Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου 2014

Χορήγηση άδειας κυκλοφορίας φορτηγού αυτοκινήτου για τη µεταφορά Οχηµάτων Τέλους Κύκλου Ζωής (ΟΤΚΖ)

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με σχετικό ενημερωτικό έγγραφο του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων τονίζεται ότι η μεταφορά ΟΤΚΖ:
•είναι δυνατή για Φορτηγά αυτοκίνητα ∆ηµοσίας Χρήσης  και για λογαριασµό τρίτων µε καταβολή κοµίστρου, εφόσον οι κάτοχοι αυτών πληρούν τους όρους και τις προϋποθέσεις που ορίζει ο σχετικός νόμος
•είναι δυνατή μέσω χορήγησης Φορτηγού αυτοκινήτου ιδιωτικής χρήσης (ΦΙΧ) µικτού βάρους κάτω των τεσσάρων τόνων στο όνοµα επιχειρήσεων, που δραστηριοποιούνται στη συλλογή µη επικίνδυνων ανακυκλώσιµων αποβλήτων, αποκλειστικά για την εξυπηρέτηση της δραστηριότητάς τους αυτής εφόσον διαθέτουν και τη σχετική άδεια συλλογής και µεταφοράς σύµφωνα µε την κείµενη περιβαλλοντική νοµοθεσία.
•είναι δυνατή με φορτηγά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης (ΦΙΧ) µικτού βάρους άνω των τεσσάρων τόνων από επιχειρήσεις εναλλακτικής διαχείρισης εφόσον συντρέχουν οι όροι και προϋποθέσεις του σχετικού νόμου. Οι εν λόγω εταιρείες θα πρέπει να διαθέτουν άδεια συλλογής και µεταφοράς αποβλήτων καθώς και σχετική σύµβαση συνεργασίας µε εγκεκριµένο σύστηµα εναλλακτικής διαχείρισης ΟΤΚΖ.
Όπως σημειώνει το υπουργείο, η χορηγούμενη άδεια κυκλοφορίας είναι οριστική και ισχύει με βάση τον χρόνο ισχύος της άδειας λειτουργίας ενώ απαγορεύεται η είσπραξη κομίστρου (άμεση ή έμμεση) για µεταφορά ΟΤΚΖ, που έχουν αγορασθεί και ανήκουν στην επιχείρηση εναλλακτικής διαχείρισης οχηµάτων.
Τέλος, αρμόδιος για τους όρους και τις προϋποθέσεις μεταφοράς Οχηµάτων Τέλους Κύκλου Ζωής (αδειοδότηση προσώπων, σύµβαση συνεργασίας κλπ), είναι Ελληνικός Οργανισµός Ανακύκλωσης, εφόσον τα φυσικά πρόσωπα που επιθυμούν την χορήγηση αδείας υπόκεινται σύµφωνα µε την κείµενη περιβαλλοντική νοµοθεσία σε εναλλακτική διαχείριση αποβλήτων.

Διαβάστε αναλυτικά την ανακοίνωση του υπουργείου:


