Σάββατο 29 Μαρτίου 2014

Α.Σιώρης – Λ.Πάλλη: Τα «Ελληνικά Βραβεία Αριστείας στα Logistics είναι γεγονός»

«Θέλουμε να προβάλουμε και να καταξιώσουμε την Ελλάδα και το ελληνικό επιχειρείν, μέσω της διεκδίκησης του Ευρωπαϊκού Βραβείου Αριστείας στα Logistics.  
Οι 3 εγχώριοι ‘‘πρωταθλητές’’, που θα προκύψουν από τα ελληνικά βραβεία, που διοργανώνει το Ινστιτούτο Logistics Management Ελλάδας, πέρα από την τιμητική διάκριση που θα λάβουν, θα διαγωνιστούν στο «European Gold Medal in Logistics & Supply Chain 2014 - Project of the year», που έχει ορισθεί για τις 18 Σεπτεμβρίου. Πιστέψτε μας δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από τους λοιπούς διαγωνιζομένους».
Τα ανωτέρω ανέφεραν, μεταξύ άλλων, ο Αλέξης Σιώρης, Διευθυντής Εμπορευματικής Ανάπτυξης του ΔΑΑ και Β’ Αντιπρόεδρος ILME και η Λίνα Πάλλη, Προϊσταμένη Εμπορευματικής Ανάπτυξης στο ΔΑΑ και Υπεύθυνη της Οργανωτικής Επιτροπής των Ελληνικών Βραβείων Αριστείας στα Logistics, σε συνέντευξη που παραχώρησαν στο metaforespress.gr, ενόψει των 1ων Ελληνικών Βραβείων Αριστείας στα Logistics, που θα διεξαχθούν στις 10 Απριλίου.
Συνέντευξη στους Βάσω Βεγιάζη – Φώτη Φωτεινό
-Σε τι διαφοροποιήστε από άλλες συναφείς διοργανώσεις; Ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να «περάσετε» στην αγορά;
-«Το Ινστιτούτο Logistics Management Ελλάδας - ILME εκπροσωπεί στη χώρα μας τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Logistics, τον πιο αναγνωρισμένο φορέα Logistics σε όλη την Ευρώπη, με παρουσία σε 30 χώρες, 100.000 μέλη κι έδρα τις Βρυξέλλες», υπογραμμίζει ο Αλέξης Σιώρης, Διευθυντής Εμπορευματικής Ανάπτυξης του ΔΑΑ και Β’ Αντιπρόεδρος ILME.
«To ΙLΜE έχει ήδη 20 χρόνια ζωής στην Ελλάδα. Θαρρώ ότι ο απώτερος στόχος του, δηλαδή η συστράτευση για την ανάδειξη του υψηλού επιπέδου των ελληνικών logistics στη χώρα μας, αλλά και στο διεθνές στερέωμα, έχει οδηγήσει, ειδικά εν μέσω οικονομικής κρίσης, αθρόα στελέχη της αγοράς στους κόλπους μας.
Πεποίθησή μας στο ILME είναι ότι, πέραν της εξαιρετικής γεωστρατηγικής θέσης της Ελλάδας, η εξαιρετική μαγιά των νέων Ελλήνων logisticians, σε συνδυασμό με την εμπειρία των “παλιών” που “..θέλουν να αλλάξουν”, ο δυναμισμός και πάνω από όλα, το ελληνικό φιλότιμο, εφόσον προωθηθούν, θα κάνουν τη διαφορά.
Στα πλαίσια αυτά, θέλουμε να προβάλουμε και να καταξιώσουμε την Ελλάδα και το ελληνικό επιχειρείν, μέσω της διεκδίκησης του Ευρωπαϊκού Βραβείου Αριστείας στα Logistics.
Επίσης, μέσω του ELA, βρισκόμαστε στη διαδικασία θέσπισης προδιαγραφών και προτύπων (standards) των logistics προκειμένου οι logisticians ανά τον κόσμο να μιλούν την “ίδια γλώσσα”.
Αναφορικά με τις δραστηριότητές μας εντός των “τειχών”, η δικτύωση μέσα από τις συχνές εκδηλώσεις της πρωτοβουλίας Up Greek Logistics, του οχήματος επικοινωνίας και κοινωνικής δικτύωσής μας, προσφέρει τη δυνατότητα στους νέους και τους πρεσβύτερους του χώρου, να βρεθούν μαζί σε ένα ευχάριστο και χαλαρό περιβάλλον, να ενημερωθούν για τις τελευταίες εξελίξεις στο χώρο, να ανταλλάξουν απόψεις και να δικτυωθούν.
Περαιτέρω, βρισκόμαστε στη διαδικασία υλοποίησης ενός προγράμματος mentoring για τα νεότερα μέλη μας, όπως και, πάντα στα πρότυπα του ELA , ενός προγράμματος πιστοποίησης του Έλληνα logistician».
«Για να πετύχουμε όλα τα παραπάνω», τονίζει ο κ. Σιώρης, «ποντάρουμε πάνω απ’ όλα στην εξωστρέφεια και στις συνέργειες μεταξύ όλων των εμπλεκομένων στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Το κράτος, το θέλουμε αρωγό, στην προσπάθεια που καταβάλλουμε. Αλλά εκεί όπου το κράτος νοσεί, δεν μεμψιμοιρούμε. Το ποτήρι, σε κάθε περίπτωση, το βλέπουμε μισογεμάτο και όχι μισοάδειο.
Εστιάζουμε στις αξίες μας και στα δυνατά μας σημεία και προχωρούμε. Στα πλαίσια αυτά, επιτρέψτε μου να περιγράψω το ILME και τις συναφείς διοργανώσεις ως συγκοινωνούντα δοχεία. Η συμμετοχή ενός στελέχους της αγοράς στο ILME δεν το εμποδίζει με τίποτε στη συμμετοχή του στην EEL, την EELBE ή το ΣΥΝΔΔΕ&L και τούμπαλιν.»
-Σε καιρό κρίσης, αποφασίσατε τη διεξαγωγή βραβείων αριστείας στα logistics. Ποιο το όφελος και η προστιθέμενη αξία από την συμμετοχή μιας εταιρείας σε αυτά;
