Πέμπτη 16 Νοεμβρίου 2017

Oι προτάσεις των ακτοπλόων (ΣΕΕΝ) σε επιμέρους άρθρα του πολυνομοσχεδίου του υπ. Ναυτιλίας

Τις προτάσεις τους κατέθεσαν οι ακτοπλόοι, δια στόματος του προέδρου του ΣΕΕΝ Μιχάλη Σακέλλη, σε επιμέρους άρθρα του πολυνομοσχεδίου του υπ. Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κατά τη διάρκεια συνεδρίασης που διεξήγαγε η Διαρκής Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής.
Επί των επιμέρους άρθρων του σχεδίου νόμου, ο κ. Σακέλλης επισήμανε τα ακόλουθα:
Άρθρο 76: Προγραμματικές Συμβάσεις Ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας
Οι προγραμματικές συμβάσεις σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση εφαρμόζονται όταν έχουν εφαρμοστεί τα στάδια 1 & 2 που προβλέπονται από τον Ν. 2932/2001 δηλαδή η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος και o μειοδοτικός διαγωνισμός, ο οποίος έχει αποβεί άκαρπος. Ο προβληματισμός μας αφορά στη δυνατότητα των τοπικών αρχών, οι οποίες δεν διαθέτουν γνώση και εμπειρία για να βρουν λύσεις για την Ακτοπλοϊκή εξυπηρέτηση του νησιού ή της περιοχής τους όταν το ίδιο το Υπουργείο αδυνατεί.
Επίσης μας προβληματίζει ιδιαίτερα η περίπτωση κατά την οποία ο πλοιοκτήτης τυγχάνει να είναι ο Δήμος ή η Περιφέρεια οπότε παρέχεται η δυνατότητα απευθείας ανάθεσης της υπηρεσίας, π.χ. από τον Δήμο στον Δήμο, γεγονός το οποίο αποτελεί ανεπίτρεπτη παρέμβαση στον ελεύθερο ανταγωνισμό. Βέβαια εδώ πρέπει να προσθέσουμε και τις αρνητικές μας εμπειρίες από παρόμοιες προσπάθειες στο παρελθόν (εταιρείες λαϊκής βάσεως κλπ.) οι οποίες κατέληξαν σε παταγώδη αποτυχία.
Τέλος δεν κατανοούμε το γεγονός ότι ενώ μιλάμε για κάλυψη επειγουσών συγκοινωνιακών αναγκών, η σύναψη προγραμματικών συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας προβλέπεται για μία πενταετία. Για τους λόγους αυτούς πιστεύουμε ότι είναι αντικειμενικά αδύνατον να εφαρμοστούν οι προτεινόμενες διαδικασίες και προτείνουμε την απόσυρση του άρθρου.
Άρθρο 78: Προστασία εργαζομένων σε ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις
Ο Σύνδεσμός μας συμφωνεί ότι οι εταιρείες πρέπει να είναι συνεπείς με τις υποχρεώσεις τους προς τους ναυτικούς διότι πλην των άλλων δημιουργούνται και συνθήκες άνισου ανταγωνισμού.
Με το προτεινόμενο άρθρο δίνεται η δυνατότητα στη Διοίκηση να παρεμβαίνει και μάλιστα με δικαίωμα απαγόρευσης απόπλου, σε οικονομικές διαφορές μεταξύ των εταιρειών και των ναυτικών για την προστασία των οποίων υπάρχει πλούσιο νομοθετικό πλαίσιο. Επιπλέον δε, από 18/1/2018 προβλέπεται υποχρεωτική ασφάλιση τεσσάρων μισθών από τα P & Ι Clubs. Σε ότι αφορά στις ασφαλιστικές εισφορές, υπενθυμίζουμε ότι αυτές είναι εξασφαλισμένες με την έννοια ότι δεν επιτρέπεται ο απόπλους των πλοίων χωρίς την εξόφληση των εισφορών ή τον διακανονισμό των οφειλών με τη σύμφωνη γνώμη του ΝΑΤ.
