκευή πρόσθετης χερσαίας ζώνης κατά μήκους του νέου κριπιδώματος και συμπληρωματικά έργα υποδομής όπου είναι αναγκαία.
Με την ολοκλήρωση του επενδυτικού σχεδίου στην επταετία, η εικόνα του λιμένα της Θεσσαλονίκης και η λειτουργία των επιμέρους δραστηριοτήτων του θα έχουν αναβαθμιστεί πλήρως, ενισχύοντας δραστικά την δυναμικότητα και βελτιώνοντας την λειτουργικότητα του λιμένα.
Από το τέλος της πρώτης επταετίας και μέχρι το τέλος της σύμβασης θα συνεχίσουν να γίνονται σημαντικές επενδύσεις, λαμβάνομένου δε υπόψη ότι στο τέλος της περιόδου παραχώρησης επιστρέφεται στο Ελληνικό Δημόσιο ένα πλήρως λειτουργικό λιμάνι, σύμφωνα με τα υψηλά πρότυπα που απαιτεί το Ελληνικό Δημόσιο.
Η σύμβαση παραχώρησης προβλέπει συγκεκριμένες προδιαγραφές λειτουργίας και συντήρησης των λιμενικών υποδομών και δεσμεύσεις ελάχιστου όγκου διακίνησης. Ο ΟΛΘ συμφωνεί και δεσμεύεται ότι το λιμάνι θα είναι σε ετοιμότητα να λειτουργεί με συγκεκριμένο ρυθμό που ανταποκρίνεται σε σύγχρονα πρότυπα έντασης λειτουργίας και εξυπηρέτησης. Στο πλαίσιο αυτό τίθενται συγκεκριμένοι στόχοι, που θα πρέπει να εκπληρωθούν μετά την πρώτη τριετία από την ισχύ της σύμβασης παραχώρησης, ενώ μετά την πρώτη πενταετία το Ελληνικό Δημόσιο, κατόπιν αξιολόγησης, θα μπορεί να επιβάλλει κυρώσεις.
Με αυτό τον τρόπο υπάρχει η αισιοδοξία ότι ο ΟΛΘ θα ακολουθήσει τα βήματα του ΟΛΠ που με την μερική ιδιωτικοποίηση του από το 2009 και την πλήρη από το 2016 έχει αναδειχθεί σε ατμομηχανή ανάπτυξης και κερδοφορίας με τα νούμερα να είναι πολλαπλάσια από την εποχή της δημόσιας υπόστασης του.
Απο το δικαίωμα παραχώρησης και την αρμοδιότητα του ΟΛΘ, εξαιρούνται επί του Προβλήτα 1 μια σειρά κτιρίων, που δεν απαιτούνται για την παροχή λιμενικών υπηρεσιών. Παράλληλα εξασφαλίζεται ότι θα διατηρηθούν οι σημερινές χρήσεις και λειτουργίες του Προβλήτα 1, η ελεύθερη πρόσβαση σε αυτόν και η εξακολούθηση της χρήσης του για την υλοποίηση πολιτιστικών και δημόσιων δράσεων, που θα πραγματοποιούνται κατόπιν διαβούλευσης με τον Δήμο Θεσσαλονίκης.
Συγκεκριμένα κτίρια δημοσίων υπηρεσιών εξαιρούνται του δικαιώματος παραχώρησης του ΟΛΘ, σύμφωνα με τους όρους της αναθεωρημένης σύμβασης παραχώρησης. Η ΟΛΘ αναλαμβάνει την υποχρέωση να τηρήσει το ιστορικό αρχείο του Οργανισμού σε κατάλληλους χώρους οι οποίοι θα είναι ανοιχτοί και επισκέψιμοι από το κοινό.
Το αντάλλαγμα παραχώρησης ανέρχεται σε ποσοστό 3,5% του κύκλου εργασιών του ΟΛΘ από 2% με την υφιστάμενη σύμβαση.Μέσω του Κυρωτικού Νόμου προδιαγράφεται ότι το κόστος λειτουργίας της Αρχής Λιμένος θα καλύπτεται από το ετήσιο αντάλλαγμα το οποίο θα εισπράττει το Ελληνικό Δημόσιο και εν συνεχεία το υπόλοιπο θα αποδίδεται στους παραλιμένιους δήμους με βάση την επιβάρυνσή τους από τις λειτουργίες του λιμανιού.
Οι Δήμοι μέχρι σήμερα δεν λάμβαναν κανένα αντάλλαγμα από τη σύμβαση παραχώρησης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στο τέλος κάθε έτους, ο ΟΛΘ οφείλει να κάνει απολογισμό και υποχρεούται να δηλώνει ακριβή στοιχεία, αλλά παραμένει το δικαίωμα του Ελληνικού Δημοσίου να ελέγχει την ακρίβεια και ορθότητα των στοιχείων που θα του παρέχονται από τον ΟΛΘ.