-«Όπως ήδη ανέφερα», συνεχίζει ο κ. Σιώρης, «ειδικά σε καιρούς κρίσης, η εξωστρέφεια επιβάλλεται. Οι ελληνικές επιχειρήσεις που συμμετείχαν στον 1ο φετινό διαγωνισμό δεν έχουν σε τίποτε να ζηλέψουν από άλλες ευρωπαϊκές.
Οι 3 Έλληνες πρωταθλητές, θα έχουν καταρχήν όφελος από την προβολή τους στην ελληνική αγορά και την αναγνώριση από το ελληνικό κοινό, αυξάνοντας έτσι και τις δυνατότητες εμπορικής προώθησης του προϊόντος ή της υπηρεσίας τους.  Προστιθέμενη αξία δίνει και η τιμητική διάκριση που θα λάβουν από τον ΙΛΜΕ, έναν μη κερδοσκοπικό οργανισμό με στόχο την προώθηση των ελληνικών logistics.
Στη συνέχεια, και μέσα από τη διεκδίκηση και της ευρωπαϊκής δάφνης στο Champions League του ερχόμενου Σεπτεμβρίου στις Βρυξέλλες, θα έχουν πάνω από όλα τη δυνατότητα της διεθνούς προβολής και της πρόκλησης του συναγωνισμού με άλλες ευρωπαϊκές εταιρείες του χώρου.
Στην περίπτωση δε που επιλεγούν να παρουσιάσουν την πρότασή τους θα το κάνουν σε ένα υψηλού κύρους διεθνές ακροατήριο και εάν φτάσουν στο βάθρο του νικητή θα λάβουν μία διάκριση ως η καλύτερη ευρωπαϊκή πρόταση για το 2014 που θα τους συντροφεύει σε όλη τους την επιχειρηματική πορεία.»
-Μέχρι στιγμής, ποια είναι η ανταπόκριση των επιχειρήσεων στον διαγωνισμό;  
-«Ο ελληνικός διαγωνισμός ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2013 και έληξε στις 14 Φεβρουαρίου του 2014», επισημαίνει, με τη σειρά της, η κ. Λίνα Πάλλη, Προϊσταμένη Εμπορευματικής Ανάπτυξης στο ΔΑΑ και Υπεύθυνη της Οργανωτικής Επιτροπής των Ελληνικών Βραβείων Αριστείας στα Logistics.
«Σε αυτό το διάστημα επικοινωνήσαμε με πολλές υποψήφιες εταιρείες που έδειξαν ενδιαφέρον να συμμετάσχουν. Δεδομένου ότι ο ρόλος του ΙΛΜΕ σε αυτήν την περίπτωση είναι υποστηρικτικός, συζητήσαμε μαζί τους για τις καινοτόμες ιδέες ή προϊόντα που θα ήθελαν να προβάλλουν, μέσω της υποψηφιότητάς τους.
Επειδή τα κριτήρια αξιολόγησης του ELA είναι πολύ συγκεκριμένα, κάποιες από τις προτάσεις δεν ήταν ακόμη ώριμες για να κατέβουν στον φετινό διαγωνισμό. Ωστόσο, δόθηκε μία κατεύθυνση για τη συμμετοχή τους στον επόμενο. 
Έχει ιδιαίτερη σημασία ότι, για τον διαγωνισμό του ΙΛΜΕ, ενδιαφέρθηκαν εταιρείες από πολλούς διαφορετικούς τομείς της ελληνικής επιχειρηματικότητας, ακόμη και από το δημόσιο τομέα.
Είμαστε πολύ χαρούμενοι που την πρώτη φορά διεξαγωγής του διαγωνισμού μπορούμε να υποβάλλουμε τρεις προτάσεις, άλλες χώρες στέλνουν μόνο μία υποβολή.
Έχουμε ήδη επιλέξει τις τρεις πρώτες προτάσεις (οι οποίες έλαβαν την υψηλότερη βαθμολογία) και τις οποίες θα παρουσιάσουμε και θα βραβεύσουμε την Πέμπτη 10 Απριλίου 2014, την ημέρα που ο ELA γιορτάζει για πρώτη φορά φέτος ως πανευρωπαϊκή ημέρα εφοδιαστικής αλυσίδας (European Supply Chain Day).»
-Πώς τα βραβεία προάγουν την καινοτομία στην εφοδιαστική αλυσίδα;
-«Το πιο σημαντικό κριτήριο για τη συμμετοχή στο διαγωνισμό του ΙΛΜΕ / ELA», τονίζει η κα Πάλλη, «είναι η χρήση της καινοτομίας. Επίσης η όποια υπηρεσία ή προϊόν πρέπει να έχει ήδη εφαρμοσθεί και να λειτουργεί.
Με τον τρόπο αυτό προωθούνται λύσεις αποδεδειγμένα αποτελεσματικές και λειτουργικές. Μέσω των βραβείων και της αναγνώρισης οι καινοτομίες αυτές διαδίδονται στο ευρύ κοινό, το οποίο μπορεί να κάνει χρήση αυτών ή, γιατί όχι, να προχωρήσει σε μία επιπλέον βελτίωση. Τα βραβεία λοιπόν βοηθούν στη διασπορά και διάδοση νέων ιδεών και πρωτοβουλιών.»
-Πότε οι νικητές των ελληνικών βραβείων θα διαγωνιστούν στον «ευρωπαϊκό τελικό»; Υπάρχουν ελπίδες διάκρισης;
-«Οι τρεις πρώτες σε βαθμολογία προτάσεις έχουν ήδη υποβληθεί από τον ΙΛΜΕ επισήμως στον ELA και θεωρούνται πλέον επίσημες ελληνικές συμμετοχές» εξηγεί η κυρία Πάλλη.
«Η επιτροπή αξιολόγησης αποτελείται από επαγγελματίες και ακαδημαϊκούς από τον ευρωπαϊκό στίβο των logistics και κάθε πρόταση που υποβάλλεται έχει ισότιμες πιθανότητες διάκρισης.
Πιστεύουμε ότι οι εκπρόσωποι των ελληνικών logistics μπορούν να συναγωνισθούν επάξια τις ευρωπαϊκές εταιρείες και είναι πλέον καιρός να «βγούμε από το καβούκι μας» και να δείξουμε τα δυνατά μας σημεία και τις ικανότητές μας.
Η τελετή απονομής των ευρωπαϊκών βραβείων (European Gold Medal in Logistics & Supply Chain 2014 “Project of the year”) έχει ορισθεί για τις 18 Σεπτεμβρίου 2014 στις Βρυξέλλες». 