Κατόπιν υποβολής πολυαρίθµων ερωτηµάτων εκ µέρους πολιτών και υπηρεσιών µεταφορών αναφορικά µε τα πρόσωπα, που δικαιούνται να θέσουν σε κυκλοφορία φορτηγό αυτοκίνητο για τη µεταφοράς Οχηµάτων Τέλους Κύκλου Ζωής, και για την οµοιόµορφη αντιµετώπιση του θέµατος, διευκρινίζονται τα εξής:
1. Σύµφωνα µε την παρ. 3 του άρθρου 2 του Π∆ 116/2004 (ΦΕΚ 81 Α΄) τα οχήµατα τέλους κύκλου ζωής (ΟΤΚΖ) αποτελούν απόβλητα, συµπεριλαµβανοµένων των κατασκευαστικών τους στοιχείων/εξαρτηµάτων.
2. Σύµφωνα µε τις διατάξεις περί οδικών εµπορευµατικών µεταφορών, είναι δυνατή η µεταφορά ΟΤΚΖ µε Φορτηγά αυτοκίνητα ∆ηµοσίας Χρήσης για λογαριασµό τρίτων µε καταβολή κοµίστρου, εφόσον οι κάτοχοι αυτών πληρούν τους όρους και τις προϋποθέσεις που θέτει ο ν. 3887/2010 (άδεια άσκησης επαγγέλµατος οδικού µεταφορέα εµπορευµάτων κλπ).
3. Πρόσθετα, είναι δυνατή η χορήγηση Φορτηγού αυτοκινήτου ιδιωτικής χρήσης (ΦΙΧ) µικτού βάρους κάτω των τεσσάρων τόνων στο όνοµα επιχειρήσεων, που δραστηριοποιούνται στη συλλογή µη επικίνδυνων ανακυκλώσιµων αποβλήτων, αποκλειστικά για την εξυπηρέτηση της δραστηριότητάς τους αυτής, εφόσον πέραν της πλήρωσης των προϋποθέσεων του ν. 1959/91 και του κεφαλαίου Γ της αριθµ. Α2/29542/5347/91 υα σε συνδυασµό και µε την αριθµ. Α12/14983/1642/20.04.2011 εγκύκλιο (Α∆Α 4ΑΓ31-Μ), διαθέτουν και τη σχετική άδεια συλλογής και µεταφοράς σύµφωνα µε την κείµενη περιβαλλοντική νοµοθεσία.
4. Η µεταφορά ΟΤΚΖ µε φορτηγά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης (ΦΙΧ) µικτού βάρους άνω των τεσσάρων τόνων από επιχειρήσεις εναλλακτικής διαχείρισης είναι δυνατή, εφόσον συντρέχουν οι όροι και προϋποθέσεις του Ν. 1959/91 (ΦΕΚ Α΄123) και του Κεφαλαίου ∆ της αριθµ. Α2/29542/5347/91 υα (ΦΕΚ Β΄707) (δικαιολογητικά για την ύπαρξη επαγγελµατικής έδρας, για την πραγµατοποίηση συγκεκριµένου ύψους ακαθάριστων εσόδων κλπ), διαθέτουν άδεια λειτουργίας βιοµηχανίας ή επεξεργασίας προϊόντων ανακύκλωσης σύµφωνα µε την αριθµ. Β1/69352/5460/2-12-2005 εγκύκλιο ΥΠΜΕ. Πρόσθετα, οι εν λόγω εταιρίες θα πρέπει να διαθέτουν άδεια συλλογής και µεταφοράς αποβλήτων καθώς και σχετική σύµβαση συνεργασίας µε εγκεκριµένο σύστηµα εναλλακτικής διαχείρισης ΟΤΚΖ.