Η αναφορά του άρθρου στους «βασικούς μισθούς» αντί «στις πάσης φύσεως απολαβές» μας βρίσκει σύμφωνους, πλην όμως προτείνουμε την απόσυρση του άρθρου διότι πιστεύουμε ότι δεν θα προσθέσει επιπλέον εξασφαλίσεις στους ναυτικούς μας.
Άρθρο 95: Τροποποιήσεις ν. 4256/2014 παρ. 14. Ημερόπλοια
Τα δρομολογημένα ε/γ πλοία στις ακτοπλοϊκές μας γραμμές είναι επιβαρυμένα με υποχρεώσεις δημόσιας υπηρεσίας όπως η υποχρεωτική δεκάμηνη απασχόληση, οι υποχρεωτικές συνθέσεις πληρωμάτων κλπ.
Για να είναι δυνατή η εκτέλεση από τα ημερόπλοια δρομολογίων αντί περιηγητικών πλόων, πρέπει να τεθεί ως απαραίτητη προϋπόθεση η επιβολή των ίδιων υποχρεώσεων με αυτές που προβλέπονται από τα δρομολογημένα ακτοπλοϊκά πλοία και η σύμφωνη γνώμη του ΣΑΣ.
Άρθρο 106: Παροχή λιμενικών υπηρεσιών παραλαβής και διαχείρισης αποβλήτων πλοίων και καταλοίπων φορτίου
Ένα πολύ σοβαρό θέμα που επιτέλους επιλύεται. Η ανάθεση των έργων για την αποκομιδή στερεών αποβλήτων με διαγωνιστική διαδικασία απέτυχε παταγωδώς καθώς είχε ως αποτέλεσμα τη μονοπωλιακή παροχή υπηρεσιών από την ίδια εταιρεία σε όλα τα λιμάνια της Ελλάδας. Επιθυμούμε να εκφράσουμε την ευαρέσκειά μας για τις προτεινόμενες ρυθμίσεις, οι οποίες είναι βέβαιο ότι θα βελτιώσουν τις προσφερόμενες υπηρεσίες με ταυτόχρονη μείωση του κόστους των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Παρόλα αυτά προτείνουμε να διαγραφεί η παράγραφος 6 διότι επιτρέπει στους Οργανισμούς Λιμένων να διαμορφώσουν ελεύθερα τις ελάχιστες απαιτήσεις πιστοποίησης, γεγονός το οποίο πιθανόν να έχει ως αποτέλεσμα τον αποκλεισμό υποψήφιων παρόχων χωρίς ουσιαστικούς λόγους.
Τέλος θεωρούμε απαραίτητο οι νομίμως λειτουργούσες εταιρείες στην Ελλάδα να μην παρεμποδίζονται από τη συλλογή ανακυκλώσιμων υλικών από τα πλοία.
Άρθρο 107: Μετασχηματισμός του ΚΕΠ του ΥΝΑΝΠ
Ιδιαίτερα τονίζουμε τις δυσκολίες που θα προκληθούν στα τουριστικά παραδοσιακά ξύλινα σκάφη που εκτελούν ημερήσιους πλόες, εκδρομές, καθώς και στα αλιευτικά και λοιπά σκάφη, που σήμερα επιθεωρούνται μόνο από τα τοπικά κλιμάκια των Λιμενικών Αρχών. Επίσης πρέπει να διασφαλισθεί η λειτουργία και η συνεργασία των τοπικών κλιμακίων επιθεωρήσεως με τους Νηογνώμονες, προκειμένου για έκτακτα περιστατικά που συμβαίνουν σε όλα τα λιμάνια της χώρας.

