Κυριακή 1 Δεκεμβρίου 2013

Το Δημόσιο χάνει 150 εκατ. ευρώ από την αποτυχημένη'απελευθέρωση των μεταφορών

Η απελευθέρωση του επαγγέλματος του αυτοκινητιστή απέτυχε παταγωδώς και εξαιτίας της παράνομης μεταφοράς η ελληνική οικονομία χάνει από φόρους και ασφαλιστικές εισφορές σε ετήσια βάση πάνω από 150 εκατ. ευρώ, ενώ η αντίστοιχη απώλεια στο εθνικό εισόδημα υπερβαίνει τα 500 εκατ. ευρώ».
Στις δηλώσεις αυτές προέβη ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ), Απ.Κενανίδης, σημειώνοντας πως η ΟΦΑΕ δεν ήταν και δεν είναι αντίθετη στην απελευθέρωση, αλλά για να φέρει αυτή αποτελέσματα θα πρέπει να γίνει με στόχευση και κανόνες.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την ΟΦΑΕ, τρία χρόνια μετά την άρση των περιορισμών, πάνω από το 60% των μεταφορών πραγματοποιούνται από ξένους μεταφορείς ή από Έλληνες μεταφορείς που έχουν μεταφέρει την έδρα τους σε άλλη χώρα (Βουλγαρία, Γερμανία, Κύπρο κ.λπ.) και από αυτές τις μεταφορές το 80% είναι παράνομες (δεν έχουν τα νομιμοποιητικά έγγραφα για μεταφορά, δεν πληρούν τα οχήματα τους κανόνες ασφαλείας κ.λπ.).

Παράλληλα, έχει εκτιναχθεί στα ύψη η ανεργία στον κλάδο, ενώ και αυτοί που έχουν σήμερα «εργασία» δεν έχουν τη δυνατότητα να καταβάλλουν ακόμη και ασφαλιστικές εισφορές.

«Το τελευταίο χρονικό διάστημα η παράνομη μεταφορά έχει λάβει διαστάσεις επιδημίας και σ’ αυτό συμβάλλει και η ανυπαρξία ουσιαστικών ελέγχων στα εθνικά δίκτυα», ανέφερε ο κ. Κενανίδης και κάλεσε την Πολιτεία να πάρει όλα τα απαραίτητα μέτρα και να προχωρήσει σε αποτελεσματικούς και ουσιαστικούς ελέγχους στα σημεία εισόδου της χώρας για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα.


Πηγή: http://trucking.gr/index.php/el/arxeio/epikairotita/672-to-dimosio-xanei-150-ekat-evro-apo-tin-apotyximeni-apeleftherosi-ton-metaforon

Αυξήσεις έως 60% στο αντίτιμο των διοδίων. Στα 3,35 ευρώ στις Αφίδνες

Αυξήσεις που θα αγγίζουν το 60% στο αντίτιμο των διοδίων θα επέλθουν με την κύρωση από τη Βουλή των αναθεωρημένων συμβάσεων για την κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση των τεσσάρων μεγάλων οδικών αξόνων, σύμφωνα με το ΑΠΕ.
Οι αναθεωρημένες συμβάσεις έχουν ήδη εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο και κατατίθενται στη Βουλή, προκειμένου να κυρωθούν με τη διαδικασία του κατεπείγοντος, το αργότερο έως τις 10 Δεκεμβρίου.
Η κύρωσή τους θα επιφέρει αλλαγές στην τιμολογιακή πολιτική των διοδίων. Για παράδειγμα, στα διόδια Αφιδνών το αντίτιμο θα αυξηθεί για τα επιβατικά οχήματα κατά 60%, καθώς θα διαμορφωθεί στα 3,35 ευρώ από 2,10 ευρώ που είναι σήμερα.
Στο τμήμα Μεταμόρφωση- Μαλιακός, θα λειτουργήσουν και τρεις νέοι πλευρικοί σταθμοί σε Βαρυμπόμπη, Άγιο Στέφανο και στο Βαθύ, λίγο πριν τη Θήβα, από την πρώτη Ιουλίου του 2014 και από τις αρχές του 2015. Στους συχνούς χρήστες που πραγματοποιούν διελεύσεις ηλεκτρονικά, στους σταθμούς Αφιδνών, Καπανδριτίου, Μαλακάσας και Οινοφύτων θα παρέχονται εκπτώσεις έως και 50%, ανάλογα με τη συχνότητα των διελεύσεων.

Μεγάλες αυξήσεις, όμως, θα ισχύσουν και στους σταθμούς διοδίων των υπόλοιπων οδικών αξόνων, όταν αναθεωρηθούν οι συμβάσεις. Στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, για παράδειγμα, το αντίτιμο στον σταθμό της Πελασγίας, από την 1η Ιανουαρίου του 2014 θα αυξηθεί κατά 26,3% για τους οδηγούς που δεν πληρώνουν ηλεκτρονικά, καθώς θα πρέπει να καταβάλλουν 2,4 ευρώ από 1,9 ευρώ που είναι σήμερα.
Στον ίδιο αυτοκινητόδρομο, το ύψος των διοδίων στον σταθμό Μοσχοχωρίου θα αυξηθεί κατά περίπου 30%, καθώς θα διαμορφωθεί στα 4 ευρώ από 3,1 ευρώ που ισχύει σήμερα. Για τους οδηγούς που πληρώνουν ηλεκτρονικά, η τιμή θα παραμείνει αμετάβλητη. Εκπτώσεις, ωστόσο, έως και 80% θα προβλέπονται για τους συχνούς χρήστες μετωπικών σταθμών.
Στην Ολυμπία Οδό, θα αυξηθεί κατά 30% το αντίτιμο των διοδίων στον σταθμό της Ελευσίνας. Ωστόσο, τα διόδια θα μειωθούν στους μετωπικούς σταθμούς στο Ζευγολατιό, το Ρίο και τη Νέα Πέραμο, από 20% έως και 50%.
Σημειώνεται ότι οι αυξήσεις στο αντίτιμο των διοδίων προβλέπονται από τις συμβάσεις παραχώρησης και, σε αρκετές περιπτώσεις, είχαν καθυστερήσει να εφαρμοστούν λόγω της διακοπής των έργων. Δημόσιο και παραχωρησιούχοι, πάντως, έχουν συμφωνήσει να χρεώνονται, στο μέλλον, οι οδηγοί ανάλογα με τις αποστάσεις που καλύπτουν.

Συνολικές προβολές σελίδας