Πέμπτη 23 Ιουλίου 2015

Λιμάνι Λαυρίου: Σχεδιάζονται μεγάλα έργα αλλά και Νέος Εμπορικός Λιμένας

Μεγάλες φιλοδοξίες έχει ο Οργανισμός Λιμένα Λαυρίου όπως προκύπτει από έγγραφο που υπογράφει ο Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος του ΟΛΛ κος Αριστείδης Βίτσιος. Σύμφωνα με τα όσα αποτυπώνονται στο έγγραφο  οι πιο σημαντικοί στόχοι του ΟΛΛ για το επόμενο διάστημα περιλαμβάνει την υλοποίηση έργων βελτίωσης των υποδομών αλλά και η ανάδειξη της περιοχής σε χώρο αναψυχής, τουρισμού και αναψυχής.

ΟΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ
Οι σημαντικές παρεμβάσεις που έχει κατά νου ο ΟΛΛ είναι:
-Επέκταση του Τομέα Σκαφών Αναψυχής με τη δημιουργία πλωτών εξέδρων για την εξυπηρέτηση περισσότερων σκάφων (σήμερα φιλοξενούνται περίπου 500 σκάφη)
-Βελτιστοποίηση του Τομέα Μεταφοράς εμπορευμάτων πλοίων Ro-Ro
-Άμεση και πλήρης αξιοποίηση του νέου κτιρίου του Επιβατικού Σταθμού  για την εξυπηρέτηση της Ακτοπλοϊας και της Κρουαζιέρας
-Ανάπτυξη των υποδομών του Λιμένα για να βελτιωθείο η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών

Επίσης ο σχεδιασμός περιλαμβάνει: Λειτουργία του Λιμένα ως Home Porting αλλά και Transit, Πλήρης εφαρμογή των μέτρων ασφαλείας, Άμεση αδειοδότηση Υδατοδρομίου, Ανάπλαση-Συντήρηση υφιστάμενων εγκαταστάσεων, επικαιροποίηση του master plan.

TO MΕΓΑΛΟ ΕΡΓΟ
Το μεγάλο έργο όμως που προωθείται προς υλοποίησης είναι η ολοκλήρωση εξωτερικών έργων και συμπληρωματικών κρηπιδωμάτων. Πρόκειται για την κατασκευή εμπορικού λιμένα και συμπληρωματικά έργα ακτοπλοϊας.

Το κόστος του έργου είναι 44,5εκ.ευρώ ενώ η οριστική μελέτη έχει ήδη εγκριθεί και πλέον εκκρεμεί η ένταξη του σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα. Το έργο αναλυτικά περιλαμβάνει

α.Επέκταση του Εμπορικού Λιμένα προς Νότο με καθαίρεση του υφιστάμενου υπήνεμου μώλου μήκους 170 μέτρων δημιουργίας νέας κρηπίδωσης μήκους 280 μέτρων βυθοκόρησης στα 10 μέτρα, κατασκευή νέου υπήνεμου μώλου με εσωτερική κρηπίδωση μήκους 240 μέτρων

β.Συμπληρωματικά έργα στο βόρειο λιμενικό ττμήμα ακτοπλοϊας που περιλαμβάνου την επέκταση του υφιστάμενου βόρειοανατολικού υπήνεμου μώλου κατά 50 μέτρα, δημιουργία χερσαίου χώρου για στάθμευση οχημάτων επιβατών ακτοπλοϊας ακι συμπληρωματικά κρηπιδώμτα στο δυτικό μέτωπο του λιμενικού τμήματος μήκους 200 μέτρων για τη δημιουργία ράμπας μικρών σκαφών

γ.Κατασκευή έργων εσωτερικών οδοποιϊας ΗΜ εγκαταστάσεων και δικτύου απορροής ομβρίων.

Η ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ
Ένα από τα ζητήματα που απασχολεί τον ΟΛΛ είναι και η σχεδιαζόμενη επέκταση του Προαστιακού από το Κορωπί στο κέντρο και το λιμάνι του Λαυρίου. Με βάση έγγραφο της ΕΡΓΟΣΕ αναμένεται η έναρξη των μελετών Β` φάσης που αναμένεται να ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του 2018 και ακολούθως θα ξεκινήσει η διαδικασία υλοποίησης που οδηγεί την ολοκλήρωση του έργου το ελάχιστο το 2022.

Νίκος Καραγιάννης - ypodomes.com

Ελλάδα–Ιταλία-Κύπρος προωθούν το LNG στη Ναυτιλία

Σε κοινοπραξία, στην οποία μετέχουν εταιρείες και φορείς από την Ελλάδα, την Ιταλία και την Κύπρο, συμμετέχει η ΔΕΠΑ, με σκοπό να μελετηθούν οι προϋποθέσεις, τα στάνταρς, οι νομοθετικές πρωτοβουλίες και οι υποδομές που απαιτούνται ώστε να προωθηθεί το LNG ως καύσιμο στη ναυτιλία. Το έργο μάλιστα είναι υποψήφιο για χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Στελέχη της ΔΕΠΑ αναφέρονται στην αναγκαιότητα χρήσης του φυσικού αερίου και στην ναυτιλία για οικονομικούς και περιβαλλοντολογικούς λόγους. Όπως λένε «περνάμε σε μια οικονομία που επιβάλλει χαμηλότερα επίπεδα άνθρακα ενώ οι αγορές απελευθερώνονται και οι συνθήκες γίνονται πιο σύνθετες. Τα έργα πρέπει να δικαιολογούνται και να υλοποιούνται με τους όρους της αγοράς, οι οποίοι μεταφράζονται σε ανταγωνιστικότητα στα καύσιμα, αλλαγές στην τεχνολογία .

Οι διεθνείς  προβλέψεις μιλούν για κάποιες χιλιάδες πλοία που θα χρησιμοποιούν το φυσικό αέριο για την κίνησή τους  μέχρι το 2020 (ίσως και λίγο αργότερα) και  προς αυτή την κατεύθυνση η ΔΕΠΑ πρωτοπορεί και πάλι αναλαμβάνοντας σημαντικό αναπτυξιακό ρόλο και προετοιμάζοντας την επόμενη γενιά επενδύσεων».

Ως καύσιμο πλοίων το υγροποιημένο φυσικό αέριο είναι φιλικό προς το περιβάλλον, δεν παρουσιάζει την ανάγκη επιπλέον επεξεργασίας και παρουσιάζει χαμηλότερο λειτουργικό κόστος σε σχέση με εναλλακτικές επιλογές (scrubbers, μαζούτ). Σε σύγκριση με το μαζούτ και το diesel, το LNG παρουσιάζει 100% χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του θείου, 15-25% χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και 90% λιγότερες εκπομπές οξειδίου του αζώτου.

Πηγή: energypress.gr

Συνολικές προβολές σελίδας