Κάρτα Ψηφιακού Ταχογράφου Οδηγού: Οδηγίες Συμπλήρωσης του Εντύπου Κάρτας Οδηγού ΚΟ

Όπως έχουμε ενημερώσει, η διαδικασία για την έκδοση κάρτας ψηφιακού ταχογράφου Οδηγού, Επιχείρησης και Συνεργείου-Τεχνίτη γίνεται πλέον ηλεκτρονικά.
Διαβάστε αναλυτικά τις οδηγίες:


1. Προϋποθέσεις για έκδοση κάρτας οδηγού

Για την έκδοση κάρτας οδηγού ο αιτών θα πρέπει να πληροί τις παρακάτω προϋποθέσεις:
-Να είναι οδηγός οχήματος που χρησιμοποιείται για την μεταφορά εμπορευμάτων όπου το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος του, συμπεριλαμβανομένου οποιουδήποτε ρυμουλκούμενου ή ημιρυμουλκούμενου, υπερβαίνει τους 3.5 τόνους, ή οχήματα που μπορούν να μεταφέρουν πλέον των εννέα (9) επιβατών συμπεριλαμβανομένου και του οδηγού.
Τα παραπάνω αφορούν καινούρια οχήματα ταξινομημένα με ημερομηνία μεταγενέστερη της 1ης Μαΐου του 2006.-Να διαθέτει ισχύουσα άδεια οδήγησης σε οποιαδήποτε από τις κατηγορίες Γ1, Γ, Δ1, Δ, Γ1 + Ε, Δ1 + Ε, Γ + Ε, Δ + Ε (Καν. αριθ.3820/85 όπως ισχύει) ή ισχύουσα (παρ.9, άρθρο 95 του ΚΟΚ) αντίστοιχων κατηγοριών άδειας οδήγησης που έχει εκδοθεί από κράτος μέλος της Ε.Ε. ή από τη Νορβηγία, Ισλανδία, Λιχτενστάιν ή την Ελβετία σύμφωνα με όσα προβλέπονται στην Υ.Α. 58930/480/1999 (ΦΕΚ Β’ 524), όπως ισχύει.
-Να έχει τη συνήθη διαμονή του στην Ελλάδα. (Δηλ., να διαμένει στην Ελλάδα τουλάχιστον 185 ημέρες ανά ημερολογιακό έτος λόγω προσωπικών και επαγγελματικών δεσμών).-Να μην έχει στην κατοχή του άλλη ισχύουσα κάρτα οδηγού και να μη βρίσκεται σε εξέλιξη διαδικασία έκδοσης κάρτας οδηγού για τον ίδιο είτε στην Ελλάδα είτε σε άλλο κράτος μέλος της Ε.Ε.-Να μην έχει στην κατοχή του κάρτα συνεργείου-τεχνίτη ψηφιακού ταχογράφου.