Πηγή: https://www.metaforespress.gr/naftilia/o%ce%b9-%cf%80%cf%81%ce%bf%cf%84%ce%ac%cf%83%ce%b5%ce%b9%cf%82-%cf%84%cf%89%ce%bd-%ce%b1%ce%ba%cf%84%ce%bf%cf%80%ce%bb%cf%8c%cf%89%ce%bd-%cf%83%ce%b5%ce%b5%ce%bd-%cf%83%ce%b5-%ce%b5%cf%80%ce%b9/

H ακτινογραφία της αγοράς logistics. Που και πως διαμορφώνονται οι τιμές

Ο κλάδος της αποθήκευσης και των υποστηρικτών προς τη μεταφορά δραστηριοτήτων βρισκόταν σε καθοδική πορεία τα έτη 2010 έως και 2013, ενώ από το 2014 σημειώνει ανάπτυξη, σύμφωνα με την ΕΛ. ΣΤΑΤ.   
Η ανθεκτικότητα που επέδειξε η αγορά, σε κάποιο βαθμό, αντικατοπτρίζεται, τόσο στη ζήτηση διαθέσιμων χώρων, όσο και στις τιμές μίσθωσης.
Όπως υπογραμμίζεται σε σχετική μελέτη της Αθηναϊκής Οικονομικής – Alliance partner της JLL, η απορρόφηση αποθηκών το 2016 έφθασε τα 92.000 τ.μ. στην Αττική, δηλαδή ενισχύθηκε κατά 48%, σε σχέση με το 2015, με την αύξηση να αντανακλά το «outsourcing» που κατακτά ολοένα και μεγαλύτερο έδαφος.
Αντίστοιχα, όπως σημειώνει η EY, η ανάθεση των βασικών λειτουργιών logistics σε εξωτερικούς παρόχους (3PLPs), επιτρέπει στους εμπόρους να εστιάζουν στον πυρήνα της επιχείρησής τους.
Αυτό, κατά συνέπεια, οδήγησε στην αύξηση του μεριδίου αγοράς των εταιρειών logistics στην Ελλάδα και αντίστοιχα στη διεύρυνση της ζήτησης για αποθηκευτικούς χώρους.
Η τάση αυτή για σταδιακή υποκατάσταση της ιδιόχρησης από μίσθωση και outsourcing, σύμφωνα με την έρευνα της Αθηναϊκής Οικονομικής, είναι σαφής.
Ποιο είναι όμως, το ύψος των μισθωμάτων; Σύμφωνα με την Αθηναϊκή Οικονομική, τα μισθώματα για καλής ποιότητας χώρους είναι ασφαλώς κατώτερα του διαστήματος 2007- 08, οπότε και έφθασαν τα 5,50 – 6,50 ευρώ ανά τ.μ. και κυμαίνονται από 3 έως 3,90 ευρώ / τ.μ.
Κατά την EY, οι τιμές ενοικίων των αποθηκών στην Ελλάδα είναι από τις πιο ανταγωνιστικές στην περιοχή, καθώς έχουν μειωθεί σημαντικά τα τελευταία οκτώ χρόνια ως αποτέλεσμα της χρηματοπιστωτικής κρίσης.
Ποιες περιοχές κρατούν τα σκήπτρα της ζήτησης; Η ευρύτερη περιοχή του Θριασίου όπου η διαθεσιμότητα για χώρους μεγαλύτερους των 3.000 τ.μ. εκτιμάται στο 10% και για μεγαλύτερους των 5.000 τ.μ. στο 3%.
Οι σύγχρονες αποθήκες αντιπροσωπεύουν το 50% του αποθέματος στο Θριάσιο. Ακολουθούν τα Οινόφυτα και ο Αυλώνας, ενώ η Αθήνα αντιπροσωπεύει πολύ μικρότερο ποσοστό.  Οι περισσότερες μισθωτικές συμφωνίες της χρονιάς αφορούν μεσαίου μεγέθους χώρους.
Στο Θριάσιο και τη Σίνδο
Σύμφωνα με την EY, η πιο σημαντική συγκέντρωση εγκαταστάσεων logistics έχει αναπτυχθεί γύρω από τη μητροπολιτική περιοχή της Αθήνας: η πρώτη, στη Δυτική Αττική και η δεύτερη, στα βόρεια σύνορα της Αττικής, στη βιομηχανική ζώνη των Οινοφύτων, στη Βοιωτία.
Αυτές οι δύο περιοχές περιβάλλουν την πρωτεύουσα της Αθήνας και λειτουργούν ως τα κύρια κέντρα προμήθειας όλων των αγαθών της πόλης.
Εκτιμάται ότι οι υπάρχουσες εγκαταστάσεις logistics, μόνο σε αυτές τις δύο περιφερειακές περιοχές, διαθέτουν εσωτερικό χώρο αποθήκευσης που ξεπερνά τα 2 εκατ. τ.μ.
Ο πρώτος βρίσκεται στη λεγόμενη περιοχή του Θριασίου Πεδίου στη Δυτική Αττική, 10 χλμ. βορειοδυτικά του κέντρου της Αθήνας, και επεκτείνεται στις πόλεις του Ασπροπύργου, της Μαγούλας, της Μάνδρας και της Ελευσίνας.