Νίκος Καραγιάννης - ypodomes.com

«Πάρτι» κάνουν τα τουρκικά φορτηγά (και) στο λιμάνι του Λαυρίου

«Πάρτι» κάνουν τα τουρκικά φορτηγά (και) στο λιμάνι του Λαυρίου. Σύμφωνα με καταγγελίες Ελλήνων οδικών μεταφορέων, τουρκικά φορτηγά πραγματοποιούν καθημερινά, από το Λαύριο, μεταφορές εμπορευμάτων προς και από ευρωπαϊκές χώρες, χωρίς τις απαιτούμενες άδειες.
Οι Έλληνες οδικοί μεταφορές έχουν ζητήσει, επανειλημμένως, ελέγχους στα τουρκικά ρυμουλκούμενα, που αποβιβάζονται στο λιμάνι και συγκεκριμένα, εάν είναι εφοδιασμένα με άδειες ΕΔΥΜ.
Μάλιστα, υπάρχουν εκτιμήσεις ότι οι παράνομες μεταφορές κυμαίνονται μεταξύ 80 – 120 την εβδομάδα!
«Δυστυχώς, τα αλλοδαπά οχήματα δραστηριοποιούνται ανενόχλητα στην Ελλάδα, διεξάγοντας ως, επί το πλείστον, εθνικές και διεθνείς μεταφορές (παράνομες μεταφορές), διότι έχουν παραποιημένα έγγραφα, όπως CMR, διπλά τιμολόγια, άδειες ΕΔΥΜ, χωρίς να τηρούν τους όρους χρήσης τους.
Κάντε μια βόλτα στις εθνικές οδούς και θα καταλάβετε. Κυρίως, θα συναντήσετε φορτηγά από τη Βουλγαρία, Τουρκία, Μολδαβία, π.Γ.Δ.Μ., Βοσνία – Ερζεγοβίνη, Σερβία, Ρουμανία, Ουκρανία, Πολωνία, Ρωσία», αναφέρουν Έλληνες ιδιοκτήτες ΦΔΧ.

Πηγή: https://www.metaforespress.gr/ipogeios/%cf%80%ce%ac%cf%81%cf%84%ce%b9-%ce%ba%ce%ac%ce%bd%ce%bf%cf%85%ce%bd-%cf%84%ce%b1-%cf%84%ce%bf%cf%85%cf%81%ce%ba%ce%b9%ce%ba%ce%ac-%cf%86%ce%bf%cf%81%cf%84%ce%b7%ce%b3%ce%ac-%ce%ba%ce%b1/

235.000 τ.μ. κτιρίων, 250.000 παλετοθέσεις και 120 θέσεις για φορτηγά δημιουργεί η Goldair στο Θριάσιο

Στις αρχές του 2018 και, εφόσον τηρηθούν τα αρχικά χρονοδιαγράμματα, πρόκειται να ξεκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες στο Θριάσιο εμπορευματικό κέντρο.
Πρωτύτερα, θα πρέπει να έχουν ληφθεί όλες οι σχετικές αδειοδοτήσεις και να έχει εξασφαλιστεί η έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο και η επικύρωση της σύμβασης από τη Βουλή.
Για την κατασκευή και εκμετάλλευση του Θριασίου εμπορευματικού κέντρου, ανάδοχος έχει ανακηρυχτεί η κοινοπραξία ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ – Goldair για περίοδο 60 ετών.
Στο Θριάσιο πρόκειται να κατασκευαστούν 235.000 τ.μ. κτιρίων, 250.000 παλετοθέσεις επί 210.000 τ.μ. αποθηκών, 4.000 θέσεις για αυτοκίνητα και 120 θέσεις για φορτηγά.

Η περίοδος κατασκευής περιλαμβάνει 120.000 τ.μ. αποθηκευτικών χώρων από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης παραχώρησης, και παράλληλα η κοινοπραξία έχει την υποχρέωση, σε ορίζοντα 5ετίας, να κατασκευάσει επιπλέον 120.000 τ.μ.
Θα υπάρχουν χώροι που θα μπορούν να λειτουργούν για κοινωφελείς σκοπούς (τράπεζες, τελωνεία, φαρμακεία κ.λπ.).
Η πρώτη φάση της επένδυσης είναι ύψους 180 εκατ. ευρώ και αφορά στην κατασκευή 120.000 τμ., στεγασμένων χώρων και δημιουργία σιδηροδρομικής γραμμής, που θα ενώνει τις αποθήκες με το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Η ανάπτυξη του εμπορευματικού κέντρου του Θριασίου αποτελεί επένδυση στρατηγικού χαρακτήρα για την ελληνική οικονομία.
Είναι το πρώτο εμπορευματικό κέντρο στην χώρα, το οποίο έχει πλήρη τον χαρακτήρα των συνδυασμένων μεταφορών, συνδεόμενο με το λιμάνι του Πειραιά, αλλά και με τον διευρωπαϊκό δίκτυο σιδηροδρομικών και οδικών μεταφορών Ten-T.

Πηγή: https://www.metaforespress.gr/logistics/235-000-%cf%84-%ce%bc-%ce%ba%cf%84%ce%b9%cf%81%ce%af%cf%89%ce%bd-250-000-%cf%80%ce%b1%ce%bb%ce%b5%cf%84%ce%bf%ce%b8%ce%ad%cf%83%ce%b5%ce%b9%cf%82-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-120-%ce%b8%ce%ad%cf%83%ce%b5/

Συνολικές προβολές σελίδας