5. Σε περίπτωση, που τα πρόσωπα της παραγράφου 4 δεν διαθέτουν την προαναφερόµενη άδεια λειτουργίας, η µεταφορά των ΟΤΚΖ διενεργείται είτε µε φορτηγά αυτοκίνητα δηµοσίας χρήσης ΑΔΑ: ΒΙΨ11-Γ4Γ 2(Φ∆Χ) (βλέπε ανωτέρω παράγραφο 2) είτε µε φορτηγά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης (ΦΙΧ), που τυχόν κατέχει το προβλεπόµενο στο άρθρο 5 του Π∆ 116/2004 εγκεκριµένο σύστηµα εναλλακτικής διαχείρισης οχηµάτων στο τέλος κύκλου ζωής, εν προκειµένω η Ε∆ΟΕ, µε το οποίο έχει καταρτίσει σχετική σύµβαση συνεργασίας η ενδιαφερόµενη επιχείρηση εναλλακτικής διαχείρισης οχηµάτων.
6. Σε περίπτωση που δεν πληρούνται οι όροι της Α2/29542/5347/1991 υα περί πραγµατοποίησης συγκεκριµένου ύψους ακαθάριστων εσόδων (τζίρος) εκ µέρους της επιχείρησης για την ταξινόµηση ΦΙΧ αυτ/του µ.β. άνω των τεσσάρων τόνων (πχ νεοσύστατη εταιρία), είναι δυνατή η εφαρµογή της διάταξης του Κεφαλαίου Ε άρθρο 186 παράγραφος Ε περίπτωση 15 του νόµου 3852/2010 (ΦΕΚ Α΄87, Πρόγραµµα Καλλικράτης) εφόσον πληρούνται οι όροι και προϋποθέσεις αυτής. Συγκεκριµένα, είναι δυνατή η κατ΄ εξαίρεση χορήγηση από τις Περιφέρειες οριστικής άδειας κυκλοφορίας ΦΙΧ αυτ/του σε ηµεδαπά ή αλλοδαπά φυσικά ή νοµικά πρόσωπα, τα οποία πραγµατοποιούν στην Ελλάδα σηµαντικές επενδύσεις ή σε επιχειρήσεις, οι οποίες υπάγονται σε αναπτυξιακούς νόµους. Εξυπακούεται ότι και για την περίπτωση αυτή, οι εταιρίες εναλλακτικής διαχείρισης οχηµάτων, θα πρέπει να διαθέτουν άδεια λειτουργίας βιοµηχανίας ή επεξεργασίας, άδεια συλλογής και µεταφοράς αποβλήτων και να είναι συµβεβληµένες µε την Ε∆ΟΕ.
7. Η χορηγούµενη κατά τα ανωτέρω άδεια κυκλοφορίας είναι οριστική και αναγράφεται ως διάρκεια ισχύος αυτής ο χρόνος ισχύος της άδειας λειτουργίας, ενώ απαγορεύεται η άµεση ή έµµεση είσπραξη κοµίστρου για τη µεταφορά ΟΤΚΖ, που έχουν αγορασθεί και ανήκουν στην επιχείρηση εναλλακτικής διαχείρισης οχηµάτων σύµφωνα µε τα οριζόµενα στις διατάξεις του άρθρου 1 του Ν. 1959/91 (ΦΕΚ 123 Α΄) τούτου αποδεικνυόµενου µε τιµολόγιο αγοράς (ανεξαρτήτου τιµήµατος). Το είδος αµαξώµατος καθώς και τα καταχωρούµενα στην άδεια κυκλοφορίας µεταφερόµενα είδη, καθορίζονται µε βάση την άδεια συλλογής και µεταφοράς αποβλήτων.
8. Τέλος, όσον αφορά στους όρους και προϋποθέσεις µεταφοράς Οχηµάτων Τέλους Κύκλου Ζωής (αδειοδότηση προσώπων, σύµβαση συνεργασίας κλπ), καθόσον αυτά υπόκεινται σύµφωνα µε την κείµενη περιβαλλοντική νοµοθεσία σε εναλλακτική διαχείριση αποβλήτων, αρµόδιος είναι ο Ελληνικός Οργανισµός Ανακύκλωσης (πρώην Ε.Ο.Ε.∆.Σ.Α.Π.), ο οποίος υπάγεται στην εποπτεία και τον έλεγχο του Υπουργείου Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιµατικής Αλλαγής – Γεν. ∆/νση Περιβάλλοντος – Γραφείο Εναλλακτικής ∆ιαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων .

Πηγή: http://youtruck.gr/index.php/news-in-greece/item/1032-xorigisi-adeias-kikloforias-fortigou-autokinitou-gia-ti-metafora-oximaton-telous-kukloy-zois-otkz

TÜV HELLAS: Επιτυχής η ημερίδα για την παρουσίαση ISO 39001

Με επιτυχία στέφθηκε η ημερίδα για την παρουσίαση του νέου προτύπου ISO 39001:2012 για τη Διαχείριση της Οδικής Ασφάλειας που διοργάνωσε ο Οργανισμός Επιθεώρησης και Πιστοποίησης TÜV HELLAS.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με σχετικό δελτίο τύπου, γνωστοποιείται ότι η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε με στόχο να υπάρξει πλήρης και έγκυρη ενημέρωση αναφορικά με τους τρόπους διαχείρισης της Οδικής Ασφάλειας κατά τη διάρκεια παροχής υπηρεσιών. Στελέχη μεγάλων επιχειρήσεων και οργανισμών που σχετίζονται είτε άμεσα είτε έμμεσα με τον κλάδο των Οδικών μεταφορών, παρακολούθησαν την εκδήλωση.
Ο κ. Νέστορας Παπαρούπας, Product Manager της TÜV HELLAS, ανέλαβε την ανάλυση του νέου προτύπου. Παρουσίασε εκτός των άλλων τα αποτελέσματα από τις πρώτες πιστοποιημένες εταιρείες στην Ελλάδα αλλά και τη σύνδεση του ISO 39001:2012 με τα άλλα πρότυπα συστημάτων διαχείρισης.
Οι ειδικές ομιλητές της ημερίδας ήταν οι Δημήτρης Μανδαλώζης Strategic and Organizational Manager της ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ και ο Νίκος Μπάκας, Γενικός Διευθυντής της Quality & Safety.
Όπως αναφέρεται στο δελτίο, ο κ. Μανδαλώζης έκανε λόγο για την εμπειρία της εταιρείας ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ έπειτα από την εφαρμογή του Προτύπου. Η εν λόγω εταιρεία μάλιστα αποτελεί τον πρώτο διαχειριστή οδικού δικτύου που θα πιστοποιηθεί με  ISO 39001:2012.
Με τη σειρά του, ο κ. Μπάκας τόνισε τη σπουδαιότητα που φέρει η Αμυντική οδήγηση στην πρόληψη των οδικών συμβάντων. Στην κουβέντα συμμετείχε και ο κ. Γιώργος Ελευθεράκης, Διευθυντής Τροχαίας της Αττικής Οδού, που αναφέρθηκε στις προσπάθειες που καταβάλλονται από την Τροχαία της Αττικής Οδού για την πρόληψη των οδικών ατυχημάτων στον αυτοκινητόδρομο.
Τέλος, να αναφερθεί ότι η TÜV HELLAS βρίσκεται ανάμεσα στους ελάχιστους διαπιστευμένους Φορείς Πιστοποίησης του προτύπου ISO 39001:2012, σε Πανευρωπαϊκό επίπεδο.

Πηγή: http://youtruck.gr/index.php/component/k2/item/1052-t%C3%BCv-hellas-epitixis-imerida-gia-tin-parousiasi-tou-iso-39001

Διόδια και στις δυο κατευθύνσεις σε Ελευσίνα και Ισθμό. Οι νέες τιμές

Η νέα τιμολογιακή πολιτική της Ολυμπίας Οδού τίθεται σε εφαρμογή από την Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου.
Οι κυριότερες αλλαγές έχουν ως εξής: σταθμοί διοδίων θα λειτουργούν στην Ελευσίνα και στις 2 κατευθύνσεις και όχι μόνο στο ρεύμα εξόδου από την Αθήνα. Έτσι, παρά τη μείωση από 3,2 ευρώ, στα 2,1 ευρώ, ο χρήστης θα πληρώνει 4,2 ευρώ για ταξίδι μετ΄επιστροφής.
Διόδια και στις 2 κατευθύνσεις θα κατασκευαστούν και στον Ισθμό, όπου κι εκεί θα υπάρξει μείωση από τα 3,2 ευρώ, στα 1,8 ευρώ, αλλά ο χρήστης θα πληρώνει 3,6 ευρώ για ταξίδι μετ΄επιστροφής.
Το ίδιο ισχύει και στη Πάχη Μεγάρων (διόδια και στα 2 ρεύματα, με αντίτιμο 1,4 ευρώ, από 3,2 σήμερα), αλλά και στους Αγ. Θεοδώρους, στο ρεύμα από και προς Αθήνα, με νέα τιμή στα 0,5 ευρώ, από 3,2 ευρώ σήμερα.

Γενικότερα, για έναν κάτοχο ηλεκτρονικού διοδίου στην “Ολυμπία Οδό”, το τμήμα Αθήνα – Κόρινθος θα είναι ακριβότερο κατά 22%, ενώ αντίθετα το Κόρινθος – Πάτρα φθηνότερο κατά 30%.
Αυτό διότι, το τμήμα Κόρινθος – Πάτρα έχει κατασκευαστεί σε μικρό βαθμό (είναι γνωστή η επικινδυνότητά του), με την ελπίδα να έχει ολοκληρωθεί στα τέλη του 2015.
Σύμφωνα με στελέχη της Ολυμπίας Οδού, η ύπαρξη πυκνών διοδίων συνεπάγεται πιο δίκαιες χρεώσεις, βάση του σημείου εισόδου – εξόδου ενός οχήματος στον αυτοκινητόδρομο.

Συνολικές προβολές σελίδας