Όλοι οι μεγάλοι πάροχοι 3PL έχουν αναπτύξει και λειτουργούν τις αποθήκες τους και τα κέντρα διανομής τους σε αυτή την περιοχή, προκειμένου να βρίσκονται κοντά στην ευρύτερη περιοχή των Αθηνών και τα προάστια της, να συνδέονται με τον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων του λιμένα του Πειραιά και να έχουν εύκολη πρόσβαση στον κύριο κόμβο της Εθνικής Οδού και του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας.
Στην περιοχή αναμένεται να αναπτύξει η κοινοπραξία εταιρειών ΕΤΒΑ ΒΙ.ΠΕ.- Goldair εμπορευματικό κέντρο στην έκταση 588 στρεμμάτων, που της έχει παραχωρηθεί για διάστημα 50 ετών.
Εκτός Αττικής, στη Σίνδο που βρίσκεται στο δυτικό τμήμα της Θεσσαλονίκης, είναι ιδιαίτερα έντονη η συγκέντρωση αποθηκών και κέντρων διανομής.
Η Σίνδος έχει αναπτυχθεί ως οργανωμένη βιομηχανική ζώνη, που καλύπτει στην πραγματικότητα μια έκταση 10.000 στρεμμάτων και μπορεί να αναφερθεί ότι για αυτό το λόγο αρχικά προσέλκυσε τις σημαντικότερες εγκαταστάσεις υλικοτεχνικής υποστήριξης στο βόρειο τμήμα της Ελλάδας.
Στη Θεσσαλονίκη, στην έκταση 670 στρεμμάτων στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου σχεδιάζεται η κατασκευή εμπορευματικού κέντρου, έργο για το οποίο έχουν εκδηλώσει μη δεσμευτικό ενδιαφέρον οι εταιρείες ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Belterra συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη.
Η γειτνίαση με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, καθώς και τη βιομηχανική περιοχή όπου βρίσκονται και logistics, στην περιοχή της Σίνδου έχει καταστήσει σημαντική τη σημασία του συγκεκριμένου εμπορευματικού κέντρου.
Εν γένει, σύμφωνα με την ΕΥ, η ποιότητα των χώρων αποθήκευσης και των εγκαταστάσεων διανομής στην Ελλάδα έχει βελτιωθεί αισθητά τα τελευταία δέκα χρόνια, κυρίως χάρη στο γεγονός ότι οι μεγαλύτεροι προμηθευτές 3PL έχουν επενδύσει σε μεγαλύτερα, αυτοματοποιημένα και καλύτερα τεχνολογικά εξοπλισμένα αποθήκες και κέντρα διανομής.
Το διαθέσιμο μέγεθος αποθήκευσης εγκαταστάσεων logistics στην Ελλάδα υπερδιπλασιάστηκε την περίοδο 2003-2009, πριν την οικονομική κρίση.
Επιπλέον, αυτή η επέκταση πλαισιώθηκε από επενδύσεις σε νέα ή αναβαθμισμένα υλικά κτιρίων, εξοπλισμό αποθήκης και μηχανήματα, συστήματα διαχείρισης, ασφάλεια και αυτοματισμό.
Πάντως, το μέσο μέγεθος έκτασης των αποθηκών που έχουν χτιστεί ή αναβαθμιστεί, δεν έχει αυξηθεί. Η υπάρχουσα υποδομή logistics ακόμα αποτελείται πρωτίστως από μικρού μεγέθους αποθήκες και εγκαταστάσεις διασύνδεσης, οι οποίες βρίσκονται διασκορπισμένες και κατακερματισμένες σε όλη τη χώρα.
Άλλωστε, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του Πανεπιστημίου Αιγαίου, μόνο το 14% των αποθηκών διαθέτει εσωτερικό αποθηκευτικό χώρο που είναι μεγαλύτερος των 45 χιλ. τ.μ., ενώ περισσότερο από το 62% είναι μικρότερες από 10 χιλ. τ.μ.

Πηγή: https://www.metaforespress.gr/logistics/h-%ce%b1%ce%ba%cf%84%ce%b9%ce%bd%ce%bf%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%af%ce%b1-%cf%84%ce%b7%cf%82-%ce%b1%ce%b3%ce%bf%cf%81%ce%ac%cf%82-logistics-%cf%80%ce%bf%cf%85-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%cf%80%cf%89%cf%82/

Συνολικές προβολές σελίδας