2. Επεξηγηματικές σημειώσεις

-Η αίτηση κατατίθεται από τον οδηγό ή από εξουσιοδοτημένο από αυτόν πρόσωπο. Σε περίπτωση κατάθεσης της αίτησης από εξουσιοδοτημένο πρόσωπο, θα πρέπει στην «Υπεύθυνη Δήλωση Οδηγού» του εντύπου ΚΟ, να υπάρχει βεβαίωση του γνησίου της υπογραφής του. Επίσης, θα πρέπει να προσκομίζεται και εξουσιοδότηση με βεβαίωση του γνησίου της υπογραφής από τον οδηγό για την κατάθεση της αίτησης. (όπως αναφέρεται στην παράγραφο 3).
-Η αίτηση θα πρέπει να είναι καθαρή και ευανάγνωστη, πλήρως συμπληρωμένη και υπογεγραμμένη από τον οδηγό και να επισυνάπτονται όλα τα δικαιολογητικά που αναφέρονται στην παράγραφο 3.-Η κάρτα παραλαμβάνεται από τον οδηγό ή από εξουσιοδοτημένο από αυτόν πρόσωπο.-Πεδίο «Επιλογή Γλώσσας»: Ο αιτών, αν επιθυμεί, μπορεί να καθορίσει στην αίτηση τη γλώσσα που θα εμφανίζεται στην οθόνη του ταχογράφου, σε περίπτωση που επιθυμεί να είναι άλλη από την ελληνική. Είναι διαθέσιμες όλες οι γλώσσες των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.



3.Δικαιολογητικά που επισυνάπτονται στην αίτηση

Ο αιτών θα πρέπει να προσκομίσει και να καταθέσει μαζί με την αίτηση:
-Δύο φωτογραφίες διαβατηρίου (στην περίπτωση πρώτης έκδοσης, ανανέωσης και μεταφοράς συνήθους διαμονής)
-Αποδεικτικό είσπραξης σύμφωνα με την Κ.Υ.Α. 9787/2254/08-Επικυρωμένα φωτοαντίγραφο ταυτότητας ή διαβατηρίου του οδηγού
-Επικυρωμένα φωτοαντίγραφο Άδειας Οδήγησης
-Επικυρωμένο φωτοαντίγραφο Βεβαίωσης Εγγραφής (για πολίτες από κράτος μέλος της Ε.Ε.)
-Επικυρωμένο φωτοαντίγραφο Άδειας Παραμονής (για πολίτες από κράτος μη μέλος της Ε.Ε.)
-Εξουσιοδότηση με βεβαίωση του γνησίου της υπογραφής (στην περίπτωση κατάθεσης της αίτησης από εξουσιοδοτημένο από τον οδηγό πρόσωπο)
-Εξουσιοδότηση με βεβαίωση του γνησίου της υπογραφής (στην περίπτωση παραλαβής της κάρτας από εξουσιοδοτημένο από τον οδηγό πρόσωπο)
-Υπεύθυνη Δήλωση απώλειας (στην περίπτωση απώλειας)
-Επικυρωμένο φωτοαντίγραφο της δήλωσης κλοπής που υπεβλήθη στην Αρμόδια Αστυνομική Αρχή (στην περίπτωση κλοπής)
-Επικυρωμένο φωτοαντίγραφο επίσημου εγγράφου απόδειξης της αλλαγής στοιχείων (στην περίπτωση Αλλαγής στοιχείων)
-Εκτός από την αίτηση για πρώτη έκδοση κάρτας, σε όλες τις άλλες περιπτώσεις πρέπει να προσκομίζεται ή και να κατατίθεται η ισχύουσα κάρτα ΨΤ.
Πιο συγκεκριμένα:
α. Ανανέωση: Επιδεικνύεται η ισχύουσα κάρτα κατά την κατάθεση της αίτησης.
β. Αντικατάσταση: Στις περιπτώσεις φθοράς και δυσλειτουργίας παραδίδεται η κάρτα προς απενεργοποίηση με την κατάθεση της αίτησης.
γ. Αλλαγή Στοιχείων: Επιδεικνύεται η ισχύουσα κάρτα κατά την κατάθεση της αίτησης και παραδίδεται στη ΝΥΜΕ με την παραλαβή της νέας κάρτας.

4.Διαχείριση δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα
Τα στοιχεία που συλλέγονται είναι όσα ακριβώς είναι απαραίτητα για την έκδοση της κάρτας Ψηφιακού Ταχογράφου Οδηγού. Τα δεδομένα αυτά είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθούν για σκοπούς ανταλλαγής πληροφοριών με τις αντίστοιχες αρμόδιες αρχές έκδοσης καρτών άλλων κρατών μελών της Ε.Ε., πάντοτε στο πλαίσιο εφαρμογής της σχετικής νομοθεσίας- εθνικής και κοινοτικής - περί ψηφιακού ταχογράφου και των διατάξεων του ν.2472/1997 περί προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, ως τροποποιηθείς ισχύει.



5. Απόσυρση ή παρακράτηση κάρτας

Η κάρτα οδηγού είναι δυνατόν να αποσυρθεί ή να παρακρατηθεί αν διαπιστωθεί ότι έχει παραποιηθεί ή έχει εκδοθεί βάσει ψευδούς δήλωσης ή βάσει παραποιημένων εγγράφων ή αν το πρόσωπο που τη χρησιμοποιεί δεν είναι ο νόμιμος κάτοχός της.

6. Πρώτη έκδοση κάρτας

-Ο οδηγός υποβάλει αίτηση πρώτης έκδοσης κάρτας.
-Η ισχύς της νέας κάρτας οδηγού είναι 5 έτη.



7. Απώλεια ή κλοπή κάρτας

-Στην περίπτωση απώλειας ή κλοπής της κάρτας, ο οδηγός υποβάλει αίτηση αντικατάστασης κάρτας, συμπληρώνοντας στο έντυπο της αίτησης το αντίστοιχο τετράγωνο.
-Η ισχύς της νέας κάρτας οδηγού παραμένει ίδια με την ισχύ της προς αντικατάσταση κάρτας.
-Η κλοπή της κάρτας θα πρέπει να δηλωθεί στην αρμόδια Αστυνομική Αρχή. Αν ο οδηγός βρίσκεται εκτός Ελλάδος η κλοπή της κάρτας θα πρέπει να δηλωθεί στην Αστυνομία του κράτους που συνέβη το γεγονός.
-Ο κάτοχος της κάρτας θα πρέπει να υποβάλει αίτηση για αντικατάσταση κάρτας εντός 7 ημερολογιακών ημερών από το συμβάν.
-Σε περίπτωση που βρεθεί η κάρτα, ο κάτοχός της δεσμεύεται να την παραδώσει στη ΝΥΜΕ, αφού έχει προηγηθεί τηλεφόρτωση των δεδομένων της.
-Το πεδίο «Μετρητής δήλωσης απώλειας», συμπληρώνεται στην περίπτωση της απώλειας της κάρτας και δηλώνει πόσες φορές έχει απολεσθεί η κάρτα.
-Το πεδίο «Ποσό είσπραξης» συμπληρώνεται μόνο στην περίπτωση απώλειας.




8. Φθορά ή δυσλειτουργία κάρτας

-Στην περίπτωση φθοράς ή δυσλειτουργίας της κάρτας, ο οδηγός υποβάλει αίτηση αντικατάστασης κάρτας, συμπληρώνοντας στο έντυπο της αίτησης το αντίστοιχο τετράγωνο.
-Η ισχύς της νέας κάρτας οδηγού παραμένει ίδια με την ισχύ της προς αντικατάσταση κάρτας.
-Στην περίπτωση φθοράς ο κάτοχος της κάρτας θα πρέπει να υποβάλει αίτηση για αντικατάσταση κάρτας εντός 7 ημερολογιακών ημερών από το συμβάν.
-Στην περίπτωση δυσλειτουργίας χωρίς να ευθύνεται ο κάτοχός της (ελαττωματική κάρτα), ο κάτοχός της έχει δικαίωμα να καταθέσει αίτηση αντικατάστασης κάρτας λόγω δυσλειτουργίας εντός 6 μηνών από την ημερομηνία έναρξης λειτουργίας της κάρτας. Αν η Αρχή Έκδοσης Καρτών διαπιστώσει ότι η κάρτα δεν είναι δυσλειτουργική, τότε η αίτηση απορρίπτεται.
-Η ελαττωματική κάρτα κατατίθεται στη ΝΥΜΕ μαζί με την αίτηση αντικατάστασης και συμπληρώνεται ο Αριθμός της υφιστάμενης κάρτας.



9. Ανανέωση κάρτας

-Όταν επίκειται η λήξη της κάρτας, ο οδηγός υποβάλει αίτηση ανανέωσης κάρτας.
-Η ισχύς της νέας κάρτας οδηγού είναι 5 έτη.
-Ο οδηγός μπορεί να υποβάλει αίτηση για ανανέωση κάρτας τουλάχιστον 15 ημέρες πριν από τη λήξη της προηγούμενης κάρτας και όχι νωρίτερα από δύο μήνες πριν τη λήξη της προηγούμενης κάρτας.
-Κατά την κατάθεση της αίτησης ανανέωσης, ο αιτών υποχρεούται να επιδείξει την ισχύουσα κάρτα και να συμπληρώσει τον Αριθμό της υφιστάμενης κάρτας στο έντυπο της αίτησης.



10. Αλλαγή στοιχείων κάρτας

-Ο οδηγός υποβάλει αίτηση αλλαγής στοιχείων στις παρακάτω περιπτώσεις:
α. κάποια από τα στοιχεία που ο ίδιος δήλωσε κατά την έκδοση της κάρτας έχουν μεταβληθεί (π.χ. διεύθυνση, αριθμός ταυτότητας).
β. Ο οδηγός είναι κάτοχος κάρτας οδηγού που έχει εκδοθεί σε άλλο κράτος-μέλος της Ε.Ε. και έχει μεταφέρει τη συνήθη διαμονή του στην Ελλάδα.
-Η ισχύς της νέας κάρτας οδηγού είναι 5 έτη.
-Κατά την κατάθεση της αίτησης αλλαγής στοιχείων, ο αιτών υποχρεούται να επιδείξει την ισχύουσα κάρτα και να συμπληρώσει τον Αριθμό της υφιστάμενης κάρτας στο έντυπο της αίτησης.
-Ο κάτοχος της κάρτας υποχρεούται να την παραδώσει για απενεργοποίηση στη ΝΥΜΕ με την παραλαβή της νέας κάρτας, αφού έχει προηγηθεί τηλεφόρτωση των δεδομένων της.
-Το πεδίο «Χώρα Έκδοσης» υφιστάμενης κάρτας συμπληρώνεται μόνο για την περίπτωση Αλλαγής συνήθους διαμονής.




11. Αντίτιμο έκδοσης κάρτας

-Πρώτη έκδοση: 150 €
-Ανανέωση: 150 €
-Αντικατάσταση: 150 €
-Αλλαγή στοιχείων: 150 €
-Αντικατάσταση ελαττωματικής κάρτας της οποίας η βλάβη δεν έχει προέλθει από υπαιτιότητα του κατόχου της: Δεν υπάρχει χρέωση.
-Αντικατάσταση κάρτας λόγω απώλειας για δεύτερη ή περισσότερες φορές απαιτεί την καταβολή του διπλάσιου αντίτιμου.

Πηγή: http://youtruck.gr/index.php/market-news/item/1222-karta-psifiakou-taxografou-odigies-simpliroseis

Πληροφορίες για την Κάρτα Ψηφιακού Ταχογράφου

ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝ
Οι αιτήσεις για έκδοση κάρτας ψηφιακού ταχογράφου Οδηγού, Επιχείρησης και Συνεργείου-Τεχνίτη υποβάλονται στις Διευθύνσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειακών Ενοτήτων της χώρας και η διαδικασία γίνεται ηλεκτρονικά

Με τη νέα διαδικασία υποβολής αιτήσεων, στις περιπτώσεις όπου είναι απαραίτητη η φωτογραφία και υπογραφή του κατόχου (κάρτα οδηγού, συνεργείου-τεχνίτη), η φωτογραφία και η υπογραφή κατατίθενται πλέον σε ψηφιακή μορφή.
Για την έκδοση κάρτας Ελέγχου, οι αρμόδιες Αρχές διενέργειας και συντονισμού ελέγχων, όπως αυτές ορίζονται από την  ΚΥΑ Γ438.28317.2481.2009 για τους ελέγχους καθ’ οδόν και στην επιχείρηση, μπορούν να υποβάλλουν αίτηση στην Αρμόδια Αρχή Έκδοσης Καρτών. 

ΤΥΠΟΙ ΚΑΡΤΩΝ

ΚΑΡΤΑ ΟΔΗΓΟΥΜε την κάρτα οδηγού ταυτοποιείται ο οδηγός και επιτρέπεται η αποθήκευση δεδομένων δραστηριότητας του οδηγού. Η κάρτα οδηγού είναι υποχρεωτική κα η μοναδικότητά της ισχύει σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Η κάρτα οδηγού είναι εξατομικευμένη (φέρει την ψηφιοποιημένη φωτογραφία και υπογραφή του κατόχου της) και η ισχύ της είναι για πέντε (5) έτη.
ΚΑΡΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣΗ κάρτα ψηφιακού ταχογράφου επιχείρησης εκδίδεται για επιχειρήσεις που διαθέτουν οχήματα με ψηφιακό ταχογράφο. Με την κάρτα επιχείρησης καθίσταται δυνατή η απεικόνιση, η τηλεφόρτωση και η εκτύπωση δεδομένων που είναι αποθηκευμένα στη συσκευή ελέγχου, η πρόσβαση στην οποία ασφαλίζεται από την επιχείρηση.
Η κάρτα επιχείρησης είναι υποχρεωτική, αλλά όχι προσωποποιημένη. Η επιχείρηση μπορεί να αιτηθεί την έκδοση μίας ή περισσοτέρων καρτών. Η ισχύ της είναι για πέντε (5) έτη.

ΚΑΡΤΑ ΣΥΝΕΡΓΕΙΟΥ-ΤΕΧΝΙΤΗΗ κάρτα ψηφιακού ταχογράφου συνεργείου-τεχνίτη εκδίδεται για κατασκευαστή συσκευών ελέγχου, κατασκευαστή οχημάτων ή ένα συνεργείο - τεχνίτη, εγκεκριμένων από την αρμόδια αρχή έγκρισης συνεργείων και τεχνιτών ΨΤ. Με την κάρτα συνεργείου ταυτοποιείται ο κάτοχος της κάρτας και καθίσταται δυνατός ο έλεγχος (δοκιμή), η βαθμονόμηση ή / και η  τηλεφόρτωση των δεδομένων της συσκευής ελέγχου. 
Η κάρτα συνεργείου – τεχνίτη εκδίδεται στο συνεργείο για αποκλειστική χρήση από το συνεργείο – τεχνίτη του οποίου και φέρει τα στοιχεία. Για μεγαλύτερη ασφάλεια συνοδεύεται από έναν κωδικό PIN. Η κάρτα συνεργείου είναι υποχρεωτική, είναι εξατομικευμένη (φέρει την ψηφιοποιημένη φωτογραφία και υπογραφή του κατόχου της) και η ισχύ της είναι για ένα (1) έτος. 
ΚΑΡΤΑ ΕΛΕΓΧΟΥ: Η κάρτα ψηφιακού ταχογράφου που εκδίδεται από την Αρχή Έκδοσης Καρτών στις αρμόδιες εθνικές αρχές ελέγχου. Η κάρτα ελέγχου αναφέρει στοιχεία του ελεγκτικού φορέα, ενώ επιτρέπει την πρόσβαση σε στοιχεία αποθηκευμένα στη μνήμη δεδομένων της συσκευής ψηφιακού ταχογράφου ή στις κάρτες.

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ΚΑΡΤΩΝ


ΠΡΩΤΗ ΕΚΔΟΣΗ ΚΑΡΤΑΣ ΨΤ: Η διαδικασία κατά την οποία χορηγείται κάρτα ΨΤ για πρώτη φορά.

ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΚΑΡΤΑΣ ΨΤ: Έκδοση νέας κάρτας ΨΤ προς ανανέωση υφιστάμενης κάρτας η οποία είτε είναι ισχύουσα είτε έχει λήξει. Ο κάτοχος ισχύουσας κάρτας  ΨΤ υποβάλει αίτηση ανανέωσης της κάρτας του όχι νωρίτερα από δύο (2) μήνες από την ημερομηνία λήξης της ισχύουσας κάρτας.

ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΡΤΑΣ ΨΤ: Έκδοση νέας κάρτας ΨΤ προς αντικατάσταση ισχύουσας κάρτας που δηλώθηκε ως χαμένη, κλεμμένη ή ελαττωματική (βλάβη ή φθορά ή λάθος στα εκτυπώσιμα στοιχεία). Αίτηση Αντικατάστασης γίνεται επίσης λόγω αλλαγής στοιχείων σε σχέση με αυτά που δηλώθηκαν κατά την έκδοση της ισχύουσας κάρτας (πχ. ονοματεπώνυμο οδηγού ή τεχνίτη, άδεια οδήγησης, επωνυμία συνεργείου ή επιχείρησης, διεύθυνση συνεργείου ή επιχείρησης). Η κάρτα που θα εκδοθεί φέρει την ημερομηνία λήξης της κάρτας που αντικαθιστά. Στην περίπτωση ελαττωματικής κάρτας, η κάρτα παραδίδεται στην Υπηρεσία Μ&Ε της ΠΕ κατά την υποβολή της αίτησης αντικατάστασης. Στην περίπτωση αντικατάστασης λόγω αλλαγής στοιχείων, η παλιά κάρτα παραδίδεται στην Υπηρεσία Μ&Ε της ΠΕ κατά την παραλαβή της νέας κάρτας.

ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ ΚΑΡΤΑΣ ΑΛΛΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ-ΜΕΛΟΥΣ ΕΕ: Έκδοση νέας κάρτας ΨΤ οδηγού προς αντικατάσταση ισχύουσας κάρτας άλλου κράτους-μέλους λόγω αλλαγής της κανονικής διαμονής. Η κάρτα που θα εκδοθεί φέρει την ημερομηνία λήξης της κάρτας που ανταλλάσσεται. Η παλιά κάρτα παραδίδεται στην Υπηρεσία Μ&Ε της ΠΕ κατά την παραλαβή της νέας κάρτας. Η Αρχή Έκδοσης Καρτών αποστέλλει την προς ανταλλαγή κάρτα στην αρμόδια αρχή έκδοσής της.

ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΥΠΟΓΡΑΦΗ
Η προσκομιζόμενη φωτογραφία και υπογραφή πρέπει να είναι σε ψηφιακό μέσο (CD, DVD, USB ή Flash Drive), το οποίο παραμένει στην κατοχή του ενδιαφερομένου (δεν φυλάσσεται στην Υπηρεσία Μ&Ε) και να έχει τα εξής χαρακτηριστικά:

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ
Αποδεκτές μορφές: .jpg, .png
Όνομα αρχείου με λατινικούς χαρακτήρες (π.χ. xxxxxF.jpg) όπου xxxxx το επώνυμο του ενδιαφερομένου σε λατινικούς χαρακτήρες και χωρίς ΚΕΝΑ.
Μέγιστο μέγεθος αρχείου: 5MB
Ελάχιστο μέγεθος εικόνας σε εικονοστοιχεία(pixels): 1200Χ800 ή άλλο μέγεθος σε αναλογία 6:4

ΥΠΟΓΡΑΦΗ
Για την δημιουργία της υπογραφής, ο ενδιαφερόμενος υπογράφει σε λευκό χαρτί μέσα σε ένα πλαίσιο με διαστάσεις 35mmΧ90mm και στη συνέχεια η υπογραφή ψηφιοποιείται.
Αποδεκτές μορφές: .jpg, .png
Όνομα αρχείου με λατινικούς χαρακτήρες (π.χ. xxxxxY.jpg) όπου xxxxx το επώνυμο του ενδιαφερομένου σε λατινικούς χαρακτήρες και χωρίς ΚΕΝΑ.
Μέγιστο μέγεθος αρχείου: 5MB
Ελάχιστο μέγεθος εικόνας σε εικονοστοιχεία(pixels): 280Χ700 ή άλλο μέγεθος σε αναλογία 2:5

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΠΑΡΑΒΟΛΟ
Το αντίτιμο για την έκδοση κάρτας ψηφιακού ταχογράφου, σύμφωνα με την υπ’αριθμ. οικ.9787/2254 ΚΥΑ (ΦΕΚ Β’ 357/5-3-2008), διαμορφώνεται ως εξής:
Κάρτα Οδηγού: 150€
Κάρτα Επιχείρησης: 200€ (Φυσικό πρόσωπο), 300€ (νομικό πρόσωπο)
Κάρτα Συνεργείου-Τεχνίτη: 300€

Το αντίτιμο για την έκδοση κάρτας ψηφιακού ταχογράφου εκδίδεται με τη διαδικασία e-Παράβολο όπως αυτή πραγματοποείται από την αντίστοιχη εφαρμογή της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων
H διαδικασία της του ηλεκτρονικού Παραβόλου περιλαμβάνει:
1. Δημιουργία Παραβόλου: Ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει να συμπληρώσει την σχετική ηλεκτρονική φόρμα για τη χορήγηση του παραβόλου που επιλέγει και η εφαρμογή εκδίδει μοναδικό ψηφιακό «κωδικό παραβόλου» που αντιστοιχεί στο ηλεκτρονικό παράβολο. Στη συνέχεια θα εκτυπώνει το ηλεκτρονικό παράβολο για να το καταθέσει στον φορέα.
2. Πληρωμή Παραβόλου: Ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει να πληρώσει το αντίστοιχο ποσό του e-Παραβόλου σε οποιαδήποτε τράπεζα ή τα ΕΛΤΑ με τον «κωδικό παραβόλου» (σε κατάστημα της τράπεζας ή και στα εναλλακτικά δίκτυα - ΑΤΜ, Web banking και phone banking).
3. Κατάθεση Παραβόλου στον Φορέα: Ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει να καταθέσει-χρησιμοποιήσει το e-Παράβολο στον φορέα για τον οποίο το έχει εκδώσει. Στην συνέχεια, ο υπάλληλος του φορέα, θα κάνει τον έλεγχο και τη δέσμευση του e-Παραβόλου μέσω της εφαρμογής.

Πηγή: http://youtruck.gr/index.php/market-news/item/1219-plirofories-gia-karta-psifiakou-taxografoy

Δεν υπόκεινται σε παρακράτηση φόρου είκοσι τοις εκατό (20%) οι μεταφορείς – φυσικά πρόσωπα, για τις υπηρεσίες χερσαίων εμπορευματικών μεταφορών που παρέχουν σε επιχειρήσεις.

Με βάση ανακοίνωσης της Γενικής Διευθυνσης φορολογίας του Υπουργείου Οικονομικών τα φυσικά πρόσωπα που ασκούν δραστηριότητα ως χερσαίοι μεταφορείς δεν εμπίπτουν στην υποχρέωση παρακράτησης φορου εισοδήματος με συντελεστή 20%.

Το πλήρες κείμενο εδώ

Συνολικές προβολές σελίδας